Fredagen den 8 maj. Om mat.

Det börjar kännas lite klarare, om jag bara får ta den tid jag behöver, inte stressa, bara få lov att stänga om mig, släppa ner axlarna och skynda långsamt; inte skynda alls. Hemma, vila, trädgården, barnen, mannen. Jag vill kunna se livet här, på en liten yta, nära, lyssna på mina barns andetag. Följa det dom gör. Våga lukta dom i håret igen, utan att dom ska försvinna.

Jag vet inte hur mycket jag har försvunnit.

Idag har jag sett dom äta. Det får ni också göra. Mina fina, fina flickor.


Alma-Lee


Vera


Lykke

Catarina

Kommentarer
Postat av: Elin A

Åh fina fina tjejer! Så härligt blå ögon på systrarna. Har Lykke också så blå? Ser inte riktigt på bilden.

Här har minstingen en tendens till att få bruna:) Han borde ju få det med tanke på min och sambons färg, bruna båda två. Men storebror har ju så blå som dom kan bli:)

Tänker på er Catarina! Många varma kramar och hoppas ni får en fin helg!

2009-05-08 @ 21:39:17
Postat av: Maria Nyberg

Härliga bilder!!!

2009-05-08 @ 21:45:03
Postat av: Jenny i Dalby

De är verkligen fantastiskt fina, era flickor! Du skriver beundransvärt bra, har aldrig följt någon blogg så här länge förut, och jag kommer fortsätta så länge den finns kvar!

2009-05-08 @ 22:33:18
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Vilka fin och framförallt vackra "majtjejor"!



Puss!

Postat av: Tobbe

Vilka bedårande ungar man är stolt morbror till! Puss på er alla!

2009-05-09 @ 09:20:54
Postat av: Helen

Tänk vad mat kan göra underverk...härliga tjejer

ha en bra helg

kram Helen i Lomma

2009-05-09 @ 09:49:15
Postat av: Johanna

Så fina flickor ni har...



Vera är väldigt lik Alfons, samma blonda hår, ögonen och leendet :-)



Önskar er en fin helg



KRAM

2009-05-09 @ 11:01:04
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Annika

Vilka fina bilder! Otroliga, blå ögon. Önskar er familj allt gott. KRAM

2009-05-09 @ 12:14:54
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Underbara bilder på era fina flickor! Du skriver så bra! Jag vill aldrig sluta läsa och då har du fångat mitt intresse, något som jag inte tror att jag är ensam om!

Tänkte så på dig och Christian. Hoppas ni hade det riktigt gott tillsammans - då ni var alldeles för er själva. Åt gott, kunde prata med varandra eller bara sitta tysta tillsammans.

Ha en underbar Helg och Kram!

2009-05-09 @ 13:53:58
URL: http://echolmqvist.blogg.se/
Postat av: A-K

Fina du, så mycket kärlek det finns i lukten av sina barn. Kram till dig och dina fina flickor!

2009-05-09 @ 19:24:13
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Marie från Hörby

Vilka otroliga ögon era tjejer har! De är så fina!

Kram

2009-05-09 @ 19:28:01
Postat av: Carina o Rasmus

Underbart vacka flickor! Och vad lik sin mormor Vera är!!! Hoppas vi ses till midsommar när vi kommer ner till Malin o co. Kramar från oss i Göteborg

2009-05-09 @ 22:21:28
Postat av: Siss

Har följt er väldigt länge....flera år...men inte skrivit så ofta....men vill iaf skicka en liten hälsning inatt.

Era flickor är så vackra och så lika varann och Alfons....han lever i dem och i era minnen av honom.

Du skriver så bra och så rörande, det blir en kanonbra bok så småningom.....

Kramar Siss

2009-05-10 @ 00:59:13
Postat av: Christina i Torslanda

Vilka ögon de har, dina fina flickor. Så kloka och vackra de kommer att bli!

När jag ser dem kommer jag att tänka på en ramsa som min mamma brukade läsa för mig ur någon norsk barnbok. Jag kommer bara ihåg brottstycken, men den handlade om tre sköna prinsess-systrar som bodde i ett slott där inga prinsar fick komma in. Och en rad gick: "...de skrattade jämt och grälade sällan, ty den första var klok, den andra en tok och den tredje nånting mittemellan". Kanske handlade det om prinsessorna Löv :-)

Kram.



2009-05-10 @ 09:56:30
Postat av: mia

Och även jag håller med. Fina fina tjejerna!!!

Med stjärnögon och busblick. Ge dem en kram alla tre, och hoppas att ni snart kan ta er till Malmö. Varma tankar och kramar till er alla fem genom kvällar och ljusa nätter, mia.

2009-05-10 @ 21:12:25
Postat av: mia

Och även jag håller med. Fina fina tjejerna!!!

Med stjärnögon och busblick. Ge dem en kram alla tre, och hoppas att ni snart kan ta er till Malmö. Varma tankar och kramar till er alla fem genom kvällar och ljusa nätter, mia.

2009-05-10 @ 21:14:35
Postat av: Sara i Sönnarslöv

Vilka fina töser. Är inte Vera lik Alfons?



Jättesöta är de hur som helst. Vad har Alma-Lee gjort i pannan tro?



Kram Sara

2009-05-11 @ 14:48:31
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: janina i Röstånga

Finfina tjejer!!

Jag förstår att Pom fattade tycke för Alma. Fick hon kärleksbreven han skickade?

Det är nationalparkens dag här den 24 maj, ett ypperligt tillfälle att njuta god natur lite fiolgnissel och ta en titt på en serpentinväg till christians framtida träning...

Kram i äppelblom

2009-05-11 @ 21:56:16
Postat av: Marina

HAr tänkt på er både i går och idag. I går kom vår son hem och berättade att en tjej i hans klass mist sin lillasyster i helgen. Hon blev bara 4-5 år och hade haft leukemi i ca ½ år.

Nu har dom den fruktansvärt tuffa tiden framför sig som du delat med dig om här.

Skulle skriva en kommetar på deras blogg och kom fram till att alla formuleringar känns fjuttiga och fel.

Ja, ibland är livet bra orättvist!

2009-05-12 @ 09:10:03
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: kristin

vilka sötnosar! har också flickor! kram till er

2009-05-12 @ 15:25:59
Postat av: trine

Wow, fint att se att ibland ar varldens storsta mysterium en sked... Underbara bilder!!

2009-05-12 @ 21:58:15
Postat av: Veronica

Så fina flickor,

de liknar sin bror...

hoppas allt är ok med dig och din familj,

och så även med din bror och syster..

Kram från mig,

ps har du skrivit ngt mer på boken?

2009-05-13 @ 09:28:24
Postat av: annika

Läser i din blogg och gråter, som så många gånger förr. Tänker på dottern min och på den lycka och oändliga tur jag har, jag har fått vara med om hennes första tappade tänder, hennes lyckliga och lite generade min när hon pratar om pojkar hon är kär i, och till hösten börjar förskolan. I vardagen tänker jag inte alltid på hur lyckligt lottad jag är min förstfödda(hittils enda) älskade unge finns med mig och kramar mig varje dag, det är lycka, det gäller bara för mig att förstå att uppskatta det, din blogg hjälper mig med detta.

Krama varandra

2009-05-13 @ 11:51:02
Postat av: Emilie

Söta så att det gör ont är de, era flickor!

2009-05-15 @ 19:43:35
URL: http://lurreburre.wordpress.com
Postat av: Elin A

Önskar er en fin helg med massa sol! Många varma kramar och tankar Elin.

2009-05-15 @ 21:04:04
Postat av: Louise

Tack för gripande läsning!



Satte mig vid datorn, sökte på Alfons och grävmaskin och hittade denna läsning och blev fast och har nu läst allt tror jag.. Tack!

2009-05-16 @ 14:47:04
Postat av: Malin

Så fina barn. Jag önskar att jag kunde ge er tillbaka er fina Alfons.

2009-05-18 @ 18:28:52
URL: http://majoli.blogg.se/
Postat av: Marina

Hej Catarina! Jag funderar på en sak. Hur känns det när folk man inte känner skriver på bloggen? Jag menar hur kändes det då precis när Alfons gått bort? Känns det fel, mäkligt att andra beklagar, lider med, känner med, förstår......Hjälper det till något positivt eller känns det mer jobbigt?

Det känns som att alla ord är så fjuttiga i samband med att ett barn lämnat sin stund på jorden.

Ja, många funderingar som du märker.

2009-05-20 @ 22:13:20
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: Kaisa

Så fina underbara tjejer!

När jag läser din blogg, får ta del av ditt liv så känner jag både ett lyckorus och såklart en sorg. Genom din fina blogg ser jag mina egna barn på ett helt fantastiskt sätt. Jag ser dina lintottar, och så ser jag på mina.

Jag känner mig hel.

2009-05-22 @ 22:41:15
URL: http://nolia.wordpress.com
Postat av: Maria i Vagnhärad

Ville bara titta in och krama er. Hoppas att ni mår bra i solen.

2009-05-27 @ 14:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback