Lördagen den 29 mars. Om Alfons plats.

Visst finns det vårblommor hos Alfons. Den 15 mars, ett år efter kistläggningen, gjorde vi klart det som känns som det sista. Vi kommer att byta ut några av de stora stenarna runt om, men nu har vi hans plats färdig. Alfons gravsten tog vi hemmifrån, och nu under våren kommer vi att plantera en magnolia till minne av honom på den plats där stenen låg. Det känns bra, och igår var vi och såg ut en. Det får dröja en månad eller två innan vi gör det, dock. Det känns gott att göra vid vår plats här hemma också, lite då och då; just nu finns här bara en nersänkning kvar där stenen en gång låg.

image385
Alfons plats den 15 mars 2008.

Lagom till ettårsdagen av bergavningen kom snön. Alfons var galen i snö, så det kändes som om det vore meningen att det skulle vräka ner snö kvällen före.

image387
Alfons plats den 22 mars 2008.

Catarina.


Kommentarer
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vad fint ni har gjort det hos lilla söta Alfons. Men så fel.
Stenen är så personlig och fin med hans hand och "autograf".
En Piratflagga som
varje pirat bör
ha.
Men så otroligt sorgligt och fel.
Tänker ofta på er och Alfons.
Kramar.

2008-03-29 @ 14:53:33
Postat av: Moa

hihi, det kanske var alfons som ordnade den här sena vintern ;)

vad vackert det är. gravstenen är så otroligt fin, även om man önskar så hårt att den inte behövt göras...

kram

Postat av: Johanna

Så fint så fint... Ser fram emot att få "hälsa på" Alfons i sommar. Jag vill se hans fina sten, hans vackra viloplats!!!

Ja eftersom Alfons gillade snö så var det säkert ett spel från hans sida :-) Alla vill vi ju ha vår nu!!!

Ha en bra helg tillsammans

Kram Johanna

2008-03-29 @ 17:31:03
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: gunilla i dalom

varmaste! Vackra tankar och pussar och kramar

2008-03-29 @ 17:55:53
Postat av: Anna

Så fint det blir, där vid graven. Det låter också väldigt fint med en magnolia, som blommar vackert för er varje vår.

Vi har tänkt på er här i Mars.

Stor kram,
Anna

2008-03-29 @ 18:55:17
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Christina i Torslanda

Åh, en magnolia låter vackert! Så han var en snöälskare den lille piraten... Jag hoppas att jag ska kunna åka förbi graven någon gång och hälsa på Alfons "på riktigt". Det är märkligt att känna så varmt för en person man aldrig har träffat. För att inte tala om resten av familjen Löv, ni finns ju alltid i mitt hjärta.
En fin viloplats är det han har i alla fall, snötäckt eller ej.
Många kramar som vanligt.

2008-03-29 @ 20:30:23
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Jag tänker mer än jag skriver i kväll. Vår värld är så orättvis mot barn som skulle ha hela livet framför sig som t.ex. lille fina Alfons.

En dag kommer jag att besöka er pojkes grav och se hur fint ni har gjort till honom.

Tänker på er ofta...Hoppas ni känner det!

Kram till hela familjen/

Ewacarin

2008-03-29 @ 22:19:22
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: Anna

Tack Catharina, för dina ord.
Och jag läser här hos er varje dag.
Vi vill komma. Snart. Det blir som det blir.
"Jag vet", sa Leon en gång, "vi kan ju hälsa på Alfons ändå, för vi kan ju leka med hans syster". De där liksom så konkreta tankarna.
Kramar,
Anna - och Micke han hälsar med

2008-03-30 @ 00:27:05
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Jessica

Vilken underbart fin sten ni har valt.
Kramar Jessica

2008-04-01 @ 08:35:01
Postat av: Åsa i Malmö

Vårfint hos Alfons med både fina blommor och fin snö. Jag tänker på er ofta.

2008-04-01 @ 08:51:31
Postat av: Therese

Vilken underbart fin ängel ni har!
Kunde inte sluta läsa din blogg!
Kramar!

2008-04-01 @ 15:53:53
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se
Postat av: Jeanette

usch va rörande och sorgligt att läsa er blogg, såg att Alfons var född den 12 juni, jag är också född då:)

2008-04-01 @ 19:27:28
Postat av: Marie från Hörby

Så fin grav till en liten fin pojke...
Det låter väldigt vackert med magnolian i trädgården.
Ni finns ofta i mina tankar
Kram

2008-04-02 @ 07:42:22
Postat av: Christina i Torslanda

Hej igen. Hoppas ni har en bra dag idag. Jag tittade en extra gång på bilderna och såg då den ytterst läskiga dinosaurien som står hos Alfons! Hjälp, är det Alma-Lee som har ställt dit den? Det måste ju vara den bästa vakthund man kan ha... Kramar till hela familjen.

2008-04-02 @ 13:14:15
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Så vårfint det är på Afons grav! Jättefint gjort!
Och så fin mage du har! Förstår att Ni längtar efter lillasyster:)

Susanne

2008-04-02 @ 19:14:44
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Maria i Vagnhärad

Kram kram.

2008-04-03 @ 17:08:00
Postat av: mia

Så fint det är på Alfons plats, både med och utan snön. Ni finns i mina tankar varje dag. Hoppas att vårsolen värmer er alla lite extra. Varma kramar och tankar genom natten, mia.

2008-04-03 @ 21:49:04
Postat av: Marie

Vad fint ni har gjort :)

2008-04-04 @ 10:04:59
URL: http://majsanx.blogg.se
Postat av: Mia

Så vackert...

Så oerhört tragiskt att behöva förlora ett barn...

2008-04-12 @ 23:11:50
Postat av: Emma

tårarna bara rinner när jag tittar på korten , jag förstår inte varför livet ska vara så orättvis. :(((((

2008-06-05 @ 13:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback