Fredagen den 20 januari. Om snö och annat.

Allt flyter på som vår högsta förhoppning var; Alfons är pigg och glad och det är inga som helst problem att åka med honom till Lund. Inte ett uns av trötthet finns! Vi trodde att han skulle vara ganska less på att gå upp så tidigt varje dag och åka till sjukhuset, men tvärtom, han säger bara jäpp hela tiden om det mesta!!! Han är så otroligt fantastik! Igår när jag skulle ta bussen in till Kristianstad för att gå på vattengympa så sa han: "Jag kommer att sakna dig så mycket min älsklingsmamma". Det kan inte finnas något ljuvligare att höra! När jag kom hem hade båda barnen somnat och jag gick upp och pussade på dom...

Idag är vi nästan så gott som insnöade. Det blåser ganska mycket och det flyger igen snabbt. Jag och Alma skulle ta 09.12-bussen till dagis som vanligt, men när den fortfarande inte hade kommit 09.45 så gick vi hem... Stelfrusna. Alma fick låna min mössa och hade den över sin. Jag virade min stora sjal runt huvudet och när vi gick hem i snöstormen så kände det som om vi vore hämtade direkt ur Barnen från Frostmofjällen. Mamma läste den för oss när vi var barn och jag grät, för att den var så sorglig...

Nu ska jag lägga mer ved i kaminen och ta ut lasangen som är klar... 

Åh... Nästa måndag fyller jag 27! Alfons sista strålningsdag... Fy fan vad jag blir stor! Eller kanske inte. Alfons tycker det iallfall. Han tycker att jag är gammal.

Catarina  

Kommentarer
Postat av: Cecilia Lindblom

hej hela familjen Löv/Jansson.. detta är då Hannahs mamma cecilia som skriver.. Vi blir idag den 20/1 utskrivna från Lunds lasarett och ska få åka HEM!!!!! kan ni fatta att vi ska få komma hem!! hoppas att allt fortsätter som det har gjort för Alfons.. håller alla tummar och tår jag bara har för er.. stora bamse kramar till er alla! ha det gott så hörs och syns vi!

2006-01-20 @ 14:02:55
Postat av: Ellen

Jag hoppas att vägen är framkomlig för oss imorgon. Det ska bli så roligt att komma upp! :-)

Nästa måndag, är det den 30:e då eller? Då är vi ju nästan precis jämngamla, jag fyller en dryg vecka senare. Också 27. :-)

Postat av: Leon + familj

Hej på er,
Så skönt att höra att allt har gått så bra! Och nu är det inte så långt kvar, och sen till värmen. Härligt! Hoppas det fortsätter i samma stil även sista veckan, det är otroligt vad han orkar, och är väl verkligen ett bra tecken just nu! Ta hand om er!
/Anna

2006-01-20 @ 21:25:33
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Mormor

Till lilla Hannah och hennes föräldrar:

Har just läst att Hannah får komma hem idag. GRATTIS, GRATTIS och VÄLKOMMEN HEM till norra Skåne! Vilket under! Jag har följt er otroliga resa fram till denna dag genom Catarina och gläder mig så med er. Lycka till nu i fortsättningen. Många många varma kramar från Alfons mormor

2006-01-28 @ 01:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback