Tisdagen den 17 januari. Kräk och nödstopp.

Idag gick det bra på strålningen och vi slapp smärtor och kräk, antagligen tack vare Kytrilen. Det är en medicin som Alfons antingen kan få intravenöst i porten eller som tablett, som gör att man inte mår så illa och inte tappar aptiten. Igår fick han den inte, då inga biverkningar har visat sig förrän i bilen på vägen hem från Lund (klart att man kräks när pappa måste göra livsfarliga undanmanövrar för att få stopp på bilen och samtidigt hitta en kräkpåse i handskfacket). Det kan ju ha varit en kombination av åksjuka och lite illamående, men kräktes gjorde han i alla fall. Och grinade illa, ont i magen.

Så i går kändes det botten att det skulle bli biverkningar redan nu, och idag hade jag igen lust alls att köra till Lund (blir det värre biverkningar idag?). Men Alfons var glad som vanligt (halv sju på morgonen) och det blev jag också efter ett par mil. Igår efter han hade kräkts mådde han bra(åt bra osv.). Läkarna säger att illamåendet från strålningen inte alls är som illamåendet från cellgifterna, inte lika intensivt och inte lika ihållande. Så idag var det inga problem alls, toppen humör och toppen aptit på Riddaren Alfons.

Imorgon ska jag inte till Lund, utan ta bussen med Alma-Lee till dagis och sedan bussen hem igen. Catarina och mormor ska köra ner till Lund med Alfons. Skönt med en dag hemma (ska nog sova middag).

Pappa


Kommentarer
Postat av: Gunilla i dalom

Han är tuff den gossen.Hoppas att det funkar lika bra i forsättningen.Håller som vanligt alla tummar.Man klarar sig faktiskt riktigt bra utan dom har jag märkt.Sköt om er nu och kram från ett råkallt och bistert Dalarna.

2006-01-18 @ 10:06:16
Postat av: Ellen

Skönt med en ny rapport. Jag satt precis igår och funderade hur det var med er! Hoppas att det fortsätter fungera bra.

Jag har börjat min praktik nu, men har haft hemarbete igår och idag. Imorgon ska jag tillbaka till Helsingborg dock.

Mårten har det sista på sin termin, tenta idag. Luna går på dagis som vanligt och Tuva bara slöar.

Postat av: Lotta

Visst önskar man ibland att det skulle finnas en autopilot även på personbilen. Vi småbarnsföräldrar behöver faktist en sån eller hur? Här snurrar livet vidare, kände mig lite bättre idag kunde vara uppe hela två timmar utan att behöva lägga mig ner. Har betat av endel helt lagligt nerladdade filmer på datorn, glott ( hur stavas det ordet igentligen?) på tv4:as dåliga såpor och mest legat på soffan i tre dagar. Ska nu släpa mig ner för trappan och fixa lite kaffe till mig och frukt och kanelbullar till barnen. Vi hörs snart!

POK Lotta.

2006-01-18 @ 15:43:59
Postat av: Lotta

Visst önskar man ibland att det skulle finnas en autopilot även på personbilen. Vi småbarnsföräldrar behöver faktist en sån eller hur? Här snurrar livet vidare, kände mig lite bättre idag kunde vara uppe hela två timmar utan att behöva lägga mig ner. Har betat av endel helt lagligt nerladdade filmer på datorn, glott ( hur stavas det ordet igentligen?) på tv4:as dåliga såpor och mest legat på soffan i tre dagar. Ska nu släpa mig ner för trappan och fixa lite kaffe till mig och frukt och kanelbullar till barnen. Vi hörs snart!

POK Lotta.

2006-01-18 @ 15:44:05
Postat av: Linn

Hejsan!
Det är första gången jag ser den här sidan,
har suttit och läst alla inlägg och är nära till tårar. Alfons är min nya hjälte.
Varma hälsningar och kramar.
/Linn 14år i Boden

2006-01-21 @ 21:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback