Måndagen den 7 maj. Bilder från första maj i Malmö.

image119

Catarina och Vera på väg till demonstrationståget i Malmö. Och vem kan det ha undgått att vi väljer att vifta med röda fanor på första maj? De två fanorna gjorde jag till Alfons och Alma-Lee 2005.

image126

Christian och Alma-Lee. Alma med Alfons keps och Bamse-jacka.

image120

Fina tjejen och stora tjejen har lärt sig Internationalen: "Upp till kamp över haven..."

image121

Fina vi med Alfi i hjärtat!

image122

Nej, Vera fick inte äta foliet, bara känna på det. Istället åt hon pannkakor! GOTT!

image123

 Fina, fina Jessica och supergulliga Anton. Dock inte som par...

image128

Här däremot är det paret Sara och Anton! Fina ni!

image124

Våra fina konstnärnsvänner (ja, det är något visst med dom) Andreas, Lena och fina Tova.

image125

Lilla Ellen i vagnen och pappa Fredriks ben. Mårten och gravida Ellen väntade på Sirius, lillebror till Luna, och han valde att titta ut, lördagen den 5 maj, 57 cm lång och 5880 gram tung! Det ni. Rejält folk. Sen är det jag och Alma-Lee.

image127

Alma-Lee och Luna leker. Och busar...

image129

Sen blev det trötta makaroner och förlegen falukorv till middag hemma hos Kajsa; allas vår favorit!

Så förlöpte vårt första 1 Maj utan Alfi. Det var helt okej, trots allt. Tack till er som gjorde dagen bra!

Catarina





Kommentarer
Postat av: C

Hej fina ni!
Skön känsla att säga hej en stund.
Kram C

2007-05-07 @ 10:50:45
Postat av: Danijela

Oj vad fina bilder! Det är så fint att se hur glada ni är och jag är säkert att Alfi skrattade från himmelen och var med er hela tiden. Man kan lära sig mycket från er, ni är underbara föräldrar.
Tänker på er varje dag.
Stor kram till er alla

Postat av: Christina från Torslanda

Familjen Löv med röda fanor - vilken vacker syn! Vi är så glada över att höra ifrån er och över att se hur ni tar itu med livet trots allt. Alfi kan vara stolt över sina kämparföräldrar och supersystrar!
Massa kramar från cyberrymden. Christina med familj i Torslanda.

2007-05-07 @ 13:06:58
Postat av: Roland Fors

Livet går vidare där utanför, hur det känns inom ER äv väl annorlunda, Jätefina bilder från första maj och att Ni orkade engagera ER för solidaritet, rättvisa gör ER BARA STÖRRE SOM MÄNNISKOR I MIN ÖGON. Jag menar så kort tid efter Alfons borgång, att då så helhjärtat demonstrera för mänskliga rättigheter åt världens alla folk mm, är helt Fantastikst. NI kämpar på bra men jag vet att inom ER så är sorgen stundtals så svår att bära att den är outhärdlig.

Mina bästa varmaste och djupaste hälsningar från Roland, som körde MAXI-loppet i Kristianstad i lördags som träning inför vad som komma skall.

2007-05-07 @ 13:29:35
Postat av: Marie från Hörby

Vilka fina bilder! Det ser ut som om ni hade en trevlig 1:a maj trots att det var lite kallt. Så stor Vera har blivit!
Kram

2007-05-07 @ 15:53:47
Postat av: Malin i Orsa

Vilka fina kort på er :)
Kramar i massor

2007-05-07 @ 16:10:52
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Elisabet i Malmö

Skönt för er och skönt för Alfons att ni kan ha det bra trots allt.
Kramar till er alla/Elisabet

2007-05-07 @ 16:33:44
Postat av: Kyle med familj

Kul att se bilderna och att ni har kämparandan kvar!
Kramar från Katalin

2007-05-07 @ 16:47:21
URL: http://www.caringbridge.org/ky/kyle
Postat av: jessican

å, vad det ser trevligt ut -- och det var det ju också! och tänk att man till och med fick vara med och dela en bild!

fina fina människor -- jag älskar er!

puss!

2007-05-07 @ 17:09:09
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och jösses vilka fina och härliga bilder.

Pussar och kramar.

2007-05-07 @ 18:14:55
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Ingela

Vilka härliga bilder! Trots att mitt hjärta också flaggar för rött så har jag aldrig deltagit i någon 1:a maj-demonstration. Får nog se till att ändra på det nästa år....

2007-05-07 @ 18:42:39
URL: http://familjenborell.blogg.se
Postat av: "Konstanze"

Härligt!

2007-05-07 @ 19:07:38
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: Jennie

Det gläder mig att se er på fina bilder tillsammans med goda vänner. Jag hoppas det gjorde er gott och gav er kraft.

Många kramar Jennie
(Varning! Jag tror jag ringer imorgon och undrar om en liten träff.):)

2007-05-07 @ 19:28:09
Postat av: Lotta på Mvc

Härligt att se att ni fångar dagen, solen och alla små mysiga stunder tillsammans med era vänner. Hade inte tid att demonstrera på 1:a maj. Yngsta dottern flyttade från hemorten (Åhus)ända till Kristianstad, det känns jäääättte långt bort. Men så tänker jag på er och är så glad och tacksam för att hon faktiskt finns kvar.
Kram...

2007-05-07 @ 19:31:47
Postat av: Evelina

Jätteskönt att träffa er på 1 maj även om det bara var för en liten stund. Det gjorde min dag ännu bättre än den redan var. Kram!

2007-05-07 @ 20:09:10
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och jösses vilka fina bilder. Visst är Vera lik Alfons?

Godnatt o puss o kram.

2007-05-07 @ 21:20:23
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och jösses vilka härliga bilder.

Godnatt o puss o kram!

2007-05-07 @ 21:22:10
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla

Förstår ni att jag verkligen menar det? Haha! Vera Skrutt är lik Alfons tycker jag.

2007-05-07 @ 21:24:00
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: M L

Fina bilder, ni verkar haft en bra dag, kul att se

2007-05-07 @ 21:38:04
Postat av: Jessica

Kul att se er lite glada. Även omsorgen är tung att bära så måste man skratta ibland, fina, fina ni.
Sköt om er.
Kramar Jessica

2007-05-07 @ 21:58:07
Postat av: Anna

Ja, jättefina är ni allhopa. Så härligt att se bilderna! Att ni tar hand om er, det gör ni ju. Stor kram,
Anna

2007-05-07 @ 22:11:01
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Anna

Det är gott att se bilderna på er, även om det fattas en liten filur på var och en av dem. Jag kan inte förstå att det faktiskt blev så att Alfons dog. Jag vet det förnuftsmässigt, men känslan är ju den att det måste ha gått göra något annorlunda. Ändå vet jag att cancermonstret vinner allt för många kamper. Men ett litet barn, det är bortom allt förnuft.

Jag önskar er allt väl i er vardag.

2007-05-07 @ 22:31:50
Postat av: sanna

fina, fina ni. varma tankar och kramar till er alla fem.

2007-05-07 @ 22:45:12
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Jag blev så otroligt glad när jag såg ert nya inlägg i kväll. Vardagen har så smått återvänt till er fyra. Även om ni har lång väg kvar att vandra om ni någonsin kommer fram eller om ni hittar en ny sorts vardag. När min mamma dog i en hjärntumör 1983 byggde jag upp en ny vardag sakta men säkert. Mamma finns inom mig i min nuvarande vardag. En människa som har stått en nära kan ju aldrig och ska aldrig raderas bort hos oss. Varje människa har sitt eget värde för oss, något som är unikt. Ni har börjat återgå till vardagen betyder inte att nu är sorgen borta. Den finns säkert kvar fast på ett annat sätt än i början, då den förlamade ert liv. Alfons finns kvar hos er och kommer alltid att finnas hos sin familj.
Sköt om er och njut när ni kan av solen i vårens tid!
Många Varma Kramar från
Ec

2007-05-07 @ 23:04:25
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: mia

Vilka fina bilder och vilka vackra fanor!!! Jag och mina två små gick också med i tåget men utan fanor. Tyckte de var väldigt fina så det blir till att sy till nästa år. Vi satt också i parken och lyssnade på Demian och fikade. Det är något visst med 1 maj. Vi satt nog precis intill er och jag har förstått att vi har en gemensam bekannt Sandra S. Visst är världen liten... Det känns bra att se att ni orkar titta ut i livet och le och skratta, även om jag förstår så väl att det bara är för en liten stund i taget. Kramar era fina töser och varandra, och kramar Alfons i hjärtat. Många tankar genom natten, mia.

2007-05-07 @ 23:12:41
Postat av: Anonym

Fina bilder på en fin familj med röda fanor..min son kunde sjunga Internationalen när han var 4 år..Vad fint att se att Ni alla bär medaljongerna runt halsen..Alfons finns med Er i allt ni gör och Era flickor är så fina..
Kramar Louise

2007-05-08 @ 00:32:36
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste i morgondimman. Ser inte handen framför mig. Trevar mig fram. Nä, så farligt är det inte men dimmigt äär det.
Sköt om er mina vänner och puss o kram. Lite extra till Alma-Lee!

2007-05-08 @ 07:06:01
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: jessica

God morgon!
Ännu en dag hemma med Raklan och misstänkt halsfluss men febern är på väg ner så det var nog inget bacilligt trots allt.
Pusspuss!

2007-05-08 @ 08:46:49
Postat av: Ulrika (Ellens mamma)

Vilka härliga bilder!!!Jag har inte skrivit något på länge,men tankarna är hos er ofta,ofta.Varma kramar från mig!

2007-05-08 @ 10:15:27
Postat av: Helena

Hittade hit via annan sida. Blev så tagen av vad som har hänt. Hur FRUKTANSVÄRT jobbiga saker ni nyss gått igenom och vad ni har förlorat. Livet är inte rättvist.

Många tankar går till er idag

2007-05-08 @ 13:30:54
URL: http://nippertippan.blogsome.com
Postat av: Matilda

Vilka fina kort, och sååå söta ungar! Ja, ni vuxna är söta ni med. :)
Tänker på er ofta! Stora kramar!

2007-05-08 @ 16:47:14
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: Lucas, Tomas och Annik

Så härligt att se er och höra av er, härligt att ni hade kraft och ork att ge er ut 1 maj. Vi stod faktiskt och tittade på tåget och jag fick för mig att jag sett en skymt av er - kanske kan ha varit ni, annars så har jag inbillat mig (men när jag ser bilderna på er så blir jag nästan säker)! ;) Tänker på er varje dag. Massor av kramar ifrån oss! /Annika

2007-05-08 @ 21:18:11
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste till natten. Puss o kram!

2007-05-08 @ 21:34:29
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Babsan

Så fina bilder på Er. Tänker på Er ofta.
Take care. Kramar Babsan i Lund

2007-05-08 @ 21:37:22
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste denna majmorgon. Åker fortfarande bil till jobbet då den jäkla hostan och snuvan icke vill lämna mig. Längtat efter att gå igen.
Kramar er hårt alla fyra.
Puss!

2007-05-09 @ 07:12:55
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Maria i Vagnhärad

Kramar i massor till Er.
Fina medaljonger med Alfons närmast hjärtat.

2007-05-09 @ 07:14:58
Postat av: Charlotte med familj

Vilka fina bilder! Vad stor Vera har blivit.
Tänker på er.
Många kramar

2007-05-09 @ 07:53:25
Postat av: Jossan

Tänker på er.... kramar till er alla!

2007-05-09 @ 11:09:50
Postat av: Tova & Lovisas mamma

Vad kul att se nya bilder fulla av liv och leenden!
Life goes on eller hur!!??? Tiden står aldrig stilla och dagarna bara flyter vidare....Det är roligt att se er så glada tillsammans med era flickor!

Många kramar

2007-05-09 @ 14:47:48
Postat av: gunilla i dalom

Puss o kram o varmaste till er från ett kyligt Månsta.

2007-05-09 @ 20:50:14
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Sofie B

En vän till mig skrev detta citat till mig en gång. Minns inte vem det är som sagt det...
"In just three words I can sum everything I've learned about life - It goes on"..

Jag tänker på er. Allihopa. All min kärlek till er. Kram.

2007-05-09 @ 22:21:04
Postat av: sussi

Gott att se bilder på er igen!
Tänker på er ofta, kikar in här ibland...

Sköt om er och kramas ofta!!

2007-05-09 @ 22:37:51
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! ja inte är det bättre i dag. Ligger snö i luften och vi hade 14 grader INNE. Tjoohoo!

Puss och kram och vackra tankar.

2007-05-10 @ 07:10:22
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Dani

Vilka vackra bilder! Saknade första maj i skåne. Stockholm är ju inte lika fyllt av skåningar på första majdemonstrationerna.

2007-05-10 @ 15:01:17
Postat av: Kajsa

Sitter på jobbet och försöker smälta de senaste dagarna. Det är så mycket att ta in Catarina. Men det känns bra att jag var med.
Kollade lite på DNs hemsida och hittade det här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=648702
orkar inte skriva eller tänka mer just nu,
Kramar Kajsa

2007-05-10 @ 20:01:48
Postat av: mia

Smygtittade in på din länk Kajsa (hoppas att det var ok) och -OJ! Jag för min del tycker att han har fullständigt rätt... Tänker ofta på er och hoppas att ni har det bra (så bra det nu går). Alfons finns också i tankarna och hoppas att han också har det bra. Ni borde ha vunnit den sista striden. Många kramar och tankar genom natten mia.

2007-05-10 @ 22:44:15
Postat av: BVC Lotta

Älskade vänner med fina leenden och i de gamla kvarteren. Helt plötsligt var man på jobbet igen när man tittade på bilderna. Och visst är det något speciellt med dessa konstnärer. Själv demonstrerade jag inte och ni vet ju varför.

POK

2007-05-10 @ 23:26:09
Postat av: Jennifer

Underbara bilder! =)

Sänder mina varmaste kramar och tankar till er och Alfons!

2007-05-11 @ 09:46:04
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste mina vänner. Många pussar o kramar. har varit på hörcentralen i dag. Det finns så fina apparater. Haha!

Tänker på er.
Puss Alma-Lee!!!

2007-05-11 @ 13:02:42
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Jessica

jag önskar er en skön helg!
Kramar Jessica

2007-05-11 @ 18:27:28
Postat av: Jennie

Jag vet inte alls vad jag ska skriva. Vilka ord hjälper när någon hamnat i något slags träsk av motgångar?

Men jag finns här.
Och det stör mig som fasen att jag inte kunde i söndags.

Tänker på er, kära ni. Sköt om er!
Många kramar Jennie

2007-05-11 @ 20:33:57
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste o go natt o puss o kram.

2007-05-11 @ 21:28:09
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste o god morgon. i dag har jag varit uppe i svinottan. Hua! Gökotta i Risberg. Men jag orkade bara göra matssäck till Mats och sen stannade jag hemma. Vill inte bli dålig igen. Det kallt som ett utslocknat h-vete tycker jag.
Stora varma kramar och finaste tankar till er och särskilt till Alma-Lee!

2007-05-12 @ 09:06:41
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: elinleticia

Han finns med er. Alla bilderna genomsyras av Alfons. Eller är det för att ni gjort så starkt intryck på oss läsare att vi ser honom överallt? Alfons i blomman, Alfons i himlen, överallt jag Alfons ser.

2007-05-12 @ 09:25:02
URL: http://elinleticias.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste till natten. Tankarna finns hos er.
Väldigt ofta faktiskt.
pussar och mjuka kramar.

2007-05-12 @ 21:29:55
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Emelie

Så fina bilder!

2007-05-12 @ 22:58:14
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Jennie

Här sitter jag i ett alldeles tyst hus, sånär som på ding-dongklockans tickande. Barnen sover än, fast Oskar var ju tvungen att väcka mig klockan 5.20, bara för att äta gröt och somna igen en halvtimme senare...

Det var några mysiga timmar igår och jag tycker att det är så häftigt att se Tilda och Alma-Lee tillsammans, även om det ibland uppstår en förhöjd risk för tinnitus...

Och så är det skönt att få träffa er. Jag ser och förstår att ni kämpar med vardagen, så TACK för att jag fick komma. NI förgyllde vår dag!
Många kramar Jennie, Tilda o Oskar och Jack med såklart

2007-05-13 @ 07:29:41
Postat av: Malin i Orsa

Kramar i massor

2007-05-13 @ 09:53:32
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste på efter middagen.
I dag har det varit höhämtning i Orsa. Fyrahundra kilo som luktar nyslaget. Jag tycker att du ska komma och hoppa lite, AlmaLee. Men det får bli till sommaren.

Massor med kramar och varma fina tankar.

Puss!

2007-05-13 @ 15:20:08
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Malin

Vilka fina kort det va på er:) Hoppas allt är bra med er och sköt om er riktigt noga. Kramar

2007-05-13 @ 17:40:55
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Tänker på er just nu!
Sköt om er!
Kram!

2007-05-13 @ 18:08:41
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: jessican

hej!
tack för en mysig kväll! det var fint att få bjuda på middag.
rakel bad mig uppdatera hennes blogg så nu finns lite bilder där, inklusive en bild på alma-lee och vittass.

pussipuss från grannen och åtta-kattsmatten!

2007-05-13 @ 19:47:05
URL: http://raklan.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste i regnet. Skitväder, skitväder, usch,usch,usch!!! Dimma ville inte ens lämna boxen i morse, så nu står hon inne och smaskar hö.

Stora fina kramar och lika fina tankar.

Puss.

2007-05-14 @ 07:23:22
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Christina från Torslanda

God morgon! Usch vilket väder det är idag, jag trodde att majsolen förmodas le så här års? Jag ville bara säga att jag igår satt på en restaurang här i Göteborg och hörde två damer bredvid oss prata om Alfons blogg! Tydligen hade en av damernas barnbarn insjuknat i leukemi men var nu nästan färdigbehandlad och föräldrarna hade hittat mycket stöd på nätet - bland annat i era fantastiska texter!! Tänk vad Alfons åstadkom mycket under sina dagar på jorden. Vi är ju massor med människor som tänker på honom varje dag.
.
Ha en fin dag.

2007-05-14 @ 07:38:23
Postat av: Maria i Vagnhärad

Massor av kramar till Er.

2007-05-14 @ 08:52:08
Postat av: gunilla i dalom

Varmste till kvällen. Att det finns så mycket regn. Py parao. Hoppas det blir bättre snart. Har ju köpt plantor som ska i krukor, och det vill jag göra utomhus.Har inte köpt lika mycket som er. Än!

Stora kramar och bästa tankar!

2007-05-14 @ 21:09:37
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: kageback

Det är så galet att ni lever i olika världar ni och Alfons...så långt borta från varandra men ändå så nära...

Det är en bild som ofta kommer upp i mitt huvud på Alfons...så levande att det är svårt att tro att han är död....Denna underbara bild som jag bara blir alldeles lycklig av är när Alfons står med Alma-Lees födelsedags tårta och han lyser av liv, nyfikenhet och glädje.......

Vilken underbar bild......På världens underbaraste pojk, er son Alfons.....

Tack för den/Maria

2007-05-14 @ 21:31:41
Postat av: kageback

Det är så galet att ni lever i olika världar ni och Alfons...så långt borta från varandra men ändå så nära...

Det är en bild som ofta kommer upp i mitt huvud på Alfons...så levande att det är svårt att tro att han är död....Denna underbara bild som jag bara blir alldeles lycklig av är när Alfons står med Alma-Lees födelsedags tårta och han lyser av liv, nyfikenhet och glädje.......

Vilken underbar bild......På världens underbaraste pojk, er son Alfons.....

Tack för den/Maria

2007-05-14 @ 21:50:20
Postat av: Emma

Har inte hälsat på er blogg på ett tag nu, trots att jag okända bloggläsare ofta tänker på er och Alfons. Fina bilder från första maj. Hjärtat sitter till vänster även hos mig. Härligast av allt var att se att ni ler igen, vackrast av allt var solen i Sätaröd, förstår att Alfons känns lite närmare när den stiger.
Kärlek.

2007-05-14 @ 22:30:20
Postat av: Anonym

"Upp till kamp över haven" slår både
"Kvinnokamp, GLASSkamp" och "Bort med MÅNS
från maten"(Moms, brossan hetter Måsse så han blev jätträdd som liten när ett helt demonstrationståg fick för sig att han inte skulle få äta.

2007-05-18 @ 21:27:30
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: katja (Millas mamma)

Var på Kolmården, tittade på delfinerna och skickade en tanke till Alfons. Tänk att ni var där, inte så länge sedan. Hur livet kan förändras på en så kort tid.
Ja, ta till exempel en tidsrymd på 28 år. Hur mycket födelse, glädje, sorg, förlust, liv ryms i 28 år.
Tillbaka till delfinerna. Dessa fantastiska intelligenta djur. I små bassänger. Var finns delfinernas befrielsearmé?
Hälsningar
Katja (Millas mamma)

2007-05-23 @ 13:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback