Fredagen den 17 augusti 2007. Skåne runt på inlines!

Först och främst vill jag tacka alla som kom till mitt kalas i lördags, det var skönt att så många ville komma. Jag hade en väldigt bra födelsedag, att bli väckt av sin fru och sina barn, sjungandes "vi gratulerar" är så fint. Som vanligt kändes det väldigt konstigt att Alfons inte var med. Vid alla högtider och firanden, som vid hans namnsdag, blir det tydligare att han inte är här. Att hans vackra sångröst fattades i lördags och det avslutande, pam, pam pammm, efter sången.

 

Det var tyngre dagen innan och jag saknade honom så mycket. När jag och Alma var hos Alfons efter dagis, berättade jag för honom att jag så gärna hade velat ha en present av honom. Då sa Alma som satt intill mig: - pappa jag kan rita en teckning till dig från Alfons, och klappade mig på armen. Jag kramade henne och sa att det var en jätte bra ide och jag blev så glad. Jag orkade inte tänka för mycket på honom under lördagen, jag körde ner till honom en sväng och berättade att Alma hade ritat en väldigt snygg teckning med spöken på från honom till mig. Spöken var ett av Alfons favorit motiv. Och det kändes som han var med mig på min födelsedag ändå och genom Alma.

 

I går var vi med Alma hos hennes doktor Hedvig, på Alma och Alfons sjukhus i Kristianstad (CSK). Det gick först väldigt bra men själva allergi pricktestet blev jobbigt. Sen blev det bra igen, med lite glass i bilen och lovad filmkväll hemma. Almas astma är mycket bättre nu och pricktestet gav inget utslag. Men det betyder inte att hon inte är allergisk mot något, det kan vara för tidigt för att det ska ge utslag. Det kändes ok att vara på sjukhuset där vi tillbringade ganska mycket tid med Alfons. Lekplatsen på taket utanför lekterapin (på fjärde våningen), är klar nu. Synd att Alfi inte fick se den, han hade gillat den. Det blev en rymd-lekplats.

 

På lördag ska jag följa med Kenneth Brocknäs på sista delen av hans sista etapp. Han åker Skåne runt på en vecka på inlines! Kenneth förlorade sin dotter Ebba i november 2006 i cancer, och nu gör han denna resa för att samla in pengar till barncancerfonden och för att hedra hennes minne. 200 000 kr ska han samla in och han har snart nåt målet. Gå in och läs om hans resa och hur ni kan skänka pengar på: www.inlinesskanerunt.se . Alla som vill stötta Kenneth får följa med honom, på inlines eller cykel. Jag ska cykla.

 

Christian


Kommentarer
Postat av: Åsa i Malmö

Vilken go tjej Alma verkar vara! Så omtänksam och så snäll!
Varma kramar och tankar till er!

2007-08-17 @ 07:07:33
Postat av: Louise

Vad fint av Alma attt rita en teckning från Alfons..
Jag följer Kenneths resa på inlines genom Skåne,
vad fint av Dej att cykla med honom på lördag Christian..
Tänker på er..Kram Louise

2007-08-17 @ 08:34:42
Postat av: Carola i Norland

Vilken bra idè att samla in pengar genom inlines och cykling!! Hoppas det går bra och att ni får ihop MYCKET pengar!!

2007-08-17 @ 08:57:36
Postat av: Tova & Lovisas mamma

Lycka till på Lördag!!!
Vi är många som hejar på er.
//Mahlin i Asmundtorp

Postat av: Johanna

Jag följer Inlinesrunt via deras sida, jättekul att du ska vara med på lördag. Håller tummarna att allt kommer gå bra :-) Var rädda om er!!!
Alma har så fantastiska små lösningar, gulligt att hon ska rita en teckning från Alfons, vilken go lite tjeja ni har!!!
Lycka till imorgon
Kram Johanna

2007-08-17 @ 13:33:07
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Susanne

Lycka till med insamlingen!
Ha en bra helg:-)
Susanne

2007-08-17 @ 16:55:57
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och puss o kram

2007-08-17 @ 17:20:41
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Jennie

Lycka till imorgon med cyklingen, Christian. Vad bra att du får nyttja din fina utrustning till ett så här gott ändamål.
Kramar till er alla med hopp om en skön helg.
Jennie

2007-08-17 @ 20:08:31
Postat av: Emma (Vilmas och Alice mamma)

Hoppas helgen blir bra för er. Själv jobbar jag mina sista två dagar, ska bli skönt att vara lediga tillsammans ett tag sedan.
Lycka till med cyklingen! Det är en väldigt bra grej ni gör.
Massa kramar till er alla!

2007-08-17 @ 20:47:11
Postat av: Ann-Sofie

Lycka till imorgon Christian! Jag har följt Kemmeth s runda och även kläst om lilla Ebba.
Tände ett ljus för Alfons idag i Frihetens kapell i Höör,tyckte att det var ett vackert kapell ocj fick en sådan lust att göra det.kram

2007-08-17 @ 20:51:59
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! "Vi cyklar runt i världen. Vi cyklar på gator och torg"
Kör hårt Christian!
Puss o kram till er alla.

2007-08-18 @ 09:20:35
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Christina från Torslanda

Hoppas att det gick bra idag Christian och att det varken blev punka eller muskelkramp :-) Jag är verkligen oerhört imponerad av Kenneth efter att ha läst om honom på bloggen, det verkar ju som ett riktigt maratonprojekt han har gett sig ut på. Men kanske inte i jämförelse med vad barnen han kämpar för får klara av...
Jaja, godnatt och sov så gott.

2007-08-18 @ 22:03:01
Postat av: Christina från Torslanda

Hoppas att det gick bra idag Christian och att det varken blev punka eller muskelkramp :-) Jag är verkligen oerhört imponerad av Kenneth efter att ha läst om honom på bloggen, det verkar ju som ett riktigt maratonprojekt han har gett sig ut på. Men kanske inte i jämförelse med vad barnen han kämpar för får klara av...
Jaja, godnatt och sov så gott.

2007-08-18 @ 22:03:28
Postat av: Roland

NI är fantastiska som orkar kämpa och jag har läst mycket om Kenneth och hans inlineskörning för att samla in pengar till Barncancerfonden. Själv skulle jag ju hedra minnet av min nästan vuxna kusin, så därför kom
min insamling att bli Cancerfonden men nu så här mdd facit i hand så borde den varit vikt för Barncancerfonden.
Jag har planer för nästa år att göra vad ingen gjort för att samla in pengar till Barcancerfonden med tanke på Er Alfons, Ebba och Simon som den 26 aug skulle fyllt 14 år. Om min kropp håller och jag ska försöka stärka den under året som kommer så ska jag försöka springa från Treriksröset till Smygehuk med all min packning i en joggingvagn och som sagt försöka samla in så mycket pengar som möjligt för Barncancerfonden.
Jag lider med Er och idag då jag och frun körde vägg 22 söderut förbi Tollarp och Sätaröd blev allt ännu mer targiskt och jobbigt. Jag ska göra vad jag kan, jag lovar!!!!
Ni tappra människor som har mist det bästa Ni hade ett barn, ingen kan förstå, men vi kan försöka dela med oss av empati och medmänsklighet!!!!!
Kramar till ER alla!!!!!!
Roland

2007-08-18 @ 22:24:15
Postat av: Linnéa

Är inne på er blogg varje dag, och följer er troget, trots att jag inte känner er. Men det känns som att jag gör det, eftersom vi delar så mycket erfarenheter.
Som ni skriver ibland: "det här är bara början". Ja, det kan nog kännas skrämmande, men kom ihåg att det faktiskt är som allra tyngst i början (med början menar jag de första åren, och inte det första halvåret som vissa tycks önska ibland...). Det är ju egentligen konstigt eftersom det bara blir längre sedan vi höll våra barn i famnen.
Jag har vandrat i sorgens landskap lite längre, i två år nu. Om ni vill läsa om hur det är kan ni gärna gå in på min blogg, eller mejla!
Kram på er, med önskan om kraft och ro /Linnéa

2007-08-19 @ 08:30:28
URL: http://brohede.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste på söndagskvällen.
Fina tankar och stora kramar. Hoppas att allt gick bra med cyklingen, Christian. Pussa de dina från mig,

2007-08-19 @ 20:05:56
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Maria i Vagnhärad

Hoppas att det gick bra i Lördags. Jag tror att det är du som syns på 17 :e bilden.
Alfons satt nog på ett moln och hejade på sin pappa, sååå stolt .
Heder åt Kenneth och alla som deltog.
Kramar till Er.

2007-08-20 @ 08:33:16
Postat av: Jenny

Gråter högt när jag läser alla inlägg här. Ni genomlever min absoluta mardröm och jag känner sån vördnad inför er. Att ni väljer att fortsätta leva och ge era barn den finaste uppväxt de kan tänka sig! Jag får hindra mig själv från att rusa ut genom dörren, ner till dagis och krama Olle och aldrig mer släppa honom. Jag kan verkligen tänka mig vilken smärta ni har gått igenom och som ni säger kommer få lära er att leva med. Älskade Alfons.
Tänker på er!!!!

2007-08-20 @ 10:40:46
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och puss o kram!

2007-08-20 @ 12:23:12
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Babsan i Lund

Bästa Ni, så fina bilder o så fint ni förmedlar vad ni känner. Kramar & tankar från mig i Lund

2007-08-20 @ 18:36:41
URL: http://bankgatan.blogspot.com
Postat av: Umeå-Petra

Tittar till er då och då och det är skönt att läsa att ni vandrar framåt i livet.
Varje gång jag ser en piratflagga eller något annat piratigt så tänker jag på er Alfi. Det är alltid en glad tanke. Jag är väldigt tacksam över att ha fått följa med på er resa och att ni fortsätter att berätta om ert liv utan den fysiske Alfons.
Sköt om er!
Kramar från Umeå

2007-08-21 @ 21:12:03
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste i mörka höstkvällen. Usch vad fort det blir mörkt på kvällarna. Förstår inte var sommaren tog vägen. Tänker så mycket på er alla.
Finaste tankarna och största kramarna.
Godnatt!

2007-08-21 @ 21:29:41
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Godmorgon. Dimman låg tät när jag kom till jobbet, men nu lyser solen och det blir en fin dag.
Stora björnkramar och de vackraste av tankar till er alla.

2007-08-22 @ 07:42:22
Postat av: Jennie

Hej och stor kram från mig.
Jennie

2007-08-22 @ 20:37:19
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och godnatt!

2007-08-22 @ 21:11:39
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste. I dag har det varit en fin dag, Sol, värme ochklart och fin luft. Hoppas det blir så här på min semester.
Fina varma tankar och stora kramar till er.

2007-08-23 @ 21:02:33
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Jennie

Så är man "färdigkursad" för den här gången och lite förvarnad om vad som komma skall. Fast jag har fortfarande ingen aning. Men imorgon kommer jag nog att börja ana och i nästa vecka kommer den riktiga "chocken"...
Hörde att Tilda och Alma hade kramat om varandra när Tilda skulle gå hem och Alma hade sagt "Men vi ses ju imorgon igen"! Ja, lyckliga de som får kramas..! Jag skickar mina kramar på detta sätt tills vi ses...
Puss o godnatt.
Jennie

2007-08-23 @ 22:11:40
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och nattkramar till er nere i skåneland.
Fina tankar!

2007-08-24 @ 21:08:01
URL: http://kanelbullens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback