Lördagen den 19 augusti. Samma läge...

Nu sover Alfons. Klockan är 10 lördag förmiddag och han är så trött så trött. Det känns inte alls bra. Han somnade runt åtta i gårkväll och gick upp strax efter sju imorse. Klockan halv nio fick han alvedon och sen somnade han i Christians famn.
Han har ätit antibiotika sen i tisdags och det borde ju börjat verka nu, men den enda förändring vi hittills sett är lugnare nätter, och då med alvedon i kroppen. 
Igår var barnen hos mormor och vi storhandlade i Malmö inför det stundande bröllopet. En timme innan det var dags för ny alvedon fick han jätteont i knäet, bröstet och i armarna. Mamma berättade att han bara skrek, just så som han gör hemma och hon gav honom tabletten något tidigare. Så blev han tröstad och fick titta på film i avledande syfte...

Oron maler bland allt annat. Vi känner ju igen denna tröttheten från förra våren. Ja, och blekheten. Även om inte... Ja, vi får väl vänta och se. Vänta och vänta.

En sak har vi bestämt med varandra: idag har han inget återfall. Så lever vi denna dagen. Imorgon får vänta.

Varje dag är det knappt 100 olika människor som följer oss på bloggen och mer än 250 sidvisningar. Det är viktigt. Någonstans i ryggraden känner vi er. Ni är viktiga. Även om vi inte känner er alla, eller om ni är släkt eller bekanta på långt håll: skriv till oss. Skriv vad ni tänker och känner, det får oss ibland att lättare kunna reda bland tankar och känslor som hör till den normala världen.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Ellen

Vad ledsen jag blir när jag läser att Alfons har fortsatt ont. Jag vill inte ens tänka tanken att det ska vara ett återfall. Det får bara inte det. Nu är behandlingen slut och nu ska han vara frisk. Jag hoppas så att det onda ska försvinna.

Fixar med bröllopspresent och tänker mycket på er!

stora kramar

Postat av: Dani

Vi skriver, vi är här och vi känner..

2006-08-19 @ 11:52:23
Postat av: Anonym

jag har följt sen i början av sommaren, jag läser...och håller tummarna för alfons, att han är frisk. och funderar faktiskt att bli barnsjuksköterska :b/ en 19åring tjej

2006-08-19 @ 12:03:50
Postat av: lotta hansen

jag måste säga att ni är fantastiska som orkar. Jag kom in här av en slump o har följt er i flera månader. Ni ska bara veta att vi här hos oss håller tummarna för Alfons och hoppas o tror att allt ska gå bra. Vi har själv flera barn som alla alltid varit friska och vi känner en sån vrede mot sjukdomar som gör att en del barn o deras familjer drabbas så hårt. Orättvist kan man säga.

Lycka till med bröllopet o den nya familjemedlemmen också.

2006-08-19 @ 12:04:56
Postat av: sofie

Vi tänker. Varje dag. Hela familjen, och alla våra vänner. En vecka kvar till bröllopet, vi håller tummarna för att allt ska vara bra tills dess, att det inte är något farligt nu, bara något som är ofarligt. Vi ses på lördag, tills dess tänker vi på er. Och efter det.

All kärlek.

2006-08-19 @ 13:10:11
Postat av: jessica

Hej. Jag har varit inne och tittat mycket på alfons sida. Jag lider så oerhört med er, men hoppas av hela mitt hjärta att det inte ska vara något. Min flicka Filippa avslutade sitt protokoll förra söndagen så vi är ganska lika i tiden. Hon har också neuro.IV, men vi tillhör göteborg. Det är så fruktansvärt att han har fått ont och verkar dålig. Jag hoppas det är biverkningar av a-vitaminet, man kan tydligen bli som förgiftad av det. Bättre än det andra alternativet iallafall. Det verkar som om det skiljer mycket mellan sjukhusen ifråga om vad man får göra efter en stamcellstransplantation. Som jag har förstått har alfons få gå på dagis, det har inte Filippa. Hon är förresten fyra och ett halvt. Och vattenkoppor har de nästan skrämt oss från vettet med. Skriv gärna tillbaka om ni orkar och vill. Stora styrkekramar Jessica

2006-08-19 @ 13:53:00
Postat av: Jenny G

Läser på Alfons sida varje dag och håller både tummar och tår för att det inte ska vara nåt allvarligt igen!!!
Kramar /Jenny

2006-08-19 @ 15:45:14
Postat av: Rebecca Lernesjö

Hej,
har varit på en manifestation mot kriget i Libanon idag, och samtidigt invigdes valstugan på torget. Läser här på bloggen och hoppas så att allt går bra för er alla. Ville mest önska lycka till inför bröllopet (stort grattis) och sända några kramar över nätet. Minns dock att Christian, i en minibuss på väg från Kvarnby för några år sedan, argumenterade starkt för att internet var en fluga som skulle dö ut om några år... tur att han hade så gruvligt fel! Tänker på er, det är vi många som gör.

Kamratliga varma hälsningar
Becky

2006-08-19 @ 16:15:10
Postat av: Linn Bensryd

Jag hittade länken hit på en kompis sida på ett community, jag har följt Alfons flera månader och läst inläggen här, ofta med en tår i ögat. Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt nu. Inget återfall. Jag vill berömma er massvis för eran enorma styrka. Massor av varma tankar, hälsningar och kramar.
Mvh
/Linn, 15år.

2006-08-19 @ 17:05:52
Postat av: gunilla i dalom

Hej! I dag har vi byggt en vägg i stallet så att höet håller sig på sin kant och inte ramlar in på allt annat. I morgon följer jag med till Bollnäs dit Evelin flyttar för att gå i skolan i fyra år. Mina tankar är ständigt hos er. Men det vet ni ju redan. Önskar att jag kunde slänga mig på tåget och åka ner för att vara med på bröllopet. Men någon gång i framtiden ska vi ses, det är jag övertygad om. Kramar i massor!!!

2006-08-19 @ 18:11:42
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Christina Björnfot

Ni finns i våra tankar varje dag och vi hoppas och hoppas att det "bara" är A-vitaminet.
En dag i taget och ibland bara 1 h i taget, det gör ont att se sina barn ha ont och man känner sig så fruktansvärt maktlös. Önskar som alla andra att jag kunde säga något som tröstar... vi känner med er och hoppas med er!
Många kramar från Christina m fam

2006-08-19 @ 19:22:15
URL: http://www.bjornfot.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej!
Jag hamnade också på denna sida av en slump, men blev gripen av Alfons och hela familjens kamp. Har följt er sedan i november.
Grattis till bröllop och till att en ny bebis är på gång.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Alfons blir bättre och att den nya tröttheten bara är en reaktion i efterskott av alla behandlingar han har fått genomlida.
kram

2006-08-19 @ 20:22:15
URL: http://www.karlsdotter.blogg.se
Postat av: Lena

Jag har också hittat hit av en slump och följt er ett tag. Sänder många varma tankar till er och hoppas på det bästa för Alfons och hela er familj!!!

2006-08-19 @ 22:47:07
Postat av: Kajsa

Jag blir så ledsen att jag bara gråter...

Ringer imorgon och pratar med er istället.

Älskar er! Som alltid går kampen vidare, Alfons ska bli bra!

2006-08-19 @ 23:18:15
Postat av: Tina

Alfons blogg är ständiga hopp mellan hopp och förtvivlan. Tycker att det är fantastiskt av er att ha styrka att fokusera på guldkornen i tillvaron som ni verkar göra sjukdomen till trots. Bara en sån sak som att orka baka på morgonen med tunga magen i vädret är en prestation som heter duga! Fortsätt att värdesätta de små tingen i ert dynamiska familjeliv.

2006-08-20 @ 11:57:13
Postat av: Sara och Anton

Hej hej, nu är vi färdiga med er bröllopspresent så det så... längtar till lördag, vill ju träffa er, hälsa på Alfons, känna på magen och sånt annat som man gör på landet. Vi håller alla tummar vi kan för er hela tiden, det vet ni. Vi ringer sen och kollar läget med tältplatser och sånt inför Das Wedding. Kramar Sara och Anton

2006-08-20 @ 15:49:21
Postat av: Linus & Esmeraldas mamma

Tänker mkt på Er!

2006-08-20 @ 16:23:06
Postat av: Tove Björklund

Brukar ofta läsa, hoppas innerligt att allt ska gå bra för Alfons!

2006-08-20 @ 18:29:01
Postat av: Jörgen, Cecilia och lilla Hannah

Hej! jag kan inte ge er tips på den normala världen men jag kan skriva en rad och visa att jag tänker på er nästa varjen dag.. och är inne på alfons blogg varje dag för och kolla hur ni har det.. fy vad jobbigt att vänta på provsvar och nersövningar.. vi var ner i lund i början av augusti.. vi ska ner igen i oktober och ta nya benmärgsprover..det suger lite men man måste ju..jag längtar tills på lördag.. det ska bli sååå kul att träffa er igen.. skanar er jätte mycket! styrke kramar till er!
Cicci

2006-08-20 @ 20:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback