Måndagen den 12 december 2005. Kusinterapi.

Hej alla!

Idag har jag och pappa druckit lite vatten varje timme, och då fick jag gå och köpa en orm i leksaksaffären. I kväll ringde vi på sköterskan och sa att det var något fel på kranarna på CVK:n. När hon kom in och lyfte på täcket så låg ormen där och skrämde henne. Sedan tog hon sin peang och försökte fånga ormen, men det fick hon inte för mig.

Idag har vi tvättat kläder hos kulvertråttorna och tittat på en simbassäng som man kan bada i. Men då måste man ha badbyxor, det hade inte vi. Efter lunch gick vi till Linda i gympasalen. Där sparkade pappa på en jätte stor boll, den kunde inte ens få plats i målet, sen kastade jag mindre bollar på den store. Men jag hade inte så mycket lust idag.

Sedan kom Ebba, Malin och mormor hit och hälsade på. Jag och Ebba satt i min säng och tittade på Landet för längesedan, den hade aldrig Ebba sett. Sedan gick vi ner på dagis och lekte med sanden och grävskoperna. Jag grävde ner Ebbas hand och hon min, sen grävde vi ner pappas och Malins händer. Det var jätteroligt. När Ebba, mormor och Malin hade kört hem så försökte jag äta lite, men det kunde jag inte. Sen gick pappa och jag ner på dagis igen, och sågade, borrade och spikade, det blev nästan som ett flygplan.

Imorgon är det luciatåg, då ska jag vara tomte.

Hejdå allihopa, från Alfons



PS när Ebba var här log Alfons nästan hela tiden, dvs. mer än han gjort på tre veckor samanlagt. Han gick från snickar-rummet på dagiset hela vägen ut till granen i ljusgården, dvs. mer än han gått på två veckor sammanlagt! Väldigt bra terapi, med kusiner alltså! Tack Ebba för att du finns, Alfons gillar verkligen dig!

Pappa


Kommentarer
Postat av: Malin

Kära ni, jag är så glad och så stolt över idag. Ebba får på något förunderligt sätt det att gnistra lite i Alfons ögon och det är ljuvligt att se. Ebba var jättetrött när vi körde hem och grymt besviken över att vi inte stannade längre hos er. Nu ikväll har hon haft mardrömmar (!), undrar varför...med tanke på vad vi pratade om innan. Vi ses, massor av kramar till er.

2005-12-12 @ 21:54:25
Postat av: Carina o Rasmus i Göteborg

Hej på er kära skåningar!!
Vill bara skriva en rad och säga att jag tänker på er och gläds med Alfons framsteg. Det är underbart att höra att det går framåt och att han till och med orkar vara glad emellanåt!! Vill så gärna träffa er alla snart, men här turas vi bara om att vara sjuka. Den enda som klarar sig hela tiden är Mikael, och tur är väl det så han kan ta hand om oss! Jag har siktet inställt på att komma till din Alfons mormor i mellandagarna någon gång, vi får väl se om det passar och om vi kan hålla oss friska. Alfons, jag läste att du skulle vara tomte i lussetåget, det ska Rasmus också, fast barnen på hans dagis är så små så det blir inget riktigt lussetåg tror fröknarna....vi får väl se! Ha det bra nu hela familjen och hoppas att ni snart får komma hem, kramar från Carina med familj.

2005-12-13 @ 08:41:55
Postat av: Malin Bang

Hej hela familjen!

Och skål för er (särskilt Alfons) - som verkar vara så otroliga på att klara av den här hemska perioden. Det är Malin, gamla grannen på Simrishamnsgatan som skriver. Jag har tänkt mycket på er, och gråtit en hel massa. Skäms på mig för att jag inte hört av mig, men har inte vågat/känt att jag kan vara ett stöd... Förlåt..

God fortsättning och ett Gott Nytt År!

Vi hörs snart! Kram Malin

2005-12-27 @ 08:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback