Söndagen den 2 december. Om att vara utan fysisk kärlek i nio månader.

Idag är det mesta negativt. Jag mår illa av graviditeten vilket i sin tur gör att jag ligger och tänker på Alfons mer än vanligt. Tanken på att han är död och att jag aldrig mer kommer att få vara med honom gör att jag mår ännu mer illa. Idag har det gått nio månader sen han dog. Det har gått alldeles för lång tid. Det är nu ett år sedan det började gå utför. Jag avslutar här; jag känner mig rent för illamående för att sitta här och försöka sätta ord på hur det är. Nej, idag är som sagt det mesta negativt.

Catarina

Kommentarer
Postat av: sanna

jag skickar styrkekramar ut i natten. som sa ofta tanker jag pa er alla. hoppas att finflickorna sover gott, och ni med dem sa smaningom. varme och karlek till er alla fem, och till den lilla.

Postat av: Elin

Tänkte på Alfons tidigare idag att det är den 2:e idag! Känns så länge sedan men ändå så nära.
Stor kram till dig Catarina och dom andra i familjen!

2007-12-02 @ 22:45:43
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Malin

En varm kram till dig och hela din familj.
Tänker på er massor!!!!!

2007-12-02 @ 22:46:05
Postat av: Jessica

Tänker på er! Hoppas att ni i alla fall haft en bra första advent!
Kramar Jessica

2007-12-02 @ 22:51:03
Postat av: Josefine

Tänker på er. Många kramar, Josefine

2007-12-02 @ 23:13:32
Postat av: Louise

Catarina..Varma Kramar till Dej och hela din fina familj!

2007-12-02 @ 23:27:44
Postat av: Sofie B

All kärlek, och massor av kramar.

2007-12-02 @ 23:35:44
Postat av: Nettan

Sänder en stor kram från ett snöigt Kanada i hopp om att du snart ska må bättre.

2007-12-03 @ 00:26:26
Postat av: Grynisen

Stor kram till dig... svårt att hitta ord som tröstar!!!

2007-12-03 @ 05:53:23
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Grynisen

Stor kram till dig... svårt att hitta ord som tröstar!!!

2007-12-03 @ 05:53:31
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Grynisen

Stor kram till dig... svårt att hitta ord som tröstar!!!

2007-12-03 @ 05:53:42
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Åsa i Malmö

Det måste vara jobbigt att trampa runt i den jävla tunga leran av sorg som ni är mitt uppe i. Ni trampar och trampar och kommer aldrig upp ur den!
Jag är så ledsen för er skull och skickar värme och kärlek till er genom detta gråa, regniga och blåsiga....

2007-12-03 @ 07:15:52
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och stora kramar!

2007-12-03 @ 07:33:25
Postat av: Marie från Hörby

Stor kram och många tankar till dig. Hoppas att det känns lite lättare idag...

2007-12-03 @ 08:09:53
Postat av: Ann-Sofie

Skickar en hel mängd med kramar och tankar till dig!

2007-12-03 @ 08:28:55
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Maria Nyberg

Tänker på dig!

2007-12-03 @ 08:51:42
Postat av: Elisabet

Trött...Frustrerad....Uppgiven.....
Saknanden är svår att hantera......
Livet blir svårt att förstå sig på

Kramar om dej/Behöver känna tröst jag med

2007-12-03 @ 10:17:03
Postat av: Christina i Torslanda

Fina du. Tänk om man kunde få ta den där sorgklumpen inom dig och blåsa iväg den som om den vore en maskrosboll. Du förtjänar verkligen mycket bättre än att ligga och känna dig ledsen och illamående. Jag tänker på dig och håller tummarna för en bättre dag
i morgon.
Kramar och snälla tankar från ett regnigt Göteborg.

2007-12-03 @ 14:39:10
Postat av: Carro

Massa strykte kramar till er alla i familjen!!

2007-12-03 @ 14:50:17
Postat av: Solveig

Usch så tungt för er! Sorg är hemskt, livet går upp och ner. Några bra dagar och sedan platt fall. Att sörja Alfons och samtidigt känna glädje för det nya lilla livet måste vara svårt. Glädje och sorg, dessa ytterlighetskänslor ligger så konstigt nära varandra.
Jag minns när min man dött att de roliga stunderna med barnen när vi skrattade ofta slutade med att sorgen slog till och gråten kom.
Håll ut. Styrkekramar Solveig

2007-12-03 @ 17:27:59
Postat av: Maria

Hej Katarina! Ville bara skriva att jag beundrar dig så mycket att det inte finns ord. Jag vill återigen be om ursäkt för mitt övertramp, det var ogenomtänkt så in i, men jag tyckte bara att orden var så vackra att jag grät så att jag nästan dog. Du har en underbar förmåga att formulera dig, trots all smärta, all saknad. Jag har inte vågat att be om lösenordet till din graviditetsblogg (STORT grattis förresten!!!) men jag hoppas att du kan förlåta mig, och jag hoppas att även jag kan få ta del av allt nytt och spännande som händer.. Sköt om er hela familjen, jag tänker mycket på er..Stora kramar!!/Maria

2007-12-03 @ 19:21:03
URL: http://mrsmoosie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jag finns här när du vill. Tänker på er.
Kram Jennie

2007-12-03 @ 19:32:53
Postat av: Caroline

Ni klarar er alltid med de starka kärleksband ni har.
Hur jobbigt det än blir vet jag att ni kommer att välja livet, och att ni kommer vinna.
Tack för att ni visar mig att kärlek verkligen existerar.

2007-12-03 @ 19:48:55
Postat av: Lena

Jag har under sista tiden i er Alfons liv och fram till nu varit inne och läst med jämna mellanrum. Har inte kunnat skriva innan men vill nu förmedla att: Ni finns i mina tankar, detta omvandlat till handling i mina fina barnsliv, som jag och min man älskat från första stund på deras resa till oss som har varit svår och lång men också så glädjefull kärleksfull och självklar. Era ord har visat mig vägen till att än mer visa och förmedla min kärlek till mina, men också andras barn och alla andra medmänniskor. Ni är fantastiska på att sätta ord på det ni känner och det livet för med sig. Tack för att ni orkar dela detta med oss, för er okända, runt om i cybervärlden.
Varma tankar till er fina familj.

2007-12-04 @ 08:30:29
Postat av: mia

Usch och fy för att må som du gör. Illamående är så fruktansvärt mentalt nedbrytande, för att då inte tala om att då också sakna och sörja så som ni... Nio månader, lika länge som man väntar på ett barn, lika länge har ni fattats ett. Jag hade följt er blogg ett tag vid den här tiden ifjol, när ni och vi med er, pendlade mellan hopp och rädsla. Tänk att man kan känna så stark för någon som man aldrig har träffat. Liksom jag fortfarande gör. Stora starka kramar och önskan om att illamåendet snart ska ge med sig. Tankar genom natten, mia.

2007-12-04 @ 18:45:52
Postat av: linda

kan förstå att det är många tankar som rör sig i ditt huvud nu när illamående hetetn tar över o man inte kan göra annat än att ligga....
skickar många styrkekramar till er...

2007-12-04 @ 21:16:18
URL: http://www.majazippert.blogg.se
Postat av: Lotta på Mvc

En extra stor varm kram får du av mig idag. Hoppas du inte mår lika illa hela tiden (även om illamåendet i sig är ganska positivt - fast så säger väl bara en barnmorska...)Förstår att dina känslor kolliderar - glädje och sorg på samma gång. Hur är det möjligt? Släpp fram sorgen när det behövs, men låt glädjen få vinna.
Håll ut! Vi syns snart.

2007-12-04 @ 22:43:38
Postat av: Maria i Vagnhärad

Massor av kram till er, fina familjen.

2007-12-05 @ 07:24:23
Postat av: Ulrika Björk

Skulle också vilja ge er en riktigt varm kram.Tänker på er ofta...

2007-12-05 @ 22:23:08
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Det är det jag skickar ner i dag, stora varma kramar. Ute är det skitväder. Blää!
Pussa på lärkungarna och Christian från mig.

Puss och kram!

2007-12-06 @ 07:23:18
Postat av: Åsa i Malmö

Huuhhh, vad det blåser! Hoppas att vindarna är svagare i Sätaröd. Kramar till er.

2007-12-06 @ 08:18:49
Postat av: Therese

Tänker på er, har så svårt att
inte läsa din/er blogg. Känner med er! Har läst hos er ett tag, följt er väg mellan hopp och förtvivlan.

//Therese

2007-12-06 @ 09:23:47
Postat av: Margareta

Det är så bottenlöst..och jag begriper hur du känner..så ont så ont!! Tur man inte vet långt innan vad livet har i beredskap för en..för det är så omöjligt o mista ett barn..man blir aldrig den samma människan igen..!! Svårare än så blir aldrig livet..det vet jag!! Att dessutom vara gravid, det tar på krafterna..man har ändå lättare till gråt, man är så känslig!! Att orka se framåt med ett nytt liv i magen, o samtidigt sörja ett älskat barn..ja det är tuffare än man någonsin kan föreställa sig!! Jag önskar dig o din familj all kraft, måtte ni få styrka att ta en dag i taget..!! Stor Kram /M

2007-12-06 @ 18:39:05
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och puss o kram till natten.
Finaste tankar!

2007-12-06 @ 21:09:02
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Birgitte

Hej,

det låter tungt. Oendligt tungt. Hoppas, att du kommar må lite bättre fysisk - det hjälper också att fokussera på det positiva. Men Alfons finns altid där. Altid.
Stora kramar ifrån mig :o)

2007-12-07 @ 15:13:50
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och puss o kram till er alla!

2007-12-08 @ 21:25:07
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Johanna

Tänker mycket på Alfons idag.... ser honom framför mig!! Så vackert barn, blå underbara ögon, hans varma leende, hans kärlek till sina systrar... :-)

Fina fina Alfons... saknar ord....

Stor kram Johanna

2007-12-08 @ 23:38:26
URL: http://grynisen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback