Onsdagen den 20 september. Kyckling med jordnötssås och permis.

 Nu är vi hemma allihopa! Vi har fått permission till på måndag. Alfons har snabbt blivit bättre på alla sätt, blodförgiftningen var nog ganska bidragande till att han var så risig. Nu får vi KVH (kvalificerad vård i hemmet), som kommer och ger intravenös antibiotika klockan 08.00, 16.00 och 24.00, fram till lördag. Blodförgiftningen är nog besegrad men man ska ju ha antibiotika i tio dagar så att den inte kommer tillbaka. Alla Alfons värden ökar väldigt fort nu, utom trombocyterna som släpar efter, igår 37 och idag 37. De sjunker inte i alla fall, kan vara ett tecken på att produktionen har startat. 

Idag har Alfons varit vaken från klockan 8 till halv tio i kväll. Inte sovit mer än en kvart i bilen på vägen hem. Simmat i bassängen på sjukhuset i 45 minuter. Ätit kyckling med jordnötssås på sjukhuset och fiskpinnar hemma. Han pratar mer och är mer lik sig själv igen, kortisonet ger honom dock ett lite väl överdrivet humör, men så länge han inte verkar ha ont så är det viktigare än allt. Nu har Alfons bara ett opiumplåster och så får han Alvedon var sjätte timme, morfin kan vi ge vid behov om han har mer ont men det har inte behövts sedan i går lunch!

 

Imorgon kör Christian och Alfons till Lund vid halv nio för en ny magnetröntgen över skalle och buk. Alma ska få följa med Catarina till barnmorskan för en sista (ha-ha, som om vi skulle veta det…) undersökning. Hickeflickan tycker att det är skönt där hon är, och Catarina tippar på förlossning den 1/10. Man kanske skulle ta och slå vad. Alfons var en dag tidig och Alma nio dar sen, så det går väl knappast att föra någon statistik på det.

 

Tack för alla filmer, böcker och hälsningar som vi och Alfons får. Var och en av er! Och alla!

 

Christian och Catarina


Kommentarer
Postat av: gammelfastern

GRATTIS och kramar!!!

2006-09-21 @ 07:18:42
Postat av: gunilla i dalom

Oh, vilken härlig morgonläsning. Bättre än morgontidningen. Där står det bara skit. 26 sep, tror jag. På förmiddagen. Dom varmaste,varmaste!!!

Postat av: Ellen

Å vad roligt att höra att han är piggare!
Jag tror att vattnet kommer gå idag och att ungen kommer ut senast imorgon.

2006-09-21 @ 08:01:54
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Sofie

härliga nyheter att Alfons mår bätte....och jag tror också att lillasyster kommer de närmsta dagarna (ett tips är spinning det körde jag gravid med min yngsta dagen innan hon kom och f-n vad det var effektivt för att få igång förlossningen - men det är väl inte så aktuellt kankse...)

2006-09-21 @ 08:41:16
Postat av: Tina

Det är som att hålla andan i väntan på en ny blogg från er. Vid dagens läsning kunde jag andas ut en liten stund och glädjas över att ni får lite "vardag" hemma tillsammans. Väntar med spänning på att lilltjejen ska komma. Tänk att då blir lillasyster Alma, storasyster :) Kram från en trogen läsare.

2006-09-21 @ 08:42:48
Postat av: Maria

Skönt...hoppas att ni får lite andrum nu när ni får vara hemma. Och jag hoppas att Alfons får slippa att ha ont och att ni alla snart får en liten syster som ger er glädje och massor av energi....

maria

2006-09-21 @ 09:55:13
Postat av: Anna

Det värmer så att läsa att ni får en stunds vila, om man nu kan säga så när ni är mitt uppe i en tuff cancerbehandling.

Jag har ju ingen spännande utbildning alls, och bor dessutom på fel ställe i landet för er, men jag undrar om Alfons gillar datorspel? Han kanske inte orkar när han är trött av behandling, och har för mycket myror i kroppen övrig tid? Det finns ju en del på nätet man kan spela tex: http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=14778 och http://www.bamse.net. Kan ju vara värt ett försök?

Anna

2006-09-21 @ 11:13:08
Postat av: Miriam

Det här var ju alldeles, alldeles underbart att läsa!

2006-09-21 @ 12:05:04
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Caroline

Det här känns mer pirrigt i kroppen för mig, som är utomstående, än en jordskredsserie för landslaget i fotbolls-EM, så hur tusan känns det inte för er?!

2006-09-21 @ 13:04:10
URL: http://bakel.se
Postat av: Sofie B

Fan vad skönt att det är lite lugnare just nu... Sitter och läser på bloggar istället för att jobba med engelska, som jag borde göra.

Saknar er, som varje dag. Hoppas ni får ha det SUPERBRA fram tills på måndag, det är jättelång tid ni får ha för er själva! :)

Kram!

2006-09-21 @ 14:16:16
Postat av: Mormor

Hej!

Och jag är hemma i min lägenhet!!! Jag ääälskar den, trots dammråttorna och de slokande blommorna i fönstren...

Mitt bud är att hickeflickan kommer den 7 oktober. Och att vattnet går i direkt anslutning till krystvärkarna. Vi har sega hinnor i släkten!!! Och fjorton dagar över tiden är normalt!!!

2006-09-21 @ 16:28:26
Postat av: Lotta

Vad skönt för er! Jag vet att ni njuter så mycket ni kan. Blir det tacos ikväll och kanske en färdknäpp. Den metoden är ju beprövad för att få igång förlossningen. Du vet att jag är lite avis på dig nu Catarina att du snart ska få gå igenom det häftigaste man kan göra. Fast det är väl bara du och jag i hela världen som älskar att föda barn.Kanske ringer jag ikväll efter IDOL!!!
POK

2006-09-21 @ 16:38:48
Postat av: Emelie

Jag hoppas på att lilla tjejen tittar fram den 26 september. Det är min födelsedag :)

2006-09-21 @ 17:01:15
Postat av: Jörgen, Cecilia och lilla Hannah

heey! den lilla tjejen måste ju komma ut snart så att man kan få se henne.. hihi.. det var ritigt kul att läsa alfons blogg idag! det är roligt att han börja bli lite av sig själv igen. Ha det såååå jätte bra..pssst.. jag tippar på att hon kommer den 3/10.. hihi

jätte många styrke kramar från oss i bromölla *kramkram*

2006-09-21 @ 20:03:42
Postat av: Hanna

Jag är också lite avis och instämmer; att föda barn är det häftigaste man kan göra! Jag tippar på att er hickeflicka kommer den 9 oktober.
Underbart för Alfons att han är piggare och har mindre ont! Låt det fortsätta åt detta håll.
Njut av kvällen hemma till sammans!
Kramar till er alla och Catarina lycka till med förlåssningen när den nu sätter igång...

2006-09-21 @ 20:10:47
Postat av: Sofie B

Min bettning är... 29/9 :)

2006-09-21 @ 21:05:19
Postat av: Sofia

Härligt med lite goda nyheter! Ellen längtar efter sin nya polare så nu får lilltjejen snart se till att titta ut.
Många kramar från oss på Ystadgatan

2006-09-21 @ 21:15:17
Postat av: Anneli

Skönt att veta att Alfons, och ni alla, har det bättre. Hoppas ni får en härlig helg tillsammans, och kanske kommer någon mer och vill vara med redan i helgen.
Kramar till er allihop.

2006-09-21 @ 21:55:43
Postat av: Elisabet

Hejsan på er allihop, Det känns så bra när det går på rätt väg. Man skulle vilja ha ett trollspö och spilla lite stjärnor och önska det alla vill skall hända. Många varma kramar från Elisabet

2006-09-21 @ 22:13:22
Postat av: Camilla med familj

Härliga nyheter! Var tvungen att gå in och läsa lite här innan det var dags att krypa till kojs. Lilla spruträdda jag har anmält mig som blodgivare, bara det är ett steg i rätt riktning för mig också. Håller tummarna att allt ser bra ut på undersökningarna och att de fina värdena fortsätter vara bra, och bli bättre. Nu ska du bli frisk Alfons så att du orkar ut och sparka ibland löven och känna ett härligt höstregn mot ansiktet. Snart nog är det vinter och det blir dags för pulkaåkning med 2 småsyskon. HÄRLIGT!!!!

Kramar ifrån Ystad.

2006-09-21 @ 22:56:08
Postat av: gunilla i dalom

Morgonkramar! Här ligger dimman tät som i Lützen.Tycker mig se Gustaf Adolf komma smygande på lindan. Nej, det var ju bara Mats.Haha. Sköt om er nu och, varmaste!

2006-09-22 @ 07:28:13
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hejje!

Skönt att höra att det går framåt.
Vi tänker på er massor ska ni veta!

Hade tänkt att ta en tur upp till er snart. Ni får hojta till när det passar.

Saknar er!
Puss från Samuel och Sandra

2006-09-22 @ 13:27:05
Postat av: Emma O Mio

Fan vilken underbar läsning, det måste kännas underbart att vara hemma tillsammans. Mitt i allt detta läskiga så finns hopp. Jag är så glad för er skull att ni kan få se Alfons må bättre och att han slipper ha så ont.
Catarina du kanske skulle vilja ha ett litet aurora samtal med mig en dag när jag är gravid igen, jag tycker nämligen att det är väldigt stressigt. Du är helt otrolig. Hejja Catarina och resten av Löv familjen.
Kramar/Emma o Mio

2006-09-23 @ 17:35:16
Postat av: Caroline Teiler

Hej! Jag satt framför datorn och "råkade" hitta er blogg. Jag är en 21årig tjej från Göteborg som förlorade min mamma i cancer sommaren 2005, en månad innan min födelsedag. Jag beundrar er styrka och känner igen mig mycket i den. Man behöver mycket extra ork för att hålla uppe humöret! Hoppet är det sista som överger människan. Och det som läker bäst är härliga skratt! Jag önskar er all lycka och all ork och kämparglöd som ni behöver alla fyra (snart fem). Ta hand om varandra och skratta mycket =) Med varma hälsningar Caroline, en berörd läsare!

2006-09-23 @ 22:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback