Onsdagen den 11 juni. Om Alfons födelsedag imorgon den 12 juni. Om det som skulle blivit hans 6-årsdag.

Alfons, min stora kille. Född den vackraste av dagar, den 12 juni 2002, klockan 19.27.


Imorgon är det sex år sedan du bestämde dig för att komma ut till oss. Vi hade väntat länge på dig och vi längtade efter dig. Jag visste då inget av det du som barn skulle komma att lära mig, bara genom det att du föddes. Du blev mitt och Christians mirakel. Från min varma trygga mage föddes du in i en gemenskap av händer som skyddade dig samtidigt som de lyfte dig för att du skulle få egna ben att stå på. Vi gav dig famn att räddas in i när världen runt dig blev för stor och skrämmande. Vi gav dig rum att växa i när nyfikenheten tog över. Du var ett barn. Första natten sov vi över på förlossningsavdelningen eftersom jag var så trött efter en 23 timmar lång förlossning. Vi turades om att ha dig sovande på våra bröst och du sov tryggt. Vi ammade, tittade och var förundrade över dig. Dagen efter så fick vi veta att det var ett stort åskväder över Malmö, din första natt ute i livet. Jag minns att jag tänkte på Ronja Rövardotter. Jag minns det som speciellt. Jag minns dig som speciell.


Så blev du ett år och vi tog med dig till Köpenhamn och Zoo. Du var bara intresserad av korna, och de hade vi lika gärna kunnat titta på hemma hos mormor på landet.

Din tvåårsdag firade vi med dina kusiner och vänner hemma i lägenheten. På din treårsdag hade vi sjörövarkalas och jag gjorde en tårta med en sjörövarskatt på.


En månad senare hade du cancer.


När du fyllde fyra bodde det en instängd drake i din kropp som vi inte visste något fortsatt om. Vi visste bara att detta kanske skulle komma att bli din sista födelsedag. Vi firade dig under äppelträden i trädgården, med alla som du ville ha runt dig. Det blev maskerad och grillning. Det blev iskallt bad i bassängen. Det blev fiskedamm och bål. Det blev kärleksfullt och du var glad. Det var perfekt.


Till din 5-årsdag önskade du dig en cykel. Vi pratade länge om den och som du längtade.


På din femårsdag samlades vi ett par meter över dig och åt din favorit; jordgubbstårta. Vi sjöng väl för dig, om jag inte minns fel, och vi grät. Vi grät. Du blev aldrig 5 år.


Imorgon, Alfons, skulle du fylla 6 år. Vi äter tårta med jordgubbar på efter tacosen. Vi gråter för dig. Vi gråter för oss.


Imorgon kommer jag att minnas första gången du låg på mitt bröst. Jag kommer att minnas känslan av dig som ny och varm, argt skrikande och full av liv. Du gav mig liv. Jag kommer aldrig att glömma just det. Jag älskar dig och saknar dig, dig , dig.


Jag fattas dig att gratulera.


Mamma


Till Er som undrar: Man får mer än gärna åka till Alfons grav imorgon. Alfons älskade blommor och vi önskar honom ett helt hav. Skriv gärna tankar eller hälsningar, dom tar vi hem och sparar som minnen.


Catarina och Christian


Alfons och mamma 26 augusti 2006. Bröllopsbad: sorg, återfall och stark kärlek.


Kommentarer
Postat av: my johansson

Vackraste alfons..

Catarina, du skriver så vackert....

2008-06-11 @ 20:08:07
Postat av: susanne

Tårar rinner ner när jag läser, tänk Alfons att du föddes den dagen min älskade pappa dog....det har jag aldrig tänkt på innan.

Imorgon ska jag tänka på er båda

Många kramar

Susanne

2008-06-11 @ 20:30:44
Postat av: Helen

Lille Alfons... i morgon är det din dag... bara din...i morgon tänder jag ljus för dig och tänker extra på din mamma och pappa och dina fina flicksystrar...i morgon...

Du fina fina kille... grattis i förskott alfons

kram Från Helen

2008-06-11 @ 20:40:14
Postat av: Helen

catarina, får jag fråga var Alfons grav är har försökt att se det men inte lyckats? Kanske till en annan gång om du inte hinner svara mig.

Kramar om dig Helen

2008-06-11 @ 20:42:30
Postat av: Catarina Löv

Alfons ligger begravd på Västra Vrams kyrkogård i Tollarp, uppe på en liten kulle under höga tallar. Man kan fråga vaktmästaren. Kram och tack.

Catarina

Postat av: Johanna

Finaste fina Alfons!!!! Din mamma skriver så vackert och kärleksfullt om dig, den finaste sonen. Det gör ont att läsa, men jag måste ändå...



Du önskade dig en cykel.... Jag hoppas att du fick en cykel hos dina änglakompisar, att du fick den finaste av dom alla.



Tacos förknippar jag alltid med dig Alfons...



Jag hoppas att jag kan komma och hälsa på dig i sommar Alfons. Jag vill se din viloplats, känna på din sten och skänka mina tankar och kärlek till dig, dig som jag lärt känna här...



Tårarna rinner...



Stor kram till Familjen Löv

2008-06-11 @ 21:03:42
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Ida

Vad fina ni är...

2008-06-11 @ 21:05:42
Postat av: Solveig

I mina tankar!

2008-06-11 @ 21:58:34
Postat av: Evelina

...och jag minns första gången jag träffade Alfons. Stolta föräldrar visade upp sitt lilla underverk i tvåan på Möllan. Han var så liten och söt och ni var så lyckliga... Tänker på er i morgon!

Många kramar!

2008-06-11 @ 22:07:54
Postat av: Marina D



Det är andra gången som jag försöker att förmulera ett inlägg till dig. Det är svårt för orden finns inte där.



Tårarna rinner när jag läser om de olika födelsedagarna och hur orättvist allt är att han inte hann få sin cykel.



En helt underbart fin bild i badet. Det lyser av ömhet och kärlek.



Många sommarkramar från ett lite kyligt Halmstad..

2008-06-11 @ 22:15:31
Postat av: Sussi

Jag finner inga ord...

Du skriver så starkt - och den bilden gör mig så otroligt ledsen... Vilken maktlöshet och sorg...



Alfons har verkligen fastnat på min näthinna, och jag har er ständigt i tanken. Detta skall ingen behöva vara med om - livet skulle ju vara så underbart...



Mina varmaste kramar till Alfons och hela övriga familjen Löw på er underbare sons födelsedag.

2008-06-11 @ 23:11:02
Postat av: sara

Alfons måste ha varit en mycket lyckligt lottad pojke, man märker verkligen hur mycket kärlek ni gav honom.

Miste min mamma för fem år sedan, kan inte jämföras med hur det känns att mista ett barn men jag känner igen kännslan av maktlöshet de dagar då längtan blir allt för stor saknaden av att bara få den där efterlängtade kramen eller bara kunna säga hur stor saknaden är.

Vet att vi kommer ses igen, längtar tills en dagen kommer.

ta hand om dig och din underbart starka familj

stor kram Sara

2008-06-11 @ 23:11:42
Postat av: Katarina

Du skriver så fint Catarina, tårarna rinner ner för kinderna och jag påminns om vad sårbart livet är.Du beskriver Alfons så fantastiskt och jag sörjer att er lille kille inte fick uppleva sin femårsdag - en dag då han skulle sträcka upp alla fingrar på sin hand och demonstrera hur många år han fyller. ´Det är speciellt att minnas dagen då barnen föddes och med det kommer så mycket känslor. Jag åker förbi Alfons grav med blommor i sommar men tänker på er hela dagen imorgon, en alldeles speciell dag för en alldeles fantasiskt speciell familj. sköt om er .

2008-06-11 @ 23:13:43
Postat av: Johanna

Jag skickar mina varmaste tankar till hela eran familj imorgon. Önskar er, och Alfons uppe i himlen, en underbar dag.

2008-06-11 @ 23:33:00
Postat av: Mia-Johanna

Tänker så ofta på Er.

Vackra bilder och vackra texter. Älskar att läsa om er vardag, er sorg, er glädje, era tankar. Lär mig alltid så mycket. Så mycket nytt.

Skall tänka extra mycket på hela familjen Löv imorgon, på Alfons dag.



Kramar genom natten

2008-06-12 @ 01:45:37
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Puss och kram i mängd.

2008-06-12 @ 06:38:24
Postat av: Johanna

G R A T T I S A L F O N S!!!!!!



Det är din dag idag ALFONS!!!! När man fyler 6 år så är man en stor kille :-)



Jag hoppas att du får njuta av tacos och jordgubbstårta idag. Ge mamma, pappa, Alma, Vera och bebisbus lite extra tecken ifrån dig!!!



****HURRA HURRA för fina Alfons idag****



Stor kram Johanna

2008-06-12 @ 06:38:48
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: ALMA-LEE LÖV

JAG ÄLSKAR DIG ALFONS.

IDAG ÄR DET DIN FÖDELSEDAG.

JAG TYCKER OM DIG.

ALFONS, MIN STOREBROR.

I LOVE YOU TO. (Almas standardkommentar, (mamma))

FRÅN ALMA

Postat av: Elin A

Åh vilken fin bild på er fina storebror och son!

12 juni är ett bra datum, då träffades jag och min sambo för 3 år sedan:)

Tänker på er idag och önskar att jag hade möjlighet att ta mig till Alfons med en liten blomma. Men det får bli senare i sommar när vi ska till Kristianstad.

Många varma kramar Elin.



Alfons, hurra hurra för dig idag på din stora dag, vi ska blås lite såpbubblor i eftermiddag till dig

2008-06-12 @ 07:22:53
Postat av: Åsa i Malmö

Jag känner vemod och undrar som så många gånger tidigare.... Vad är meningen med livet?? Vad finns det för mening med att en 4,5-åring ska ryckas bort från sin fina familj efter att ha kämpat mot en hemsk sjukdom hur länge som helst?



Bilden av dig och Alfons är så stark och jag ryser.



Idag tänker jag extra mycket på er; Catarina, Christian, Alma-Lee, Vera och Lykke-Li.

En sån stor sorg det är att ni är tvungna att fira er fina 6-åring utan honom.



Det känns meningslöst och jag är så ledsen för er skull.



Ikväll tänder jag ett ljus och ställer i fönstret - för att fira Alfons sexårs-dag och för att fira hans minne.

Tusen varma kramar och tankar till er.

2008-06-12 @ 08:25:33
Postat av: Anette

Döden i alla dess olika former är något som är ständigt närvarande i våra liv, lurandes i bakgrunden av våra liv. Det enda som är säkert är att vi alla, på olika sätt, förr eller senare, kommer att möta Den. Jag arbetar inom palliativ vård där vi tar hand om patienterna när det inte längre går att finna någon bot, endast skänka lindring. De flesta är äldre (äldre), medan andra är äldre (yngre), och några få är bara yngre. Det finns ingen rättvisa i när döden kommer. Det finns de som välkomnar döden och ber och önskar att den skall komma. Andra vill inte alls möta Den. Ibland kommer döden på tok för tidigt till små barn som just har börjat sitt liv och som inte alls vill få ett sådant besök.

Jag önskar av hela mitt hjärta att ni hade fått ha er Alfons kvar hos er. Tack för att du delar med dig om sorgens olika skepnader, Catarina.

Kram

2008-06-12 @ 09:01:57
Postat av: Carina Jönsson

Söta, fina Alfons. Ett stort grattis på din 6-års dag Alfons.

Du skriver så fint Catarina, man känner din/er smärta samt stora kärlek via dina ord.

Själv kan jag inte låta bli att tänka tillbaka hur vi hade det för ett år sedan, då visste vi ännu inte att Andreas hade cancer, lycligt ovetande om det liv vi skulle få. Såå hårt och såå svårt. Livets mardröm, idag är Andreas färdigbehandlad sen sedan åtta månader tillbaka, allt har gått bra hitintills, vilket vi är såå oerhört tacksamma och lyckliga för.

Jag önskar så innerligt av hela mitt hjärta att ni hade fått ha kvar er älskade son och storebror kvar hos er.

Sänder er massor av styrkekramar och varma tankar. Vi skall tända ett ljus för Alfons ikväll.

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-06-12 @ 09:26:37
Postat av: Christina69

Grattis på födelsedagen Alfons!



Många kramar till familjen Löv! Ni finns i mina tankar varje dag!



Christina

2008-06-12 @ 09:57:55
URL: http://christina69.bloggspace.se
Postat av: Marina D

Grattis Alfons på din 6 års dag.

Hoppas att du fick en cykel i present som du kan cykla omkring på.

Skickar även en tanke till din familj och hoppas att denna dagen blir så bra som den kan bli.

2008-06-12 @ 10:23:13
Postat av: Mamma till 3

Har läst sida efter sida...

Tårarna har runnit längs mina kinder...



Och du skriver så fint,verkligen vackert..



Grattis Alfons på din födelsedag,hoppas den blir underbar lilla gubben!



Ta hand om er denna underbara dag...

Varma Kramar Från Oss

2008-06-12 @ 10:50:20
Postat av: Mamma till 3

Hoppas detta inte är för mycket men jag tycker den är så vacker!



Mamma, min mamma se vad jag kan,

jag kan nu gå och jag hoppar lite grand.

för mina vingar de bär mig

varthän jag än vill,

Flyger dit där du är

och följer ditt liv

Fast du inte ser mig

så är jag alltid där

någonstans runt om dig i universums stora sfär

För jag färdas över ängar

bärs upp av en vind ,tittar till dig och flyger ner

och ger en puss på din kind

Jag samlar dina tårar

och fyller på vår brunn

vars vatten blir till regn

som landar på din mun

och tränger in i din själ

för att läka de sår som gör så ont av saknaden

av att du inte får ha mig intill dig

närhelst du än vill ge mig all världens kramar,

vad jag än vill och lite till

För du vill visa din kärlek ge mig allt så fint men mamma,

din kärlek känns från jorden o ända hit

Jag säger stolt till de andra små änglar som är här

Titta - det är min mamma!

och hon håller mig så kär

Jag lyser utav stolhet som blir till stjärnans ljus

som du ser om natten när det släckts i varje hus

För jag är den stjärna som lyser stark och klar

Jag är ljuset inom dig som alltid stannar kvar

2008-06-12 @ 11:00:59
Postat av: Christina i Torslanda

Vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det är Alfons 6-årsdag, hurra hurra HURRA!

Fina pirat, jag hoppas att dina födelsedag blir bra och inte för svår för mamma, pappa, Alma och Vera att ta sig igenom.

Min Freja fyllde sex år i förrgår och hon fick den studsmatta hon så hett hade längtat efter. Hon hoppade ända till himlen, så kanske såg hon dig på ett skepp någonstans vid horisonten. Dom smultron som är planterade för dig längst ner i trädgården har nästan hunnit bli övermogna i värmen! Förra året blev dom aldrig riktigt röda förrän i oktober, så konstigt det kan vara.

Kära Catarina och Christian, jag förstår att ni tänker på er modige pojke med stolthet och kärlek idag. Visst var han speciell! Många kramar och varma tankar.

2008-06-12 @ 11:13:35
Postat av: Hanna

Jag tänker på er!



Mina tårar rinner likt floder nerför mina kinder.

När jag kom till den sorligaste biten, den om hur hans femte födelsedag firades..... Då kom smärtan, gråten och - datorn stängdes av.

Det var som om någon sade "du ska inte vara ledsen...."

2008-06-12 @ 11:53:15
Postat av: Hanna

Men jag är ledsen.

Över en pojke jag aldrig kände, men som jag saknar så otroligt mycket. Han skulle ha varit här!!!!



Jag önskar Alfons en fin födelsedag.

Och tänk på glädjen över att han har funnits.



Jag avslutar mitt delade inlägg som jag började mitt första:



jag tänker på er!



Kramar

2008-06-12 @ 11:55:20
Postat av: Jeanette

Hjärtat snörps ihop! Stark kärlek, stor sorg evig tacksamhet över en underbar kille.

Tänker extra på er idag när det är födelsedag.

Kram

2008-06-12 @ 12:17:54
Postat av: Louise

Grattis på 6-årsdagen Alfons



Du skriver så vackert Catarina,

jag tänker på hela fina familjen Löv idag



Kram Louise

2008-06-12 @ 13:21:10
Postat av: Tess

Idag saknar jag ord, jag gråter istället. En stor kram från en mamma till en annan är det jag förmår bidra med. Hade jag bott närmare hade jag åkt och gratulerat Alfons med blommor.

Alfons- Grattis på din 6-årsdag! Jag hoppas du dansar runt bland molnen och ser alla nere på jorden som firar din dag! Jag är säker på att jordgubbarna är extra söta, och grädden extra gräddig i himlen. Om du stöter på min morfar som kom till himlen i förrgår så kan du be att få klättra på honom, då lär han dig göra jordens roligaste volt!

Kramar till er alla!

2008-06-12 @ 14:13:31
Postat av: Lotta

Tänker på er idag. Du skriver så fint och det berör, mina kinder är våta....

Grattis till Alfons på hans dag. Hoppas du på något vis kan ge dina kära ett litet tecken idag. Bor tyvärr för långt bort för att ge dig blommor i dag, men en hälsning får du här.

Många kramar.

2008-06-12 @ 15:00:59
Postat av: Moa

grattis på sexårsdagen, fina alfons

segla lugnt på haven

2008-06-12 @ 15:39:46
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Ewacarin

Tårana rinner!

Tänker på er idag och på den förbaskade cancern som plötsligt smyger sig i en människas kropp, barn som vuxen.

Din text är verkligen stark Catarina och den berör på ett sätt som är svårt att förklara.

Hoppas jag kan åka till Alfons i sommar och sitta där en stund. Är det mycket singel på kyrkogården? - Det är svårt att köra en rullstol på det underlaget - Annars får någon gå upp med rosen till fina och gulliga Alfons!

Kram till er alla i dag!

2008-06-12 @ 15:46:42
Postat av: Jenny i Dalby

Vilken fantastisk bild på er i badet. Det gör så ont att se samtidigt som den utstrålar så fantastiskt mycket kärlek. Dina texter berör så. Stora varma kramar till hela er familj och Grattis till Alfons på sexårsdagen.

2008-06-12 @ 17:46:04
Postat av: Titti Jönsson

Det är så vackert skrivet. Det finns inga ord men ändå beskriver du detta så fint.

En sån vacker bild...............

Tänkter ofta på er.

Kram

Titti

2008-06-12 @ 18:45:03
Postat av: Marie från Hörby

Stort grattis på 6-årsdagen, Alfons. Vilken stor kille du är nu!

Många tankar till er idag, Alfons fina familj.

Du skriver så vackert och bilden på er är så fin.

Många kramar

2008-06-12 @ 19:22:33
Postat av: Ida Ståhl

Grattis Alfons, jag kan bara tro och hoppas att du firar din dag med tacos och jordgubbstårta, med många busiga kompisar som tycker om dig!

Liksom din familj här nere, åh, vad de måste sakna dig!

Hoppas ni klarar er bra genom denna kankse lite för jobbiga dag!

Många kramar Ida

2008-06-12 @ 19:33:44
Postat av: moster ditte

för idag, idag är jag extra mycket moster. en moster som är stolt över alfons, över hans familj och resten av familjen. stolt över hur alfons kämpade i sitt liv, och hur vi alla kämpar i det liv som finns kvar.



alfons, jag älskar dig, och du finns hos mig på alla sätt utom det fysiska.

2008-06-12 @ 19:47:50
Postat av: Carina o Rasmus i Göteborg

Kära Alfons, sörjer så att du aldrig fick uppleva fler födelsedagar med din fina familj. Tänker så ofta på er alla, särskilt mycket idag. Många kramar!

2008-06-12 @ 19:53:29
Postat av: Josefine

Åh Catarina vilken bild. Och vilken text. Dina ord går alltid rakt in i hjärtat.

Jag brukar gå in på bloggen varje dag utom de senaste dagarna förstås. Tänker på er & Alfons och sjunger i efterskott.

Lilla, Fina, Starka, Fantastiska Alfons - Du fattas.

Kram Josefine

2008-06-12 @ 20:17:12
Postat av: Janina i Röstånga

GRATTIS stora lilla kille med familj som lär oss om livets styrka och skörhet, glädje och sorg!

Ni finns i våra tankar på Alfons dag och alla dagar..

Love to Löv från Janina och gänget!

2008-06-12 @ 20:50:29
Postat av: Christina Björnfot

Vi tänder ett ljus för Alfons och för er familj. Ni finns i våra tankar ofta...

Många varma kramar

Christina, Fredrik och Elsa

2008-06-12 @ 21:13:52
URL: http://anglabarn.blogg.se/
Postat av: Helen

Alfons, Alfons... du store fine kille, grattis idag på din dag, tårtan var väl god med massor av "gubbar" på

puss och kram Helen i Lomma

2008-06-12 @ 21:31:26
Postat av: sarah

kära ni!

idag, liksom samma dag i fjol, firar jag (vi) alfons födelse och liv. idag är en lycklig dag och jag väljer på mitt pärlband av minnen och plockar fram de vackraste. liten alfons bara några dagar gammal; vårt första möte och lägenheten är fylld av blomdoft, alfons har lärt sig gå och kör alfred på lära-gå-vagnen. spontanpicknick med bullar och boll på idrottsplatsen när träden börjar knoppas, babysång och sjörövarkalas. fyra glada barn skrikande och sjungandes "zlatan, jag säger zlatan"; springer runt, runt på den röda mattan och faller ihop i en liten hög av glädje.

i allt detta också; trött liten alfons, nyopererad och skör. lyckan i att den fruktade operationen lyckades och att vi fick träffas igen. inte alla minnen av denna sjukdomstid känns som sorg och fruktan över och hatet till sjukdomen fick aldrig övertaget över kärleken till barnet.

idag nuddar jag sorgen men väljer bort den. väljer livet och lyckan. alfons har funnits i världen, och världen blir aldrig den samma igen.

kramar från oss allihop,

sarah, john, alfred och hedda.

2008-06-12 @ 21:45:26
Postat av: jessica och magnus

Vi tänker på er!

Kram!

2008-06-12 @ 22:17:17
Postat av: Stinae

Grattis på Alfons födelsedag! så fint skrivet om hans tidigare födelsedagar.

/Stina

2008-06-12 @ 22:30:38
Postat av: Annelie (Zackarias och Wilhelms mamma)

Grattis Alfons! Hoppas att du har haft en fin dag. Jag önskar så att du hade fått uppleva den här, med din fina familj.

Solen kunde inte hålla sig borta denna dagen, den kämpade sig fram genom den mörka himlen. Precis som du gjorde.

Massor med kramar och tankar till dig och de dina

2008-06-12 @ 23:12:19
Postat av: Miranda

Vill bara säga Grattis Alfons, och jag tänker så på er. Hoppas att dagen har varit bra.

2008-06-12 @ 23:38:27
Postat av: Sanna

Alfons!

Grattis på din födelsedag (om en dag försent...)

Hoppas du hade en bra dag och att din familj njöt av födelsedagsmaten!

Kram Sanna

2008-06-13 @ 07:01:42
Postat av: Connie

Blir så rörd varje gång du skriver Catarina,du skriver så fint. Grattis Alfons en dag för sent. Vi tänker på er. GRATTIS GRATTIS / Många kramar från åsljunga

2008-06-13 @ 08:18:55
URL: http://[email protected]
Postat av: Birthe

Jag önskar så att du hade fått fira dagen med din familj omkring dig. Det hade inte varit mer än rättvist när man fyller 6 år. Men det finns ingen rättvisa, inte av det slaget.

Alfons, lille prinsen, jag hoppas du får den finaste av dagar i den vackraste av himmlar. Med tacos och jordgubbstårta och massor av bus och lek.



Kramar om hela familjen!

2008-06-13 @ 14:24:47
Postat av: Therése

Sänder en varm tanke och kram till er alla - Alfons, Alma-Lee och snart kommande Lycke-Li tillsammans med gulliga, rara, omtänksamma föräldrarna Catarina och Christian.

2008-06-13 @ 16:31:19
Postat av: Syster Anna

Idag gråter jag... Ni är nära, Alfons är nära... Underbara ni...

Kram

2008-06-13 @ 17:51:05
Postat av: Diana (malmö)

Tänker på er, massa kramar

2008-06-14 @ 19:57:23
Postat av: Charlotte i USA

GRATTIS pa fodelsedagen stora killen!



Mina varmaste tankar och hopp om en fin dag dar ni kan minnas ert stora mirakel samtidigt som ni kanner att hans pa nagot satt anda finns med er i allt ni gor.

Klappa om honom lite extra fran mig dar han finns inne i era hjartan.



Stora Starka Styrkekramar fran Charlotte

2008-06-14 @ 23:03:43
Postat av: Kajsa

Jag saknar dig Alfons! Som jag saknar dig.

I flera dagar innan din födelsedag var jag ledsen, all ångest över att du inte fanns här, nära, med din familj att firas och få fira sommar och nya äventyr.



Nu orkar jag skriva här, även om det gör ont. Jag känner med er så, familjen Löv. Hoppas att det blev ett stort fint blomsterhav på graven.

Själv sitter jag ute på landet och njuter av att cykla på en grusväg genom det fina landskapet som böljar, stora fält täckta av blåklint och fina får som guppar. Känner stor glädje och stor sorg i kroppen, känner att jag lever helt kort sagt.



Älskar er fina vänner,

kramar Kajsa

2008-06-15 @ 20:59:50
Postat av: mia

Fina Alfons!

Som jag tänkte på dig och din familj på din 6års dag(har inte haft tillgång till dator förrens nu, men tänkt på er har jag gjort både då och sen). Vad jag önskar att ni fått fira den tillsammans...

Många många tankar och kramar genom dagar av sol och över haven fram till sjörövarskeppet, mia.

2008-06-16 @ 15:47:28
Postat av: Maria o David

GRATTIS ALFONS!!!!!

Många kramar till er alla.

Vi tänker på er.

2008-06-16 @ 18:29:55
Postat av: Danijela

Gratis Alfons !!!

Ni är i mina tankar.

Kram från Danijela

2008-06-16 @ 20:09:34
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se/
Postat av: Josefine

Så vackert skrivet... Du sätter verkligen orden på plats. Och en sådan vacker bild, den starka kärleken lyser verkligen igenom och in i mitt eget hjärta.





Kram på er allihop!

2008-06-17 @ 00:11:43
Postat av: Jessica i Malmö

Åhh, Catarina med familj! vill bara krama om er allihop och visa min medkänsla på ett sätt som inga ord kan göra.

Bilden på dig och Alfons är så stark att det klumpa sig direkt i halsen...bär den nära ditt hjärta! Du skriver så fint och Alfons hade världens bästa mamma (och pappa) Många kramar!!

Jessica i Malmö

2008-06-17 @ 22:24:30
Postat av: Helen

Alfons!... jag önskar dig en härlig midsommar där du är, ät många jordgubbar och dansa runt midsommarstången... du fina kille... hälsa alla fina barn och speciellt min fina mormor... hon tar hand om er det vet jag.

kram Helen i Lomma

2008-06-19 @ 10:15:24
Postat av: Helen

Catarina, önskar även dig och familjen en härlig midsommar, Alfons fattas er och han är med er alltid, varje dag...alltid, fina fina alfons...

kram till er alla

Helen i Lomma

2008-06-19 @ 10:18:17
Postat av: Therése

Hej! Alfons och dina änglakompisar - ät så många jordgubbar ni någonsin orkar imorgon! Ni är väl värda det - allihop! Kanske ni kan dansa små grodorna med.. :-)



En varm hälsning till dina kära föräldrar och syskon.



Du fattas jorden!

2008-06-19 @ 14:26:46
Postat av: Mormor

Moa Catarina Birgitta...Jag älskar dig. Så som jag älskar era barn: Alfi, den eftertänksamme, sjörövarkungen; Alma-Lee, som alltid kommer att vara älskad pinescha för sin mormor; Vera, hjärtegrynet, och så den lilla nya, som jag ska få den stora gåvan att se födas, Lykke-Li... Lycklig...



Idag gråter jag, för första gången sedan Alfis begravning, när jag läser vad du skrivit... Så överväldigande, ofattbart sorgligt är det, att han inte fick uppleva sin sexårsdag, denna, den största av dagar...



Att hans kusiner, och snart också hans lillasyster, växer om honom. Att alla hans systrar kommer att växa om honom. Växa upp utan honom. Så stor är min önskan, att detta bara skulle vara en ond dröm... Så stor min sorg över att Alma-Lee inte får vara lillasyster, utan tvingas ikläda sig rollen som enbart storasyster...



Ofta sörjer jag nog mest det, att hon inte fick ha kvar sin älskade storebror... Lilla, lilla tjejen.... som han - i sin outhärdliga smärta - ofta inte orkade ta till sig... Vilken oerhörd förlust för henne....



Jag saknar Alfi - han var (är) mitt första pojk-barnbarn... jag saknar honom så det gör ont i bröstet... Men jag tänker, att han är hos min pappa, om det nu - mot all förmodan - finns någonting där bortom. (Och jag litar - i så fall -på pappa: Han tar hand om honom tills jag kommer... Han var en ovanligt kärleksfull och insiktsfull man, Alfons namne). Men Alma-Lee... den lilla, stora flickan... vilken oerhörd förlust som drabbat henne...



Vi vuxna kan inse - förstå - förbanna, men hon...? Mitt hjärta blöder, när jag tänker på henne...



Älskar er, alla.

Ta hand om er. Och varandra.

2008-06-19 @ 19:00:35
Postat av: lea

Ja jäklar om jag får uttrycka mig så du, skriver så det känns i hela kroppen sååå starkt, vackert, sorgligt om vart annat.

Vilken styrka och kraft.

Njut av midsommaren och livet i magen.



En hälsning till Alfons!

Hoppas allt är bra med dig här uppe i norrland är det jätte mycket mygg och här har det snöat fast det är sommar konstigt va.

Kramar till dig.

2008-06-19 @ 21:37:52
Postat av: Elin A

Tänker på er idag och hoppas dagen varit fin. Många varma kramar Elin.

2008-06-20 @ 20:33:55
Postat av: Maria i Vagnhärad

Lilla fina Alfons, hela fina familjen. Vilken stor förlust. Vilken hemsk förlust.

Varför fick inte Alfons växa upp och fira sin 6 års dag. Orättvist.

Tänker på hela familjen. Kram.

2008-06-21 @ 07:27:18
Postat av: mia

Har tänkt på er alla i familjen Löv, Alma-Lee, Vera, Catarina och Christian, så ofta de senaste dagarna att jag kännde att jag ville skriva till er här... Hoppas att ni har bra dagar tillsammans. Att sommarsolen hittar in i er alla och värmer. Många tankar genom dagar och nätter, mia.

2008-06-24 @ 19:17:43
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och stora kramar till er alla.

2008-06-25 @ 21:03:36
Postat av: Ullis

Bilden i badkaret är den starkaste bild jag någonsin sett. Den är berör, gör ont visar smärta och kärlek. Jag gråter mycket.

2008-07-05 @ 11:45:49
Postat av: Katarina

Alfons lille gubben..Han finns alltid i Era hjärtan , Er värme och kärlek finns hos Honom, Han möter Er, sen när Ni kommer,Varmaste Kramar!

2008-07-05 @ 19:20:30
Postat av: dotty

så otroligt vackert..

kramar till er

2008-07-06 @ 13:57:52
URL: http://dottysnya.blogspot.com/
Postat av: ina

en mycket försenad grattis till Alfons! det är så svårt att skriva, sorgen är olika men det samma. vi kommer också från en sorg, den finns här runtomkring oss. men vi vill släppa in livsglädje i rummet på de sätt vi lär oss i livet. vi lever för att minnas och göra någonting värdefullt av våra liv just med tanke på dom som gått bort. för jag tror att de ser oss, uppmuntrar och hjälper oss. många kramar till alla er som känner den stora saknaden!

2008-09-21 @ 12:01:33
URL: http://iinnaa.blogg.se/
Postat av: Tess

Bilden säger allt..Kärlek.. den försvinner aldrig..

Jag är helt stum Catarina...det hela är helt ofattbart, helt ofattbart..

Kramar

Tess mamma till Liam & Leo

2009-12-10 @ 10:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback