Tisdagen den 28 november. Hemma igen.

Permiss från sjukhuset idag. Lite bättre med det onda huvudet, Alfons fick morfin vid tre igår (på sjukhuset) sedan dess har det inte behövts. Åt ett par bitar fisk, från fiskgratäng, igår annars inget. Vi fick köra hem vid fem snåret och det var jätte skönt att komma hem. Alfons har sovit bra i natt, förutom att han kräks hela tiden, men inget mera ont, det är viktigast just nu.

Så fortsätter vårt liv med Kytril, Mycosatin, Panodil, Blåsa bubblor i ett glas (den bästa medicin Alfons någonsin fått), Morfin, Cilaxoraldroppar, Spectramox. Och allt kräk som kommer från Alfons är riskavfall då det innehåller cellgifter, och får ej komma i kontakt med Catarina som ammar.

 Alla värden sjunker snabbt nu, och imorgon är det dags för den obligatoriska nerulastasprutan (som ska ge benmärgen en kick att öka produktionen av blodkroppar), så då åker vi till lund igen. Idag hoppas vi på en sjukhus fri dag.

Christian

Kommentarer
Postat av: Åsa

Stackars Alfons! Tänk att den lilla kroppen har så giftiga ämnen i sig - jag lider med er!
Jag hoppas så på ett cancerfritt nästa år och att resten av Alfons liv blir friskt och härligt.
Det är inte rättvist att en sån liten kille ska behöva lida så mycket! Han måste ha det jättejobbigt - är det något jag kan skicka till honom så att han blir lite gladare...?
Massor av styrkekramar från Åsa (krama Alfons lite extra mellan kräkningarna...)

2006-11-28 @ 11:27:43
Postat av: Ellen

Hoppas att ni får en sjukhusfridag! så många som bara är möjligt.
Skönt att höra att smärtan lättat något även om det fortfarande inte är kul och bra.
kram

Postat av: Sofie B

Vad skönt att ni får vara hemma, en liten liten ljusglimt kan jag tänka mig. Att åtminstone få ha familjen och trygghet runt sig, istället för kalla sjukhusrum. Hoppas smärtan går över helt. Tänker på er alla. Kram.

2006-11-28 @ 12:30:42
Postat av: gunilla i dalom

En liten lunchhälsning. Krama "Kräket" lite extra. Varmaste, varmaste.

2006-11-28 @ 12:34:24
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Marie från Hörby

Så skönt att Alfons är hemma och att han inte har så ont idag. Hoppas ni får en fin dag i solen (som jag hoppas lyser på er också). Kram

2006-11-28 @ 13:15:21
Postat av: Jennie

Sänder många tankar till er. Hoppas Alfons slipper den hemska smärtan och att ni får en dag tillsammans allihop.

Och TACK för senast!

2006-11-28 @ 13:40:19
Postat av: Elisabet i Malmö

Tänker så mycket när jag läser allt ni berättar.
Fantastiskt av er att alltid hitta det possitíva bland allt förtvivlat. Ni har verkligen förmågan att kunna "fånga dagen".
Jag bor ju i Malmö och är det det minsta lilla jag kan göra för att hjälpa er så säj till.

Kram från Elisabet änglamamma till Mattias

2006-11-28 @ 22:22:44
Postat av: Mia

Vill bara säga att jag ofta tänker på er och Alfons i vardagen. Många tankar och en kram till Kämpen.

2006-11-29 @ 02:38:28
Postat av: gunilla i dalom

God morgon! Hoppas att benmärgen få sig en rejäl kick i dag. Tänker på er, ni i Lund och ni resterande hemmavarande.Varmaste, varmaste.

2006-11-29 @ 07:12:50
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Åsa

Godmorgon! Tänker på er - styrkekramar från Åsa

2006-11-29 @ 08:05:18
Postat av: TinaSol

Jag blir fysiskt och psykiskt matt bara av att läsa om hur ert liv ser ut just nu. Hoppas att ni alla snart får känna er pigga både fysiskt och psykiskt. Håller tummarna för att ni ska få glädjeskutta och bara gå runt i vardagen och nynna små glada melodier.

2006-11-29 @ 13:34:15
Postat av: Caroline

Blåsa bubblor i ett glas gör vi också, vi är andningsgymnastiksexperter. Lite diskmedel och en bit vatten i en Pet-flaska, en slang (exempelvis en från sjukhuset) ger rolig effekt!

2006-11-29 @ 14:49:46
URL: http://bakel.se
Postat av: Maria i Hälsingland

Stackars liten! det gör så ont i mig att läsa om Alfons kamp mot sjukdomen... så liten och så ont. Jag vet vad smärta kan göra med en, den kan vara och är för j-vlig. Man får panik etc....jag hoppas av hela mitt hjärta att det vänder och ni som familj får må bra...
Varma tankar från mig som ni inte känner / Maria

2006-11-29 @ 20:06:42
Postat av: THERESE HEDMAN

Tänker på er mycker och ofta!Känner inte er, men känner igen många känslor tankar, hopp förtvivlan, kämpa på så gott det går. Skickar styrkekramar // Therese ÄNGLAMAMMA till william

http://www.williamhedman.dinstudio.se

2006-11-29 @ 20:40:05
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste kramar till kvällen. Hoppas inte dagen var alltför jävlig. Klappa alla små barn och er själva. Tankarna finns hos er och med er!

2006-11-29 @ 21:11:14
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kramar till er från oss!! Tänker på er många gånger var dag! Hoppas natten blir lugn utan smärta och kräk. Många kramar från Sofia Fredrik o Ellen

2006-11-29 @ 21:25:38
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste tankar och kramar från mig. Skickar så det räcker till i kväll. Kolandes svart ute och flera plusgrader. Undras hur det blir med tomte, renar och släde, hmmm?

2006-11-30 @ 07:10:29
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Åsa

Godmorgon! Hoppas att Alfons mår bättre. Tänker på er som vanligt. Stor kram från Åsa

2006-11-30 @ 08:07:11
Postat av: Sofie B

Hej vänner. Hoppas Alfons har lite mindre ont nu och att han är lite gladare. Saknar och tänker på er. Kram.

2006-11-30 @ 09:06:11
Postat av: gammelfastern

Sitter och bläddrar i bloggen, tittar på det senaste kortet. Det gör mig glad att se Alfons glada ögon och leende mun. Tänker på er och undrar oroligt hur han har det med smärtan just nu, hoppas den har gett sig iväg långt dit pepparn växer.
Kram på er alla. C

2006-11-30 @ 18:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback