Måndagen den 29 januari. HAPLO!

Idag fick vi det definitiva beskedet från läkarna. Det blir HAPLO! Alfons kommer operera in en CVK och ta en större biopsi på tumören på halsen på måndag. På tisdag så trycker vi på start knappen till första fasen i HAPLON med en högdos MIBG-injektion och sedan stoppar man inte, man kollar inte om tumörerna krymper förren efter, inga mer kansken, ingen väntan på beslut. Nu blir det handling. Nu ska cancer fan dö.

I helgen flög vi till Kolmården och bodde på Vildmarkshotellet, och Alfons, Alma och Catarina fick träffa delfinerna. De blev visade runt delfinariet och fick mata,  kasta boll, klappa dem och känna på tänderna. En fantastisk upplevelse och något att hämta kraft från till alla kommande sjukhusdagar. Tack alla på Kolmården (som är stängt egentligen), hotellet, Malmö Aviation och Stiftelsen Min stora dag som ordnade allt. Vi hade en väldigt bra helg och kunde tänka lite mindre på vilket besked vi skulle få idag.

Christian

Kommentarer
Postat av: Charlotte i USA

YES! Nu kor vi.....
Oj, vilket skont besked och vad roligt att hora om en sadan mysig och upplevelsefylld helg som sakert gjorde vantan mindre olidlig.

Stora Starka Styrkekramar fran Charlotte

2007-01-30 @ 02:57:45
Postat av: mia

Åh va skönt att höra! Blir så glad! Nu ska cancerjävlen utrotats!!! Alfons Den Fjärde! Härligt med en helg på Kolmården. Kram mia

2007-01-30 @ 06:59:09
Postat av: Emma

Fantastiskt! Nu håller vi alla tummar vi har igen. Heja Alfons! Härligt att delfinerna kunde ge lite kraft!
Kram

2007-01-30 @ 07:03:49
Postat av: Susanne

åh vilka goda nyheter. Gick in här och kollade flera gånger i går för att se om nått nytt stod.
Och nu när jag kom på jobbet så får jag se detta när jag går in på din sida Alfons!!

Nu blir det åka av och sen ser vi fram emot att du ska bli frisk igen!!!!
Alfons den 4:e....det låter väl utmärkt!?

Lycka till nu
Susanne i Östersund

Postat av: Gunilla i dalom

Ohhh vad skönt besked! Varmaste, varmaste tankar och kramar från ett Älvdalen som ligger inbäddat i fallande snö. Pussa barnen från mig!

2007-01-30 @ 07:13:59
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Ellen

Å vad härligt! Vad glad jag blir. Nu håller jag mina tummar för att allt med HAPLOn ska gå bra.
stora kramar

2007-01-30 @ 07:20:34
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Marie

Tjohooo! Vad skönt att höra, kommigen Alfons nu tar
du dom (JÄVLA cancer) på med riddar rustningen...
LYCKA TILLL

2007-01-30 @ 07:28:49
Postat av: Annelie (Zackarias mamma)

Många gånger har jag fällt tårar när jag läser här. Idag är det glädjetårar! Vad glad jag är för er skull! Nu ska den där j..la cancern utrotas!
Låter jättemysigt med en helg på Kolmården. Blir lite avis. Vem vill inte prata och gosa med delfiner?!
Kramar Annelie

2007-01-30 @ 07:43:22
Postat av: Charlotte med familj

Det var skönt att höra! Lycka till Alfons och Christian och hela familjen! Som vanligt tänker vi på er! Vad roligt att träffa delfiner. De är så söta! Många kämparkramar

2007-01-30 @ 07:45:29
Postat av: Jennie

Vilken lättnadens suck jag just drog för usch vad jag har varit orolig. Nu ska cancerskiten bort bort bort från Alfons! Tänk om man kunde gjort en massutplåning av den vedervärdiga sjukdomen.

Härligt med Kolmårdenresa, ni var verkligen förtjänta av något extra. Hoppas ni fick ännu mer kraft där bland delfinerna!

Stor kram.

2007-01-30 @ 07:48:32
Postat av: Anna

Åh vad skönt att höra! Och vad härligt för Alfons att få träffa delfiner! Avis här också - om Leon skulle få önska en gång så hade det nog blivit samma (men nu är han ju nästan färdig).
Vi är väldigt glada för er nu, att ni får kämpa vidare ett tag till. Och vi bor ju inte långt bort, om ni vill komma förbi en dag av alla sjukhusdagar...
Kramar från oss allihopa

2007-01-30 @ 07:52:57
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Åsa

Jipppppiiiiii! Hurra - åh vad jag blir glad!
Så mycket hopp som dök fram från de där meningarna du skrev!
Nu kör vi!
Styrkekramar från Åsa

2007-01-30 @ 07:56:51
Postat av: Fredrik A

Man bli så glad när sådant här ordnas. När organisationer och företag ställer upp och hjälper de som behöver det.

Och nu ska cansern dö, det är en order!

2007-01-30 @ 08:13:32
URL: http://fredrik-an.blogspot.com
Postat av: Marie från Hörby

Åh, vad glad jag blev att läsa detta! Nu jäklar SKA Alfons bli Alfons den fjärde! Cancern ska bort!!
Skönt för er att få en period utan väntan och om, men och kanske.

Det låter som om ni har haft det bra på Kolmården, så kul att få träffa delfinerna.

Kram

2007-01-30 @ 08:13:56
Postat av: Babsan i Lund

Så glad jag blev för Er allas skull! En helg hos delfinerna, hoppas Ni hade en skön helg. Tänker på Er massor. Kramar Babsan

2007-01-30 @ 08:17:00
Postat av: Christina från Torslanda

Grattis och massor av hurra!! Fantastiska nyheter och vad SKÖNT för er allihop att äntligen ha ett positivt mål att fokusera på. Hälsa dom små delfinskötarna att halva Sverige är avundsjuka på deras äventyr i Kolmården!!

2007-01-30 @ 08:20:21
Postat av: Marion Nielsen

YYYIIIIPPPPIIIIIII :-)

2007-01-30 @ 08:24:31
Postat av: Louise

Åh vad glad jag blir för Alfons och för er alla,
vilken härlig helg ni verkat ha hos delfinerna,
nu ska den dumma cancern besegras..nu ska den bort!!

Kramar Louise

2007-01-30 @ 08:26:05
Postat av: Anneli i Malmö

Härligt med goda nyheter och härligt med delfiner. Spännande att hämta styrka och inspiration från just delfiner. De har stått för mycket klokskap och hjälpt och beskyddat oss människor i alla tider, så även denna gång. Att de sedan dessutom verkar ha humor är inte heller fel, det kan vara ett bra verktyg även i jobbiga stunder.
Tänker på er alla,
Anneli

2007-01-30 @ 08:48:07
Postat av: elisabet i boalt

Hejsan, jag har känt på mig det här hela tiden att det skall bli bra. Vad varm jag blev när jag läste att ni har fått åka till Kolmården och få klappa delfinerna och bo på hotell, det är ni verkligen unnade att få göra, glömma för en stund. Och nu är det bara att sätta sig på tåget och göra den här resan, nu blir allt bra. Hur länge skulle Alfons och Christian vara isolerade?
Allra varmaste kramar till er alla fem plus mormor som ställer upp, vem skulle förresten inte göra det...
Kram/Elisabet

2007-01-30 @ 08:52:04
Postat av: Miriam

Vilket alldeles, alldeles underbart besked!!! Jag blir så lycklig!

Och en helg på Kolmården var inte illa spenderad tid i väntan på besked :-)

Kram!

2007-01-30 @ 09:09:37
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Sofie B

Så underbart!! Och helt fantastiskt att ni fick komma iväg till Kålmården! Vad glad jag blir :)

2007-01-30 @ 09:15:46
Postat av: Anna

Åh, vad glad jag blir för er skull! Jag var så rädd att de skulle säga att chansen med HAPLO också var borta, men nu är det som du säger Christian: nu ska cancern fan dö!

Roligt också med en helg på Kolmården, och en chans att bara vara.

/Ana

2007-01-30 @ 09:17:12
Postat av: Inger

TOPPEN !

Det var då själva fan att det ens tvekades. Nu skall storoffensiven starta!

2007-01-30 @ 10:03:18
Postat av: Ingela

Jaaaaa, villket underbart besked från läkarna! Nu ska den där cancern få sig en sista match!!!
HAPLO + Kämpar-Alfons = FRISK-Alfons

2007-01-30 @ 10:18:50
Postat av: Ia

Hurra!!!
Tusen kramar

2007-01-30 @ 10:28:46
Postat av: Lotta

Tjoho! Nu vänder vi blickarna stenhårt framåt.
Malmö är förövrigt grått och trist idag.

POK

2007-01-30 @ 10:42:21
Postat av: Anna Holgersson

YES! Vad bra. Hoppas att detta kan ta kål på eländet! Lyckat till och styrkekramar till er alla!

Anna Holgersson

2007-01-30 @ 10:43:38
Postat av: Fredrik & Sofia

Vilken underbar start på veckan! Vi är så glada!

Fredrik & Sofia

2007-01-30 @ 10:46:43
Postat av: Amanda

jag bor nästan i kolmården. det är helt fantastiskt där.

jag tänker mycket på er.

2007-01-30 @ 10:59:49
URL: http://manduzana.blogg.se
Postat av: Helena

Ja NU SKA cancern dö!

Heja Alfons den fjärde!

Kram H

2007-01-30 @ 11:04:38
Postat av: Anonym

Vad härligt att läsa! Blir så glad över att se att hoppet inte var ute och att Haplon ska dra igång. Nu ska det fungera! Stora kramar och önskan om styrka inför högdos och allt det andra som kommer
Jessica med Filippa, neuroblastom4, färdigbeh, aug-06

2007-01-30 @ 11:09:33
Postat av: Hanna

Fantastiska nyheter! Jag blir så glad!
Ja, nu ska Alfons bli frisk!
Jag skickar styrkekramar, hopp, mod och kärlek!

2007-01-30 @ 11:32:43
Postat av: Emma (Vilmas mamma)

Vilken mysig hleg ni har haft och vilken bra dag det blev idag. Förstår att det är ett komplicerat ingrepp, men det SKA gå! Vi är jätteglada lver beskedet! kram på er allihop!

2007-01-30 @ 11:33:08
Postat av: Anonym

JAAAAAAAAAA åh vad härligt! Nu f-n ska det ordna sig! kramar från mig.

2007-01-30 @ 11:37:08
Postat av: Evelina

Glädjetårar!!!!! Nu jäklar ska han bli frisk. Bort med allt äckelpäckel ur hans kropp.
Vad härligt med Kolmården, hoppas ungarna var tuffare än min. Han blev rädd för delfinerna.
Kramar!

2007-01-30 @ 12:35:19
Postat av: andreas lena o tova

Gud va skönt! och vad roligt att få träffa delfiner!Vi tänker på er och hoppas att haplon går bra! många kramar

2007-01-30 @ 14:23:28
Postat av: Annika

Åhhh, vilken härlig helg ni verkar ha haft! Kan tänka mig att Alfons har tyckt att det varit mysigt. Följer er kamp och känner verkligen med er. Nu håller vi tummarna för att allt kommer att lösa sig! Styrkekramar till er alla!!

2007-01-30 @ 14:27:23
Postat av: Josse

Härliga nyheter! Håller med alla andra. Nu jävlar ska cancern utrotas!Följer er här på bloggen och håller mina tummar. Många styrkekramar Josse

2007-01-30 @ 15:01:09
Postat av: anski

Har liksom hållit andan under helgen och nu kunde man äntligen andas ut! Lycka till!

2007-01-30 @ 15:49:15
URL: http://anski.blogg.se
Postat av: Malin

Kramar i massor från mig

2007-01-30 @ 16:26:02
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja nu ska den dö den eländiga cancern, kommer om jag förstår de rätt att bli en liten prövning för dig Christian, men förra gången Alfons föddes var det Catarina som hade smärtor när han nu ska så kallat på nytt föds är det din tur att ta lite smärta...
Kramar till Er.

2007-01-30 @ 16:30:51
Postat av: Carina i Göteborg

Lycka till med allt nu, håller tummarna och tänker som vanligt på er. Kramar från Carina och Rasmus

2007-01-30 @ 19:38:36
Postat av: Anna-Karin

Åh så glad jag blir för er skull, att det blir Haplo. Hoppas nu att allt kommer gå bra!

Roligt att läsa att ni hade det bra i Kolmården. Måste vara skönt för er att få åka iväg och skingra tankarna lite. Och vilken lycka det måste varit för barnen att få träffa delfinerna.

Kramar!!!

2007-01-30 @ 22:21:47
Postat av: Stina

Följer er på avstånd, har aldrig träffat er men det känns som om jag känner er, och jag känner definitivt med er... Vilken härlig bild jag möttes av idag, och vilket härligt besked när jag surfade in på er sida!
Önskar er all lycka! Kick some ass med Haplon!

2007-01-30 @ 22:44:23
Postat av: Maria i Vagnhärad.

Jaha då kör vi =) Bra för nu skall skiten ut.....
Jag var väldigt orolig för vad ni skulle skriva.

Vad härligt att klappa delfinerna, det har jag också gjort. Blev även nedskvätt av en buse som heter Dafne.

Ha det så bra och Lycka till på vägen.
Jag håller tummarna och all sånt =)
Kramar ifrån Maria.

2007-01-31 @ 07:33:27
Postat av: Sofie

yes! det har varit många bakslag och svårt att skriva men nu känns det som ni är på spåret igen! klart att Alfons ska bli den fjärde!

2007-01-31 @ 10:52:05
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Danijela

Lycka till!! Vi tänker på er!! Många styrkekramar till er alla

2007-01-31 @ 11:05:01
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: MyyZz

Skönt .... på den j*veln bara nu .. så kommer allt att bli bra.... hoppas så jag blir grön.

2007-01-31 @ 11:41:50
URL: http://myyzz.nu
Postat av: Eva i Degeberga

JAAAAAAAAAAAAAA! Vad lycklig jag blev när jag gjorde en snabbtitt (på arbetstid).Kram, Eva!

2007-01-31 @ 13:45:14
Postat av: Therese Hedman ÄNGLAMAMMA till william

Härligt härligt! Tummar o tår hålls för brinnande livet!
Kramar Therese med william i mitt hjärta

2007-01-31 @ 16:09:17
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Mona

Följer er kamp endast genom datorn, men glädjetårarna sprutade lika mycket ändå. Vilken härlig nyhet. Alfons, och hela er familj, är verkligen en helt enastående kämpade liten kille som verkligen berör mig.

Många kramar till er alla!

2007-02-01 @ 07:19:43
URL: http://trespass.blogg.se
Postat av: Lotta på Mvc

Äntligen ett positivt besked. Va skönt för er att ni fick koppla bort allt allvar en stund på Kolmården, det behövde ni verkligen. Nu är det bara o ge järnet. Här kommer några extra kramar till från mig...Vi hörs

2007-02-02 @ 15:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback