Lördagen den 16 juni. Om Alfons födelsedag, om vår dag.

Vi gjorde som vi brukade göra alla tillsammans: utflykt, jordgubbstårta och tacos. Det var en lagom varm dag och djurparken var skön att vara i. Alma-Lee och Vera var på gott humör och gillade djuren. Även om det som djuren helst ville göra var att ligga och vila sig i den inhägnade värmen. Vi tog det lungt och det var faktiskt ganska bra. Av att ha det "ganska bra" får jag alltid en ångestfylld "baksmälla". Den kan komma dagen efter, men denna gången kom den redan på kvällen. Att ha det bra utan Alfons innebär ett extremt dåligt samvete. Detta dåliga samvete är känslorna som styr och har inget alls att göra med förnuft. Jag vet att vi gör rätt i att känna lung, glädje och ro, men i svagheten kan jag få väldigt dåligt samvete. Jag tänker att det är bra. Jag vet att om man tillåter sig att känna olika känslor, ja då lever man. Tabu och ottillåtna käslor är inget för mig.

Nedan kommer lite bilder från vår dag, tisdagen den 12 juni 2007.

Catarina

image167

Alma-Lee ritar och skriver till Alfons. Hon ritar "ingenting" och en gubbe.

image168

Finklädda dagen till ära, Alfons till ära. Mmmm. Gott med nycklar!

image169

Innan vi åkte till Skånes djurpark så var vi hos Alfons och berättade för honom om vad vi skulle göra på hans födelsedag. Det var redan många blommor och skrivna kort, målade stenar och snäckor. Så fint.

image170

Alma-Lee på plats i vagnen i parken! Fina och finurliga tjejen!

image171

Vera i sin vagn! Snygga barnet!

image172

Alma-Lee med en Linderödsgris.

image173

Sköldpaddorna var väldigt väldigt trötta... Ville bara sola...

image174

Alma-Lee och Vera i soltältet.

image175

Kärlekskram!

image176

Kärlek...

image177

Detta trädet var så fint så det fick bli Alfons träd.

image178

Hos Alfons.

image179

Det var en stor sorg att inte få ha vår fina Alfons med oss, att krama, att pussa, att ge och att få.
Fina Alma!!!

image180

Tack för din styrka Kajsa. Tack för att du hjälpte oss med att göra Alfons dag så bra den kunde bli. Tack för att du ville dela den med oss. Tack för att du är du och för att du finns!!!

image181

I år hjälptes vi åt med att blåsa ut ljusen.

image182

Hur skulle himlen se ut på Alfons födelsedag, om inte rosa! Puss Alfi.


Kommentarer
Postat av: Åsa i Malmö

Ni är så fina, hela familjen Löv.
Och ni lever. Genom kärlek och sorg - ni lever fullt ut.
Jag är så ledsen för er skull. Kramar och tankar till er.

2005-07-02 @ 06:52:55
Postat av: Jessica

Otroligt vackert!! Jag blir så imponerad av att ni orkar!
Tänker på er!
Kramar Jessica

2007-06-16 @ 11:29:53
Postat av: Tova & Lovisas mamma

Helt underbara bilder!!!!
Jag känner din sorg Catarina, det syns på bilden så tydligt vad du känner...vad alla ni känner. Ändå lyckades ni njuta av dagen tillsammans och Alfons var såklart med er hela tiden
i själen.
Många kramar till Er alla!!!!

Postat av: sanna

All styrka, kärlek och värme till er alla fem! Igår såg jag en stjärna falla när jag cyklade hem. Då tänkte jag på Alfons. Många kramar

2007-06-16 @ 11:35:40
URL: http://montecore.blogg.se
Postat av: anski

Bilden på dig och Alma vid graven är... den går rakt in i hjärtat utan att behöva kläs med några ord. Verkar som att ni haft en fin dag trots allt!

2007-06-16 @ 12:19:59
URL: http://anski.blogg.se
Postat av: Elisabet i Malmö

Fiiint, väldigt fint!
Kram på er/Elisabet

2007-06-16 @ 12:25:52
Postat av: Matilda

Vad fina alla bilderna är! Ni har väldigt söta ungar! Och vad fin graven var, med ballonger och allt!
Tänker på er! Stora kramar!

2007-06-16 @ 12:59:06
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste. Oh vilka härliga bilder. Flickorna är ju så himla fina. Och Alfons grav så jättefin.
Och ni är så fina alla.
Stora kramar och pussar mitt i städningen.
Love!

2007-06-16 @ 13:06:36
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Lotta på Mvc

Skulle så gärna vilja ta bort allt det onda, allt orättvist, all sorg. Skulle så gärna vilja att varje dag var vacker, utan sorg, utan saknad. Skulle så gärna vilja säga till er att: blunda och knäpp med fingrarna, så är allt som vanligt igen. Men livet är en tuff kamrat, ibland helt underbar, men ibland väldigt grym och man kan inte göra någonting för att ändra på detta. Bara stilla acceptera...
Catarina och Christian, har ni hört talas om föreningen "Små änglar", som finns i Kristianstad? Där kan man få träffa andra föräldrar som mist sina barn och det bästa av allt (tror jag), där kan man få skratta utan att få dåligt samvete, för där förstår alla....

2007-06-16 @ 13:14:40
Postat av: Jessican

Puss till er fina fina!
Nu åker jag till Brantevik och vänner. Vi kanske kan ses imorgon kväll (Jessica och familjen följer med hem imorgon så om ni inte har något annat för er så kan vi ju ses redan tidigare)?
Kärlek.

2007-06-16 @ 13:48:18
Postat av: Jennie

Vad fint och vad jobbigt.
Många kramar Jennie

2007-06-16 @ 13:57:44
Postat av: Mats Nosstgneb

Väldigt vackra bilder. Du/ni skriver så fint. Kramar/ Mats

2007-06-16 @ 17:07:37
URL: http://myshit.blogg.se/today
Postat av: Charlottes mamma

Finns inga ord att säga er, mer än att jag tänker på er och följer er...ni har det värst,,,,,än så länge finns min flicka kvar,,,,men hur länge????lever i ett helvete ,,,,,men trots allt hon finns kvar,,,,sommarhälsningar från mamman,,,

2007-06-16 @ 17:13:37
URL: http://www.charlottetjejen.se
Postat av: Marie från Hörby

Så otroligt fina bilder och så fint och vackert du skriver, Catarina. Vilka fina små tjejer ni har, de är helt underbart ljuvliga.
Vilket fint sätt ni firade Alfis födelsedag på. Jag är säker på att han var med er på något sätt...
Många kramar

2007-06-16 @ 19:00:40
Postat av: Elin från norrland

Hej, jag har läst er blogg länge och jag måste bara säga att det var helt underbara bilder från Alfons femårsdag. Ni verkar vara en sån fin familj. Jag blev väldigt berörd av bilderna. Och alla era barn är jättefina. Massor med kramar från Elin

2007-06-16 @ 21:44:17
Postat av: Sofie B

Så fint ni har gjort. Så underbara ni är - allihopa. Och Alma är så väldigt lik dig Catarina.
All kärlek och stora kramar,
Sofie

2007-06-16 @ 22:04:42
Postat av: Roland

PÅ Alfons födelsedag skulle jag klarat av mina nästan 33 mil runt Vättern på ett hjul för Alfons, simon , Lasse (min gamla kusin) men tvingades bryta 2 mil kvar, 2 mil av 33, nonstop på ett hjul i olidlig hetta första dagen, intensiv trafik och mörkerkörnings, samt också halv storm på natten med sidvind och motvind i ca 8 mil. Jag tänkte på Alfons och kämpade till jag inte längre kunde hålla upp ryggen, ledsamt men jag lever och några kronor kom in, dock inte alls så mycket som on jag klarat mitt vad. Jag ska förutom Tokmannen den 27 juli, göra några andra saker för jag ska banne mig ha in 70 tkr innan jag slutar. Detta gör jag för allt lidande, all sorg jag fått höra om, sot och lidande som vi som inte varit med inte har så mycket kunskap om.
Må Alfons segla på de sju haven med morfar, så ska vi alla försöka hjälpas åt så att det inte blir felr Alfons som får lämna jordelivet i så unga år. Kampen får gå vidare med oförminskad grad och till tröst för många så kommer cancergåtan/gåtorna att lösas en dag. Forskningen jobbar mycket tillsammans så för min del spelar det ingen roll om jag samlar in pengar till Cancerfonden och tänker på Alfons, cancerdöden är lika hemsk oavsett om man är 4 eller nästan 20 som min kusin var.
Jag kan inte så mycket, jag brukar säga det jag inte fick i huvudet fick jag i benen så därför gör jag mina utmaningar för att på det sättet samla in pengar, pengar som är ett måste för forskningen och för att de ska komma närmare lösningen/lösningarna.
LÄser man Er blogg så är Ni fantastiska men man behöver inte vara fantastisk då sorgen nästan stryper en och man knappt får luft, man har rätt att skrika, vara både arg och ledsen.
Jag är med Er i tanken, i ER svåra, svåra tid!
Roland

2007-06-16 @ 22:36:02
Postat av: Anonym

PÅ Alfons födelsedag skulle jag klarat av mina nästan 33 mil runt Vättern på ett hjul för Alfons, simon , Lasse (min gamla kusin) men tvingades bryta 2 mil kvar, 2 mil av 33, nonstop på ett hjul i olidlig hetta första dagen, intensiv trafik och mörkerkörnings, samt också halv storm på natten med sidvind och motvind i ca 8 mil. Jag tänkte på Alfons och kämpade till jag inte längre kunde hålla upp ryggen, ledsamt men jag lever och några kronor kom in, dock inte alls så mycket som on jag klarat mitt vad. Jag ska förutom Tokmannen den 27 juli, göra några andra saker för jag ska banne mig ha in 70 tkr innan jag slutar. Detta gör jag för allt lidande, all sorg jag fått höra om, sorg och lidande som vi som inte varit med inte har så mycket kunskap om.
Må Alfons segla på de sju haven med morfar, så ska vi alla försöka hjälpas åt så att det inte blir felr Alfons som får lämna jordelivet i så unga år. Kampen får gå vidare med oförminskad grad och till tröst för många så kommer cancergåtan/gåtorna att lösas en dag. Forskningen jobbar mycket tillsammans så för min del spelar det ingen roll om jag samlar in pengar till Cancerfonden och tänker på Alfons, cancerdöden är lika hemsk oavsett om man är 4 eller nästan 20 som min kusin var.
Jag kan inte så mycket, jag brukar säga det jag inte fick i huvudet fick jag i benen så därför gör jag mina utmaningar för att på det sättet samla in pengar, pengar som är ett måste för forskningen och för att de ska komma närmare lösningen/lösningarna.
LÄser man Er blogg så är Ni fantastiska men man behöver inte vara alltid vara fantastisk då sorgen nästan stryper en och man knappt får luft, man har rätt att skrika, vara både arg och ledsen och orkeslös.
Jag är med Er i tanken, i ER svåra, svåra tid!
Roland

2007-06-16 @ 22:39:23
Postat av: roland

ursäkta, blev två inlägg, förlåt!

2007-06-16 @ 22:40:45
Postat av: Jove

Ni förtjänar verkligen all glädje i världen! Jag hoppas att du framöver slipper dina "bakfyllor". Dina bilder var fina.

2007-06-16 @ 22:52:29
URL: http://hallo.blogg.se
Postat av: Simon

Det är en ond värld vi lever i. Det smärtar i mitt hjärta att sådant här ska få hända.
Önskar er all lycka i världen.
Hail Alfons!

2007-06-16 @ 23:12:41
Postat av: Malin i Orsa

Vilka fina foton! Och Alfons grav är jättefin med alla ballonger och grejer och sånt. Ni har verkligen vackra barn! Kramar från Orsa

2007-06-16 @ 23:51:10
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Mormor

Tårar rinner nerför mina kinder. Som alltid numera saknar jag ord. Älskar er.

2007-06-17 @ 00:34:04
Postat av: Maria i Vagnhärad

Oj va tårarna kom, ser nästan inte vad jag skriver.
Bilden med Dig Catarina och lilla söta Alma är så stark. Vilken otrolig sorg. Jag är så ledsen för eran skull. Varför ???
Men ni är otroliga--- Mitt i sorgen så lever ni.
Massor av kramar.

2007-06-17 @ 07:16:42
Postat av: Christina från Torslanda

Så roligt att höra att ni firade Alfons födelsedag precis så klokt, kärleksfullt och "Lövskt" som man hade kunnat vänta sig. Du Catarina, bilden på dig vid graven är något utöver det vanliga. Det är uppenbarligen sant att kärlekens pris är sorgen. Ju mer man älskat desto större blir tomheten.
Men jag måste också få säga att det bara inte är klokt vad Vera liknar Alfons på bilderna!
Många varma kramar.

2007-06-17 @ 08:18:17
Postat av: Anna

Ni gjorde det så fint. Och bilderna är så talande, så vackra och så fyllda av kärlek.
Stor kram,
Anna

2007-06-17 @ 09:23:06
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Susanne

Jag blir så varm i hjärtat av lycka.
Lycka för att ni är en sån kärleksfull och vacker familj!!
Samtidigt blir hjärtat så full av sorg!
Varför ska barn behöva dö?
Varför ska familjer behöva sörja?
Varför?
Kramar i massor från Susanne i Östersund

2007-06-17 @ 09:46:28
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Emelie

En liten text jag hittade. Jag tänker på Alfons när jag läser den!
Tänk dig att du står vid havsstranden en sommarkväll och ser ett vackert fartyg förbereda för avfärd, seglen hissas. När kvällsbrisen kommer fylls segeln och båten glider ut ur hamnen, ut på det öppna havet. Du följer henne med blicken när hon far mot solnedgången. Hon blir mindre och mindre, och till slut försvinner hon som en liten prick vid horisonten. Då hör du någon vid din sida säga: "Nu har hon lämnat oss"
Lämnat oss för vad? Att hon blivit mindre och till slut försvunnit är bara som vi ser det. I själva verket är hon lika stor och vacker som när hon låg vid hamnen! Just när du hör rösten säga att hon lämnat oss, finns det någon på en annan strand, som ser henne dyka upp vid horisonten. Någon som väntar på att få ta emot henne när hon når sin nya hamn.

2007-06-17 @ 10:07:53
Postat av: Jennie

Tack snälla för all hjälp igår. Ni är beundransvärda som orkar engagera er i två busungar till. Och som ni gör det; alla fyra i säng till halv åtta! Att det sen dessutom ser ut som man haft hemhjälp när man kommer hem gör ju inte saken sämre..! Och det är skönt att komma hem och känna att ni också verkar ha trivts. Barnen har sovit jättegott inatt och vaknade inte förrän kvart i åtta. Tjoho!
Detta hade kanske passat bättre i ett "privat" sms men jag gör så här ändå. Bara så alla får veta hur fantastiska ni är, om det nu kan ha undgått någon.
Vi laddar för gentjänst..!
Många kramar Jennie och Magnus, Tilda, Oskar

2007-06-17 @ 10:17:58
Postat av: Kajsa

Hej älskade vänner!
Tack för att jag fick vara med er den stora, fina men smärtsamma dagen som var Alfons födelsedag.
Jag skickar kramar och kärlek, men ni får dem på riktigt snart! Vi ses alldeles snart!
Kajsa

2007-06-17 @ 10:42:51
Postat av: cicci, jörgen och lilla hannah

hej mina vänner! vad fint ni gjorde av Alfons födelsedag.. att ni gjorde sånt som alfons ville gjort.. det är stark av er.. jag förstår dina "bakfyllor" catarina.. jag hade nog kännt likadant..världens alla styrkekramar till er alla.. från oss på 64:an .. just det.. min malj adress: [email protected].. puss

2007-06-17 @ 14:25:49
Postat av: Martina Björneskog

Tillåt er att uttrycka era känslor precis som ni gör. Man läker nog bättre då. Jättefina bilder! Kramar i massor.

2007-06-17 @ 16:21:44
Postat av: Johanna

Åh tack för att jag fick ta del av Alfons födelsedag.
I helgen har jag varit i Malmö... och ni, familjen Löv, har varit i mina tankar HELA TIDEN. Jag vet att vi inte känner varandra, men lilla Alfons har fått mig att lära känna er här igenom.
Mina vänner som jag var med ville till Möllan... och så fort jag hörde detta så tänkte jag på er, Alfons och hans busigheter... Tänk vilka spår han har gjort :-) Lille busunge *blink*
Nu när jag fick se alla bilder så bara jag njöt, men jag bröt ihop i tårar av den vackra bilden av Alfons grav, med hans bild och alla gratulationer. Bilden på dig Catarina och Alma är helt underbar... så mycket känslor...
Jag tänker på er varje dag, följer er hela tiden genom denna blogg... Ni berör mig otroligt mycket... Ni är fantastiska *kram*
Tack!

2007-06-17 @ 17:53:04
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Jag har vetat om er och bloggen ett tag. Jennie som både ni och jag känner var den som tipsade mig om att läsa den. Jag har följt era inlägg under våren men det är först nu som jag har läst igenom HELA bloggen. Ni är mästare på att klä känslor i ord och orden träffar mig med full kraft rätt igenom dataskärmen. Det är jag tacksam för att de gör. Det ni skriver är så viktigt och betydelsefullt. Att läsa om Alfons och ert liv ger perspektiv och förståelse för det som verkligen, verkligen är viktigt i livet. Beskrivningen av er Alfons är så väl formulerad och tydlig att jag tycker mig känna honom. Dagligen gör han sig påmind i tanken och lever så oerhört mycket där. Tankarna finns ofta, ofta också hos er, det är svårt att undvika att skänka er en tanke då och då. Det blir så omedvetet.
Jag håller just nu på att läsa en vidareutbildning till intensivvårdssjuksköterska i Lund och i september ska jag göra en praktikperiod på barnintensiven i Lund. Era ord ska bäras med mig för att då ha nytta av i mötet med sjuka barn och deras föräldrar.
Tack för det ni skriver och för att ni skriver.
Kram, Hanna

2007-06-17 @ 18:02:59
Postat av: Margareta

Kära familj...
Det är ofattbart att ta till sig...overkligt..det som har hänt träffar mig rakt i hjärtat med full kraft..hur kunde det hända o varför..?? Det finns nog inget svar, önskar så att det fanns...jag kan känna den bottenlösa sorgen o förtvivlan hos er föräldrar o syskon..!!Jag ber till gud att ni ska få kraft..att gå vidare en dag i taget..Stor o varm deltagande kram / Maggan

2007-06-17 @ 20:29:37
Postat av: Andrea

varje gångjag är inne här och läser blir det automatiskt att jag fäller en tår.. ni är så himla starka, jag vet nämligen själv hur det är att mista någon.. men kan inte ens tänka mig hur det är att mista sitt barn. när allt hände mig fick jag höra att det är dom finaste människorna som går bort för att nån däruppe behöver dom, vet att det bara är ord till tröst, men tänk så ni med! det gör en i alla fall lite starkare. känn inte dåligt samvete, hade Alfons varit där så hade han ju velat att ni var glada och inte motsatsen!

2007-06-17 @ 20:49:01
URL: http://andreaepalmqvist.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och godnatt från en trött "Dalum" som stått och sålt glass mest hel dagen.
Stora fina kramar och pussar till er alla!

2007-06-17 @ 21:47:29
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Vilka fina bilder!!! Och så fin ni gjorde Alfons födelsedag.
Kramar och tankar till er alla från Anna-Karin

2007-06-17 @ 22:27:31
Postat av: madeléne

kära Catarina,
bilden på dig och alma-lee... det gjorde så hjärtskärande ont att se. ni är så starka som orkar och kämpar och låter oss vara med!
kram

2007-06-18 @ 00:26:50
Postat av: Charlotte med familj

Så fina bilder, de går rakt in i hjärtat och tårarna rinner. Ni verkar ha haft en fin födelsedag och jag är säker på att Alfons var med er från sitt skepp.
Många, många kramar

2007-06-18 @ 11:07:48
Postat av: Åsa i Malmö

Tänker på er.

2007-06-18 @ 13:37:00
Postat av: Lisa

Jag tror att Alfons är stolt över Er i sin himmel och ler när ni en liten stund kan le..han måste vara stolt som har fått leva med er.
Många kramar Lisa

2007-06-18 @ 21:34:49
Postat av: Jennie

Min kära fina vän, som jag undrar hur det är med dig, hur det är med er alla såklart. Jag hoppas att natten är snäll mot er så ni får sova och vila från tankarna. Du vet att du får alltid komma hit eller ringa.
Puss och kram Jennie

2007-06-18 @ 21:40:16
Postat av: mia

Tack för att ni fortsätter att dela med er av ert liv, nu när det är som svårast. Ni har och fortsätter så, att beskriva ert liv nu och med Alfons så levande och kärleksfullt. Vi är många okända som på vårt vis tycker att vi känner er och på något vis delar (eller kanske ska man säga deltar...) i er sorg. Sorg och glädje, med och utan baksmälla, är säkert det enda sättet att fortsätta leva. Precis såsom ni gör. Starka fina föräldrar! Många tankar genom natten, mia

2007-06-19 @ 00:57:43
Postat av: Annelie (Zackarias mamma)

Vilka fina bilder från en dag som trots allt verkar varit bra för er. Det är svårt att inte få skuldkänslor, men ni får försöka tänka att Alfons blir glad av att se er glada. Han lever ju genom er!
När jag "springer på er" är det skönt att se era kärleksfulla leenden mot varandra och höra skämtsamma kommentarer.
Blev det något loppisfynd i regnet? För vår del - marknadskarameller, såklart! :-)
Kramar Annelie

2007-06-19 @ 08:54:12
Postat av: Therese Hedman ÄNGLAMAMMA till william

Oj vilken fantastiska fina och otroliga bilder... från en fantastisk fin och otrolig pojkes födelesedag... Han fattas på varenda bild... Det är så fel att gå till en grav och fira sitt barns födelesedag... men det är så åren kommer se ut framöver, för både er och oss.. känner all er smärta...det är såå fel att detta fått hända
www.williamhedman.dinstudio.se
Kramar Therese med William alltid i hjärtat (och emil och Wilma såklart :) )

2007-06-19 @ 09:11:33
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Christina från Torslanda

God morgon. Vill inget annat än att önska er en bra dag. Idag blir det självplock av jordgubbar. Undrar om jag måste väga barnen före och efter plockningen eller om uppätna bär inte räknas?

2007-06-19 @ 09:29:48
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Först idag kan jag skriva i Alfons blogg. Jag blev verkligen gripen av det här inlägget. Så enormt fina bilder och ni lyckades verkligen förmedla familjens känslor, som ömsom är glädje och trygghet i varandra och ömsom förtvivlan över det skedda. Det är starkt gjort.
Jag ska se om jag kan åka till Alfons i sommar. Vill prata med honom. Han som var så stark och hade så mycket liv inom sig. Jag vet var han fått det ifrån - av mamma och pappa -
Jag håller med dig Catarina att man lever om man visar olika känslor. Inga är otillåtna. Om flickorna får lära sig detta har de fått med sig något viktigt i livet.
Kram från nu

2007-06-19 @ 14:32:03
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och godnatt. I kväll har vi sett en varg utanför. Ja, Nisse i alla fall. Den skrämde slag på lille Snobben. Fy!!
I morgon ska vi till IKEA. Tänker extra på er då.
Varma kramar och finaste tankar. Puss!!!

2007-06-19 @ 21:39:42
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Naida

För 2 års sen höll jag på att mista min dotter (dock inte i en sjukdom utan genom en olycka) Efter 8 olidliga dagar i medicinsk koma vaknade hon upp. (och var fysisk drogbeorende efter alla nersövande droger) Hon överlevde,(helt utan men) jag tackar varje dag för det sen dess, exakt varje dag.
Jag fick dock beskedet att hon kanske inte skulle överleva, att dom inte kunde göra något, så jag förstår er inte till fullo, det gör bara ni.
Ett barn går inte att glömma, tror inte man slutar att undra varför heller.. jag hoppas att ni kan komma att acceptera det utan alltför mycket sorg och negativa känslor, fast det är mer än svårt att se meningen, men han finns där när det är er tur (min övertygelse)
Även jag är övertygad om att han har det bra, och jag skänker Alfons många tankar, inte bara idag.
Er sida berör, djupt, tack för den.
Kramar Naida

2007-06-19 @ 23:19:40
Postat av: Lena Schrewelius

Hej
Vad fina bilder. Jag önskar allt gott i livet för Er
alla. Alma måste sakna sin bror mer änn någon anar.
Mitt barnarn sa till mig när vi stod vid Alfons grav,
get är synd om Alfons.Jag svara som många vuxna gör,
ja, men nu har han det bra.
Mormor han är ju bara ett barn.
Det fick mig att tänka. Ja visst alla barn SKULLE få leva.
AMANDA JÖNSSONS VVRAMDAGIS

2007-06-20 @ 11:33:46
Postat av: Kajsa Sigvardsson

Hej! Fina och starka bilder Catarina. Bilderna säger så mycket om hur ni har det. Tack för hälsningen via carna. Vi missade varandra precis tydligen på Tollarps loppis. Vi kom lite sent. men jag hoppas vi får möjlighet att ses någon gång i sommar om du orkar. Är du i Malmö är du mer än välkommen till oss på Brpbygatan.
Kram Kajsa S

2007-06-20 @ 13:54:06
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, nu är vi hemma från IKEA och det var ett himla åskväder när vi kom hem. Strömmen gick och det regnade små spik. Ett riktigt härligt väder för er. Inga vargar synliga i dag, men Snobben stod inne i dag tillsammans med Dimma. Det gillade han inte men vi ville inte att vargen skulle komma och äta upp honom.
Nu ska vi gå och sova.
Stora bamsekramar och dom vackraste tankarna till er från oss.
Puss!

2007-06-20 @ 21:38:35
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Faster Therese

Det var en perfekt dag. Graven var så fin, tror Alfons var glad över alla fina saker, blommor och kort. Saknaden är stor och många som tänker på honom.
Än en gång ni är fantastiska föräldrar.
Kramar
Therese

2007-06-21 @ 18:37:23
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste till natten. Vi hörs i morgon va?
Puss o kram!

2007-06-21 @ 21:15:14
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Trevlig midsommmar till hela familjen! Hoppas ni får äta många svenska jordgubbar och att flickorna kan dansa trots regnet.
Varma Kramar

2007-06-22 @ 12:52:08
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

varmaste! Nu har jag skopat glass så jag har inga händer kvar. Jättemycket folk. Hoppas ni har haft det bra med Ellen plus familj. Tusen kramar och pussar.
Godnatt från en trött gunilla.

2007-06-22 @ 21:25:27
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Christina från Torslanda

Hej och glad midsommar kära familj! Jordgubbarna är uppätna nu och jag tittar på mina fläckiga, svettiga och glada barn och gläds åt att dom är friska och starka. Alfons kommer för alltid att tjäna som en påminnelse om vad man har och inte bör ta för givet. Jag hoppas att han har haft en mycket soligare midsommar än vi och att dom har den högsta midsommarstången någonsin ombord (kanske med en piratflagga i toppen?) Jag önskar också att ni har fått skratta lite i helgen och att Alma-Lee tog på sig gummistövlarna och körde små grodorna så det skvätte om det! Många bloggkramar.

2007-06-23 @ 18:12:43
Postat av: Becky

Hallå där, ville bara säga hej och vilka fantastiska bilder ni har lagt ut här. Jag hoppas ni får en fin sommar!
/Rebecca L

2007-06-23 @ 19:18:50
Postat av: Eva i Degeberga

Hej på er alla! Hoppas att ni haft en lugn helg. Satt och tittade på korten här ovan då det slog mig att Alma-Lee är otroligt likt dig Catarina på det översta kortet! När man ser henne "lite grann från ovan" ser man precis dina drag i henne. För övrigt ville jag som sagt bara önska er en lugn och avslappnad helg. Kram, Eva!

2007-06-24 @ 09:22:59
Postat av: Jennie

Hej, hoppas midsommarhelgen varit lugn och skön för er i goda vänners lag. Tänk, nästa år blir vi fler..!
Vi saknar er!
Puss o kram Jennie & Co

2007-06-24 @ 20:47:08
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och godnatt med stora kramar och finaste tankar.
Puss!

2007-06-24 @ 21:02:26
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och god morgon. Ska gå ut och mocka åt Dimmsen som inte vill gå ut. Vi hörs!
Stora kramar och vackra tankar!
Puss!

2007-06-25 @ 06:17:45
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Babsan i Lund

Tankar från mig i Lund. Vilken fin grav Alfons fått med mycket saknad o ständig kärlek. Ni är såå fina! SommarKramar Babsan

2007-06-25 @ 10:25:04
URL: http://bankgatan.blogspot.com
Postat av: c

Tårarna rinner. Har precis diktat en visa till Idas bröllopsfest. Livet går vidare men med ett stort hål i hjärtat.
Välkomna och hälsa på i sommar om ni orkar och har vägarna förbi.
Kram C

2007-06-26 @ 17:58:07
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste på kvällskvisten. Dagarna rinner på och jag bakar och bakar.
Tänkarna är väldigt ofta hos er. Tänker på er med så mycket kärlek.
Stora kramar och finaste tankar.
Extra stora kramar och pussar till Alma-Lee.

2007-06-26 @ 20:59:51
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Jennie

Kära ni, jag saknar er och hoppas att vi kan ses snart. Ska göra allt jag kan för att hinna till avslutningsfikat på torsdag.
Sköt om er, jag tänker på er.
Många kramar Jennie

2007-06-26 @ 23:10:07
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jag vill bara skicka en massa kramar till Er

2007-06-27 @ 14:48:24
Postat av: Jessica

Hoppas att ni haft en bra midsommar. Å piraten Alfons har säkert dansat på skeppet med alla andra änglar.
Tänker på er!
Kramar Jessica

2007-06-27 @ 16:26:43
Postat av: Jennie

Tack för pratstunden, den är alltid lika värdefull för mig. Pussa Alma för de fina korten som finns hos Alfons. Hon, liksom sina föräldrar, träffar en med orden.
Vi ses imorgon, kram Jennie

2007-06-27 @ 22:00:28
Postat av: Annelie (Zackarias mamma)

Har förstått det som att (även) ni har sommarlov. Det är redan många barn som saknas på dagis. Bra att Z är så bra på att sysselsätta sig själv. När han lägger sig på kvällen brukar han rabbla upp de flesta på dagis som han ska pussa på eller leka med. Och Alma-Lee är en av dem.
Vi jobbar 3 veckor till, men jag och Z är ju alltid lediga på fredagar. Har ni lust och tid hade det varit roligt (både för vuxna och barn förhoppningsvis :-) ) att träffas någon dag, i regnrusket...
Ha en skön sommar!!
Kramar Annelie m fam

2007-06-28 @ 07:24:36
Postat av: Christina från Torslanda

Hej i regnet. Jag undrar vad ni hittar på i Sätaröd nu. Är Vera upptagen med krypträning? Har ni hittat sommarlunken som gör så gott för själen? Ni är i mina tankar och jag hoppas att Alfons kan ta några allvarsord med den som är väderansvarig på de sju haven och se till att solen kommer tillbaka. Många kramar.

2007-06-28 @ 10:04:38
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Vill bara titta in och säga att jag inte har glömt bort er! Många Varma Tankar och Kramar!

2007-06-28 @ 15:00:30
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: Susanne

Hejsan!
Hoppas er midsommarafton var fin och att ni fick lite sol och värme:-)
Kramar Susanne

2007-06-28 @ 16:04:35
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Hanna

Få inte dåligt samvete! Alfons hade velat att ni mådde bra och levde livet. Tänk så istället! Jag tänker på er och önskar er all lycka! Ni är så otroligt starka!

2007-06-28 @ 20:36:57
Postat av: Kim

Ville bara tala om att jag läser, följer och tänker på er. Det är så fint att se era bilder och läsa om hur ni lever och har det. Alma ser ut som att hon är på väg att sluka ljusen på Alfons tårta. Fina ungar ni har :-) Kramar!

2007-06-28 @ 20:46:40
URL: http://gror.wordpress.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Dagarna bara flyger i väg. Tankarna är väldigt ofta hos er. Men det vet ni ju. Mats är pilgrim den här veckan. I dag har han gått sjutton kilometer och i går lika mycket. I morgon ska han sova i skogen. Det du Alma-Lee. Med vargarna ylande
bredvid sig. En kille som går har gått ända från Vadstena. Och han ska gå ända till Trondheim. Mats stoppar på lördag och tur är det.
Vi hörs!
Stora, stora kramar och fina,fina tankar.
Puss!

2007-06-28 @ 21:15:21
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hej och puss!

2007-06-28 @ 21:27:03
Postat av: sanna

idag var jag och lämnade blod för första gången. och dom frågade mig varför jag hade bestämt mig för att börja ge blod, och då berättade jag om alfons. så lever budskapet om världens modigaste pirat, och allt fler får höra om honom. därför kommer han också alltid att finnas, hos många, många. kramar till er alla fem!

2007-06-28 @ 23:39:55
Postat av: Kajsa

hej älskade vänner!
sitter ute på landet, idag betalar vi räkningar och bakar till mattias födelsedagskalas ikväll. vi vågade inte ge oss på att baka i vedugnen, det blev inte så varmt där (vi måste nog byta leran sm värmer upp allt.) Jag jobar och sliter i trädgården och vi renoverar de gamla fönstrena på riktigt, gamlat vis så det tar tid men det är ganska kul också. I nästa vecka ska vi byta taket på stugan, det blir lite mer att göra då. Helst vill jag bara jobba i trädgården, det är klart roligast. Vi har sågat ner en 9 meter lång och 3 meter bred syrénhäck som hade negligerats i många år. Nu finns det många små fina skott undertill som kommer göra sitt till de nästa två åren, sen kommer den att se ut som förr igen.
Jag har sågat med handsåg och med motorsåg, känner mig som en handywoman, eldar i stugan och drar ris ut i skogen.
Det finns massor med vildsvin här också, Harald som jagar på Mattias pappas mark har byggt en nöjespark till dem :) Han har tjärat in en stock, de har så mycket löss och loppor i pälsarna så de tycker om att gnida sina skruttiga pälsar mot stocken. " En del av grisarna luktar som båtar!"(säger Harald med skrockande röst.) Han har även byggt en hydda en bit bort där vi sitter på grisspaning, den är väldigt bekväm och vi har kikare med oss, men än så länge har vi inte sett några vildsvin, eller grisar som de säger här.
Varje kväll ser jag massor med rådjur iallafall, med fina kid som är alldeles prickiga och randiga. Och en massa får finns det här, med ulliga nyfikna lammungar. De bräker mycket när de går vilse, då ropar alla de andra fåren snällt att här är vi. Och i förrgår flyttade bonden hit alla korna, så nu går det kor och tjurkalvar runt vårt hus och muar. De är nyfikna och väldigt sällskapliga. Än så länge är det inte mer flugor än vanligt, men vem vet...
Jag saknar er massor, har lite nedräkning i smyg tills när jag åker hem till Skåne, men det är fint här också. Tänker på er hela tiden. I natt drömde jag att jag var ledsen och så var Alfons där och jag fick en sån där fin bamsekram av honom och det där sneda busiga leendet. Jag vaknade och var glad med kramen i kroppsligt minne.
Vi ses och hörs älskade vänner, pussa AlmaLee och Vera från mig!
Kajsa
.
PS Jag har täckning här om du vill prata Catarina, men inte så mycket pengar kvar.

2007-06-29 @ 13:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback