Fredagen 2 december. Hej alla vita riddare!


Nu har de kommit för att stanna, de vita blodkropparna (i alla fall 0,29). För Alfons har vi berättat att det han fick insprutat igen (transplatationen) var små, små vita riddare som ska trycka bort hans feber och ta bort det onda i magen och munnen. Så hej alla vita riddare. Vi har fått sova hela natten (nästan), febern har gått ner och snabbsänkan gick ner igår. Idag har den gått upp igen, men det kan den göra när de vita återvänder.

Alfons har inte lika ont idag och det har bildats en vit beläggning på läpparna och i munnen, som verkar skydda. Alla läkare och sköterskor är väldigt glada. Albert, som är vår ansvariga doktor nu under transplatationen, har sagt att vi är hemma om en vecka. Det känns lite främmande, men Albert har ju haft rätt i alla sina "gissningar" hittills.

Idag har Alfons kompis Alfred och hans mamma varit här och hälsat på. Alfons sov nästan hela tiden. Alfons tittar nu på en väldigt bra dokumentär om dinosaurier som heter "Dinosauriernas tid". BBC har gjort den och de vet hur man gör en riktigt bra TV-dokumentär. Tack alla för alla fina kort och pyssel-saker till Alfons, han orkar snart leka med dem. Alfons vill att vi ska skriva att han var nere på dagiset en stund igår med Filippa som ligger ett par rum bort.

Christian och Catarina.

Kommentarer
Postat av: Malin

Låt Alfons gå in på min sida så ska han få se våran dinosaurie, Åke! Ska lägga ut en bild som är bara till Alfons. Ni får gärna kopiera den om ni vill!
/Malin i Orsa

Postat av: Birgitte

Så skönt att höra om The Return of the white Knights!!!! Keep going! Kalle kommar gärna på sin vita elefant, när Alfons är redo! Ni får säga till!

Trevlig helg till er alla!

Birgitte

2005-12-02 @ 13:04:18
Postat av: Faster Therese

N

2005-12-02 @ 13:21:47
Postat av: Faster Therese

N

2005-12-02 @ 13:21:48
Postat av: Faster Therese

Sååååååå otroligt härligt, underbart, fantastiskt och fullstänigt överväldigande skönt att höra. Nu kommer det verkligen bara att gå uppför. Alfons, Alfonso, sjörövaren, superman Lööv. Du ÄR ett mirakel och vilken stark kropp du har. Din faster är så imponerad av dig. Så lycklig är jag idag att jag har svårt att beskriva det. Helt underbart, kan inte säga det nog. Så glad att jag kanske tar och firar en skvätt ikväll. Alfons du är otrolig och tur att det finns vita riddare som hjälper dig i kampen mot dom onda svarta stenarna i din kropp. Fortsätt kämpa lite till så är du hemma på nolltid. O då ska vi fira julafton tillsammans med massa paketer, gran, julpynt, mat, Kalle Anka och hoppas på en massa vit fin snö så kan man kasta snöbollar och göra snöänglar. Också kommer jultomten så klart! Har du skrivit någon liten önskelista på något som du önskar dig av tomten? Längtar... längtar tills du får komma hem.

Tusen pussar och kramar på er alla
Till mamma och pappa. Som ni har kämpat med Alfons. Ni är en sån stor stöttepelare för honom och det har ni visat för honom på alla sätt och vis och det känner han av och vet. Jag vet att jag aldrig skulle kunna vara så stark genom detta som ni har varit. Ni är fantastiska och glöm aldrig det. Tycker ni är otroliga.

2005-12-02 @ 13:30:41
Postat av: Faster Therese

Ha ha ha jag måste ha verkligen gjort något konstigt där ett tag... ber om ursäkt. Inte direkt det data geniet som man trodde man var :)

Pussar på er

2005-12-02 @ 14:24:03
Postat av: lena andreas o tova

vi är jätte glada för er skull och de vita riddarna
och oj vad vi är imponerade av otroligt duktiga Alfons
många kramar

2005-12-02 @ 15:01:53
Postat av: Ellen

Det låter ju jättebra! Vilken tur att de vita små riddarna är bra krigare som gör att du snart blir bättre! Och jag håller tummarna för att doktorn har rätt och att ni är hemma snart igen! Nästa helg får vi bil (förhoppningsvis ska jag väl säga eftersom den har varit på väg ner så länge nu... ;-)) och vi vill gärna komma och hälsa på er sen när ni har tid/lust/ork att ta emot oss!

Förresten föräldrarna, haklapp med dinosar är under tillverkning! Har fått lite hjälp med symaskinssömnaden!

Kram till er!

2005-12-02 @ 15:10:41
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Sofie

Fan vad skönt att höra! Är så glad för er. Alfons, du är en sjuhelsikes kämpe, en riktig riddare. En trollkarl :)

Bamsekram till er alla.

2005-12-02 @ 19:05:54
Postat av: Lotta

Hej!
Besvikelsen är stor eller hur? Hur kunde Agnes vinna??? Ja, ja Sebastian kommer väl bli en stjärna iallafall. Får vi hoppas! Hoppas det blir en lugn natt och vi hörs!
Puss och Kram L.

2005-12-02 @ 22:54:33
Postat av: Mormor

Fredagnatt, och jag ska sova själv... TACK Catarina och Christian, för det stora förtroende jag fått att ta hand om Alma-Lee. Och tack Alma för de våta pussarna jag fick när jag skulle åka hem ikväll. Det värmer mitt hjärta att du kan känna trygghet med mormor, i väntan på att dina föräldrar ska få mer tid för dig. Lilla gumma, jag saknar din hand i min armhåla...

Och sov gott Alfons, med kroppen full av vita riddare, som vinner ständigt nya segrar. Längtar efter att du ska komma hem så du kan komma till mig och se kattungarna, som börjat utforska mitt köksgolv. De är jättesöta.

Många kramar från mormor

2005-12-03 @ 01:14:17
Postat av: Malin

Hej!
Åke har små vassa tänder, som en abborre ungefär. Han har bitit mig i näsan en gång och min stora dotter i hakan. Det gjorde lite ont men vi blev mest rädda. Att han bet var för att han blev rädd. Annars så bits han aldrig. Han är jättesnäll och gullig. Jag har skrivit om Åke lite då och då på min blogg, om ni vill läsa hur han är :)
Kram Malin

2005-12-03 @ 21:57:00
URL: http://malinakrocko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback