Måndagen den 27 april. Sjuka barn.

Sjuka barn. Alla tre. Här råder inga förkylningar eller öroninflammationer. Inget i likhet med halsont eller lite feber.



Alma har dubbelsidig lunginflammation. Feber mellan 39 och 40. Sover bort den största delen av dagen och ligger emellanåt och tittar på Mamma Mia filmen. Jag går med öronproppar, passar upp med spenatsoppa och isvatten. Alma gråter och ber jag vill inte vá sjuk mamma.



Vera är minst sjuk av barnen med sina lungor fulla med slem. Hon rosslar hostar och kräks. Och kräks. Och. Kräks. Jag börjar tro att hon kanske är magsjuk. Och vi stora människor är mitt bland allt det sjuka. Bland kräk. Hosta. Kräk. Vi mår lite illa. Lite. Vi dricker mest vatten.



Lykke liten genomlider sin första lunginflammation. Till skillnad från sin syster så är den bara på en lunga. Hela, säger doktorn. Låter lite dåligt, säger han muntert. Inte muntert. Han låter lite grå. Inget illa menat alls, om han nu skulle läsa här, men lite dov låter han allt. Lykke vill inte äta, så vi trugar och tänjer på gränser. Vi gör egen glass med mjölk, naturell yoghurt, banan, hallon och blåbär. Hon tycker att det är gott. Hon äter bara lite, sen vill hon amma igen, jag som nästan har slutat amma den fina lilla flickan. Men, skam den som ger sig. Hon suger och jag, jag, jag... Fylls väl på efterhand.

Är det någon som vill ses?

Catarina 

Kommentarer
Postat av: sara

risken för att smittas känns lagom överhängande.... :)

Postat av: Anonym

Ha ha ha - "Är det någon som vill ses?" Tur att Du har humor mitt i alltihop, Catarina! :-)

Krya på er!

Kramar, Josefine

2009-04-28 @ 00:23:31
Postat av: Tobbe

Stackars flickebarn.... krya på dom! Kram

2009-04-28 @ 05:45:11
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Ska kolla flygtider...hmmm, nää det går inget i dag! Attans också. Men krama dom jättemycket från mig.



Puss på er alla rara!

2009-04-28 @ 06:05:07
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Elin A

Krya på sig till flickorna! Och hoppas ni vuxna slipper bli alltför smittade.

Tror faktiskt att vi tackar nej till att ses, denna gången iaf:)

Många varma kramar Elin.

2009-04-28 @ 07:41:51
Postat av: Helen

Krya på er alla små barn

kram från Helen i Lomma

2009-04-28 @ 10:49:26
Postat av: Moa

Stackars tjejer... Dom får krya på sig!

2009-04-28 @ 16:32:36
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: mia

Usch och fy att vara så sjuk! Stackars stackars småtjejer. Alla tre också. Hoppas att det "bara" är slemm som ska upp hos Vera. Magsjuka känns lite väl bra, ovanpå alla lunginflammationer. Tror nog vi också hoppar över besök, om det inte är en snabbsjuka och ni kommer till Malmö på fredag iallafall. Krama töserna! Friska tankar och styrkeKramar genom dagar och nätter, mia.

2009-04-28 @ 18:29:09
Postat av: susanne

Stackars flickor...Och deras föräldrar...

Krya på er!!!//Kram

2009-04-28 @ 18:55:44
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Johanna

Oj oj oj, det var inga snälla baciller som fina flickorna fått :-( Lunginflamation och feber, inget roligt alls.



Hoppas ni alla kryar på er snart.



Många kramar

2009-04-28 @ 20:39:22
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Tänkte ringa er i helgen för att höra om ni ville ses, plötsligt är jag inte så leden över att mitt uppsatsskrivande tog all tid i stället... Hoppas verkligen alla blir snabbt friska och att ni vuxna skonas. Antar att vi inte ses på fredag :(

Kram!

2009-04-28 @ 21:30:20
Postat av: Kram från Evelina skulle det vara :)

2009-04-28 @ 21:31:49
Postat av: Mormor

Stackars små älsklingarna!



Till skillnad från alla andra som kommenterat här träffade jag - och hela övriga tjocka släkten - alla tre älsklingarna i lördags på Dittes kalas. Och vi pussades och kramades och lekte, och hade inte en tanke på att skydda oss från varken snoriga näsor eller hostande små munnar. Får väl se om vi smittats...



Jag för min del hade lunginflammation en vinter för fyra år sedan, och det var inte nådigt; hosta som rev i bröstet och som gjorde att jag fick sitta och sova i en vecka. Plus hög feber och allmänt ynk!



Jag hoppas verkligen att ni snart blir friska, så ni kan vara ute i sommarvärmen och njuta av solen och blommorna och bokarna som kommer att slå ut lagom till valborg. Och så att vi kan demonstrera på lördag. Det känns viktigare än på många år,tycker mormorn.



Puss på er älsklingstjejerna,

från mormor.

2009-04-28 @ 22:19:47
Postat av: Mormor

Mina stackars små älsklingar,



hoppas ni snart blir friska, så ni kan vara ute i sommarvärmen och leka. Länge leve penicillinet! Säger en mormor som föddes just när det introducerades i landet. Innan dess var lunginflammation en fruktad sjukdom, som alltför ofta ledde till döden...



Ta väl hand om er.

Kram till er alla fem och massor med pussar till de snoriga barnbarnen från mormor



2009-04-28 @ 22:27:33
Postat av: Christina i Torslanda

Okej, jag synar din lunginflammation och kräkiga förkylning och höjer med vattkoppor, urinvägsinfektion och märkliga nässelutslag över hela kroppen. Tre familjemedlemmar av fyra är utslagna. Som vanligt är det jag som förblir frustrerande frisk och får springa med saftglasen, byta dvd-film, smörja diverse koppor och utslag med arton olika salvor och läsa Gittan och gråvargarna för trehundranittonde gången.

Många kramar till er i sjukstugan.

2009-04-28 @ 22:56:30
Postat av: Mormor

Den där cyber-rymden kan man gå vilse i! Mitt första inlägg kom inte fram, så jag skrev ett nytt - kortare - som också försvann... Då gav jag upp, men si! då kom båda fram! Så nu får ni tre kommentarer på samma inlägg. Så kan det gå!



Hoppas ni får sova inatt, och drömma vackra drömmar, alla, både stora och små, sjuka som friska... Kram!

2009-04-28 @ 23:05:17
Postat av: Anna

Krya på Er söta fina!

2009-04-30 @ 16:06:57
Postat av: Anna

Krya på Er söta fina!

2009-04-30 @ 16:07:15
Postat av: sofia

Hoppas att det är bättre med alla tjejerna.Såg dig och fina Alma på byn i helgen och hon såg ut att vara bättre..SKÖNT..



2009-05-05 @ 18:14:08
URL: http://www.fiffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback