Alma-Lee, Alfons och Vera 061217

Alma-Lee, Alfons och Vera 061217
Fin-fina är dom.

Kommentarer
Postat av: gunilla i dalom

Vad stor och fin hon är, Vera. Precis som sina rara syskon! Kramar!

2006-12-18 @ 14:17:01
Postat av: ditte

fan vad snygga de är... och ni, föräldrarna... Hmm... undra just vilken storlek hickeflickan har nu då??

2006-12-18 @ 14:21:22
Postat av: Åsa

Vilken härlig bild - det är en sån man förstorar upp och hänger där alla kan se den! Glada barn!
Kram Åsa

2006-12-18 @ 14:31:33
Postat av: Åsa

Hurra för PEAB - kolla in detta!

Istället för att ge julklappar till sina kunder har Peab skänkt en miljon kronor till barncancerforskning vid Universitetssjukhuset i Lund.

Peabs VD Mats Paulsson kom idag till Barn- och ungdomssjukhuset för att överlämna gåvan i form av en jättecheck. Beloppet blev dock större än den utlovade miljonen. Det berodde på att Peabs anställda avstod från vanliga julklappar till förmån för barncancerforskningen. Det blev ytterligare 250 000 kronor, ett belopp som sedan Peab dubblade. Totalt blev alltså gåvan 1,5 miljon.

- Vi kommer att ta väl hand om pengarna, sa Iréne Jakobsson, chef för Division 8, och överlämnade jättechecken till Thomas Wiebe, sektionschef för onkologi. Sjukhuschef Bent Christensen tillade att Universitetssjukhuset i Lund vill framföra ett varmt tack till Peab och deras anställda.

Uppemot 60 av de cirka 300 barn som årligen drabbas av cancer i Sverige behandlas vid Universitetssjukhuset i Lund, där även en omfattande forskning bedrivs.

2006-12-18 @ 14:40:19
Postat av: Ellen

sötnosar! Vad stora de har blivit alla tre!

Postat av: Lena på Värmdö

Vilken underbar bild på era härliga ungar!!

TACK för att ni delar med er av era liv. Stort och smått, härligt och hemskt, hemma och på sjukhuset.

Rörande att läsa om Peabs och de anställdas agerande - föredömligt såhär i juletid. Att de anställda avstod från sin julklapp till förmån för barncancersjuka är underbart. Kärlek!!

Vi är många som tänker på Alfons och hans familj dessa dagar. Än en gång ställer jag frågan om det finns något vi kan göra för er? Vad som helst!!

Kramar från Lena, trebarnsmamma på Värmdö

2006-12-18 @ 15:11:58
Postat av: gammelfastern

Vilka mysiga kort. Vilka syskonlika små söta barn. Vilken tjusig gran. Puss på er och God Jul till alla er och hela skånesläkten, C.

2006-12-18 @ 15:36:48
Postat av: Charlotte I USA

Haller tummarna infor morgondagen! Det bara maste ga bra!! Nar kan HAPLO-behandlingen satta igang?

Tack for att ni pa ett sa fint satt delar med er av er vardag,bade i uppforsbacke och nerforsbacke. Forhoppningsvis kan detta hjalpa "stirrande" manniskor att lara sig mer vett och hur de istallet kan hjalpa en familj i er situation.

Hoppas att julen blir sa fin som mojligt och att riddar-Alfons far manga spannande julklappar!

Stora Starka Stryrkekramaar fran Charlotte

2006-12-18 @ 15:47:26
Postat av: Jennie

Vilken glädje de tre fina barnen utstrålar (eller i alla fall två..!) Jag blir alldeles varm i hjärtat och är glad att jag fått börja lära känna er.

Imorgon ska jag tänka lite extra på er hela dagen.
Kram

2006-12-18 @ 15:59:34
Postat av: Jennie, igen

Måste också stämma in i "hurraet" för PEAB. Beundransvärt och något att ta efter.

2006-12-18 @ 16:01:33
Postat av: Anonym

hurra för era fina barn och hurra för peab

2006-12-18 @ 20:17:59
Postat av: Marie från Hörby

Vilken underbar bild på era tre fina barn och en fin julgran också!
Jag tänker på er imorgon. Hoppas ni får positiva besked så ni kan fira jul i lugn och ro.

2006-12-18 @ 20:24:08
Postat av: Anna

Så söta ni är allihopa på bilderna!
Och egenhuggen gran - imponerande. Själva går vi väl över gatan till Icas parkering...
Ja, vi ses nog imorrn. Vi drar runt här än, fast nu har de lovat att det är sista natten. Och ni vet att vi tänker på er och hoppas hoppas.
Kram,
Anna

2006-12-18 @ 20:33:36
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Vintage* Jessica

Underbar bild
skänker mig lycka.

Killen till Höger hans ögon glittrar så vackert.
Alfons du är vacker.



Kram J

2006-12-18 @ 20:46:49
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Miriam

Verkligen finfina!

Kram!

2006-12-18 @ 21:12:12
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Lotta.

Ja finfina är dom och enhuggen gran var också tjusig. Håller tummarna inför imorgon och hoppas, hoppas att det ser bättre ut.

POK

2006-12-18 @ 21:24:11
Postat av: gunilla i dalom

Go,natt! Varmaste kramar och tankar inför morgondagen.

2006-12-18 @ 21:59:03
Postat av: Sofie

Ja visst är dom! Fin-fina alltså!

2006-12-18 @ 22:23:58
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Anna-Karin

Vilken underbar bild med härliga, glada, fina barn!!
Hoppas att det går bra i morgon. Jag ska tänka på er.
Nu längtar väl barnen till julafton?!
Kramar!!!

2006-12-18 @ 22:25:06
Postat av: Anna-Karin

Vilken underbar bild med härliga, glada, fina barn!!
Hoppas att det går bra i morgon. Jag ska tänka på er.
Nu längtar väl barnen till julafton?!
Kramar!!!

2006-12-18 @ 22:31:48
Postat av: Anonym

Ni är så fina!! Ska hålla alla mina tummar o tår imorgon!
Sov gott!!
Kramar från Sofia

2006-12-18 @ 23:37:20
Postat av: Charlotte med familj

Vilken fin bild på tre underbara barn!
Tänker på er extra mycket idag!

Många kramar

2006-12-19 @ 07:45:24
Postat av: Maria

Ja idag är det den där dagen som ni väntar på.....Jag önskar er det allra bästa svaret från de där vitrockarna....
Era barn är verkligen vackrare än vackrast...så fina och så oerhört mycket barn alla tre det strålar liv, hopp och kärlek om dem.

jag tänker mycket på er idag och håller mina tummar, händer och hela kroppen för er.....

Maria

2006-12-19 @ 07:49:23
Postat av: Åsa

Tänker på er idag och håller tummarna och hoppas!
Kram Åsa

2006-12-19 @ 08:16:41
Postat av: mamma på vram

Vilken underbart härlig bild på era barn..

När jag pratade lite med Alfons i hallen på dagis så grep det tag än mer om mitt hjärta.
Han berättade att han han ramlat över en kartong och skrapat sig på armen. Där stod en helt vanlig liten kille, fylld av liv och med en helt meningslös sjukdom.....

Denna lilla kropp och själ så ny och fylld av liv. Dock ändå så ärrad av livets påverkan och meningslöshet. Att inte kunna leva ut sin barnsliga livslust pga en sjukdom som håller honom i bojor. Världen och livets erfarenhet visar oss saker som vi inte kan förstå eller acceptera, Alfons meningslösa sjukdom är en av dom.


Jag skänker en varm kram till er alla.

2006-12-19 @ 08:31:09
Postat av: Sara o Anton

vi håller alla tummar vi har för att storröntgen ska gå bra!!! Många stora kramar Sara och Anton

2006-12-19 @ 08:57:46
Postat av: Lina

Idag håller vi andan i väntan på svar. Tänker på er...

2006-12-19 @ 09:58:17
Postat av: Gammelfastern

Skickar en tanke och en förhoppning om att all tumörskit är bortbombad. Kram C

2006-12-19 @ 11:00:43
Postat av: Mia

Vilken fin familj! Varma tankar går till er alla som kämpar så tappert.

2006-12-19 @ 11:11:09
Postat av: Mormor...

...som tänker, tänker, tänker på dig där du ligger nedsövd för jag vet inte vilken gång i ordningen. Lilla killen, måtte tumören i huvudet ha försvunnit och inga nya tumörer upptäckas... Mina tankar är också med er som väntar, väntar. Vilken grym väntan... Älskar er och håller om er i tankarna.

2006-12-19 @ 11:38:31
Postat av: Maria i Vagnhärad.

Hejsan.

Vilken underbar familj, ni är lika söta allihop =)
Vill bara önska Er och Alla som läser / följer och Hoppas med Alfons, en Riktigt God Jul.

Ta hand om Er och Varandra.

Styrkekramar ifrån Maria.

PS Hurra för Peab..

2006-12-19 @ 12:54:57
Postat av: Åsa

Tänker på er....och hoppas att allt ser bra ut! Kramar Åsa

2006-12-19 @ 13:24:38
Postat av: Anonym

fiiina fiiina!!!!

2006-12-19 @ 14:15:19
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Jessica i Stockholm

Ja vilken fin familj!
Kramar/ Jessica

2006-12-19 @ 15:29:59
Postat av: sarah

märkligt, nu när vi har flyttat så långt ifrån er. så stora de är. så fina. i min värld är det fortfarande alma som är den minsta, lilla. ja, jo, jag har träffat vera jag minns det, inte helt dement än. men tiden går så himla fort. och de är ju så lika, alla tre. när jag ser vera ser jag ju alfons och alma också. på en gång, liksom. och idag är dagen, igen. alltid den där dagen då man ska få ett viktigt besked, att alfons ska göra något stort, tungt och farligt som en liten kille inte borde behöva göra. fyra år gammal och nästan hundra. det alfons har behövt genomgå och den vishet han besitter kan inte mätas i mansåldrar. jag vet inte... det synes mig inte riktigt rättvist. all smärta på denne lille, och på er. det borde på nåt sätt portioneras ut. men det funkar visst inte riktigt så i den verkliga världen har jag hört. hör av er när ni vet nåt. vi åker på torsdag vid 7 på morgonen. har jag inte hört nåt då får jag försöka ta kontakt när vi kommit fram till långtbortistan. önskar, hoppas väntar... massor med kramar till alla!

2006-12-19 @ 15:51:39
Postat av: Jennie

Måtte väntan vara över för er nu. Jag tänker på er och önskar allt gott för er. Kram

2006-12-19 @ 19:13:30
Postat av: SoG

Tänker särskilt på er idag. Önskar att ni fått positiva bsked. Vi ses efter jul. Kram!

2006-12-19 @ 20:24:04
Postat av: Evelina

Vilken fin gran! Den har ni bergis snott i brostorpskogen eller nått ;)
Hurra för peab - ibland får man lov att bli glad - härligt! Kramar!

2006-12-19 @ 21:03:27
Postat av: Gunilla i dalom

Varmaste tankar och kramar i den snöiga natt!

2006-12-19 @ 22:01:40
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Sofie B

Så grymt härligt att läsa om PEAB. Det värmde verkligen mitt hjärta, har tänkt på det hela dagen.
Granen var skitsnygg, men ni glänser mer än vad den gör - den blir säkert avundsjuk på er!
Jag längtar tills jag får träffa Vera. Hon verkar vara en mjuk och vacker liten flicka. Saknar er alla. Kram!

2006-12-19 @ 22:48:33
Postat av: Camilla med familj

WOW!
Vilken gran! Och vilken tur att du har lillasyster som kan hjälpa dig och klä den. Minstingen får väl vänta till nästa ju innan hon hjälper till. Själv har vi bara fått ljusen i vår gran. Ska klä resten imorgon när Jonathan är vaken och förhoppningsvis inte har feber. Kanske kan pappa Martin också hjälpa till om han är frisk från vinterkräksjukan. Själv hoppas jag slippa den.
Man kan ju hoppas att vår gran blir lika fin som er, men det är väl tveksamt.
Håller tummarna inför morgondagen.

Kram på er alla.

2006-12-19 @ 23:59:10
Postat av: Mormor

Catarina, älskade flicka: När varje ord är av betydelse - finner jag inga. Förgäves har jag letat bland böckerna och skrifterna som fyller mina hyllor: en enda liten dikt, en strof till tröst och lisa... Utan att finna något. När oron är som störst, finns inga ord. Mörkret är kompakt, denna december, trots en liten fläkt av frost sistlidna natt. Och ändå: Vi finns för varandra. Jag finns för er, och ni för mig. Låt inte avsaknaden av ord hindra oss: Vi behöver varandra, så hjärtinnerligen: Låt oss då tiga tillsammans, våndas tillsammans. Hjälpa varandra att bevara varje stund, så att vi sedan kan ta fram den och se dess säregna skönhet. Dess storhet.

Här och nu. Det är det som gäller. Inte något eventuellt sedan, skolstart, första förälskelsen, gymnasietiden... Så ofta vi lever för det som ska komma, och glömmer att det är nuet som är det som gäller. Det enda vi med säkerhet vet om. Älskade flicka, kryp ner hos de dina i sköna dubbelsängen, lyssna till andetagen och känn värmen från tre små barnakroppar och en man som finns för er. Och försök att sova. Vi ses imorgon. Älskar er.

2006-12-20 @ 00:32:16
Postat av: mia

Många tankar sänder jag till er genom natten och hoppas hoppas hoppas så inneligt att ni fått bra besked idag. kramar

2006-12-20 @ 02:32:08
Postat av: Charlotte i USA

Hoppas, hoppas pa positiva besked fran er. Vantar med oro men forhoppning om att cancern mirakulost nog har forsvunnit och att ni alla, inklusive mormor och all annan slakt kan fa fira en jul i frid, utan oro och smarta samt till stor gladje for alla busiga pirater!

Stora Starka Strykekramar fran Charlotte

2006-12-20 @ 03:54:36
Postat av: gammelfastern

Hoppas ni haft en varm ooch nära natt i er stora säng.
Kram C

2006-12-20 @ 06:36:58
Postat av: Elisabet Roslund

Vilken medkänsla...vilken underbar värme och innerlig förståelse för allt vad ni går igenom....
En närhet mellan mamma och barn. Jag vill krama om MORMOR som skriver så fint. Det finns ett starkt, mycket starkt band mellan er i familjen.

Här finns jag också....så nära allt vad ni går igenom......jag, som ni inte ens känner...
Kramar till er alla/Elisabet

2006-12-20 @ 06:44:17
Postat av: gunilla i dalom

Skickar som vanligt de varmaste tankar och kramar! För övrigt kan jag bara hålla med Elisabet i vad hon säger.Så även jag säger tack till Mormor som delar med sig av så fina tankar och känslor. Kram på Dig!

2006-12-20 @ 07:51:00
Postat av: Åsa

Ja, visst älskar vi Mormor allihopa, hon som skriver så fint och är så full av vishet, värme och kärlek.
Önskar av hela mitt hjärta att Alfons ska bli frisk. Varma kramar och tankar till er, hela familjen Löv. Kram Åsa

2006-12-20 @ 08:11:38
Postat av: Anna, Dittes kompis

Så vackra dom är! Alla tankar går till familjen i jul!
många kramar till Alfons

2006-12-20 @ 09:46:59
Postat av: Åsa

AAAAAHhhhhhhh - Vad hemskt det är att vänta....! Jag blir galen...

2006-12-20 @ 10:23:54
Postat av: Till Åsa

Men herregud människa! Tror du inte att dom har annat att tänka på än att uppdatera en blogg! Visa lite medkänsla!!! Dom skriver ju när dom orkar...

2006-12-20 @ 10:41:49
Postat av: Jennie S

Så fina barn! Alla varma tankar till er. Jennie

2006-12-20 @ 11:07:17
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste tankar och kramar. Matilda skickar också med kramar. Hon har just kommit hem från Karlstad. Tänker på er!

2006-12-20 @ 20:18:23
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Birgitte, Kalles mamma

Jag tänkar på er och hållar tummarna för ett positivt utfall på röntgen. Kramar och önskan om att julen kan bliva en bra tid för eran familj :o)

2006-12-20 @ 21:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback