Lördagen den 13 september. Om tiden före cancern.

Jag håller en hemmadag själv med Lykke. Christian, Vera och Alma-Lee är på badhuset i Kristianstad och ska sen vidare till en hel affär full av godis! Gissa om dom är förväntansfulla.
Jag ägnar dagen åt mig själv, amning, sortering, spela och sjunga för en mycket tacksam liten Lykke. I en hög med osorterade gamla papper hittar jag en skiva med gamla bilder på Alfons. Avslutningsskiva från dagis i Malmö. Skivan heter komiskt nog "Min tid på Månen", och jag kan inte låta bli att skratta. På omslaget är det vinter och Alfons drar en grön pulka efter sig. Han är ett barn, vilket som helst. Det är en främmande bild, och jag funderar lite över hur van jag är vid att han var sjuk. Tiden före cancern känns otroligt avlägsen.


Alfons i februari eller kanske mars 2005.


Alfons pysslar på dagis. Våren 2005.


Alfons pärlar på dagis, våren 2005.

                            
Den fina, friska och busiga Alfons som verkligen avspeglas här. Våren 2005.


Grillkväll på dagis maj 2005. Jag, Christian, Alma och Alfons.


Alfons, Kalle och Ebbe på cykel, även det i maj 2005, under grillkvällshimmel på dagis.


Alfons fyller 3 år den 12 juni 2005 och blir firad på dagis med mammas
pannkakor med någon slags nyttig kesofyllning. Det var inte många barn
tyckte om den, men det gjorde min vana son!


Liten Alfons som nybörjare på dagis, bara ett och ett halvt år gammal. Januari 2004.

Det finns såklart fler bilder, men nu vill Lykke att jag ska amma igen. Håll tillgodo, så fyller jag på med fler vid ett senare tillfälle. Tack för stöttande ord. Jag mår ganska bra, men det är tungt runt mig, och givetvis påverkar det mig.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Lotta på Mvc

Det var länge sedan ni fick en kram - här kommer en. Tänker ofta på er.

2008-09-13 @ 15:12:28
Postat av: Johanna (Ebbes mamma)

Tiden på Månen känns så otroligt långt borta. Den där grillkvällen i maj 2005 minns jag dock väl. Undrar var vi lagt Ebbes skiva med foton från den tiden. Förmodligen dyker den även här upp om vi skulle ta och försöka bringa någon sorts organiserad ordning bland papper, kort och andra små ting här hemma.

Kram

Johanna

2008-09-13 @ 16:29:30
Postat av: Johanna

Så fina härliga bilder på Alfons. Jag känner nästan inte igen hono :-) En frisk go liten kille med runda goa kinder!!!



FIna fina... så njutningsfulla



Fortsätt njuta av din dag Catarina

Postat av: Elin A

Åh fina bilder på fine Alfons! Hans vackra ögon finns på alla bilderna tycker jag, även när han var så sjuk. Många varma kramar till er alla denna lördagkväll!

2008-09-13 @ 20:40:09
Postat av: Åsa i Malmö

Jag tänker på er och önskar att ni snart kommer igenom allt det tunga som omger er. Tankar och kramar till er, din syster och din systerson med familj.

2008-09-13 @ 20:57:25
Postat av: Susanne

Hej!

Fina,fina bilder på fin kille.

Jag som inte känner tycker att alla barnen är väldigt syskonlika...

Fina allihopa.

Hoppas din dag blev bra!!Kram

2008-09-13 @ 22:08:49
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Jennie

Det är gott att se bilderna på "den Alfons" jag aldrig träffade. På pannkakskortet ser han magisk ut. Så himla fin! I mitt minne finns mest bilder av en sjuk Alfons så allt du gör för att förändra min minnesbild av honom är så bra. Och det är inte svårt alls att se Vera i honom...

Det var synd att jag inte hade möjlighet att komma idag. Vad vi kunde pratat då, både länge och ostört. Undrar hur det känns..?

Hoppas ni har en mysig kväll. Kram Jennie

2008-09-13 @ 22:20:22
Postat av: Marina D

Såå underbart fina kort på Alfons...

Tack för titten

kram

2008-09-13 @ 22:55:07
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och puss och kram!

2008-09-14 @ 08:09:07
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Tittar in här ovh möttes av härliga bilder. Tack!Hoppas Lykke värmer ert liv. Även om saknaden alltid är där någonstans inom er!



Ha en skön vecka/

Ewacarin

















2008-09-14 @ 15:25:18
URL: http://echolmqvist.blogg.se/
Postat av: Maria i Vagnhärad

Oh vad söt han är på bilderna. Jag skrattar för mig själv när jag ser hans busiga och nyfikna blick. Så söt.

Ta hand om er . Kramar.

2008-09-14 @ 19:26:13
Postat av: Susanne

Vilka goa Alfons-bilder - en riktig liten dagiskille! Tänk om man inte hade bilder...



Njut av varje stund med era vackra töser,

kramar

2008-09-14 @ 20:52:24
Postat av: Elisabet Roslund

Fina barn.....fina minnen.......en enorm saknad

En kram i höstkylan kanske kan värma lite.......

2008-09-14 @ 21:52:15
Postat av: Caroline

Tänker på er varje dag.

Många höstkramar från mig

2008-09-15 @ 16:18:31
URL: http://leftysangel.blogg.se/
Postat av: Ida Ståhl

Fina lilla alfons, så rund och fin! Alma-Lee är så lik honom när han sitter och pysslar :)

Hoppas att allt runt omkring dig känns bätre snart! Jobbigt att det lixom aldrig bara kan få vara bra!

Kram Ida

2008-09-15 @ 16:26:32
URL: http://idastahl.blogg.se/
Postat av: Carina o Rasmus i Göteborg

Så fina bilder på Alfons och de på dig och Lykke, superduper fina!! Kan äntligen komma in på en dator, min har gått sönder så jag har inte kunnat titta in här på länge :-( Tänker dock på er och övriga i stora familjen allt som oftast...många kramar från mig och Rasmus, vi ses när tillfälle ges :-)

2008-09-15 @ 20:54:22
Postat av: Mikaela

Ni är verkligen fantastiska!

2008-09-16 @ 10:27:22
URL: http://www.forfattarn.blogspot.com
Postat av: Helen

En härlig liten Alfons... du skulle ju varit här på jorden

kram Helen i Lomma



2008-09-16 @ 13:46:18
Postat av: Annelie (Zackarias & Wlihelms mamma)

Vad skönt att ni fick en liten stund för er själva. Vi träffade Christian, Alma-Lee och Vera på badhuset. Vera visste minsann vad hon ville; -Akta er! sa hon till andra barn som kom i vägen för hennes framfart. Härligt!!

Fina bilder ni har på en fin Alfons. Fina minnen!!

Catarina, orkar du och vill så kom gärna på söndag, kl 10.

Kram till er alla!

2008-09-16 @ 14:55:23
Postat av: Janina i Röstånga

Härliga Alfonsbilder!

Precis sådan finns han bevarad i mitt minne, precis så. Stora höstkramar från

Janina, Nils, Rio, Pom och Tella

(Som undrar när Christian ska komma förbi och prova serpentinvägarna?)

2008-09-17 @ 11:10:51
URL: http://www.kfakustik.se
Postat av: Dittes kompis Matilda (Kalles flickvän)

Ditte berättade om Tobbe. En familj borde inte behöva gå igenom allt det ni gått igenom. Det gör mej ont. Ont att se Ditte. Ont att höra om Tobbe, om Alfons, om Hugo. Jag antar att alla pratar om eran styrka. Men det är ju den vi ser. Vi som står utanför.



Jag önskar er lugn. Lugn från sjukdomar och olycka. Så att Ditte kan få ro att bli frisk, så att ni kan få koncentrera er på Er sorg.



Hoppas att jag inte klampar in och verkar tro att jag vet saker som jag inte vet. Jag känner ju inte dej, men jag känner Ditte och jag har förstått att ni är en fin familj. En familj som håller ihop.



//Matilda

2008-09-18 @ 20:30:26
URL: http://jotilda.blogg.se/
Postat av: Kaisa

Å så fin fina bilder på Alfons...



Tänker på er...

2008-09-20 @ 10:45:39
URL: http://nolia.wordpress.com/
Postat av: mia

Va mysigt med en hemma dag med minsta! Och fint att hitta Alfons bland alla papper, sådan som han skulle fått förbli. Kramar och tankar till er alla genom kvällen, mia.

2008-09-22 @ 20:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback