Måndagen den 1 januari 2007. Nyårshelg med morfin och alvedon.

Vi bestämde oss för att vara tillsammans vi fem under nyårsaftonen och det var så bra bestämt. I fredagskväll fick han ont av tumören i vänstra höften och senare i ryggen och huvudet. Tillbaka igen; kortisonet sätts ut och in kommer smärtan. I lördags var det upp och ner, ena stunden var han pigg och lekte för att i nästa stund inte ens orka sitta upp. Så fick han morfin och Alma-Lee symatidrogades med alvedon!

Barnen fick själva bestämma vad som skulle finnas på nyårsmenyn och då blev det tacos. Tack och lov för att det inte blev älgmakaroner och köttfärssås från IKEA. Halv nio smällde vi alla våra raketer och både Alma-Lee och Alfons var förundrade och förtjusta. Vi skålade i alkoholfri cider och tillochmed Alfons, som annars bara dricker vatten, drack en klunk för skålandets skull. Sen blev det "Grevinnan och betjänten" och barnen skrattade faktiskt och tyckte att han var en snurrig, busig och knasig gubbe! Klockan 23.20 somande dom efter en väldigt lång dag!

Klockan 00.00 stod jag och Christian på trappan och tittade ut över alla raketer tre mil bort. Vi kände ingen glädje över att hälsa det nya året välkommet; detta kommer att bli året som Alfons antingen kommer ur sin cancer eller besegras av den. Oddsen är inte för oss. Det nya året känns tungt. Så glädjs vi åt tanken att det kommer att bli året som Vera ska lära sig gå. Bara det känns stort.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott Nytt år! Det lät som en trevlig men snurrig kväll. Hoppas allt blir bra snart. Hej hej/ Mats

2007-01-01 @ 08:45:59
Postat av: Matilda

En massa tankar till er på årets första dag!
Kramar!

Postat av: Malin(Dalom-dottern)

Är uppe hos mamma och pappa och det har snöat i natt! Så nu känns det som vinter äntligen. Tänker på Er!
Kramar!

2007-01-01 @ 10:06:24
URL: http://malinakrocko.bloggspot.com
Postat av: elisabet i boalt

Nä det är för hemskt, stackars Alfons, nyåret skulle vara fint utan den djävla smärtan. Vad härligt att han ändå kunde njuta av familjen och er fest. Det är ju inte lätt för Alma-Lee heller. Jag önskar er alla fem ett stort GOTT NYTT ÅR Kramar i massor /Elisabet

2007-01-01 @ 11:03:01
Postat av: Marie från Hörby

Gott nytt år hela familjen! Så jobbigt att Alfons fick tillbaka sin smärta, men kul att han kunde ha en bra nyårsafton!
Jag förstår att ni har svårt att känna glädje över det nya året, men jag håller tummarna att detta blir året när Alfons besegrar sin cancer.

2007-01-01 @ 11:11:06
Postat av: gunilla i dalom

Käraste vänner. Andas och ta en dag i taget, det är vad jag hoppas att ni orkar göra. Själv vaknar jag varje morgon med hopp om en smärtfri dag för "Piraten" Varmaste,varmaste från ett snöigt Månsta till er alla fem.

2007-01-01 @ 11:24:49
Postat av: Lotta

Känns nästan som ett hån att säga gott nytt år för som du skriver är det ett år med stor ovishet.Bra att ni kan finna små glädje ämnen också. Förstår att ni försöker ladda upp lite energi för nästa Lunda tur, hoppas att era uppladningsbara baterier inte tar slut snart, Hur många gånger kan man ladda sådana igentligen? Vi hörs sn

2007-01-01 @ 11:39:25
Postat av: Lotta

Det jag skulle avsluta med innan jag skickade var.
Vi hörs snart.
POK

2007-01-01 @ 11:40:07
Postat av: Elisabet Roslund

Det känns så fel att stå och skåla och vara glad och säja gott nytt år. Alla får inte vara med om ett nytt år, varför????? I år saknades vår Mattias som var med oss förra nyår. Önskar sååå att ni ska får ha med er Alfons i många nyår framåt.
Kram/Elisabet

2007-01-01 @ 12:46:06
Postat av: eva bladh

Förstår så väl era tankar som måste snurra runt i huvudet.Om framtiden vet vi ingenting men vi måste ta vara på varje tillfälle som livet känns bra.När det känns tungt och motigt vet ni att vi finns och stöttar er. Kram till er alla på det nya året.

2007-01-01 @ 13:21:13
Postat av: Hanna, David och Lykke

HEJ!
I Glädje och sorg önskar vi er alla ett Gott nytt år! Än finns det hopp. Vi tänker på er och håller tummar och tår för Alfons.
Styrkekramar

2007-01-01 @ 13:23:24
Postat av: Jennie

Vi har en så klok dagisfröken, så jag nöjer mig med att instämma med henne denna gång.
Kramar till er

2007-01-01 @ 14:26:21
Postat av: Charlotte, Christer, Andreas och Rebecca

Stackars Alfons att han fick tillbaka smärtan. Det lät ändå som om ni hade en mysig nyårsafton. Vi vill önska er Gott Nytt År, men förstår att det känns tungt. Vi håller alla muskler i hela kroppen och hoppas det blir året då Alfons besegrar sin sjukdom, den tappre lille riddaren! Vi vill också se Veras första, stapplande steg.
Många, många kramar

2007-01-01 @ 16:27:01
Postat av: Anonym

Ett gott nytt år med all lycka till som finns att uppbåda. Varma kramar till er alla.

2007-01-01 @ 16:46:25
Postat av: Miriam

Jag önskar att allt ska gå er väl detta nya år. Alfons är en kämpe som kämpar en kamp han inte skulle behöva kämpa. Men han gör det och jag håller alla tummar och tår för att han/ni ska vinna kampen!

Kramar!

2007-01-01 @ 16:48:45
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Anna Holgersson

Hej hela familjen, jag känner igen känslan ni hade vid midnatt. Man undrar vad 2007 har att erbjuda, finns våra barn nästa årsskifte? Usch, känner jag. Det enda vi kan göra är att hoppas på det bästa....
Hoppet är ju det sista som överger en.

Stor kram från Anna Holgersson (mamma till Gustav)

2007-01-01 @ 19:31:25
Postat av: Emma

För ett tag sedan så började jag följa eran blogg genom ett tips av en person. Och jag kommer defenitivt att fortsätta följa den.
Jag hoppas verkligen att det blir ett GOTT nytt år för er och önskar er all lycka. Fortsätt kämpa, ni ska som sagt vinna.

2007-01-01 @ 19:52:50
Postat av: f

bästa hälsningar, kämpa på.
hoppas 2007 blir ert år.

2007-01-01 @ 20:57:12
URL: http://www.frejs.blogg.se
Postat av: Anonym

Kära familj.
Strunta i att det är ett nytt år. Lev för dagen "Carpe diem"! Vad mer kan vi göra? Det är älskade Alfons som väljer vägen, och vi kan tyvärr inte påverka, utan bara följa den. Jag vill tacka för nyårs messet. Kunde tyvärr inte skicka ett enda mess pga att alla andra gjorde det. Det tekniska kan vi inte heller påverka. Nu ska vi tillsammans leva varje dag, hur bra eller dåligt det är. Vi måste hjälpas åt. Vi ses snart kära ni. Krama om varandra och ta emot min kärlek till er.
Petra

2007-01-01 @ 21:08:36
Postat av: Johanna

Jag känner igen mig i hur jobbigt det brukar bli då kortisonet släpper, det är inte lätt när man är liten och inte kan säga exakt hur det är, det är lättare för mig som är äldre att förklara, även om jag också tycker det är svårt ibland..
Mamma och jag läser er blogg och vi skickar tusen styrkekramar till er alla fem!

2007-01-01 @ 21:10:28
Postat av: mia

Många tankar och styrka till er. Och hopp om att 2007 blir året då livet kommer för att stanna hos er. Att alla fem får känna glädje och lugn. Många många tankar till er genom natten.

2007-01-01 @ 22:58:28
Postat av: Sofie B

Tänker på er hela tiden. Orden räcker inte till men ni vet nog allt jag egentligen vill säga. Älskar er.

2007-01-01 @ 23:52:11
Postat av: Susanne

Stackars Alfons. Hoppas med hela mitt hjärta och hela min kropp att Alfons och Ni ändå får det där goda nya året som ni så mycket förtjänar.

Och tänk att Vera ska bli stora damen och börja gå under 2007!!:-)

Alla tummar och tår för Alfons från Susanne i Östersund!!!

2007-01-02 @ 07:07:12
URL: http://fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Åsa

Önskar er en god fortsättning på det nya året. Hoppas från hela mitt hjärta att det blir ett bra år för er och att Alfons besegrar sin cancer. Tänker på er - stora kramar från Åsa

2007-01-02 @ 07:49:24
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:48:55
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:09:48
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback