Torsdagen den 30 november. Senaste nytt kortfattat.

Smärtan kommer och går och Alfons klarar sig nätt och jämnt nu utan morfin. Värre är det med höger öga; det har börjat hänga, han ser dubbelt och han skelar. Emellanåt får han jätteont, och läkarna kan inte förklara varför. Vänta och se. Vänta och se. Imorgonbitti ska han på en ögonundersökning och klockan 12.00 ska han sövas för en extrainsatt MR över skallen. (Magnet-röntgen visar i detalj vad som händer i hjärnan.) Så har vi också idag fått veta att höger bihåla under ögat är fullt av NÅGOT. Detta NÅGOT kan vara tre saker, antingen: vätska, svullna slemhinnor eller nuroblastomceller. Vi är förståss väldigt oroliga, men märker just nu inte så mycket av det; det brukar komma lite i efterhand...

Inatt sover jag, Vera och Christian med Alfons i Lund. Alma-Lee sover med mormor. Tack mamma!

Petra och Eva har varit här på ett tacksamt besök, tack kära ni! Det gjorde gott! Nu är Alfons jättetrött!

Catarina, som nu ska kolla på Anders och Måns...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej på er, jag tänker på er, som vanligt..!

2006-11-30 @ 21:37:20
Postat av: Cecilia på gotland

Fy Fan Alltså!!! Jag blir så in i helvetes arg, jävla cancer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-11-30 @ 21:40:32
Postat av: Elisabet

Jag säger bara fy fan vad orättvist, lider han inte tillräckligt, varför detta ochså. Stackars Alfons, jag lider med honom, och er i familjen, skönt med en mormor till Alma. Jag tänker på er, brukar fråga Kajsa och det är skrämmande vad den lilla kroppen får stå ut med.
Kramar i massor från Elisabet

2006-11-30 @ 22:11:08
Postat av: gammelfastern

Det låter olidligt!
Är med er i tankarna, sov gott & kram C

2006-11-30 @ 22:20:41
Postat av: Josefina

Hej!
Har just funnit er blogg och läst om er kamp. Alfons är en riktig liten hjälte och även ni.

Vi kommer följa er framöver och ber till det som finns ovan oss om stöd och hjälp till er.

Massor av kramar
Josefina, mamma till Hugo 11 månader.

Postat av: Sofia

Kämpa på!! Tänker på er!
Hoppas ni alla får sova gott i natt.
Många kramar från sofia o ellen

2006-11-30 @ 22:58:00
Postat av: Miriam

Önskar att jag kunde ta bort allt det onda, men det kan jag inte.

Många styrkekramar till er alla!

2006-11-30 @ 23:16:23
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Anonym

hoppas den lila har nått fram!



tänker på er. ständigt! kram

2006-12-01 @ 04:18:25
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste! Vid det här laget tror jag att ni vet vad jag känner. Krama hjälten lite extra från mig i dag och pussa Vera på pannan.

Mormor! Kramar och pussar till dig och Alma och framförallt varmaste till er också.

2006-12-01 @ 07:28:15
Postat av: Charlotte med familj

Stackars, stackars Alfons och er. Vet att ni kämpar allt vad ni kan. Tänker på er! Många, många kramar
Charlotte, Christer, Andreas, Rebecca

2006-12-01 @ 07:46:44
Postat av: gammelfastern

Godmorgon!
Hoppas att natten varit uthärdlig och att Anders & Måns lyckades ge vila åt tankarna.
Adventskramar till er alla. C

2006-12-01 @ 07:47:30
Postat av: Åsa

Näää! Varför ska han behöva ha mer skit! Jag försöker, men kan inte hitta något positivt att säga. Stackars er och stackars Alfons - ni har det verkligen pissigt just nu! Jag håller mina tummar, så att de vitnar, på att det där under ögat är vätska eller svullna slemhinnor!
Mina tankar är hos er! Krama Alfons extra extra mycket idag - det är en sån stor sorg att han ska behöva ha det såhär! Kram från Åsa

2006-12-01 @ 08:36:55
Postat av: Ellen

Hoppas att allt går bra idag!
kramar

2006-12-01 @ 08:37:16
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Anonym

Lille, lille Alfons, hur mycket ska du plågas - nu räcker det väl? Ska du behöva gå igenom så mycket skit, du lilla barn. Och nu synen också. Blir så oerhört rädd när jag tänker på det. Och ni Christian och Catarina - denna hemska väntan och ovisshet, inga svar, inget man kan ta fasta på - för er är det lika djävligt. Man vill ju veta fast ändå inte. Det är inte lätt för er heller. Tack Birgitta ge dina styrkekramar till lilla Alma, hon behöver det så oerhört väl.
Tänker på er och hoppas, hoppas....
Kram Farmor och Farfar

2006-12-01 @ 09:39:36
Postat av: Marie från Hörby

Jag håller tummarna stenhårt att det inte är något farligt i hans bihåla. Det måste verkligen vara nog nu! Jag tänker på er.
Kram

2006-12-01 @ 09:40:16
Postat av: Lasse & Carna

En stor kram till er alla från Lasse och Carna. Ni vet att vi finns om det är något.

2006-12-01 @ 09:42:15
Postat av: Anonym

Alfons lille kämpe!
Vad skriver man? Det finns inga ord, tänker på dig OFTA och förstår absolut inte varför du ska behöva drabbas och lida så ofantligt. Skickar massor med styrkekramar till dig och hela din fantastiska familj.
Yvonne

2006-12-01 @ 09:43:04
Postat av: Emelie

Kämpa på Alfons! Jag tänker på er!

Emelie

2006-12-01 @ 10:35:16
Postat av: Zofy

nej, nu får det vara nog. lilla Alfons jag håller alla mina tummar för att det inte ska vara något mer elände...hur mycket ska du behöva stå ut med..

2006-12-01 @ 10:49:16
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Emma

Följer er blogg. Tänker på er, känner med er, och håller tummarna att för att det måste vända någon gång!

Jag har nog aldrig hört om ett sånt modigt barn som Alfons. Berätta det gärna för honom.

Kramar och styrka till er!!

2006-12-01 @ 10:49:42
Postat av: sarah

tänker på er.

2006-12-01 @ 11:35:59
Postat av: Maria

Lindring.....om man bara kunde få ge er alla lite lindring...komma bort från allt....få lite vardags lyx utan smärta, utan tårar och framför allt utan oro...
Det är så oerhört synd att jag inte kan gå ner till stan köpa några kilon av det ovan skrivna lyxen och sen skicka hem det till er med posten.......i så fall hade jag tagit lån på hela världsbankens kontanter......och jag hade nog inte varit ensam......

Nu kan man ju inte köpa er fria från detta helvete men skriva, skänka pengar och tänka mycket på er känns mycket fjuttigt men det gör jag......inte många tior men mycket tänk blir det...

önskar och hoppas att ni får en bra dag idag..../Maria kågebäck

2006-12-01 @ 12:28:19
Postat av: Boris

Bara kort tack för samtalet, Pascalls öga hänger med Hornssyndrom= tumören har kramat sönder en nerv det får han leva med kan vara nåt i den stilen, eller rättare sagt hoppas det syns men är ofarligt, skela vet jag inte om det ingår men visst känner vi många som skelade när vi var barn dom fick glasögon, hoppas även här på glasögon.
Om ni mot all förmodan inte fått Omegan ring så postar vi till er!

Kram

Kram på er!

2006-12-01 @ 12:35:31
Postat av: Åsa

Tänker mycket på er - nu är väl MR-grejen klar, va? Hoppas, hoppas på ett bra svar! Man blir bara så förbannad! Stackars Alfons - och stackars hela er familj - vilket helvete ni går igenom! Styrkekramar känns fjuttigt, men skickar några i allafall! Från Åsa

2006-12-01 @ 13:23:13
Postat av: Andreas Lena o Tova

Kämpa på kära ni .Vi tänker så mycket på er

2006-12-01 @ 14:38:21
Postat av: Anonym

Jag tänker på dig Alfons. Världens modigaste är du. Kämpa vidare lilla stjärna.

2006-12-01 @ 15:27:29
Postat av: Matilda (dotter till Gunilla)

Åh Måns och Anders är ju jättebra! Tyvärr såg jag inte igår...

Kikar in på er blogg dagligen, och läser vad ni skriver. Ni är verkligen beundransvärda, allihopa.

2006-12-01 @ 17:51:30
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Vänner! Skickar varmaste, varmaste nu. I morgon hinner jag inte få i gång datorn. Börjar 6,30. Brrr! Alla som ska sälja bröd måste lämna det vid 7-tiden.Tänker på er och hör av mig på något sätt. Kramar till er alla. Pussa på Hjälten. Hoppas att han kan kika lite på adventskalendern. Den verkar ju jättebra.

2006-12-01 @ 18:31:37
URL: http://kanelbullens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback