Torsdagen den 25 augusti. Om förändringar.



Alfons i vardagen - juni 2006.

*

Tystnaden tog vid och genom den lärde mig ett nytt sätt att leva. Leva för mig och mina barn. Mycket kom emellan - sorg, död, brist. Brist på lust, hopp, längtan och även kärlek. Det går inte att förutan nu se, att en stor del av mig dog tillsammans med Alfons, för snart fyra och ett halvt år sedan.

Tiden går - tiden står still.

Någonstans på vägen tog också vi slut - jag och Christian. Det har snart gått ett halvt år, och hos så många anda i vår situation, så tog kampen och orken slut.

*

Idag har jag funnit en ny kärlek. Den och kärleken till mina barn är som ett beständigt berg att vila på.
Vi lever på nytt och det är bra.

*

Idag har det gått fem år sedan beskedet om Alfons återfall. Dagen då slutet började. Saknaden går fortfarande inte att klä i ord.

Idag är också en fin dag, där jag har hämtat hem Alma-Lees första cello. På måndag börjar den första lektionen och hon är stolt, så stolt.
Vera går sitt sista år på dagis och är en redan en konstnär på riktigt. Hon har ett sinne för humor och glädjen med henne är genomträngande.
Lykke är inte så liten längre, när hon nu har slutat både med blöja, välling och napp. Tre år fyllde hon alldeles precis. Tre år.

Tiden går - tiden står still.

*


Jag och stora Lykke 3 år - juli 2011.


Vera, Alma-Lee och Lykke. Juli 2011 på brösarps backar.



Catarina

Kommentarer
Postat av: Gunilla i Dalom

Varmaste, vad mer kan jag säga. Kärlek till er alla!!!

2011-08-25 @ 21:38:34
Postat av: Elin A

Kul med ett inlägg i bloggen fast en del hade jag hoppats att du skulle slippa skriva. Fina Alfons på bilden <3.

Tycker du är så lik din syster Ditte nu i det långa håret:) Grattis till Lykke i efterskott och Alma kommer bli en hejare på cello. Och vad härligt med Veras humor:)

Tänker på er och lycka till med kärleken! Många varma kramar Elin

2011-08-26 @ 08:34:45
Postat av: Marie från Hörby

Kul att se ett inlägg från dig, men såklart är det tråkigt att höra att du och Christian har delat på er. Jag separerade själv för ca ett halvår sedan, så jag vet hur det känns (även om vi inte har så tunga saker bakom er som ni).

Hoppas det funkar bra för barnen och att de har det bra.

Vilka fina kort på tjejerna, de är verkligen stora nu.

Lycka till med nya kärleken!

2011-08-26 @ 08:58:08
Postat av: Tess

Jag tänker på dej & Alfons så ofta, vet inte varför ni är bara fast där på närhinnan....

Ni är så fina på bilderna allihopa..

Lycka till med din nya kärlek och ta hand om dej och flickorna..

massa kärlek och kramar

Tess mamma till Liam & Leo

2011-08-27 @ 23:14:20
Postat av: T

Även jag har separerat för 4 månader sen och vet att det är tungt även utan sorgen efter ett barn.

Jag tittar in här med jämna mellanrum. Ni har gjort ett permanent avtryck hos mig och jag önskar dig, kärleken och barnen all lycka!

2011-08-28 @ 10:21:16
Postat av: Anna Rosensköld

Såg programmet om cancersjuka barn igårkväll och kände att jag ville in och hälsa på Alfons här på bloggen. När jag läser dina rader tar det tag i hjärtat som vanligt. Jag har tänkt ibland att hur klarar ni att hålla ihop kärleken när man är så söndrig inuti. Jag önskar dig lycka till med nya kärleken.

2011-08-29 @ 10:37:23
Postat av: Lotta

Önskar er all lycka!

2011-08-29 @ 12:18:43
Postat av: Maria Nyberg

Störst av allt är kärleken!

2011-08-29 @ 17:25:00
Postat av: Annika

Dina ord är alltid så fina att läsa trots att de är färgade av så mycket sorg. Jag, en okänd följare av din blogg, önskar lycka till med din nya kärlek och dina fina barn.

2011-08-30 @ 09:53:09
Postat av: erica

Har läst hela bloggen flera gånger men aldrig skrivit något...Men den har lärt mig mycket. Tack Catarina. Mycket kärlek till dig och din familj.

P.S Så fin du är i din nya frisyr.

2011-08-30 @ 16:27:39
Postat av: Moa

många kramar till er. tråkigt att höra om separationen men ibland blir det ju för svårt. allting.

lycka till med ert nya liv, allihop! och hoppas alma-lees första cellolektion gick bra igår!

Postat av: Johanna

Fina bilder på alla barnen... blev varm i hjärtat när jag såg Alfons :-)



Så stor Lykke är, tiden går så fort!!! Ja alla tre tjejer är stora så klart, men Lykke-tiden känns ändå som igår, ja när hon föddes :-)



Beklagar att du och Christian gått isär... men det är som du säger, kampen och orken tog er kärlek...



Tack för din uppdatering



Ni finns alltid i mina tankar, Alfons är och förblir min speciella hjälte!!!



Kramar Johanna

2011-08-31 @ 22:27:33
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Helen i Lomma

Många varma kramar från mig

2011-09-01 @ 09:00:46
Postat av: A-K

Livet går vidare, som du skriver - samtidigt som den står still. Förändringar blir vardag.

Jag tänker på er ofta. Varma kramar till er.

2011-09-07 @ 11:54:20
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: susanne F

Kramar från mig

2011-09-13 @ 18:36:37
Postat av: mia

Fina ni!!! Det är så sorgligt och tråkigt när två fina människor som Du och Christian finner att det inte går att leva tillsammans längre.

Och så är det härligt att läsa att du hittat du har så mycket, både ny och gammal kärlek i ditt liv igen, Catarina. Du är värd att vara så lycklig som det någonsin går. Du och Alfons finns fortfarande i hjärta och tankar. Med sorg, beundran och tacksamhet.

Tankar och kramar genom natten, mia.

2011-09-15 @ 23:32:35
Postat av: Anna

Kan inte alls förstå att det finns ork och tid med tre små barn att börja om med någon ny, det är för mig helt obegripligt.Att man ens är motaglig för ny romans efter något så fruktansvert som ni gått igenom....Har själv levt med samma man i 24 år och vi har också gått igenom mycket tillsammans. Men allt svårt har stärkt oss istället. Man är väl olika helt enkelt.

2011-10-13 @ 18:00:31
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Sorgligt att du och Christian tog slut, men jag är glad att du funnit kärleken igen:)



Kram Susanne

2011-10-31 @ 22:40:53
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Tess

Tänker på er idag..Hoppas ni mår bra!!! Kram Tess mamma till Liam & Leo

2011-11-25 @ 14:40:04
Postat av: Sara

Hej Alfons! Jag tittar fortfarande in här med jämna mellanrum och tänker på dig ofta. Otroligt hur stort avvtryckt du gjort på mig som aldrig ens fick träffa dig. Vart du än är önskar jag dig allt gott. Jag saknar Dig! S xxx

2011-11-28 @ 12:26:57
Postat av: Kristina



Tänkte på Alfons å din blogg tidigare idag å ville kika in.



Stor kram!

2011-12-01 @ 21:12:55
URL: http://devilwomen.blogspot.com
Postat av: Therese Johansson

Hej!!

Jag hittade denna blogg i veckan av en ren tillfällig och jag kunde inte sluta läsa eller gråta, trots att jag grinar så fort jag kommer in på bloggen kan jag inte sluta läsa. Ni har verkligen berört mig med er kamp och ert liv. Jag önskar så att utgången blev annorlunda, precis som ni, barn ska inte behöva få cancer än mindre dö.

Jag har själv 2 barn, Alfons, 3 år och Alva 5 månader. Ett liv utan någon av dom är så svårt att ta in.

Detta ger mig lite perspektiv när Alfons är hos sin pappa varannan vecka och jag gråter floder. Min lillprins kommer i alla fall tillbaka efter en vecka.

Lycka till och jag önskar er allt gott i livet.

Många styrkekramar

2011-12-01 @ 21:13:02
Postat av: Emma

Hej.

Jag kör ofta genom Sätaröd och tänkte besöka Alfons grav om det är ok för dig. Men jag vet inte var den är? Tänker ofta på er och kollar in här ofta.

MVH Emma

2011-12-08 @ 00:35:51
Postat av: mia

Tankar och Kramar genom vinternatten till er alla, mia.

2011-12-12 @ 22:44:48
Postat av: Birthe

Hoppas du inte har slutat blogga!?



Kram från Birthe

2011-12-21 @ 12:52:47
Postat av: Johanna

God fortsättning... Hoppas ni har haft en fin jul!!! Tänker ofta på er, hoppas allt är bra



Kram Johanna

2011-12-26 @ 17:21:55
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: mia

Hela familjen Lööv!

Jag tänker på er alla i Sätaröd och på sjörövarskeppet.

Ikväll fanns ni alla nära i tanken och fortfarande känns det Alfons död så omöjlig. Så omöjlig att begripa och så meningslös i sin beständighet. Så sorgfylld.

Värme, kärlek och bus önskar jag dig piraten under tallarna.

Er andra sänder jag kärlek, glädje, frid och lycka i det nya året Ingen nämnd eller glömd.



Och så tankar och kramar genom natten, mia.

2011-12-31 @ 01:28:12
Postat av: Tess

Skickar en tanke....Kram Tess mamma till Liam & Leo

2012-01-16 @ 17:32:33
Postat av: Angelica

Följde er blogg under alfons kamp och en ganska lång tid efter..Idag tänkte jag på er och ville titta in och se hur ni har det.. Har inte glömt er kamp och en lille kämpe...

2012-02-10 @ 21:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback