Tisdagen den 10 oktober. Om lunginflammation och äpplemos.

Följande två stycken nedanför är skrivet på största allvar med vissa inslag av ironi samt trötthet:

Natten mot söndag var det dags igen: Alfons som var het som en kamin; 39.3. Klockan var 04.10 och systrarna vaknade av Alfons nej-skrik och alla tre sjöng dom samma stämma: Ooooouuuääää!
Våra öron höll på att trilla av! Hjälp!!! Tänk att tre barn kan låta så mycket, och HJÄLP: VI VUXNA HÖRS INTE!!! Hjälp! Dom är fler än oss!!! Åh, nej! Vad har vi gjort?

Tillslut kom Alfons ut i bilen tillsammans med Christian och det bar av in till Kristianstad och CSK. 12 timmar senare hade dom ÄNTLIGEN fått tummarna loss för BESTÄLLNING av lungröntgen. Jamen vi SA att han har lunginflammation, Alfons sa det, för inte tala om hostan, febern och ERFARANHETEN! Och ytterligare ett par timmar senare så var det rutinmässigt konstaterat! Så kunde de koppla på antibiotika intrevenöst och så ligger han där igen: trött och uppgiven. Han orkar inte ens vara sådär arg!

Återigen frågar vi oss: Hur mycket ska han orka?

Idag, tisdag, har sänkan gått ner från gårdagens 370 till 130 och han blir förmodligen översatt på tabletter och kan därför åka hem igen. På måndag, om allt går som det "ska", börjar tredje omgången TVD i Lund.

Nu ska jag vila mig lite... Och plocka in i diskmaskinen!

Catarina


Kommentarer
Postat av: Susanne Folkeson

Hej
Jag har "kommit hit" via pascalls blogg. Så jag känner er inte, mer än att jag tycker att jag känner igen dig, Catarina.....
Pascall känner jag inte heller , men hans kompis ,Anton, känner vi.
Vilken tuff tillvaro Ni har.....jag som ibland klagar på att vara hemma med vård av barn för halsfluss odyl.
Vill bara att Ni ska veta att jag/vi tänker på er

//Susanne i Bjärred

2006-10-10 @ 11:58:57
Postat av: Ellen

Pust och stön! Jag blir matt bara av att läsa om det! Ta hand om er och försök vila lite.
Gillar barnen Mamma Mu förresten? Ni kanske redan har sett det, men annars kommer en Mamma Mu-utställning till Regionmuseet i Kristianstad snart, invigning den 15/10 med sagoläsning av Jujja och kråksånger. Se mer: http://www.regionmuseet.m.se/

2006-10-10 @ 12:22:47
Postat av: Lotta

Hej vänner!
Sitter här i ett grått Malmö och tänker på er. Ska snart ge mig av på ett hembesök men först kommer det en lite bebis och ska väga sig. Hoppas svampen i Veras mun är bättre idag ring mig på mobilen om ni behöver.

Kram

2006-10-10 @ 13:31:22
Postat av: Evelina

Åhhh stackars Alfons, inte nu igen. Hoppas verkligen att ni lyckas vila lite allihopa.
Kram!

2006-10-10 @ 13:34:59
Postat av: Anna

Stackars Alfons, och stackars er. Det går så ont att läsa hur ni får slita och hur lilla fina Alfons får lida. Ni är fantastiska! Glöm inte det!

/Anna

2006-10-10 @ 13:44:47
Postat av: gunilla idalom

Ja, hur mycket ska han orka. Denna tappra riddar Alfons.Sköt om er så gott det går, ni härliga familjen Löv! Varmaste, varmaste!

Postat av: alfred browne

puss och kram alfons! idag har jag lekit i sandlådan med my och gjort geggemoja så jag blev alldeles smutsig och kladdig med gegga. o sen har jag varit i vattenpölen o lekit att allt vattnet i vattenpölen var mjölk som jag hällde i sanden som var gröt. sen hällde vi i vattnet som det blev geggamojan som jag kladdade i. jag har åkit ruchelkana med my och kajsa oxå. alfred (som har lekit i sandlådan o åkt ruchelkana o det gick räsersnabbt... dundersnabbt gick det)kram!

2006-10-10 @ 19:20:58
Postat av: hedda browne

hej alfons löv! jag har oxå lekit med my o hällt vatten. jag saknar dig o alma o vera. o klitlian. jag ska inte sova nu. (men det ska hon visst,lägger hennes mamma in). hedda browne

2006-10-10 @ 19:25:37
Postat av: Kyle med familj

Ja, jag tycker också att ni har förtjänat lite lugn och ro och frihet från lugninflammationer och skrik. Men det är som det är och då är det så skönt att Alfons reagerar så snabbt på antibiotikakuren och får komma hem innan det är dags för nästa tur i Lund. Och så såg jag igår på 64:an att det hängde en isoleringsskylt på rum 15 där ni var senast. Och jag var rädd att ni fortfarande hade det rummet. Jämfört med det så hade ni inte så dåliga nyheter att berätta...
Många kramar från Katalin

2006-10-10 @ 19:52:56
URL: http://www.caringbridge.org/ky/kyle
Postat av: Tina

Haha,"dom är fler än oss" Vilken gullig insikt. Fick mig att le i den sena kvällen. Kram till er för att ni har förmågan att behålla glimten i era ögon.

2006-10-10 @ 22:32:22
Postat av: Camilla med familj

Hallå där trötta föräldrar!

Vet precis hur ni känner er. Vår lille Jonathan har precis avslutat sin kur med penicilin för öroninflamation. Det var ingen höjdare. Fruktsmak!!! Vilket skämt!!!! Fråga Jonathan vad det smakade. Ska ta itu med att tvätta golven här imorgon för de är alldeles klibbiga av all utspottad medicin.

Glöm inte att vila så fort ni får möjlighet. Med tillräcklig sömn kommer man långt och får betydligt bättre tålamod. Det behövs när man har 3 små som ni har. Ni finns i våra tankar!

Kramar på er.

2006-10-10 @ 23:27:04
Postat av: Linda

Ni är verkigen två fantastiska föräldrar som orkar med detta! Och aflons är en lika fantastisk kämpe han. Vill bara att ni ska veta att jag tänker på er!

2006-10-11 @ 08:09:42
Postat av: Birgitte, Kalles mamma

Hej,

en stor portion mental energi skickas direkt över härifrån! Även om Ni kämpar på alla ihopa låter det som om det kunne behövas :o)))

2006-10-11 @ 10:23:30
Postat av: Emma Viklund

Tänker på er...kramar från mig och Mio

2006-10-11 @ 10:41:09
Postat av: Cecilia på gotland

Hej catarina och christian!
Jag tänker på er familj varje dag och besöker bloggen flera gånger i veckan. Jag lärde aldrig riktigt känna er, men de gånger vi stötte på varandra (när vi bodde i Malmö) brukade vi alltid heja på varandra och byta några meningar. Längre än så kom vi aldrig...ni flyttade till sätaröd, vi flyttade till gotland. På komvux i Visby lärde jag känna Emma, det visade sig vara Dittes bästa vän. Emma blev lite av en budbärare och genom henne fick jag veta att den här bloggen existerade. Jag tycker om att "besöka er", läsa vad som händer och se alla fina bilder. Ni ger mig en möjlighet att närvara på avstånd och det känns bra. För jag är berörd och jag bryr mig. Bara så ni vet.
MVH Cecilia "cissi"

2006-10-11 @ 14:30:20
Postat av: Sofie

Det är hemskt att säga men vilken "tur" att det "bara" var lunginflammation. Och visst är sjukvården underbar - klart att inte ni får ställa er sons diagnos ni är ju inte läkare, ni har ju bara erfarenhet av hans tio tidigare lunginflammationer......

hoppas att ni har det bra hemma nu

kram Sofie (som var sjuk för ngra år sedan och alltförväl känner igen detta med att man inte få ställa egen diagnos trots att man kan tusen mer saker om sin egen sjukdom/kropp en den läkaren man för tillfället får ...för att inte tala om om man kommer och viftar med ngra papper omk symptom/diagnos som man läst på Internet...aja, baja)

Men jag tror på Alfons, att detta kommer gå bra till slut. Jag har kollat in denna sida ganksa länge och det bara känns så.

2006-10-11 @ 16:06:32
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

Snart är det sängdags. Vill bara skicka en godnattkram innan jag slocknar.Hoppas att han mår lite bättre i dag.Sköt om er! Kramar!!!

2006-10-11 @ 21:15:40
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Snart är det sängdags. Vill bara skicka en godnattkram innan jag slocknar.Hoppas att han mår lite bättre i dag.Sköt om er! Kramar!!!

2006-10-11 @ 21:18:50
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Väldigt vad jag var generös i går. Men jag skickar dom varmaste i dag med.Ha det så gott det går och klappa alla barn.

2006-10-12 @ 14:17:31
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Mormor

äppelmos???

2006-10-13 @ 00:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback