Söndagen den 16 september. Om skön söndag med piratminne vilande i hjärtat.

Vi vaknade lugnt. Tillsammans. Inget som vi måste göra idag. Vi låg kvar länge och barnen pulade utan protester. Lugn och ro. Sen följde det en lagom lång frukost som avslutades med Yatzy och kaffe. Jag letade fram varma kläder och större storlekar till snabbt växande barn. Kläder med goda minnen. Kläder som Alfons har levt i.
Idag ska vi bara vara hemma och gå och dra. Christian jobbade onsdag, torsdag och fredag så vi njuter idag av att bara vara. Sen kör vi förståss till Alfons. Sen, i eftermiddag.
Jag ska sätta en brasa i kaminen och njuta av vårt fina hus. Förmodligen baka lite; en god hobby.

Det känns väldigt skönt idag.

Catarina

Tre sjörövarungar i november 2006.

image286

image287

Kommentarer
Postat av: Kajsa och Mio

Skönt att höra att det känns bättre idag! Jag passar Mio så Emma kan plugga, han tyckte att fotot på dina barn var väldigt fint. Han vinkar och säger "Hej! Jiau bau!" Han pratar mycket på sitt låtsasspråk. Nu städar han lite också, jag glömde plocka undan efter min fika igårkväll.
Jag saknar dig, och saknar AlmaLee och Vera och din cyklande man. Snart kommer det nog ett paket till Alma på posten...
Puss älskade!
Kramar Kajsa
(Mio hinner inte hälsa, han krystar på pottan...)

2007-09-16 @ 10:57:07
Postat av: linda

så fina bilder

Postat av: Therese Hedman ÄNGLAMAMMA till william

Så otroligt levande bilder....
Ni är fantastiska, sänder ändå styrka... vet att man behöver det... Kramar Therese

2007-09-16 @ 11:43:36
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Danijela

Vad fina dom är. Ni är underbara föräldrar med underbara barn.
Kram från Danijela

2007-09-16 @ 11:57:02
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: ditte

Låter som en mysig söndag... Saknar er, men tror att jag kan ta mig till Veras kalas! Det vore skönt..
Pusspuss i stormen

2007-09-16 @ 12:24:03
Postat av: Eva i Degeberga

Vilka underbara pirater! Vilken lycka för er att få ha upplevt dem! Varma tankar till er alla denna ruggiga höstsöndag. Kram!Eva.

2007-09-16 @ 12:26:16
Postat av: Ewa

Tack för att jag får ta del av eran resa. Jag tittar in med jämna mellanrum här hos er och känner att jag börjar tänka mig för och värderar om mitt eget liv på ett väldigt bra sätt.
Tusen varma tankar och massor av god energi från mig till er och era fina vackra barn.

2007-09-16 @ 12:53:27
URL: http://www.kafferepet.wordpress.com
Postat av: Anna

Härliga bilder!!

2007-09-16 @ 13:20:14
Postat av: Ann-Sofie

Vilken skön söndag, precis så som jag också vill att alla söndagar ska vara.Utan måste och med tid att baka och njuta! Härliga bilder på härliga barn!
Nu ska jag baka en äppelkaka, det är höst och söndag för mig...kram

2007-09-16 @ 13:45:52
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Johanna

Fina söta barn... Vera ser lite undrande ut i sin piratkostym :-) Så jättefina...
Njut av en lugn och skön söndag. Hälsa sjörövare Alfons!!!
Kram Johanna

2007-09-16 @ 15:48:24
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Jäklar vilka härliga bilder. I dag har det snöat här och det låg kvar en lång stund.
Tänker på er alla fem med mycket värme.
Puss o kram!

2007-09-16 @ 15:52:04
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Linda

Känner igen mig i en del du skriver. Mina tårar rinner och jag känner sån stor sorg över alla dessa barn som inte får växa upp, ha en framtid.
Precis som du tänker jag på hur mitt barn ser ut nu...finns nåt kvar av honom. Vi begravde honom hel i sin kista med alla kramdjur, leksaker och napper m.m och tankarna gnager i mig och jag har drömt att jag grävt upp honom och hållt honom i min famn igen.
Läste det du skrivit om piratskeppet med hans morfar eller vem det var som skulle hämta honom, vad fint att han fick tro att det skulle ske innan han dog...då kände han nog ett lugn över vad som skulle ske.
Döden är verkligen det värsta som kan hända ett barn, dessa små oskyldiga barn som vi ska skydda från allt ont...men när sånt händer kan vi inte skydda dem..jag befarar varje dag för att nån av mina andra barn också ska gå samma väg till mötes...är så rädd att de ska få cancer eller liknande.
massa massa styrkekramar till er och alla andra som varit med om samma sak..

2007-09-16 @ 17:57:15
URL: http://www.ingmarsson.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och puss o kram till natten

2007-09-16 @ 19:39:30
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Jennie

Vad det gläder mig att läsa att ni haft en så mysig och bra söndag. Det är riktiga "påfyllnadsdagar" det, i alla fall för mig. Och så har ni så fina sjörövarbarn.
Vi har också haft en myshelg, med familjen i både stort och smått mått. Kalas, söndagsstek, äppelkaka och svampplockning. Lika bra som det låter!
Fortsätt sköta om er och
glöm nu inte prinsessklänningen till fotograferingen imorgon..!
Puss o kram Jennie

2007-09-16 @ 20:19:01
Postat av: mia

Finfina piratbarn! Och visst är det härligt med dagar utan några som helst måsten. Dagar att vila i kropp och själ och fånga och leva i stunden. Hösten är en bra tid för sådana dagar. Och baka är bra både för själen och händerna tycker jag. Speciellt goda och onyttiga kakor. Kramar och tankar till er alla, mia.

2007-09-16 @ 22:09:39
Postat av: Maria I Vagnhärad

Oh vilka fina piratbarn.
Tur att ni har knäppt så mycket fina kort på Alfons så att Vera kan se vilken söt bror hon har.
Då kan dom också se vilken omtänksam kille han var mot dom båda.
Kramar till Er.

2007-09-17 @ 07:44:53
Postat av: Marie från Hörby

Vilka fina kort på era underbara piratbarn. Hoppas ni hade en fin söndag tillsammans.
Kram

2007-09-17 @ 07:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback