Söndagen den 13 november 2005. Om högdosbehandling och annat.

Hej alla nära och kära.

Fars dag idag... Hur ska man "fira" det med barnen? Tja, han skulle ju kunna få äran att ta alla konflikter idag, eller gå på en lång promenad med dom alldeles själv (nej, inte för att jag skulle kunna få sova, nej, nej. Utan bara för att få den äran!) eller få äran att klyva all ved! Eller en god, men inte alltför lång, bok på sängen med en stor kopp ingefärate? Tur att han inte vet ina goda avsikter.

Nej, nu lite allvar.

På onsdag läggs Alfons in igen på avd 64. Torsdag till söndag kommer han att få högdosbehandling och sen benmärgstransplantation ett par dagar senare. Vi vet inte hur han kommer att må, eller hur det kommer att påverka honom, det tar vi efter hand. Det vi vet är ju det vi har hört och sett hos andra barn på avdelningen, och det känns långt borta just nu.

Alfons mår jättebra nu och det känns som en god förutsättning. Han hoppar och springer och leker med de nya kaninerna (Alfons har själv döpt dom efter sin favoritfilm: Stampe och Bambi...).

Catarina


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej ni kära. Vill bara säga att jag tänker på er imorgon, när ni ska få alla svar på hur högdosbehandlingen ska gå till, och alla andra dagar under den tid som nu stundar. Har blivit väldigt förkyld idag, så det känns inte som att det är läge att komma och hälsa på förrän det har gått över. Och vi vet ju inte om man får besöka Alfons på sjukhuset... Därför säger jag nu: lycka till Alfons. Mormor hoppas att du klarar högdosbehandlingen lika bra som dina tidigare cellgiftsbehandlingar och jag hoppas att du kommer hem snart igen. Samma dag som du ska åka till Lund kommer Ditte hem från Gotland. Jag ska köra och hämta henne och alla hennes grejor. Jag lovar att skicka ett kort till dig från Gotland. Jag vet ju att du tycker om att få post när du ligger på sjukhuset.

Många, många kramar från mormor till både dig och de andra i din familj. Och Catarina: Ring på min (nya) mobil imorgon och berätta vad doktorn sagt.

2005-11-14 @ 00:12:53
Postat av: Ellen

Vad skönt att höra att Alfons mår så bra nu! Det bådar ju verkligen gott inför den läskiga behandlingen som stundar.

Och vad roligt med små kaniner! Jag blir riktigt avundsjuk. Jag har haft massor av kaniner när jag var yngre. Min favorit hette Totte och blev hela tio år.

Postat av: Ditte

Hej sjörövaren!
Idag stormar det på havet här, så mycket att fiskarna måste bli alldeles yra i huvudet! Har du varit och ätit lunch än? Jag hoppas att älgarna var goda! Vet du, man kan köpa sån pasta i affären, det gör vi när jag kommer hem till er! Också kan vi koka älgar jätteofta, mums!
Ha det bra alfonsälsklingen, så ses vi till helgen!
Pusspuss

2005-11-14 @ 12:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback