Onsdagen den 20 december. Om väntan.

MR:n igår gick bra. Han var sövd i 5½ timme och var sen lika arg som vanligt på uppvaket; skrek: Jag vill ha glaaaassss! Jag vill inte ha syrgas, det smarkar äckligt! Jag vill inte ha nå't sugrör i min hals!

Så fick han sin glass och åt den. Sedan åkte vi hem.

Kl 13.00 på fredag ska jag och Christian åka själva till Lund för att träffa läkarna och få besked på MR-undersökningen. Det finns två alternativ: Antingen har tumören krympt så man kan fortsätta mot haplon, eller också avbryts alla försök och vi åker hem. Snacka om julstress!!!

Catarina

Kommentarer
Postat av: Malin(Dalom-dottern)

Jag förstår att han blir arg och hellre vill ha glass :) Han är ju en kämpe :)
Kramar till hela er familj

2006-12-20 @ 23:44:35
Postat av: Sofie B

Våndas med er. Tur att Alfons fick lite glass i alla fall.
All kärlek och styrkekramar. Älskar er.

2006-12-21 @ 00:26:03
Postat av: Mormor...

... som har svårt att sova, såsom alltid vid den här tiden på året. Så mycket som ska hinnas med. Eller i varje fall var det så förr: Korv som skulle stoppas och julklappar som måste sys färdiga, deg till klenor och mandelmusslor skulle sättas för en natt i kylen innan de skulle kokas eller gräddas och alltid var det någon av er som fick maginfluensa mitt i alltihop: Jag skyndade mellan korvstoppning och kräkspannar... Luciaskjortor skulle strykas och pepparkakshus projekteras, brunkålsdoft skulle fylla huset... Lite lugnare har det blivit, men ändå brukar jag sitta uppe i sena natten och slå in julklappar och minnas när ni alla var små...

Innan barnbarnen började komma. I natt för nio år sedan kom den första, henne som vi träffades ikväll för att fira, Rakel. "Du är bara farmor till mig", brukar hon poängtera. Det är lite speciellt... Alla de övriga sju - snart åtta - är jag ju mormor till. Fast det är ju också speciellt... Alla är de speciella, var och en på sitt sätt, alla lika oumbärliga.Så innerligt tacksam är jag för att vi alla om några dagar ännu en gång ska fira jul tillsammans i Sätaröd, så som vi alltid gjort.

Sov gott ni alla hjärtebarn.

2006-12-21 @ 03:34:29
Postat av: Gammelfastern

Håller tummar och tår för haplon!
Kram i morgonmörkret. C

2006-12-21 @ 07:38:56
Postat av: Carina i Göteborg

God morgon på er, önskar av hela mitt hjärta att ni får tillbringa julen med beskedet att det fortfarande finns hopp om att Alfons vinner kampen. Tänker som alltid på er, många kramar från Carina och Rasmus (som är hemma från dagis med hög feber och värsta förkylningen, hoppas han piggnar till framåt julafton...)

2006-12-21 @ 07:52:39
Postat av: mamma på vram

Stackars Alfons , stackars er..Fast egentligen är det kanske inte det ni vill höra utan bara att allt ska fungera och vara som vanligt.. En vanlig jul , en vanlig Alfons och ett vanligt liv. Hur vanligt det nu kan bli efter det ni varit med om...

Ber och önskar att allt ska gå bra, det finns ju inga andra alternativ....

Skickar många starka hopp och varmar kramar...
Sofia

2006-12-21 @ 08:09:16
Postat av: Marie från Hörby

Det knyter sig i magen när jag tänker på hur oroliga ni måste vara över beskedet imorgon. Jag håller tummarna stenhårt att beskedet blir så positivt som möjligt så att behandligen kan fortsätta och ni kan fira jul i lugn och ro.
Till mormor: Du skriver så underbart målande, man kan verkligen känna din kärlek och omsorg om din familj i dina ord. Dina barn och barnbarn kan vara lyckliga att ha en sån mor/mormor/farmor som dig...
Många kramar till er från dimmiga Hörby

2006-12-21 @ 08:11:52
Postat av: Annelie (Zackarias mamma)

Vilka jättefina bilder!! Glada och mysiga barn!
Hoppas att ni får ett bra besked imorgon.
Jag ska ha semester nu under julen och ta hand om min egen lille mysgrabb. Eftersom vi inte har dator hemma så kan jag inte följa er blogg så aktivt. Därför önskar jag er nu en riktigt GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR med massor av ny styrka och hopp!!
Juliga bamsekramar, Annelie

2006-12-21 @ 08:24:13
Postat av: TinaSol

Krympt, krympt, krympt. Den bara måste ha krympt. Kommer att tänka på er på fredag klockan 13.00.

2006-12-21 @ 08:28:10
Postat av: gunilla i dalom

God morgon och varmaste i juletid. Snön ligger kvaaar! Synd att jag inte kan skicka ner lite i en kartong. Krama den lille tappre lite extra + kramar till er alla, inkl Mormor.

Postat av: Matilda

Jag hade också velat ha glass Alfons! Du är så himla duktig och framförallt modig! Jag har aldrig smakat syrgas, men jag litar på dig att det smakar äckligt. Bläää...

Här är det snö, och jag säger som mamma; synd att jag inte kan skicka ner lite i en kartong. Kunde jag det, skulle jag skicka kartonger lite överallt tror jag!

Massor av kramar!

2006-12-21 @ 09:34:26
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: Miriam

Härligt att Alfons ville ha glass!

Jag håller alla mina tummar för att ni får bra besked i morgon!

Kram!

2006-12-21 @ 10:09:23
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Therese Hedman ÄNGLAMAMMA till william

Så många många tankar till er, så många tummar o tår som hålls för er och lilla alfons... måtte den ha krympt... Många tankar till er !!!

Kramar Therese ÄNGLAMMAMA till William med neuroblastom

2006-12-21 @ 10:12:07
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Ingela

Hamnade av en slump här på er fina blogg. Har inte läst allt, men vad jag förstått så är du Alfons en riktig kämpe. Håller alla tummar och tår för goda nyheter imorgon!

2006-12-21 @ 10:34:55
URL: http://familjenborell.blogg.se
Postat av: Åsa

Tänker på er! Kram Åsa

2006-12-21 @ 10:57:20
Postat av: Becky

God jul och gott nytt år från Rebecca och Niklas

2006-12-21 @ 11:12:57
Postat av: Charlotte med familj

Tänker på er som alltid och extra mycket imorgon kl. 13. Hoppas att det blir besked som gör att ni kan få lite julro i era sinnen. Det behöver ni verkligen!
Många, många kramar till er alla

2006-12-21 @ 11:16:57
Postat av: Andreas o Lena

Vi tänker på er! och hoppas .Kram till er alla

2006-12-21 @ 11:17:53
Postat av: Helena

Vad jag önskar er en god jul, en jul med hopp!

Håller mina tummar, hårt, hårt!

Kram H

2006-12-21 @ 11:52:36
Postat av: Barbro och Bengt

Från djupet av våra hjärtan önskar vi er en fridefull jul. Må nästa år bli lättare för er än det som varit.
Hälsningar från Noels mormor och morfar

2006-12-21 @ 13:01:46
Postat av: Kyle med familj

Jag hoppas att ni får fira jul med ett lugnande besked från Lund. Det andra - nej, jag får så ont i magen bara jag tänker på det. Men när jag läser mormors tankar och föreställer mig alla barnen och de vuxna och röran i Sätaröd så måste jag le ändå. Carpe diem!
Kramar från Katalin

2006-12-21 @ 13:05:50
URL: http://www.caringbridge.org/ky/kyle
Postat av: Josefina

Hoppas att ni kommer få världens bästa julklapp redan imorgon...

kram
Josefina

2006-12-21 @ 14:56:15
URL: http://www.gyllene-liv.se
Postat av: Mats Bengtsson

Heja Alfons! Du klarar detta bäst. Jag tror på dig.

2006-12-21 @ 15:12:38
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: asa och stefano(o)

Vi haller tummarna sa att de vitnar for imorgon.

2006-12-21 @ 15:20:18
Postat av: Ann-Sofie W

Hej!
Följer er genom Noels blogg. Hoppas att ni får en bra jul trots allt.
Skickar styrkekramar!
Ann-Sofie

2006-12-21 @ 15:39:37
Postat av: Sara

Instämmer i tår och tumhållandet så att de blir alldeles röda och varma. Höll på att få dåndimpen på tal om vardag och jul.. var på mobilia idag. så många familjer, så mycket stress och så många klappar... miljoner kramar Sara

2006-12-21 @ 17:07:46
Postat av: Jennie

Jag tänker mycket på er och kommer att hålla andan imorgon. Jag önskar av hela mitt hjärta att ni får positiva besked så att ni kan få fira jul i lugn och ro. Det är få, som jag ser det, som förtjänar det mer än ni och hela er stora familj.

Och Alfons: syrgas smakar verkligen pekka! Du är en kämpe!

2006-12-21 @ 20:02:58
Postat av: Jenny

Håller tummarna hårdare än jag någonsin hållit dem förr!!!

Många kramar till er!!

2006-12-21 @ 20:03:58
Postat av: Birgitte, Kalles mamma

Just nu kan vi bara hålla tummarna så hårt som vi orkar. Kanske det är läge att bliva religiös? Många kramar i eran fruktansvärda väntan

2006-12-21 @ 20:06:55
Postat av: Maria i Hälsingland

Tänker på er! Skickar en speciell lyckotanke på fre kl 13. Måtte den ha blivit mindre. Det finns inget annat!!
Lycka till. Kramar Maria

2006-12-21 @ 20:21:48
Postat av: Lotta

Hej vänner! All väntan är svår, men att vänta på ett sådant besked som ni nu gör måste vara för j-ligt. Önskar att klockan kunde göra ett skutt fram så att er väntan snabbt skulle vara över. Vi tittar upp mot skyn kajsa och jag hon brukar alltid hitta en önskestjärna där och sedan ska man flaxa som en fågel stå upp sitt ner och önska, önska önska ( kommer från Nallepuh). Vi önskar att ni ska få ett besked som gör att ni i lugn och ro kan fira denna jul tillsammans med er fantastiska familj.
POK

2006-12-21 @ 20:34:01
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste tankar och kramar till er i denna natt. Vi som följt er i hopp och förtvivlan finns här i en samlad skara och håller om er i våra tankar. Vi finns här för er.

2006-12-21 @ 21:03:21
Postat av: Johanna

Hej! Jag började läsa er blogg för ett tag sedan och nu kändes det som om det var dags att skriva någonting! Jag är en 17 årig tjej som i oktober i år fick reda på att jag har hodginks lymfom, lymförtelcancer. Gjorde min första mr-röntgen och ultraljud för någon vecka sedan, resultatet blev positivt, alla mina tumörer har krympt, det var en otrolig lättnad. En bekräftelse på att hela helvetet och allt kämpande faktiskt ger resultat. Jag hoppas verkligen ni också får ett positivt besked imorgon, jag hoppas verkligen det för både Alfons och alla andras skull!
Jag har det inte lika kämpigt som honom, det kan jag inte tänka mig, men en sak har jag förstått, och det är att han är en riktig kämpe, jag vet också hur mycket en kram kan värma. Så ge Alfons en extra kram idag, vi ska nog besegra cancern båda två! Jag länkade till er nu med.. God Jul och många hälsningar Johanna!

2006-12-21 @ 21:53:29
URL: http://hannamarias.blogg.se
Postat av: Cilla

Tänker på er och hoppas av hela mitt hjärta att ni skall få positiva besked i morgon. Kram och hopp om en God Jul

2006-12-21 @ 23:10:42
Postat av: Danijela

Jag håller alla mina tummar för att ni får bra besked i morgon!

Många styrkekramar till är alla!!!

2006-12-21 @ 23:25:08
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Anonym

hm, mitt meddelande fastnade i spam. hoppas ni känner igen mig och klickar fram.

men som sagt, alla läsare. klicka er hit och västerås folkhögskola skänker tio kronor till barncancerfonden.
http://www.vasteras.fhsk.se/godjul/

2006-12-22 @ 00:15:52
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: ditte

...som omöjligt kan sova i väntan på morgondagen. det som jag så länge trängt undan, beskedet vi alla fruktar. så många tankar som inte går att sortera, men mest ändå; en avgrundsdjup rädsla inför framtiden.

älskade alfons, som jag saknat den röst jag hörde i telefonen idag. hur du förklarade för mig att jag faktiskt inte kunde önska mig en bil i julklapp; att det gör inte vuxna. du berättade om almas julklapp, förväntansfullt och viskande. och fast jag försökte prata om julklappar var allt jag kunde tänka hur du inte får försvinna, hur omöjligt livet skulle vara, hur du skulle fattas. jag önskar jag kunde göra motstånd, bygga barikader och gömma dig för det hemska. jag vet hur du kämpar, och jag hoppas så att du kan vinna.

vi ses imorgon. de stackars barnen kommer att drunkna i kramar och pussar.

mostersystersvägerska. och så vidare.

2006-12-22 @ 03:03:43
Postat av: Annika, mamma till ängel Sara

Håller tummar och tår. Sara är inte redo för en ny kamrat, det vet jag.

2006-12-22 @ 07:02:13
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste! 13- ute. Brrr. Det blir täcken på i dag. Som vanligt är mina tankar hos er. Och, DITTE: Vill du vara så himla bussig att krama om allihop från oss här uppe. Om inte det hårdaste du kan så näst intill. Tack!!!

2006-12-22 @ 08:00:27
Postat av: Åsa

Ute är det kolsvart nu på morgonen. Bilar far omkring huller om buller och folk stressar till jobbet... Tänk, vad konstigt att livet går vidare, totalt ovetandes om andra människors öden och verkligheter.

Nu, till jul tänker jag extra mycket på alla familjer som har det jobbigt, har förlorat en familjemedlem eller är mitt uppe i en kamp för livet.

Ett ljus kommer jag att tända för Noel och ett för William och ett för Linn. De ska stå i fönstret, så att de ser...

Mina tummar håller jag extra hårt för Alfons, Gustav, Leon, Matilda och William och alla andra barn, som med hjälp av sina familjer, slåss för sina liv mot ett riktigt, ondskefullt och verkligt monster!

Familjen Löv finns i mina tankar extra mycket idag och jag önskar och hoppas på ett bra besked som är fullt av hopp för fina, fina Alfons!

Jag önskar er från djupet av mitt hjärta en riktigt God Jul & ett friskt och superbra 2007!

Varma julhälsningar från Åsa

2006-12-22 @ 08:04:15
Postat av: Mormor

Läser vad Sofia, mamma på Vram, har skrivit, och tårarna kommer: En vanlig jul, en vanlig Alfons och ett vanligt liv... Jag önskar det så det gör ont i mig...

Ta vara på era vanliga liv, ni där ute. Håll hårt om era ungar och varandra och inse vilken ouppnåelig lycka det kan vara. Njut vardagen...
Och ta extra väl hand om er denna jul. Det tänker vi göra...

2006-12-22 @ 08:47:23
Postat av: gammelfastern

Tänder ett hoppets ljus idag. Håller andan samtidigt som jag planerar julmat, konstig känsla. Håller med dej Birgitta, ta vara på allt det lilla. Kram till alla om julefrid och glada besked! C

2006-12-22 @ 10:11:34
Postat av: Johanna (Ebbes mamma)

Jag tänker på er extra mycket idag och jag önskar så att ni ska få goda besked i eftermiddag.

2006-12-22 @ 11:02:09
Postat av: Anna

Mina tankar går till er. Jag önskar att hoppet får tändas i er vid ert samtal med läkaren.

/Anna

2006-12-22 @ 12:07:20
Postat av: Mona & Niclas

Klockan är snart ett. Snart har ni fått ert besked. Vi Hoppas, Hoppas att hoppet om att få Alfons frisk får leva vidare och stärkas. Vi håller tummarna som alla andra, fortsätt hålla ihop och kämpa vidare. Många varma hälsningar Noels faster m. familj

2006-12-22 @ 12:36:23
Postat av: Elisabet Roslund

Jag finns här, med er...........
Kram/Elisabet

2006-12-22 @ 12:43:39
Postat av: Marion Nielsen

Hoppas hoppas hoppas......

Kram Fam. Nielsen

2006-12-22 @ 12:52:32
Postat av: MyyZz

Tänker på er och håller alla tummar och tår som finns.

2006-12-22 @ 12:59:44
URL: http://myyzz.nu
Postat av: Miriam

Nu är klockan 13. Tummarna hålles hårt!

Kram!

2006-12-22 @ 12:59:50
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Åsa

Tänker på er och håller tummarna! Kram Åsa

2006-12-22 @ 13:01:50
Postat av: Anonym

tänker på er!!!!

åker söderut nu. kram

2006-12-22 @ 13:25:17
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Anna

Tänker på er hela tiden, kommer precis från IKEA julsamling och som vanligt har vi på IKEA samlat in pengar till cancerforskningen + att Ingvar stödjer forskningen på andra håll med, detta är något som känns helt rätt och jag hade lätt kunnat byat ut den fina jul klappen vi fick mot en peng till forskningen...

Jag hoppas så mycke på att ni har fått positive besked.

God jul

2006-12-22 @ 15:38:56
Postat av: Charlotte i USA

Hoppas, hoppas, hoppas......

Stora Starka Stryrkekramar fran Charlotte

2006-12-22 @ 16:28:09
Postat av: sanna

jag håller tummarna för er, andan är uppe i halsen och jag hoppas hoppas hoppas så att det har gått bra. så fina ni är, er familj. många varma stora kramar.

2006-12-22 @ 16:42:11
Postat av: sofie

jag håller tummarna, hårt hårt!!

2006-12-22 @ 17:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback