Torsdagen den 16 november. Semester!

Torsdagen den 16 november. Semester!

Så här glad är man kvällen innan man ska åka på semster. Imorgon bär det av utrikes, närmare bestämt Lalandia i Danmark (bad och lek paradis). Vi åker hela familjen och farmor och farfar. Vi kommer hem på söndag. Måndag är det blodprover och sedan både cellgifts start på tisdag (TVD nr. 4) och MIBG-injektion. Onsdag blir det MIBG-röntgen i narkos och sedan cellgifter.

Angående alla frågor om Alfons eventuella Haplo-transplantation. Det som har hänt i extremt korta drag är: Läkarna räddade Alfons liv hösten 2005, läkarna fick bort alla tumörer vinter 2005, några cancerceller överlevde någonstans och nya tumörer växte under sommaren 2006, nu har läkarna räddat Alfons liv igen, hösten 2006, men detta är bara tillfälligt, han kan inte längre botas med cellgifter, operationer eller strålning. Det finns egentligen ingen vidare behandling, förutom ett experiment.
 
I Lund så har två läkare fått bidrag från Barncancerfonden att försöka med ett nytt experiment, att tranplantera barn som fått återfall i neuroblastom grad IV med en av föräldrarnas stamceller (Haplo). Man fick pengar till fem sådana transplatationer 2005, och Alfons kommer bli nummer sex som transplanteras om vi kommer dit. Vi strävar dit, vi vill dit, vi vet att når vi dit finns det en liten chans att faktiskt bota Alfons från cancern. Kommer vi fram till Haplo:n, så kommer vi förklara vad som händer när det händer, inte nu.

Fem barn har gått igenom denna behandling och tre är fortfarnade kvar hos sina familjer och ännu finns det inget spår av cancern hos dem.

Ett återfall i neuroblastom grad IV har fram tills nu varit lika med döden. Pengarna ni skänker till Barncancerfonden räknas och delas ut, och liv delas ut till barn som annars inte skulle vara kvar här.

Christian

Kommentarer
Postat av: gunilla i dalom

Underbart med en minisemester. Och Danmark...jag tycker så mycket om danska språket. Det är nu ni förstår att "hon är nog lite knäpp den där dalkullan". Men så är det. Det låter så skönt. Ja, ha det nu jätte, jättebra och skönt allihop. Bra för Alma, sjön suger säger dom ju. Hon kommer äta som en häst efteråt. Varmaste, varmaste hela familjen Löv, ink farmor och farfar. Vi hörs på måndag morgon.

Postat av: Gammelfastern

Ha det riktigt bra, hoppas att vattnet är vått & skönt.
Kram C

2006-11-17 @ 07:32:21
Postat av: Åsa

All styrka till er, hela familjen Löv!
Ha det så trevligt i Danmark - tänker på er!
Stor bamsekram från Åsa

2006-11-17 @ 08:00:52
Postat av: Ida i Kristianstad (Evelinas kompis)

Ja, jag vet ju vart jag placerar pengarna för de sedvanliga julkortshälsningarna i år -och jag tror ingenting annat än att min omgivning har överseende med detta! Att få känna sig viktig för en annan människa. Att se på världen med gemensam utblick. Peka och undra. Diskutera och ge svar. Bygga upp, och lära sig växa. Utvecklas och förvalta. Skapa och stå i beundran till en annan. Ge och ta...
...då lever jag!

Ni finns ofta i mina tankar!

2006-11-17 @ 08:05:44
Postat av: Ellen

Ha det så trevligt på semestern! Och lycka till med allt! kramar

2006-11-17 @ 09:05:52
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Zofy

Och Alfons ska bli den sjätte som genomgår behandlingen och det ska gå bra!! Ha så jättekul i Danmark och bada massor!

2006-11-17 @ 09:41:35
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Marion

Ha' en dejlig tur til det danske!

Jeg føler med i Alfons historie og krydser fingrene for, at alt går den rigtige vej.

Vore søn blev transplanteret for 2 år siden i Lund, og med Albert som læge, er I i de bedste hænder!

Kærlig hilsen
Fam. Nielsen

2006-11-17 @ 09:55:50
Postat av: Fröken Fräken med Maya och Isak

Å, härligt att ni kommer iväg på semester!

Ha det så underbart ni bara kan. Kram!

2006-11-17 @ 10:06:23
Postat av: ditte

lalalalalalalandia.... bad. precis vad era barn älskar, perfekt. och vera kanske kan plaska i någons famn istället för i vattnet. lite avundsjuk blir jag allt... Vilken härlig bild på alfi, så fantastiskt lik sig med kameragenansen den där glimten i ögat. Saknar er. Kommer hem den 21 december, och till er på julafton. om ni vill,. Vi kanske ses innan dess, backarna här är höga och snabba men än så länge utan snö. pussar och kramar, och ha det jättebra!

2006-11-17 @ 10:23:25
Postat av: Åsa

Alla vill vi ju hjälpa Alfons och de andra barnen, som ligger oss så varmt om hjärtat och som vi tänker på och håller tummarna för.

Jag är ingen forskare och ingen doktor - hur jag än försöker så kan jag inte bota folk med tankekraft och ändå tänker jag så det knakar....
(Om jag kunde det, så skulle Alfons vara frisk för längesen)

...men jag gör vad jag kan...

- Jag har blivit blodgivare (även om jag inte har gett blod ännu...)
- Jag är månadsgivare i Barncancerfonden
- Mina julkort blir prydda med barncancerfonden

Om vi alla anstränger oss och gör vårt bästa, så gör vi alla en insats mot cancern!

Vi kan inte acceptera att barn dör ifrån oss i den här hemska hemska sjukdomen!

Kramar från Åsa

2006-11-17 @ 11:10:11
Postat av: ditte

förresten, det finns en artikel i svd om haploprojektet, ganska bra som lite bakgrund.

Länk:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13810190.asp

2006-11-17 @ 11:41:11
Postat av: BVCLotta

Vilken underbar bild på Alfons. hoppas helgen blir riktigt bra och att ni för en liten stund kan låtsas att cancern inte finns.
POK

2006-11-17 @ 11:42:22
Postat av: Mormor

Det leendet värmer ända ner i hjärteroten! Vilken bra idé att åka till Lalandia! Tack, farmor och farfar för det! Precis vad hela familjen behöver! Carpe Diem!!!
Kramar till er alla från mormor

2006-11-17 @ 11:43:17
Postat av: Jennie

Vilken härligt glad Alfons!
Ha en riktigt skön helg i Danmark.

Jennie

2006-11-17 @ 11:57:09
Postat av: Sara

Ha en riktigt trevlig semester i grannlandet! Härligt med bad och plask, istället för allt
slask :-) Instämmer med Carpe Diem! Det är mer än sant, och verkligen något att sträva efter!
Kramar!

2006-11-17 @ 13:12:21
Postat av: Emma o Mio o Kochun

Hej familjen Lööv!!!
Det låter så hemskt när ni skriver och jag vill bara sätta mig i ett mörkt hörn och gråta...gråta för att cansern har valt Alfons, valt er valt att excistera överhuvudtaget. Men när jag hör om stamcellerna får vi alla ett hopp och jag hoppas och önskar med hela mn själ att Aöfons ska få leka och busa i solen, med kompisarna och bada i havet. Så nu när ni skriver att ni ska till Lalandia blir jag oerhört glad...snälla ha en helt underbar dag

många kramar och pussar

2006-11-17 @ 13:45:53
Postat av: Cilla

Vilka fantastiska föräldrar ni är som mitt i allt orkar åka iväg till Lalandia med barnen. Hoppas tt ni får en trevlig helg och att Alfons orkar ha kul! Och tack till Alfons farföräldrar för att ni gör detta med familjen! Det stödet som bla mor- och farföräldrar kan ge i ett sådant läge är obeskrivligt! Skönt att ni har från båda sidorna och från all annan släkt och vänner. Håller alla tummarna för att ni når hela vägen till vinst mot cancern! Kramar!!

2006-11-17 @ 19:32:05
Postat av: Elisabet

Åh vilken vacker bild på Alfons, så glad, hoppas han får roligt med hela familjen i Danmark.
Kramar i massor från Elisabet

2006-11-17 @ 22:25:22
Postat av: Cecilia på gotland

alfons, du är söt. tycker om att titta på dig på datorn. vill att du ska må bra...
puss från nora 4 år

2006-11-18 @ 19:26:54
Postat av: Evelina

Hur kan han vara så sjuk o se så härligt pigg, rosig och glad ut? Här ligt i alla fall!
Hoppas Danmark var mysigt och hoppas, hoppas, hoppas på Haplon. Kram!

2006-11-18 @ 22:28:43
Postat av: gunilla i dalom

Välkomna hem igen.Hoppas att ni haft det sköönt. Ser fram mot badnyfsbilder. Varmaste, varmaste!

2006-11-19 @ 13:37:41
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Åsa

Godmorgon - hoppas att ni haft det härligt i helgen! Många styrkekramar behöver ni för veckans aktiviteter....det får ni här! Kraamar Åsa

2006-11-20 @ 08:13:41
Postat av: Emma!

Hej Familjen Löv!
Jag hoppas att ni har haft en fantastisk semester i grannlandet!
/emma!

2006-11-20 @ 09:59:33
URL: http://mickeoemma.bilddagboken.se
Postat av: Andreas o Lena

Vi Hoppas att ni får en rolig semester och vi håller tummarna för att ni får halo exprimentet (eller vad det hette)Kram till er alla, till kämpande Alfons och stora kramar till era små tjejer Alma o Vera.

2006-11-20 @ 10:26:28
Postat av: Charlotte med familj

Hoppas att ni har haft en härlig helg i Danmark och att ni har fått bada riktigt mycket! Hoppas också att ni fick samla krafter att orka med nästa behandling. Många kramar till er alla.

2006-11-20 @ 11:03:32
Postat av: åsa o hilma

hej! hoppas ni hade superkul på badlandet!!!
o det känns så superbra att jag skänker pengar till barncancerfonden varje månad o vet att dom verkligen använder pengarna på rätt sätt ( det finns väl ett antal fonder som mest ger chefer med höga positioner ännu mera pengar än vad dom redan ha. morr morr) jag hoppas mina slantar hjälper till nu så alfons blir frisk!!! vi hejar på er! heja heja!/ lycksparkar från åsa o hilma

2006-11-20 @ 13:36:24
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste på kvällskvisten.

2006-11-20 @ 19:28:35
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: mia

Hoppas att ni hade en härlig helg på Lalandia och att allt går bra imorgon. Kramar och tankar mia

2006-11-21 @ 00:05:03
Postat av: gunilla i dalom

God morgon. Hoppas ni har torkat efter allt badande. Som vanligt varmaste, varmaste och lite extra till "Piraten".

2006-11-21 @ 07:10:59
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Hoppas dagen inte varit för jävlig. Tänker på er. Varmaste, varmaste.

2006-11-21 @ 20:07:20
URL: http://www.kanelbullen.blogspot.com
Postat av: sarah browne

hej hallå! hoppas att ni har haft en härlig weekend. och hoppas det gick bra med danskan. tänker på er.

2006-11-21 @ 21:06:31
Postat av: Anna-Maria

Hej! Har läst din blogg om er sons kamp mot cancern. Du skrev om Haplo transplantation och min make ska genomgå det också. Jag har två barn varav min son som är 6 år mår väldigt dåligt utav hela situationen har tusen frågor och jag vet nästan ingenting om själva transplantationen. Jag vet inte hur jag ska förklara för honom vad som ska hända med hanns pappa. Tänkte bara fråga om du känner/vill/orkar förklara för mig vad som kommer att ske? Min make klarar inte riktigt av att prata om det. Förstår om du inte orkar svara! Massa kramar från mig!
Mvh/Anna-Maria Andersson

2014-07-30 @ 16:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback