Onsdagen den 15 augusti. Om höstkärlek.

Dagen började segt men väl. Jag fick ordentligt ont i ryggen igår och har haft ont natten igenom. Då är det svårt att hålla tankarna borta från Alfons; inse en uns av hans enorma smärtor. 
Vid frukostbordet deklarerade en glad Alma-Lee att "idag sparkade jag inte på mamma när jag vakna henne". Det gjorde hon däremot igår. Dessutom satte hon sig på mitt huvud innan jag hann inse faran.

Vi åkte till Bosarpasjön idag medan Alma-Lee var på dagis. Christian cyklade (som han alltid gör nuförtiden) och jag körde följebilen. Jag fick den gigantiska äran att plocka upp mästercyklistens tappade vattenflaska gång på gång. På väg dit virvlade den nyfallna höstlöv på vägen och väl framme infann sig en ljummen och bestämd vind. Det var vågor på sjön. Vera, som somnat i bilen på väg dit, packades väl ner i vagnen som Alfons och Alma-Lee låg i som bebisar. Vi köpte kaffe och satte oss på vårt blommiga påslakan och njöt.
image272
Liarumsdalen. Otroligt vackert! Ja, också Christian med hela presentmunderingen på...

Detta var första gången jag såg Christian på två år. Jag känner en otrolig samhörighet med honom. Han är en del av mitt allt. Genom kärlek.
image271
Herr och Fru Löv vid sjön!

Jag ser framemot stormiga hösten med strömavbrott och piskande regn. En höst med Alfons inom mig och hans förväntansfulla röst "ska vi tända en brasa"? Det blir många brasor! Jag tänker njuta!

Catarina


Kommentarer
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste!!! Oh vad fina ni är ni båda. Tänker så mycket på er och barnen. Hoppas vi ses nästa sommar.
Stora fina kramar.

Postat av: Johanna

Ni är så fina....
Kram Johanna

2007-08-15 @ 21:09:37
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Josse

Så fint du skriver, så målande.
Skulle inte bli förvånad om jag en dag skulle hitta en bok skriven av dig Chatarina.(eller har jag helt fel?) Skriva och förmedla känslor kan du iallafall.
Vill bara att ni ska veta att jag fortfarande följer er och att ni och Alfons finns i mina tankar.Många kramar från Josse, en medmänniska

2007-08-15 @ 21:24:37
Postat av: Jennie

Det ser ju mer ut som Tour de France-miljö än Liarumsdalen..!
Vad härligt med höstkärlek, ni är fina ni.
Kram Jennie

2007-08-15 @ 21:35:30
Postat av: Evelina

Jag ser nog dina strumpor Christian..... :) Kram!

2007-08-15 @ 21:40:22
Postat av: Marie från Hörby

Fina, fina ni! Jag blir så glad av att se fotot på er två!
Många kramar

2007-08-15 @ 21:41:29
Postat av: Kristina i Gävle

Så härliga ord!

2007-08-15 @ 21:56:56
Postat av: Jove

Du borde skriva en bok om det här med Alfons. Du skriver så bra. Och du... njut på ni! Det är ni värda.

2007-08-15 @ 22:19:49
URL: http://hallo.blogg.se
Postat av: Malin

ÅÅÅÅ, vad glad jag blir.......Puss!

2007-08-15 @ 22:22:21
Postat av: Christina från Torslanda

Hej era små turturduvor! Så underbart att se er höstkärlek - det värmer i hjärtat. Det är väl dags för bröllopsdag snart??
Kram till er alla.

2007-08-15 @ 22:40:24
Postat av: Sofia

Hej! Jag kan bara hålla med, du skriver så otroligt bra!!! Finns det ngn förläggare där ute så ta chansen och kontakta denna begåvade kvinna!!Tack för att du orkar berätta om ditt liv både när det är fruktansvärt jobbigt men också om vardagen och glädjen som skymtar fram lite då o då. Så fina kort!Låter som du skulle behöva lite special sjukgymnastik?! Kanske vi kan få till en behandling i veckan... Hörs! Många kramar sofia (=mutmast)

2007-08-15 @ 22:49:09
Postat av: Jessica

Vilken romantisk bild på er två!
Tänker på er. Kramar Jessica

2007-08-15 @ 23:34:07
Postat av: Charlotte i USA

Sa mysigt!
Borjar hosten redan komma hos er eller ar det bara traden som fatt lite fnatt? Har ar det fortfarande drygt 35 grader, vilket nastan ar lite for bra. Men man skall dock inte klaga.
Tack for otroligt fin uppdatering, som vanligt far du en att sjalv stanna upp och reflektera over sin egen tillvaro, att ta vara pa varandra och njuta av det man har.
Min kare make kommer nog undra varfor jag tittar pa honom sa speciellt ikvall, haha...
Ta vara pa varandra och klappa om Alfons lite extra inne i hjartat fran alla cowboys over there.
Stora Starka Styrkekramar fran Charlotte

2007-08-16 @ 01:30:54
Postat av: Åsa i Malmö

Så vackert, så äkta. Ni är fina, ni....
Varma kramar och tankar till er!

2007-08-16 @ 07:00:58
Postat av: Therese Hedman ÄNGLAMAMMA till william

Ni är så vackra !! Eran familj är så vacker !!!
Njut på, det är ni värda.
Kramar Therese, mamma till Emil Wilma och William
www.williamhedman.dinstudio.se

2007-08-16 @ 08:03:57
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Matilda

Vad fina ni är. Och GRATTIS (i efterskott) Christian!
Tänker på er! Stora kramar!

2007-08-16 @ 08:13:40
Postat av: Louise

Vad fina Ni är..Ni är verkligen en fin familj!!

2007-08-16 @ 09:15:34
Postat av: Elisabet i Malmö

Jag får tårar i ögonen när jag ser på bilden av Chatarina och Christian, det finns så mycket av kärlek, en kärlek som trots allt det svåra har vuxit sig stark. Vilken känsla att få "vakna upp", se på livet som det är och inse att man är två som delar på allt.

2007-08-16 @ 09:16:14
Postat av: Maria i Vagnhärad

Fina familjen.
Det är skönt att veta att man kan bli lycklig igen fast man förlorat någon nära...Jag vet att man har inget val
Nu så tror jag att om mina barn skulle gå bort så skulle även jag göra det.... Men så är ju inte fallet och Tack så mycket för att ni visar det.
Det finns så mycket kärlek i familjen Löv.
Det är konstigt att man tänker så mycket för människor man inte egentliget känner.
Jag tänker på Alfons varje gång jag hör Sonja Alden sjunga "för att du finns" den kom ut ungefär samtidigt som Alfons gick bort. Varje gång jag äter älgmakaroner och när jag ser en Döskalle.
Han var så otroligt söt "piraten".
Kramar till Er.

2007-08-16 @ 09:27:26
Postat av: Ann-Sofie

mm,hösten är vacker.Jag älskar hösten och alla tända ljus.Vad härligt med höstkärlek, kramen

2007-08-16 @ 10:21:07
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Malin i Orsa

Vilken härlig bild på er två! Och hösten är den bästa årstiden tycker jag :)
Kramar

2007-08-16 @ 12:32:37
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: malin Göteborg

Ni är så fina, er fin familj.
Ni, Christian och Catarina- konakta förläggare när ni orkar.
Blir inte förvånad om jag ser er bok på Bokia

2007-08-16 @ 15:01:22
Postat av: Ebba

Catarina fina, du skrev "jag är hans mamma och i det är jag unik". Jag tycker det fångar så mycket om föräldraskapet. För även om det finns miljontals mammaor och pappor därute, som man för all del känner mycket gemensamt med, så finns den bara EN mamma till just dina barn och det är du och i det är du unik, ensam, på gott och ont. Därför förstår jag, även om jag inte på något sätt egentligen kan förstå, hur du bara får fullständigt nog av att inte få ha Alfons närvarande i fysisk form. Den smärtan är på ett sätt också unik för dig. Christians smärta unik för honom osv.
Så fina ni är på bilderna och vad fantastiskt starka ni verkar vara.
Styrkekramar igen!

2007-08-16 @ 16:33:35
Postat av: Ellen

Ni är alltid så fina tillsammans!

2007-08-16 @ 17:53:18
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste till natten.
Puss o kram o vackra tankar!

2007-08-16 @ 21:21:18
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Christina

Underbara Lövs!
Det kanske är opassandes men jag skrattade när du skrev om att du var följebil till Christian och äran i att få plocka upp vattenflaskan. Jag såg humorn i det hela.
Det är fint att få läsa om det sorgliga och det fina i er vardag, tack för att jag får ta del av den.
Varma kramar
Christina

2007-08-16 @ 22:17:06
URL: http://christina69.bloggspace.se
Postat av: Catarina Löv (Alfons mamma)

Nej du, Christina. Det är humor det! Tack för att det fick dig att skratta! Själva så kiknade vi av skratt när jag läste upp inlägget för Christian. Tack och kram!

2007-08-16 @ 22:36:37
URL: http://www.alfons.blogg.se
Postat av: Anonym

fina fina ni!

2007-08-16 @ 22:48:28
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: mia

Ja visst kan man fÅ (och ge!) många ärofyllda fyllda uppdraG här i livet. Att plocka vattenflaskor är tydligen en :).
Jag är vanligtvis inte en person som delar ut dikt-citat så där ofta. Men det finns några rader i Nils Ferlins "I folkviseton" som lyder:
"Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt,
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din, din lycka är min,
och gråten är min när du gråter"
Vackra ord tycker jag, som jag tänkte på när jag läste ditt inlägg. Sorgen och glädjen vandrar tillsamman -precis som det måste vara. Varma kramar och tankar genom natten, mia

2007-08-18 @ 01:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback