Söndagen den 7 maj. Lunginflammation och öroninflammation...

Lördagkväll: feber 40,3. Sjukhus, ledsen och liten pojke, stick i fingret, koll i öronen: öroninflammation. Lungröntgen klockan 23.45, ledsen pojke vill hem, fick en orange snurra av röntgendoktorn: lunginflammation uppe i höger lunga (nytt ställe). Nål i porten, trött och förtvivlad pojke skriker åt de tre som håller honom "jag ger mig", förtvivlad mamma gråter och försöker trösta, näsprov: ont i kroppen.

Nu inlagd med intravenös antibiotika, vill hem och till dagis. Sa till mig att han blir förbannad på den dumma cancern... Han är inte ens fyra.

Jag är trött... På pumpjäveln och på den förbannade cancern, och på alla lunginflammationer...

Catarina

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tänker på er och håller tummarna för Alfons!
Många kramar

2006-05-07 @ 23:59:04
Postat av: Ellen

Näää, vad ledsen jag blir. Det ska inte vara så här. Hoppas att det snart blir bättre, inga fler lunginflammationer och inget annat skit. Vi tänker på er! Jag hoppas att ni snart piggnar till och kan komma och hälsa på oss i Malmö.

Postat av: Faster Therese

Ska det aldrig ta slut? Lille Alfons så mycket som du får gå igenom. Du som började bli så pigg och busig igen. Det var så skönt att se och nu är du sjuk igen.. Stackars liten. Nu får det faktiskt vara nog! Tänker på dig.

2006-05-08 @ 09:10:22
Postat av: gunilla i dalom

Varma, varma kramar och tankar!

2006-05-08 @ 14:01:12
Postat av: Carina o Rasmus i Göteborg

Tänker på er, ofta. Många kramar från Carina

2006-05-08 @ 19:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback