Lördagen den 9 januari. Om Alve.

Det är en ynnest att få hålla ett sällsamt skådat vackert människobarn i famnen. Följa det nya ansiktets drag och sömndruckna småfolksögon. Det är magi i varje litet finger, där naglarna knappt är större än huvuden på små knappnålar. Han heter Alve och är nio dagar. Hans familj är en av världens finaste med mjukt och avslappnat hem innanför dörren med runt glas i. De är människor med stora hjärtan och med rättvisa meningar om livet.

Hemma hos dem, idag, hittade jag en bit av mig själv. Jag hittade mjukhet och lugn inför den nyfödda och det som egentligen är det enda som räknas; respekten inför en annan. Och jag tänker ofta på det, att jag vill dra saker till sin spets, och inser att det är för att kunna göra en förändring i det som inte är bra. Förmågan att kunna insupa det faktiska i att kunna göra en liten förändring av något som kan ge ringar på vattnet; alla kan göra något. Gör vad ni vill, bara det är bra. Bra för er själva och bra för andra. För så enkelt vill jag tro att det kan vara. Att ta vara på det som finns här och nu, genom ett extra leende eller fina ord till varandra. Bara i det lilla att visa uppskattning. Så enkelt är det.

Flickorna var förtjusta i den lille Alve-pojken och Alma tyckte mycket om storebror Vilde också. Efter fråga om lov visar jag lite fina bilder från idag. Njut och stanna tiden en liten stund:


Alma-Lee med Alve i famnen. Så lycklig hon blev av ett litet nyfött knyte. 100109.


Vera och Alve 100109. Vera som alltid blir tyst av stundens allvar. Att känna.


För Lykke så var Alve en docka ända till dess att han gäspade. Hon sa bebisch flera gånger, och amningen var fin tyckte hon. 100109. 


Fina bröderna Vilde och Alve. Trygg i sin mammas famn. 100109.


Fina Evelina och Alve. Mätt och nöjd. 100109.



Och lite vaken en stund med de fina ögonen. 100109.

Jag är mer än nöjd med dagen. Tack!



Catarina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så fina varma bilder, stor njutning och mycket kärlek.



Själv sitter jag jättegravid och önskar att jag var vid mål. Men jag har en månad kvar, vilket är jättemysigt men samtidigt längtar jag efter att få möta det lilla livet som ligger närmast mig.



Ha en fin kväll



Kram till fina ni

Postat av: Madelene

såå söt :-) Välkommen till min blogg!

2010-01-09 @ 23:12:47
URL: http://mabeline.blogg.se/
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

vad söta bilder :D!

2010-01-09 @ 23:21:20
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Gulle er!

2010-01-10 @ 08:28:21
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: janina i Röstånga

åå vad jag önskar att det var jag. att jag fick göra allt en gång till. det är så magiskt. så uppfyllande.

men nu lämnar vi snart småbarnsåldern och går mot läxläsning, slalomskidor och långa bärfria promenader.

sorgligt och skönt

på en gång.

2010-01-10 @ 08:44:27
Postat av: Elin A

Åh ja det finns inget mysigare än bebisar! Att titta på deras små ansikten med alla minerna som dom kan få till:)

Tiden går ju så fort och dom växer ju så det knakar. Tycker inte det var längesedan vår minsta föddes!

Tänker på er! Många varma kramar Elin

2010-01-10 @ 13:37:45
Postat av: Katten

På det sista kortet ser Vera ut som Lilla My! :)

2010-01-10 @ 21:48:26
URL: http://trolsk.blogg.se/
Postat av: Maria Nyberg

Fina bilder!

2010-01-10 @ 22:29:11
Postat av: Tess

Ser ut som ni alla haft en underbar dag med underbara ungar..



Kärlek



Tess mamma till Liam & Leo

2010-01-10 @ 22:57:25
Postat av: Sofie

Vilka fina bilder, underbart söta barn!

Har ingen Alve, men en liten Vilde, kul att se en lite större kille med det namnet.



2010-02-14 @ 12:38:03
Postat av: Wilma

Fina bilder...

2010-02-14 @ 12:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback