Tisdagen den 10 februari. Om boken, boken, boken.

På sex dagar har jag skrivit 14 kapitel. Jag har bearbetat i över ett år, men inte kunnat sätta fingret på hur jag ska kunna väva ihop den. Nu, är jag på mycket god väg. Jag har fått bra respons från de som läst, saker som jag ska tänka på och önskemål angående innehåll. Åh, vad det är roligt att skriva. Och otroligt svårt. Ibland blir jag så illamående och trött att jag måste sluta. Men det är gott med alla minnen.
Jag kommer att skriva ganska mycket nu, men har för avsikt att snart blogga om min födelsedag. Stort tack till er alla för era värmande kommentarer, speciellt eftersom jag blev utkörd hemmifrån!



Catarina


Kommentarer
Postat av: A-K

Så spännande! Hoppas att jag får tillfälle någon gång att läsa din bok. Tänker på er ofta.

Varma kramar och tankar till dig. A-K

2009-02-10 @ 17:11:03
Postat av: Christina i Torslanda

Oooaa... vad spännande!

Om du vill ha någon som helst hjälp med förlagskontakter så har jag några bra sådana efter mina år i mediavimlet. Maila mig i så fall! Men det behövs säkert inte med tanke på hur starka dina ord är.

Många litterära lyckosparkar från Christina.

2009-02-10 @ 17:55:03
Postat av: Johanna

Jag ser fram emot boken.... den vill jag köpa sen!!!



Fortsätt skriv :-)



Lycka till



KRAM

Postat av: Anonym

Åhh !



Du har ju sånt fantastiskt språk - det skall bli jättespännande med din bok.



Träffade för övrigt en annan mamma häromdagen som skrivit bok om barn med Neuroblastom.



Lycka till !

2009-02-10 @ 18:31:45
Postat av: Anette

Vad härligt att du har flyt och är på G! Du använder ord på ett underbart sätt och jag och många andra ser fram emot boken. Jag vet inte hur du har tänkt dig upplägget, men jag hoppas det blir en blandning av "resan" med Alfons, sorgen och dina copingstrategier. Gära med inslag av dina dikter. Jobba på, tjejen! Kram Anette

2009-02-10 @ 19:20:52
Postat av: Sara

Ajdå, inte bra att bli utkörd hemifrån på födelsedagen :) Har du kontaktat nåt förlag och så, vet du att du får boken utgiven? Ser verkligen fram emot att läsa, du skriver ju så bra här på bloggen!

2009-02-10 @ 19:47:17
Postat av: Maria Nyberg

Jag längtar redan till att börja läsa den...

2009-02-10 @ 20:13:02
Postat av: Helena

Vad roligt med boken. Jag har följt din blogg och har alltid tyckt att den har stora litterära kvaliteter. Jag återvänder ofta till ett avsnitt från januari 2008, du skrev att var så grått och trist, det minsta man kunde kräva var att Alfons var omgiven av grönt gräs. Det är alltid svårt att skriva, (skriver själv)fast din bok är ju så gott som skriven redan. Den ligger nästan bara och väntar på att bli inbunden. Jag ser fram mot att få läsa den!

2009-02-10 @ 22:02:34
Postat av: Elin A

Jag ser med framemot att köpa ett signerat exemplar av din bok! Hoppas du hade en fin födelsedag. Här hemma blir det kalas för sonen som fyller 2 år på lördag, vårt eget lilla hjärtebarn.

Många varma kramar Elin

2009-02-10 @ 22:23:31
Postat av: Birthe

Med tanke på hur fint du (och Christian förstås!) har skrivit här på sidan så är jag säker på att boken kommer att bli jättebra. Du berör, Catarina. Du har den allra bästa förmågan att skriva från hjärtat!



Kram!

2009-02-11 @ 10:00:30
Postat av: Anna Rosensköld

Jag längtar efter din bok. Ett signerat exempel är min önskan.

2009-02-11 @ 10:20:41
Postat av: susanne

Det är verkligen en bok som jag vill köpa...Kram

2009-02-11 @ 13:15:20
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Moa

Jag ser också fram emot boken!

Kram

2009-02-11 @ 16:24:37
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Helen

DU ÄR FANTASTISK...fina fina du, dig skulle jag vilja ha som mamma om ens bara för en dag... (hi hi)



kram Helen i Lomma

2009-02-11 @ 17:14:27
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Det blir en himla fin bok det är jag säker på. Med din förmåga att använda ord så kan den inte bli annat.



Tre av alla fina kort har jag satt i ramarna och har dom på öppnaspishyllan. Då kan jag kika på er och säga "gonatt,gonatt" varje kväll.



Hälsa Kristian och tjejorna, och kram på er alla!

2009-02-11 @ 20:22:00
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Det blir en himla fin bok det är jag säker på. Med din förmåga att använda ord så kan den inte bli annat.



Tre av alla fina kort har jag satt i ramarna och har dom på öppnaspishyllan. Då kan jag kika på er och säga "gonatt,gonatt" varje kväll.



Hälsa Kristian och tjejorna, och kram på er alla!

2009-02-11 @ 20:23:08
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Gu vad jag är tjötig!

2009-02-11 @ 20:24:18
Postat av: Anna

Boken ja. Så skönt att du skriver! Jag väntar. Och mitt löfte står fast.



Kram!

Anna

2009-02-11 @ 21:30:46
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Stina

Jag kommer köpa boken samma dag den kommer ut i bokhandeln!

2009-02-11 @ 22:06:38
Postat av: mia

Oj vilken fart. 14 kapitel... Alfons i ord och rader. Hans liv, glädje och kamp. En slags upprättelse på samma vis som att föreläsa? Du har fått förmågan att beröra människor på ett vis utöver det vanliga. Du förvaltar den gåvan väl och jag ser fram emot att läsa... Här i malmö har snön som kommit genast smält ner till den vanliga brungrå issörjan. Hoppas att den hos Alfons gör världen gnistrande isigt vintervacker istället. Tankar genom natten,mia.

2009-02-11 @ 23:23:59
Postat av: Tobbe

Som sagt syrran, jag ser fram emot att få läsa och se den färdiga boken! Fan vad jag är stolt över dej! Puss

2009-02-12 @ 05:28:50
Postat av: Veronica

Jag längtar efter en Alfons-bok,

vill lära känna honom mer.

En liten kille jag aldrig träffat men som tagit mina känslor i besittning,

han känns inom mig.

Skriv skriv,

dina känslor berör kram från en blogg-läsare.

2009-02-12 @ 09:26:14
Postat av: Eva M med Emelie

Med tanke på dina litterära kvaliteter så blir det väl en bok med massor av kapitel. Men den som väntar på något gott....

Eva

2009-02-12 @ 10:37:34
Postat av: Ewacarin

Jag ser verkligen fram emot boken och jag vet hur du kan beröra. Även om du är ivrig att skriva för du minns så mycket då, får du inte överanstränga dig. Det är tröttsamt att skriva om sådant här! Försök ta dagar du inte skriver!

Ha det så bra på Alla-Hjärtans-Dag och njut av det fina vädret vi har i alla fall i Malmö!

Kramar till hela familjen!

2009-02-14 @ 12:13:01
URL: http://echolmqvist.blogg.se/
Postat av: Carina Jönsson

Instämmer med föregående talare, jag kommer att köpa boken samma dag den kommer till bokhandeln. Känner att jag säkerligen kommer att sträckläsa boken, kommer säkert både att le och fälla tårar. Du skriver så bra, man blir verkligen berörd, livet är inte detsamma som innan Andreas fick cancer.....

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson



2009-02-15 @ 19:42:51
Postat av: Christina i Torslanda

Hallå där du förattare i vardande! Hoppas att flowet inte har släppt (men det har det ju uppenbarligen inte eftersom du har lämnat oss bloggfans i garderoben för närvarande - vi är författaränkor helt enkelt!) och att du hittar tid att både skriva, reflektera och läsa igenom mellan middagsfix och blöjbyten.

När jag skriver (inga böcker, dock!) märker jag att texterna tar över hjärnan så att jag börjar lägga osten i diskmaskinen och bilnycklarna i frysfacket. Dessutom kan jag stå och packa upp matkassar, nyss hemkommen från affären, och bli fullkomligt överraskad inför de märkliga saker som jag tydligen har köpt. Har du noterat några liknande autopilot-tendenser?

Ser fram emot att få rapport från skrivbordet!



Kram från Christina

2009-02-16 @ 16:53:11
Postat av: Antar att flitens lampa lu

Antar att flitens lampa lyser i huset i Sätaröd... Önskar att jag hade fått träffa Alfons en gång och ser mycket fram emot att möta honom i din bok. En okänd liten pojke som har borrat sig in i mitt hjärta. Liksom hela hans familj finns där och i tankarna. Kramar och tankar genom natten, mia.

2009-02-19 @ 00:22:07
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jag kommer att köpa boken direkt den kommer ut.

Du är verkligen duktig på att skriva direkt ifrån hjärtat.

En bok om Fina fina Alfons. Kram.

2009-02-19 @ 13:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback