Vera och Alma-Lee med moster Ditte 061020

Vera och Alma-Lee med moster Ditte 061020


Så fick Ditte äntligen träffa nästan 4 veckor gamla Vera. Det var en fantastisk helg och alla har mått jättebra! Det gick över all förväntan och den vackra höstnaturen var fantastisk! Allt beskrivet uten en gnutta överdrift! Vi har fått en extra semester och en extra helg alla tillsammans, och visst går det bra att samsas i en etta på 37 kvadrat! Finns det hjärterum så finns det stjärterum säger mamman hurtigt!

Igår, måndag, började Alfons på tredje TVD-kuren och han hade det riktigt roligt på sjukhuset; sprutade Dr. Jesper rakt i ansiktet med en vattenspruta och jagade ut syster Lotta med sin eldsprutande drake.
Kortisonet  utsatt sen i fredags och sinnet hos Alfons gladare.

Mer om allt senare! 

Catarina 

Kommentarer
Postat av: Å

Skönt med all positiv energi - det ger styrka!
Krama Alfons från mig

2006-10-24 @ 12:46:03
Postat av: Anonym

Härlig rapport.Skönt att läsa. Kramar till er alla från ett regnigt, regnigt Älvdalen.

Postat av: Sara

37 kvadrat kan verkligen vara ett hjärterum. Så är det. Härligt att höra att höstvädret var vackert hos er. Vi skulle till skäralid i helgen, men vädret i Skåne svek kan man minst sagt säga. Håller tummarna för nya behandlingen. Och heja Alfons vattenkrig mot sina läkare. Kramar från Sara

2006-10-24 @ 16:20:16
Postat av: Mormor

Mina tre älskade flickor! Eller rättare: Tre av mina älskade flickor! Här längtat efter att Ditte skulle få träffa sitt senaste syskonbarn. Och nu har hon gjort det. Och jag fick en ny bild föreställande "Ditte håller bebis". Så många sådana det blivit genom åren. Och fler blir det. Snart!

Nu ska jag till habiliteringen på farmor-mormor-farfar-morfar-träff. Min favoritlogoped ska föreläsa!

Och på torsdag kommer Ditte!!! Puss puss alla mina flickor och pojkar!
Från farmor/mormor

2006-10-24 @ 16:38:09
Postat av: anja

hej alfons!jag bad mamma skriva detta till dig.det var jättekul att träffa dig idag på dagis.mamma är ofta inne o läser om dig och din familj,hon brukar sen berätta hur du mår för mig,oliver han förstår inte.vi tänker på er och hoppas att du blir frisk snart.Kramar Nathalie och Oliver

2006-10-24 @ 20:17:29
Postat av: Evelina

Vad skönt med en härlig helg :) Det kan behövas för energins skull. Vi hade det också jätteskönt fast tyvärr mitt i malmö (närmare bestämt på aqvakul), vi längtar ju också ut i höstnaturen.
Massor av kramar!

2006-10-24 @ 20:18:06
Postat av: Hanna med familj

Vad härligt för er med en härlig helg. Det ser ut som att Vera börjar bli rund om kinderna! Hon är verkligen söt!
Ta hand om er

2006-10-24 @ 21:07:36
Postat av: Sofie B

Jätteskönt att höra om er helg. Det gör mig verkligen glad :)

2006-10-25 @ 10:07:38
Postat av: gunilla i dalom

Hoppas sinnet håller i sig.Kramar till er alla från ett nollgradigt och blåsigt Älvdalen

2006-10-25 @ 21:07:18
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Vilken härlig bild, så söt lilla Vera är. Jag håller tummarna för Alfons. Har hittat gamla foton på Alfons, så söt. Många kramar Elisabet Kajsas mamma

2006-10-26 @ 09:13:15
Postat av: gunilla i dalom

Nu snöar det här!!! Hurra!!! Varmaste, varmaste!!!

2006-10-26 @ 14:14:51
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Här snöar det!!! Hurra! Varmaste, varmaste.

2006-10-26 @ 15:07:57
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Nu har jag börjat stamma också. Hmm....

2006-10-26 @ 15:09:08
Postat av: Lotta

Christian målade du tåg på lekterapin igår onsdag?????

Tänk på att jag ser er! (Skämt för den som tar allt på blodigt allvar).

Härligt att ni fick komma hemifrån och att ni hade det bra.

POK

2006-10-26 @ 16:13:38
Postat av: anski

Tack för tipset om er fina sida! Jag läser och läser och läser, kommer säkert åter snart igen! Tänker på att det jag läser i skolan just nu, neurologi, som bara är ord blir lite verkligare när jag får höra hur ni har det. Ta hand om er!

2006-10-26 @ 21:32:23
URL: http://anski.blogg.se
Postat av: Åsa

Hur många barn ligger på avd 64 i Lund?
Tänker på er...
Kram Åsa

2006-10-27 @ 11:20:30
Postat av: Per-Erik Ottosson

Hej, Nalles Resa vill komma i kontakt med Alfons föräldrar. Flera önskemål om att en nalle skall resa till Alfons har kommit in till Nalles Resa, maila mig på [email protected]

2006-10-27 @ 12:04:28
URL: http://www.nallesresa.se
Postat av: gunilla i dalom

Hej på er. Hoppas att allt är under kontroll. Saknar era rader! Här är strålande sol, men iskallt. All snön försvann på en gång. Lite tråkigt faktiskt. Det blir ju ljusare då i alla fall. Ha det så bra det går. Varmaste, varmaste!

2006-10-28 @ 14:25:44
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: mia

Hej! Tänker på er och Alfons. Första gången härinne men kommer att komma tillbaka. Håller alla alla tummar och tår i världen för att det ska gå bra för er. Hälsningar mia

2006-10-28 @ 23:39:53
Postat av: gunilla i dalom

Brrrr... Tio minus i morse. Hoppas sinnet forfarande är bra. Varmaste till er alla fem.

2006-10-29 @ 17:18:39
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Sofie B

Hoppas allt går åt rätt håll för er. Saknar era ord. Kärlek.

2006-10-30 @ 00:17:11
URL: http://sjiraffn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback