Onsdagen den 6 december.

Strålningen kom igång i måndags och Alfons var sövd från 10.30 till strax innan 15.00. Att det var så länge berodde på att man skulle göra en biopsi av tumören i skallen och det lyckades man att göra. Öronläkaren gick in via höger näsborre och allra längst bak och kunde där plocka ut flera småbitar. Nu är det återigen dödläge (vilket ord i denna situationen...) med väntan och åter väntan. Alfons kommer att bli strålad och sövd klockan 08.00 varje dag med undantag av helgen, då är man nämligen inte sjuk, i 10 dagar. Hur lång tid det tar innan vi vet någonting, vet man inte. Detta är liksom sista chansen.

Så har han fått feber igen, och det är bara att hoppas att det snart går över igen, han pendlar väldigt. 

Idag ska jag och Vera åka hem till huset och Alma-Lee. Skriver mer då, nu hinner jag inte mer.

Tack alla för alla ord och presenter till Alfons. Adressen hit är:

Alfons Löv
BUS, avd. 64
221 85 Lund

Catarina

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för uppdateringen, jag sitter som på nålar. Tänker på er.

2006-12-06 @ 07:02:08
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste! Det är vad jag kan säga just nu.Tänker på er!

Postat av: Susanne

Jag vet inte vad jag ska säga!
Jag känner er ju inte personligen utan genom er blogg, som jag skrivit förr.
Hittade hit från Noels blogg.

Senaste dagarnas inlägg är så ofattbara för mig som lever i skyddad verkstad med mina friska barn.
Det gör mig så ont att Alfons och Ni ska behöva gå igenom detta!
Om han ändå slapp all denna smärta!
Tänker på Er.

Kramar i travar och hopp om en lugnare och fin jul, till hela familjen

2006-12-06 @ 07:51:05
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Åsa

Godmorgon! Jag är full av beundran över hela er fantastiska familj. Och jag önskar av hela mitt hjärta att Alfons ska bli frisk och att det ska hända ett mirakel, så att han får ha kvar sin syn. Tack för uppdateringen - jag sitter som på nålar och bara väntar på nya inlägg. Det bara måste gå bra...Jag tror på Alfons!
Styrkekramar Åsa

2006-12-06 @ 08:17:07
Postat av: Boel

Hej!
Det är så ofattbart det ni går igenom, följer Er blogg varje dag och blir så ledsen när jag ser hur ni har det. Önskar av hela mitt hjärta att ett mirakel skall ske och att allt skall bli som förr för Er. Har själv en dotter som har haft cancer i ett ben i år, hon är färdigbehandlad men oron finns där hela tiden att det skall komma tillbaka och självklart så kan man aldrig garantera att det inte gör det. För våran del blir det aldrig som förr även fast hon är färdigbehandlad med cellgifter och operation. Jag tänker på er varje dag och blir så rörd av det otroliga kontaktnät ni har av medmänniskor som ställer upp.
Var rädda om Er allesammans.
Kram till Alfons och hans syskon
Boel med familj

2006-12-06 @ 08:51:34
Postat av: Ellen

Hur mår han av strålningen? Är det jobbigare eller lättare än cellgifterna? Såg efterlysningen ovan och hade jag inte varit i Hbg och jobbat idag så hade jag kunnat komma förbi. Kanske blir det en annan dag.
Tänker på er! kramar

2006-12-06 @ 09:09:08
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: sarah

men det är ju skönt att veta att han inte kommer att vara sjuk på lördag o söndag... vilket jävla byråkratiskt samhälle det är. hoppas att strålningen går bra, pussa hjälten.

2006-12-06 @ 09:21:27
Postat av: Ulla

Det gör så ont...att läsa om det Ni går igenom. Att se sitt älskade barn kämpa o lida så mycket mot en grym sjukdom,det är svårt..Konstigt nog så får man kraft att orka. Tänker på Er fam Kram Noels farmor.

2006-12-06 @ 14:08:40
Postat av: ingrid

har kommit in på er blogg genom pascall
vill bara skriva att jag har tankarna hos er
fortsätt kämpa ni är fantastiska
kramar och tusen rosor till er
från en föredetta 64:an förälder

2006-12-07 @ 08:44:50
Postat av: Ingrid fr Tjörn

Jag känner inte Er, men genom Noels blogg har jag
läst om Alfons. Helt nyligen har jag varit till
Kiruna och tagit farväl av Alice som bara hann
bli 1½ år. Och det berör en så starkt så starkt och det gör så ont.
Sänder Er många styrkekramar
Ingrid (Noels farmors kusin) lång harang

2006-12-07 @ 15:42:33
URL: http://[email protected]
Postat av: mia

Ni finns i mina tankar ofta under dagarna som går trots att jag inte känner er. Hoppas hoppas så att allt ska bli bra för er och Alfons. Tankar genom natten.

2006-12-08 @ 00:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback