Tisdagen den 28 december. Om jul.

Nej, denna jul blev inte bedövande svår att fira. Inte ens svår, utan mer som en stilla glädje vilken fick chansen att borra sig in i kroppen. Det blev en glädje att vara tillsammans med barnen, att de alla fick plats, först Alfons och sen vi - hemma.

Jag bjuder på en glimt av vår jul 2010. Och vi tackar Alfons för snön.

Catarina



Snön lyser vit på taken, endast tomten är vaken. Lykke liten i snögångar hos morbor Mikael.


Jul hos Alfons. -14 grader och barnen grät genom kylan.
Vi gjorde en snöborg till Alfons och placerade ljus runtom som vi grävde ner som små snölyktor.
I mitten placerade vi ett hjärta med fem rosor, mossa och vita liljor, precis som Alfons skulle ha tyckt om.
Det var vår julklapp till honom. Vi älskar och saknar honom, men det är lite lättare nu.
2010-12-24


Ett ljus för Alfons. Av saknad. Av kärlek. Julafton, strax före Kalle Anka.


Tokiga julungar. Alma-Lee som kan titta i kors, Lykke som hela tiden satt och sa God Jul, med stavelserna längst fram i munnen. Och Vera - ständig Lucia...


Från tokungar till finungar. Älsklingsungar, julafton 2010.


Julfamilj 2010. Fint, lugnt och med glädje.


Vackra Alma-Lee.


Förtrollande Vera.


Förunderliga Lykke-smykke.


JULKLAPPAR!!!

God fortsättning till er alla.


Kommentarer
Postat av: Rakel

Jätte fint med ljusen!!



Puss å Kram! <3

2010-12-28 @ 23:25:41
Postat av: Anonym

Hur kan barn förändras så mycket på så kort tid?! Saknar er <3

2010-12-29 @ 10:58:00
Postat av: Anonym

oj! glömde ju skriva att det är Johanna som kommenterar

2010-12-29 @ 11:00:50
Postat av: Gunilla i Dalom

Varmaste i massor till er fina!

2010-12-29 @ 12:07:58
Postat av: Åsa T

Vilka vackra barn du har! Det syns att de är syskon. Och Alma är väldigt lik dig! Måste även gratulera dig till framgångarna i skolbänken. Jag visste att du skulle klara av det galant, likaså om du väljer att läsa till sjuksköterska så är jag övertygad om att du klarar även det lika fint!

2010-12-29 @ 13:26:35
Postat av: Therese

Från en bloggläsare som följt er kamp och överlevnad länge men som sällan kommenterar.

Vad barnen har blivit stora!

Och så skönt att se dig skriva att julen innebar glädje och lugn. Det värmer mitt hjärtat att ni ser ett ljus i den mörka tunneln - med Alfons vid er sida.

Tänker på er - jämt!



Gott Nytt År!

/Therese, Linköping

2010-12-29 @ 14:01:26
Postat av: Jessican

Ni är den snyggaste familjen jag känner. All kärlek till er!

2010-12-29 @ 17:06:03
Postat av: Johanna

God fortsättning till er!!!



Tack för härliga bilder, vackra ungar och mycket kärlek :-)



Finaste Alfons, stoltaste storebror, vakar över sina fina systrar!



Stor kram och varm kärlek till er

Postat av: Tess

Jätte vackra bilder..

Fantastiskt fina barn och mamma och pappa..underbart fint hos storebror...

Livet är märkligt...skönt att det känns lite lättare även om det bara är för stunden....

massa kärlek och värme till er i saknaden....



Tess mamma till Liam & Leo

2010-12-30 @ 11:09:08
Postat av: Maria Nyberg

Underbara bilder, god fortsättning!

2010-12-30 @ 11:41:52
Postat av: Johanna (Ebbes mamma)

Vilka fina bilder! God fortsättning på det nya året!

2011-01-02 @ 17:14:25
Postat av: emelie

Önskar er en god fortsättning!



Och barnen är så fina!! Så stora de har blivit! :)

2011-01-03 @ 09:27:39
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: Kristina

Vilka fina barn du och Kristian har. Älskar tokkortet!



God forsättning till er.

Och till dig Alfons, du finns i mina tankar och i mitt hjärta. Hoppas julen på sjörövarskeppet blev en höjdare.



Kram er trogne bloggläsare Kristina

2011-01-03 @ 10:38:19
Postat av: mia

God fortsättning på 2011!

Vilken finfin familj ni är både med tokbarn och finbarn. Vackert vackert hos Alfons med snö och rosor. Tankar genom natten, mia.

2011-01-04 @ 00:49:10
Postat av: B

Jag passar på att säga hej när jag ändå är här och vill samtidigt tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du se mina senaste tavlor, läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd osv.. Ha en trevlig dag!

2011-01-06 @ 17:10:24
Postat av: Hanna

Jag passar på att säga hej när jag ändå är här och vill samtidigt tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du se mina senaste tavlor, läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd osv.. Ha en trevlig dag!

2011-01-06 @ 17:10:42
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Anna

Har inte varit inne på Eran blogg på ett tag. Men här är jag igen. Började läsa den för några år sedan. Tänker på Er då och då, senast idag när jag pratade med en vän i telefon om hur det är att förlora ens barn. Inte för att jag har några egna erfarenheter, men jag tänkte på Er och Eran smärta. Tänkte på fina Alfons, och Eran fina familj.

Fina bilder, och fina barn - alla fyra!

Värmande kramar /Anna

2011-02-02 @ 15:48:49
Postat av: Kaisa (från Örebro)

Ett tag sen jag var innne och läste...

Men hur gick det till!!??? De är ju så stora!!! Bebis Lykke är ju inte en bebis längre...

Ja...tid går fort - på gott och ont.



jätte fina tjejer!

2011-03-15 @ 11:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback