Fredagen den 12 september. Om lycka. Om o-lycka.

Helt kort vill jag berätta att det inte finns något bättre än att snusa på Lykke-nacke, att möta det dagliga hej-världen-leendet och höra på de nykläckta gurgel-ljuden. Livet med Lykke är fint. Jag älskar henne. Det ska väl tilläggas att jag älskar henne ännu mer när Vera och Alma-Lee drar iväg på sina gemensamma trotståg.

Lycklig mamma med alltigenom nöjd Lykke.

Dessvärre så har livet gjort det allt annat än enkelt för oss att leva.
Lillasyster är gräsligt sjuk i anorexi, till den grad att den gör mig rädd. Otrygg.
Min systerson på tre och ett halvt år har fått den ovanliga sjukdomen Alströms syndrom. Allt vad den innebär är mer än vad ett barn skulle behöva gå igenom. Det är en sorg, fina Hugo -killen.
Läs mer på
www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/Alstroms+syndrom.htm

Catarina, som nu ska amma och sen skriva mer snart. Så snart jag hinner.

Kommentarer
Postat av: mia

Livet är ibland så ofattbart svårt att förstå sig på... Som inatt när jag läser länken till din systersons framtid. Som du skriver för mycket för nån att bära, allra minst en liten, liten pojke.Det finns inga ord för det och jag kan inte ens försöka föreställa mig hur ni alla runt omkring har det och känner.

Anorexi känner jag dock väldigt väl till. Har levt 10 år av mitt liv som svårt sjuk anorektiker. I kombination med diabetes, som jag också har blir det en livsfarlig sjukdom ( vilket den kan vara annars också). Det är en jävlig sjukdom som är så svår att förstå sig på, till och med för mig som har varit i den. Men det går, för alla tror jag, att hitta vägen ut och tillbaka till livet. Jag vet att det går...

Du får gärna maila mig om du känner för det, Catarina. Många varma kramar och tankar genom natten, mia.

2008-09-13 @ 01:46:53
Postat av: Danijela

Kram från Danijela

Postat av: trine

vilket vackert leende... Sa trist att hora om din syster. Far jag lov att fraga om det ar Ditte eller Malin som ar sjuk? Jag hoppas att allt gar bra; kvinnorna Lov, (sorry, inga prickar och ringar pa engelskt tangentbord...), bade stora o sma, verkar vara av ovanligt starkt material!!



Kram fran Trine i Texas

2008-09-13 @ 03:53:00
Postat av: Maria i Vagnhärad

Ja du Catarina livet är inte rättvist... Det har du fått smaka på. Jag är ledsen för det.

Först Älskade Alfons som kämpade så hårt och tappert mot denna hemska Cancern och förlorade.

Sedan din syster som har det svårt och ett till oskyldigt barn som får en hemsk sjukdom.

När tar det stop...

Tur att du har 3 st fina Tjejer och en man som du älskar. Det är få förunnat.



Men livet skall inte bara vara en kamp.

Kramar till hela fina familjen.

2008-09-13 @ 08:01:22
Postat av: Susanne

Hej!

Kul att höra av dig igen,även om inte allt var roligt att läsa.

Hoppas det går bra för er alla.

Kramar!!!

2008-09-13 @ 09:06:44
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Solveig

Nog är det väl själva fan! Nu räcker det! Ska ni aldrig få ro att ostörda få njuta av era barn och fortsätta bearbeta sorgen. En sån vidrig sjukdom. Stackars lille kille och stackars föräldrar.

Mitt hjärta blöder för er alla

2008-09-13 @ 10:00:56
Postat av: Elin A

Tänker på dina systrar och vad dom får gå igenom med sina nära och kära och din lille systerson!

Fin bild på er minsta lilla juvel:)

Här går vi i väntans tider med 2 veckor kvar till BF. Den får gärna komma innan för nu är det inte roligt att vara gravid längre känner jag.

Många varma kramar Elin.

2008-09-13 @ 10:06:25
Postat av: Catarina Löv (Alfons mamma)

Elin. Tack för all stöttning från dig och ett stort lycka till med förlossningen och storasyskonen! Stor kram, Catarina Löv. Hör gärna av dig sen om du vill: catarina[email protected]

Postat av: Johanna

När ska ni i familjen Löv få mår bra och bara njuta av varandra? Förstår att det du är rädd ang din systers sjukdom, jag har en kusin som var riktigt sjuk i Anorexi i sina yngre dagar.



Lille Hugo, lille killen. Vilken fruktansvärd sjukdom han måste fightas med, det måste vara tufft och ledsamt jobbigt att vara Hugo, men även att vara mamma, moster och familj med.



Skönt att höra att du mår bra Catarina. Du är så värd att få le och njuta, mysa med lilla Lykke och få njuta av att vara mamma.



Ha en fin helg tillsammans



Kramar Johanna

2008-09-13 @ 10:51:14
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Marina

Usch så mycket elände en o samma släkt kan drabbas av. Inte rättvist alls!

2008-09-13 @ 13:56:15
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Tankar, tankar. Puss o kram!

2008-09-13 @ 14:13:41
Postat av: malin göteborg

va tråkigt, men själv har jag döva släktingar och blinda. Teckenspråk, mycket viktigt så han känner sig inte ensam.

kram

2008-09-13 @ 15:13:49
Postat av: Moa

vad mycket skit ni ska få gå igenom, rent ut sagt...

jag hoppas hoppas att det snart ska vända för din lillasyster. anorexi är en fruktansvärd sjukdom. vad mycket de kan ställa till med, vad man nu ska kalla det, hjärnspöken? det känns som ett alldeles för snällt ord.



det var ingen rolig läsning med alströms syndrom, milt sagt... något som ingen människa ska behöva gå igenom. och speciellt inte en oskyldig liten pojke.



kramar

2008-09-13 @ 15:48:51
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: -anki i lund

Åh Catarina. Var i h*****e finns det där trollspöt jag så länge önskat mig?! Det där som när jag slår lite magiskt med det i luften så ställs allt tillrätta. Ska ni aldrig få lov att ha bara lite vanligt "svensson-liv"? Det där som så många andra fruktar, men som jag genom er (och många andra fantastiska familjer) lärt mig att uppskatta och verkligen ta tillvara?



Anorexi finns även i min närmsta närhet och fy tusan vilken förrädisk sjukdom det är. Så förbannad och maktlös jag blir/känner mig av den, jag som är utomstående.



Ni finns alla i mina tankar, många gånger varje dag. Kram! -anki



2008-09-13 @ 18:35:15
Postat av: fru fräken

Läste just senaste dagbokstexterna och jag vet inte vad jag ska skriva... Tycker så synd om Hugo, får en klump i halsen när jag tänker på allt som eventuellt kan hända i framtiden. Den enda lilla ljusstrålen i det hela verkar ju vara att ni fått en diagnos relativt tidigt. Å, jag känner så för hans föräldrar och alla omkring.



Anorexi! Så många drabbas... hoppas din syster nu får professionell hjälp och att det vänder för henne. Att hon börjar må bättre.



Och så hela er familj, sköt om er. Försök att stänga världen ute en liten stund och bara njut av all er kärlek till varandra.



Hoppas det blir en mysig lördagkväll för er. /fru fräken

2008-09-13 @ 19:46:57
URL: http://frufraken.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Önskar verkligen att ni, du och hela din familj, någongång, snart, ska få uppleva totalt lugn och avsaknad av sjukdom och kris.

Det måste vara oerhört tungt men jag hoppas att du/ni klarar av att se, tänka, känna en möjlighet till framtidshopp.

Hoppas din syster blir bättre snart.

Många kramar!

2008-09-14 @ 00:18:54
Postat av: Marie

Livet är inte rättivst... Tänker på er och hoppas att det blir bättre :) Kram

2008-09-15 @ 22:48:23
URL: http://majsanx.blogg.se/
Postat av: Helen

hoppas så att ni få lite ro i själen och slippa allt tråkigt snart...

"måtte" din syster bli lite bättre snart så hon kan börja "leva" lite

All styrka och kraft till er och till lille Hugos familj

tänker på er kram Helen i Lomma

2008-09-16 @ 13:51:36
Postat av: Inger

Det var så själva f-n.



Det är verkligen orättvist. Vissa drabbas så hårt av sjukdomar.



Men vissa har också förmågan att sprida ljus ! Den förmågan har du Catarina.



Lykkes lilla bebisprofil är alldeles fullkomlig. Lilla näsan... Åhh så söt hon är och vilken påminnelse om det goda livet.



2008-09-17 @ 13:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback