Söndagen den 21 december. Om tyst sorg.


Längtan drar mig till kall jord, sätter
mig på huk, låter
tårar falla.

Handen smeker, litens
sten, förbannar
väntan, lovar
närhet.

Öppnar ögat, möter
kistlock.
Blåser bort
mörker,
fukt.

Skruvar bort.
Lyfter av.

Litens finger,
litens hand.
Löftet närhet,
i min famn.

Vaggar tyst i sorg, berättar
om tiden som gått.
Möter och ser, att
du inte kunde leva mer.

Lägger liten åter, i
stöpt form.

Lyfter på.
Skruvar i.

Ner i jordens mörka hål, grävt
att passa dig.
Bäddar varmt, av
mjukgrön mossa.
 
Sörjer dig.
Saknar dig.

Kommentarer
Postat av: ditte

just predcis så kan känslan kläs i ord...

2008-12-21 @ 22:23:26
Postat av: Susanne

Så sorgsna tankar i juletid, man kan verkligen ta på er saknad... Jag önskar er all frid under julen,

kramar

2008-12-21 @ 22:23:52
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste. Kramar!

Postat av: Therese i Linköping

Så nära, så sorgset, sån längtan!

Önskar dig närheten på riktigt.

Stora julekramar.

/Therese

2008-12-22 @ 09:20:52
Postat av: Solveig

Du sätter ord på dina känslor på ett sätt jag aldrig upplevt! Dina ord träffar mig som en spark i magen. Sorg, smärta och saknad. En del av dig som aldrig kan ersättas.

Hoppas att julen med de tre som finns kvar kan ge lite värme i ditt hjärta!

2008-12-22 @ 09:46:59
Postat av: Susanne

Du kan konsten att dikta och sätta ihop ord som blir magiska på ngt sätt.Många kramar!!!

2008-12-22 @ 11:18:58
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Therése

God Jul & Gott nytt år!

2008-12-22 @ 12:55:43
Postat av: Marina D

Återigen så skriver du så starka ord om din sorg.

Önskar er alla en riktigt gos jul och ett gott nytt år...

ta hand om er

2008-12-22 @ 15:50:45
Postat av: Carina Jönsson

Du har verkligen förmågan att sätta dina känslor på pränt, du skriver så fint.

Vill önska er en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR 2009.

Tänker på dig och din fina familj.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-12-22 @ 15:58:41
Postat av: Elin A

Catarina, än en gång har du skrivit så fint så tårarna rinner längst mina kinder. Er saknad efter er älskade Alfons blir så verklig med dina dikter, så verklig att man kan se framför sig där du sitter hos honom. Tänker på er!

Många varma kramar Elin.

2008-12-22 @ 16:24:57
Postat av: mia

Orden försvinner i tårarna som rinner. Kvar finns en önskan så stark, att ni en gång när du är färdig med livet ska få ses igen. Allt annat blir orimligt,obegripligt i all längtan och saknad. Frid, kärlek och närhet önskar jag dig från de som finns här och de som väntar på andra sidan. Kramar och tankar genom natten, mia.

Och så klart en GOD JUL också...

2008-12-22 @ 23:24:03
Postat av: Anna-Lena

Du skriver så fint och beskriver de tyngsta av känslor på ett så vackert sätt! Njuter varje ord samtidigt som jag känner så med dig och er! Önskar er en underbar jultid tilsammans... Kramar

2008-12-23 @ 11:31:00
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Veronica

Förstår att han fattas er,

men jag hoppas ni får en rofylld jul ändå.

Alfon fattas mig med,

sörjer honom som om han är en del av mig.

Hur kan man känna så starkt för ngn man ej träffat?

Fler med mig känner säkerligen likadant,

många kramar till dig och din familj...



2008-12-23 @ 16:56:51
Postat av: Johanna

Alfons är så saknad....



Nu och alltid....



KRAMAR

2008-12-23 @ 18:45:43
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Connie Hansen

God Jul o Gott Nytt År på er

2008-12-23 @ 18:46:39
Postat av: Maria i Vagnhärad

Som så många gånger förut rinner mina tårar. Ingen skall behöva uppleva detta, det är fel. Föräldrar skall inte begrava sina barn... Det bara är så.



Jag önskar er allt Gott. Kramar.

2008-12-25 @ 07:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback