Fredagen den 22 december. Livet efter klockan 13.00. MR-svar.

"Ja, nu är det god jul för fan kompis", sa fina vännen Andreas i luren när jag ringde och berättade!

Tumören i huvudet är oförändrad men man hoppas att så myckat av den som möjligt har dött och att den kommande HAPLON ska ta resten. Det är det enda man kan gå på vad gäller den. Däremot har tumörarna som sitter i vä. axel, vid kotpelaren, i 10:e kotan vid svanken och i båda höfterna minskat betydligt av de 4 TVD-kurerna! FANTASTISKT!!!

Vi är så glada och det var ett antal gånger mätaren kom upp i 120 på väg hem till de tre fina av ren lycka!!!

Nu är vi lediga till den 2/1 då man gör en femte TVD-behandling inför operation i vecka 3-4. Sen kommer HAPLON, och ja jävlar vilken kraft vi fick! Nu kör vi!

Catarina och Christian


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄLSKADE VÄNNER VAD GLAD JAG BLIR! Har tänkt typ miljoner gånger på er idag. Ha nu en riktigt, riktgit god jul och gott nytt år.
POk

2006-12-22 @ 17:30:34
Postat av: Ellen

Å vad skönt! Vi har tänkt massor på er och hållit våra tummar och det är med (glädje)tårar i ögonen som jag läser det fina beskedet! Ha nu en lugn och fin jul utan några tråkiga sjukhusbesök!
Vi tänkte komma och hälsa på er någon helg. Vad tror ni om det?

stora kramar

Postat av: Christina från Torslanda

Mitt första inlägg på Alfons fina blogg blir ett lyckligt grattisrop!! Det räckte med två veckors läsning för att er familj skulle ha tagit en del av hjärtat i anspråk. Vilka fantastiska föräldrar ni verkar vara och så fina och vackra barn ni har. Alfons är en superhjälte!
God Jul och må 2007 bli det bästa året hittills för er alla fem.

Hälsningar från havsbandet.

2006-12-22 @ 17:39:51
Postat av: Sara o Anton

Härligt att höra! God jul till er alla från oss. Och många kramar.

2006-12-22 @ 17:41:20
Postat av: Ida i Kristianstad

Instämmer i er vän Andreas utrop; Yes! Det här var en julgåva så god som någon... Stor kram till er alla 5!

2006-12-22 @ 17:42:35
Postat av: Tove

Hurra för Alfons!! Vilken kämpe! Ha nu en toppenjul allihopa.

2006-12-22 @ 17:48:33
Postat av: Carina i Göteborg

Åhhh, vad skönt, då kanske man kan koppla av lite under julen i alla fall! Sms:ade precis till kompisen mormor Birgitta eftersom jag bara inte kunde vänta med att få höra och precis när jag gjort det kom ert inlägg, kör så det ryker och ha världens finaste jul tillsammans med hela fantastiska familjen!! Kramar Carina

2006-12-22 @ 17:51:27
Postat av: eva bladh

Vilket glädjande besked!
Fira nu en riktigt God Jul!
Umgås och ha det bra.
Många julkramar!

2006-12-22 @ 17:55:44
Postat av: Emma

Vad skönt med ett besked som pekar i rätt riktning.
och jag önskar hela familjen och hela släkten en god jul!
Kram

2006-12-22 @ 17:58:09
Postat av: Elisabet Roslund

Jag förstår att även bilen fick glädjefnatt. Vilken kraft och styrka detta svar har gett. Jag blir tårögd när jag vet vilken otrolig lättnad ni känner idag. Den bästa av alla tänkbara julklappar.
Nu önskar jag er alla en RIKTIGT GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!

Kram/Elisabet

2006-12-22 @ 18:00:46
Postat av: Malin

Ja, djävlar i min lilla låda! Detta vågade jag inte tro! Älskar er alla i hela vår stora härliga familj! Vi har skålat för Alfons och Livet i julmust!

2006-12-22 @ 18:07:14
Postat av: Leon + familj

Yes!
God Jul, tänk så lätt det blev att säga det: Ha en underbar jul nu!
Kramar,
Anna o Micke

2006-12-22 @ 18:08:05
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: gunilla i dalom

Tjoohoo, vilken julklapp till oss alla som slagit knut på både fingrar och tår i dag!!! Ha nu en skön och underbar jul med alla era kära. Krama ungarna lite extra från mig. Varmaste varmaste kramar och tankar.

2006-12-22 @ 18:09:30
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Kristina o Olof

Vågade knappt läsa, men oj, vad glada vi blir!! Fira nu riktigt ordentligt så det står härliga till.

GRATTIS o GOD JUL!!

Kristina

2006-12-22 @ 18:11:10
Postat av: Matilda

Ja, nu får ni fan ha en riktigt God Jul! :)
Du är allt en riktig liten kämpe du Alfons! Ha en underbar jul!

Kramar till er!

2006-12-22 @ 18:17:26
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Åh så skönt att ni fick ett sådant besked!! Härligt Alfons!! Har tänkt på er mycket idag.
Hoppas att ni nu får fira en riktigt GOD JUL och att 2007 blir ett bra år för er.
Julkramar i massor!!!

2006-12-22 @ 18:22:53
Postat av: Emma

Va superhärligt att höra om ert positiva besked. Har tänkt på er hela dagen och hoppats hoppats. Håller med om att Alfons är en riktig kämpe!
En riktigt god jul önskar vi er alla fem!
från Almas och Alfons dagiskompis Vilma med familj

2006-12-22 @ 18:38:45
Postat av: Evelina och Vilde

Äntligen ett besked, har kollat hur många gånger som helst idag känns det som.
Helt fantastiskt, sitter här och gråter glädjetårar. Nu hoppas vi bara att ni får en lugn o skön o helt underbar jul. Många kramar!

2006-12-22 @ 18:58:53
Postat av: Lena E

Bra kämpat Alfons!!!
Jag blev så glad så tårarna kom... Du är så fin på fotona med din lilla familj!
Ha en riktigt fin jul och ett gott nytt år nu!!

Kramar i massor
Lena och Zeb i Malmö

2006-12-22 @ 19:00:22
Postat av: Lisa

wow! shit vad roligt! alfons kickar skiten ut cancern!!!
god jul på er från lisa (kajsas kompis)

2006-12-22 @ 19:07:05
Postat av: Anna

Shit va grymt! Blev så otroligt glad. Kämpa på Alfons, du är så tuff! En riktigt god jul till er alla från Anna (Kajsas kompis)

2006-12-22 @ 19:16:49
Postat av: Anna

Men oj vad glad jag är för er skull! Kan inte sluta le och gråta glädjetårar... Ha nu en riktigt GOD JUL, passa på att njuta och samla kraft för den fortsatta behandlingen i januari!

Många julkramar från ett snöigt och vitt Arvidsjaur
//Anna

2006-12-22 @ 19:19:11
URL: http://annasplejs.com
Postat av: Marie från Hörby

Vilken underbar julklapp! Vilken kämpe du är Alfons, nu ska minsann Haplon ta resten av den där förbannade cancern!
Ha nu en riktigt underbar jul!

2006-12-22 @ 19:19:30
Postat av: Danijela

GRATTIS Alfons !!!!!!

God Jul!!!!!!

2006-12-22 @ 19:19:40
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Kyle med familj

Grattis! Vilken lättnad. Och så skönt att kunna se framåt med hopp igen. Ha en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR nu!

2006-12-22 @ 19:27:09
Postat av: Linus Och Eva - evelinas familj

Vi följer er blogg och läser varje inlägg. Gläds verkligen med det positiva beskedet! Hopppas det fortsätter i samma riktning. God Jul!

2006-12-22 @ 19:31:38
Postat av: Therese Hedman ÄNGLAMAMMA till william

Så härligt så härligt att höra! Det värmer i mitt och med all säkerhet även i era hjärtan! Åh vilket härligt besked så här i juletid... denbästa av Alla julklappar! Ha nu en härlig och fridfull jul !! Många varma julkramar Therese med william i mitt hjärta!

2006-12-22 @ 19:37:27
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Charlotte, Christer, Andreas och Rebecca

Oh, vad härligt att höra! Du käre lille Alfons, vad du är duktig och du är en sådan kämpe!
Ha en riktigt skön jul och hälsa tomten när han kommer på julafton! Nu kan jag knappt se något längre för ögonen är fyllda av glädjetårar.
Många julkramar till er alla fem

2006-12-22 @ 19:48:14
Postat av: Malin(Dalom-dottern)

Så skööönt :)

2006-12-22 @ 19:48:47
Postat av: Miriam

Underbara ord!

GOD jul!

Kram!

2006-12-22 @ 19:51:19
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: marie från hudiksvall

Hej har följt er blogg via Noels, vad härligt att höra ,vågade knappt gå in idag och läsa vad ni skrivit... Men nu var jag glad att jag gick inn. En riktigt GOD-JUL hela familjen (att ni orkar)
Kämpa på.
kramar Marie

2006-12-22 @ 19:57:30
Postat av: Cilla

Jag blir så glad och lättad för er skull att tårarna kommer:-) Alfons du är världens kämpe! Fortsätt så och ha en riktigt God Jul!

2006-12-22 @ 19:58:27
Postat av: MyyZz

så skönt att höra ... jag har nästan hållit andan sen klockan ett.
DÅ önskar jag att ni får en FANTASTISK julhelg.
kram från MyyZz och alla katterna.

2006-12-22 @ 20:12:50
URL: http://myyzz.nu
Postat av: Alfons Faster Therese

GOOOOOODDDDD JUUUULLLL ÄR ALLT JAG KAN SÄGA. Eller snarare skrika. Är så jävla glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag satt och väntade som på nålar på samtalet. När mamma ringde och jag hörde att hon var glad på rösten kunde jag inget annat än att bara andas ut. När vi la på började jag gråta eftersom jag varit så orolig och nervös. Men det var av lättnad som tårarna kom. Lyckligare än så här kan man inte bli just nu. Tusen underbara kramar till er alla 5. Puss och kram och än en gång GOD FUCKING JUL!

2006-12-22 @ 20:21:21
Postat av: gammelfastern

Catarina!
Nu har jag gråtit färdigt efter vårt samtal.
Nu är det JULSKÅL TA MEJ FAN.
kRAM c

2006-12-22 @ 20:21:31
Postat av: Moster/syster/svägerska Lina

Idag går det att andas igen! Fasade så för beskedet idag... När mamma ringde såg jag numret i luren, tog ett djupt andetag och svarade. Redan när mamma sa; hej det är mamma, visste jag! Vilken lättnad, det finns inte ord. Nu, först nu, vågar vi önska varandra en GOD JUL!

O alfons, älskade lille prins god jul på dig... O jag håller med, vuxna kan faktiskt inte önska sig en bil i julklapp! Fast säg det inte till ditte...

2006-12-22 @ 20:23:44
Postat av: Anna, Lenny och barnen

Vad skönt att läsa!!
Även om ni inte vet om det, så går jag dagligen in på bloggen och kikar in i ert liv. Vad härligt att ni fick ett så positivt besked!!

God Jul och många kramar från oss.

2006-12-22 @ 20:31:20
Postat av: mia

Ååååh va glad jag blir!!! Ni har funnit så ofta i mina tankar den senaset veckan trots att jag inte känner er. Vilket härligt besked! Alfons är en kämpe som berör många. En underbart God Jul och étt Gott Nytt År önskar jag er alla 5 i familjen! Kram mia

2006-12-22 @ 20:32:26
Postat av: mamma på vram

Sååå underbart vackert..
Det här klarar ni helt klart, finns inga andra alternativ..Nu går det bara framåt.
Kram och en god jul till er alla...
sofia

2006-12-22 @ 20:42:07
Postat av: Kim

Heja heja heja! Åh, jag hoppas så att allting ska gå väger för Alfons. Ta det lugnt och ta hand om er själva och varandra hela julen. Stora kramar!

2006-12-22 @ 20:44:12
Postat av: Tanja (sofias kompis)

Så härligt!! Alfons du är världens kämpe!! Ha en skojig jul och busa mycket med systrarna, mamma, pappa och hela din stora familj. Kram Tanja.

2006-12-22 @ 21:10:29
Postat av: Anonym

Yes....vilka glädjebesked..!! Försök nu koppla av i jul,stora varma kramar till er alla, Maggan

2006-12-22 @ 21:17:11
Postat av: cecilia på gotland

UNDERBART!
tänker hoppa och skutta och skrika och gråta glädjetårar resten av kvällen. GRATTIS!!!!!!!!!
Alfons, lilla gubben god jul på dig.
varma hälsningar Cissi

2006-12-22 @ 21:27:32
Postat av: Sofie B

Ja nu kan vi fira jul med glädje i hjärtat!
Så jäkla skönt! PUSS OCH KRAM!

2006-12-22 @ 21:35:51
Postat av: Millan

Vilken jatte fin sida, och vilken jatte fin Alfons. Hittade hit for nagon vecka sedan och Alfons har varit i mina tankar sedan dess. Vilket underbart besked idag. Glad Jul! Millan med familj

2006-12-22 @ 21:38:33
URL: http://www.nils.me.uk
Postat av: Maria i Hälsingland

Vad glad jag blir för er skull!!!!! Hoppas Alfons får må bra över helgerna nu så han kan och orkar njuta av tomten, klappar och alla goa släktingar o vänner som han och ni så väl behöver.... LYCKA TILL i fortsättningen!

2006-12-22 @ 21:59:59
Postat av: Lena på Värmdö

Underbara nyheter!
En riktigt GOD JUL och ett 2007 som infriar alla era förhoppningar och drömmar önskar jag er alla fem! Kram från Lena med familj

2006-12-22 @ 22:00:13
Postat av: Mikaela

Lycka till i fortsättningen och God Jul!

2006-12-22 @ 22:12:42
Postat av: Annelie

Bättre julklapp kan ni väl inte få önskar er en Riktigt Riktigt GOOOOOOOOD JUUUUUUUUUUUUUUUUL. Alfons du är en riktig SUPER Kämpe. Varma Jul hälsningar Annelie

2006-12-22 @ 22:18:46
Postat av: Birgitte, Kalles mamma

En sån obeskrivlig lättnad måste ni känna! Så glad jag blev!!! Nu kan julandan sänka sig över eran lilla familj: njut varje sekund! Det har ni förtjänad - och även om man inte har skal man jo komma ihåg att upskatta det ljuva livet. Många många tankar härifrån!!!

2006-12-22 @ 22:22:59
Postat av: Jennie

TJOHO! Detta var fantastiskt! Jag är så glad för er skull och hoppas att ni kan koppla bort allt detta och fira en härlig jul med er familj och ta nya tag nästa år!

God Jul till er allihop! Många julekramar

2006-12-22 @ 22:53:17
Postat av: Anna

Helt underbart!!! Vilka kämpar ni är allihop, och inte minst Alfons. Han får ju påfyllning av sitt mod av sin fina familj, glöm inte det. God Jul på er!

/Anna

2006-12-22 @ 23:11:01
Postat av: Hanna, David och Lykke

FANTASTISKT!!! Åhhh vilken lättnad och åhhh va glada vi blir! Det ska gå det här!!!
Ha nu en underbar jul och NJUT tillsammans.
God Jul och inte minst ett Gott Nytt År till er och Alfons.
Massor av kramar!

2006-12-22 @ 23:43:28
Postat av: Hanna, David och Lykke

FANTASTISKT!!! Åhhh vilken lättnad och åhhh va glada vi blir! Det ska gå det här!!!
Ha nu en underbar jul och NJUT tillsammans.
God Jul och inte minst ett Gott Nytt År till er och Alfons.
Massor av kramar!

2006-12-22 @ 23:43:29
Postat av: Johanna (Ebbes mamma)

Härligt med goda besked! Vilken superkämpe du är Alfons!!! Ha en riktigt, riktigt skön jul tillsammans hela familjen!

2006-12-22 @ 23:56:47
Postat av: Sofie

Yes, yes, yes! Fast det visste jag ju, Alfons kommer fixa det här. God Jul och njut av varenda sekund!

2006-12-23 @ 00:00:41
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Mona

Hejsan!

Jag har följt er kamp i några inlägg. Er aldrig sinande kämparglöd fängslar mig verkligen.

Vilket glädjande besked. Jag blev glad i hela kroppen och det känns verkligen som om julen blir god.

Många god jul-kramar till hela er fantastiska familj!

2006-12-23 @ 08:05:06
URL: http://trespass.blogg.se
Postat av: Amanda

åh, jag är så glad över det goda beskedet!
han är stark, alfons.

2006-12-23 @ 08:43:08
URL: http://manduzana.blogg.se
Postat av: sanna

den bästa julklappen, och jag är så glad för er skull. nu önskar jag er alla en riktigt god jul och att ett bra år ska ligga framför er. och jag är säker på att linn finns däruppe och vakar över alfons och alla andra. många stora varma kramar.

2006-12-23 @ 10:21:20
Postat av: Världens gladaste mormor...

... som känner, att nu kan jag önska er alla en

2006-12-23 @ 10:31:19
Postat av: frots...

riktigt GOD JUL. Och jag känner på mig att det kommer att bli ETT GOTT NYTT ÅR!!! Det vände igår kl 13.00!

Kram

2006-12-23 @ 10:33:42
Postat av: gunilla i dalom

God morgon i Skåneland. Här är nio grader kallt och det är så vackert ute. Ha en underbar lördag. Tänker på er med värme och glädje. Varmaste, varmaste till er alla som finns på Sätaröd nu!

2006-12-23 @ 11:22:17
Postat av: sarah

vilka fantastiska nyheter!! det kändes inte alls bra att åka utan att veta, samtidigt som jag inte är nån doktor och inte kan göra nåt. hit måste ni åka när du är frisk, alfons. alfred och hedda har badat i havet hela dagen och så klart har vi bränt oss i solen allihopa. adam och maria + barnen hälsar, ikväll ska vi fira dig, alfons, och äta dubbelt så mycket lördagsgodis!

2006-12-23 @ 11:55:35
Postat av: Linda

Åh vad roligt att läsa!!! Hoppas att ni alla får en underbar jul och ett riktigt gott nytt år!

2006-12-23 @ 12:16:51
Postat av: Fredrik A

Oj vad gla dman blir av att läsa detta!
En starkt pirat är en grym pirat, bra jobbat Alfons!!!

2006-12-27 @ 09:12:50
URL: http://fredrik-an.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback