Söndagen den 27. Stabilt som fan

Nu är läget stabilt. Snabbsänkan har sjunkit lite och febern är inte så hög. Alfons har sovit nästan hela dagen. Vid tolv tiden ryckte jag upp honom och satte honom i badet. Det gjorde susen. Sen satt han i sängen och klippte papper och tryckte i ljusen i adventsstaken. Sen kom farmor och farfar förbi och Alfons fick sin Lego-polisstation från mamma och pappa (farmor och farfar fick köra runt till tre olika butiker innan de hittade någon). Om någon undrar, så fick jag i Alfons sina mediciner igår kväll, så gick det bra och vi slapp sondslangen i näsan. Vi vill också dementera alla rykten om att det finns något som helst samband mellan polisstationen och att han tog sina mediciner. Det är bara väldigt dåliga föräldrar som mutar sina barn. Vi brukar faktiskt ge våra barn polisstationer på just söndagar.


Nu väntar jag och Alfons (Alfons kollar på byggare bob) på att mamma, Alma-Lee och mormor ska komma så jag kan få dricka lite glögg och äta lite pepparkakor. Kan man inte komma hem till första advent, så får väl första advent pallra sig hit. Nu somnade Alfons igen. Då ska jag städa lite adventfint på rummet.


Pappa


Kommentarer
Postat av: Ellen

Det är klart att en polisstation är en alldeles utmärkt söndagspresent! :-D Jag hoppas att den är rolig att leka med. Det är så härligt att läsa ett så här positivt inlägg, jag vill att ni ska kunna skriva sådant varje dag i fortsättningen. Fram för fler bra dagar och steg i rätt riktning!

Pappa Mårten är iväg på Bandymatch idag. Det finns inte så många bandyplaner här nere i söder så de får åka långt, 25 mil! Men vi hoppas att det kanske ska byggas en bandyplan lite närmare så det inte blir så långt att åka. Då får du komma och kolla och heja på Mårten, Alfons. Har du sett en bandymatch någon gång? Det är lite likt hockey för man har skridskor och klubba men istället för puck har man en boll som ser ut som en apelsin nästan, lite rödare bara.
Jag och Luna har försökt laga vår ena adventsljusstake som har slutat att fungera. Jag har skruvat och kollat sladdar, men det vill ändå inte fungera. Vi får nog köpa en ny. Vi har i alla fall en stor julgarn med lampor nere på vår gård. har du sett någon gran med ljus i än?
Nu ska vi titta på Televinken. Man kan göra det på datorn och det tyckte Luna var roligt!

Kram till er alla!

Postat av: gunilla i dalom

Hej på er alla. Oh vad skönt att läsa att det låter lite ljusare. Hoppas på en sån forsättning. Åter en dag med julmarknad. I dag med luciakanidatern.Ja,sånna flickor som vill bli lucia alltså. Jag tyckte att alla var lika fina! Men man får ju bara välja en. Sen blir dom andra tärningar. Konstigt va? Snön ligger fortfarande kvar. Snart kan vi ta fram våra slädar till hästarna. Vi har två sånna.En islandshäst som heter Dimma och en liten minishettis. Han heter Snobben och ser ut som en köttbulle.Lite för rund med andra ord. Sköt om er nu! Hoppas på en bra natt. Nu ska jag gå ut och ge hästarna mat i stallet. God natt från dalom.

2005-11-27 @ 20:10:42
Postat av: Leon +familj

Skönt att höra!!! Hoppas det fortsätter så, bättre för var dag. Snart är han igång igen. Och lägg upp ett legolager vetja, kan vara bra att ha...
Sov nu gott, vi får se om vi ses i korridorerna närmsta dagarna (fast vi ska bara till dagvården).

2005-11-27 @ 21:39:09
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Mlain

Nej, telefonen kommer aldrig att tystna, har bara tillfälligt tappat andan, älskade älskade ni. Christian; Tänkte så på dig i går kväll! Kom upp om du behöver när du är hemma med Alma. Catarina; Stort och innerligt tack för igår, det var det bästa. Vi gör det igen. Alfons; Ebba och Hannes skickar film till dig imorgon, det blir en överaskning vilken. Du får visa Ebba och Hannes din polisstation sen. Är den med små eller stora legobitar? Puss till dig och mamma. Alma; Tack för att jag slapp stockning! Till er alla fyra; Jag älskar er, detta kommer att gå! Malin

2005-11-27 @ 23:55:45
Postat av: Mormor

Hej alla mina kära. Så förfärgligt ledsen jag var då jag åkte bussen hem ikväll... Aldig förr har jag sett en liten (eller stor heller för den delen) människa vara så sjuk som Alfons är. Ok, läget är stabilt, men så outhärdligt plågsamt, att jag saknar ord för att beskriva det och erfarenhet att känna riktigt hur illa det är... En förkylningsblåsa gör ont, hundra känns övermäktigt, och för Alfons är hela munnen och svalget och allt inuti kroppen som tusen och åter tusen förkylningsblåsor... Minst.

Så glad jag blev att du ville att jag skulle stanna och se Robin Hood med dig. Lilla Alfons, så jag längtar efter att du ska kunna börja prata igen. Att du ska kunna röra dig och hoppa och skratta. Jo, Catarina och Christian, det kommer. Efter den rad av övergrepp som Alfons behandling innebär, kommer det en dag då han kan skratta. Sedan kommer tiden att lägga sordin på minnena, så att han en dag tycker att det var väl ok ändå. Förhoppningsvis. Fast det är en bit dit. Oh, vad jag längtar till fredag, när det enligt planerna ska ha vänt på allvar. Kanske kan han prata då. Och leka. Leken helar.

Sov gott du lilla prins, så att din kropp får vila och återhämta sig. Och sov gott ni andra också. Många många kramar från mormor

2005-11-28 @ 00:46:44
Postat av: Malin

(Djävlar vad livet gör med dig Alfons!)

Alfons, vet du idag är det jättekallt ute, sju minusgrader. Och det är jättekallt på Ebbas och Hannes rum, för de har inga element. Vi får se till att köpa det till dem. När jag skriver på datorn ser jag hur hästarna springer i sin hage, de tycker nog också att det är kallt. Mamma berättade att hästarna hemma hos er har täcken och att hon har filmat det till dig. Hästarna hos oss har också täcken och det är nog tur det, annars kunde de fått låna en jacka och termobyxor så de slapp frysa. Tror du att det hade gått?

Hugo ligger här på golvet och säger papapapapapa, tror du han kallar på Olle? Olle håller på att vika tvätt och Hugo tycker nog att vi ska leka med honom. Ebba och Hannes är på sitt dagis idag, de hälsar puss till dig. Jag älskar dig Alfons. Be mamma att hon läser för dig. Kram Malin

2005-11-28 @ 10:38:14
Postat av: Sofie (kusinvitamin)

Älskade Catarina & Christian & Alfons & Alma. Tänker så på er, inte en dag går förbi utan att jag i tankarna är hos er, hoppas på att Alfons mår lite lite bättre och att livet ska sluta knulla. Förlåt för att jag inte har ringt - det är precis som ni skriver, man är så rädd för att störa. Ska försöka ringa imorgon. Underbart härligt att läsa att det går lite bättre nu, mitt hjärta gör riktigt ont av all smärta ni allesammans bär på.
Ring, skicka mail, eller vad som helst, om ni vill prata bort en stund. Som sagt ska jag även försöka ringa imorgon.

Glöm inte att jag älskar er allihopa!
KRAM/ Sofie

2005-11-28 @ 13:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback