Söndagen den 9 december: Det finns stunder som man saknar mer än andra.

image355
Kolmården den 27 januari 2007: Att få hålla i hand.

image356
Kolmården den 27 januari 2007: Att få skratta med.

image357
Hemma i sängen 28 januari 2007: Att få somna intill.

image358
Min födelsedag den 30 januari 2007: Att få titta kusinhemlisar.

image359
Vi firar Joel och tittar på nyfödd lillasyster den 21 januari 2007: Att få möta nytt liv.

image360
Lekrummet hemma den 24 januari 2007 klockan 06.42: Att få se leka.

image361
Gården den 20 januari 2007: Att få möta snön. Att få vara barn.

image362
Nyårsafton 2006: Att få vara tillsammans.

Catarina


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag har saknat Dina uppdateringar Catarina. Men mest har jag tänkt på Dig och önskat att kraften, orken och viljan att skriva skulle komma tillbaka. För min och alla andras skull, men mest för Din förstås.
Tårarna rinner som vanligt när jag läser. Ibland mer och ibland mindre. Idag mer.
Kramar Josefine

2007-12-09 @ 12:36:31
Postat av: Jennie

Ja, vad ni måste sakna det. Stunder som är så lätta att ta för givna. Och ibland är det alldeles otillräckligt att ha minnen att tänka tillbaka på; snarare kanske det smärtar än mer då. Du vet var jag finns och jag vet var du finns. Det var längesen.
Stor kram
Jennie

2007-12-09 @ 12:38:38
Postat av: ditte

Jag tänker mig att det här inte är på riktigt, att allt är som vanligt i skåne. Att vi ska fira jul i år igen, tillsammans. Ta nya kaoskusinbilder. Jag vill slippa fundera ut hur man säger god jul till någon som inte finns. I leksaksaffärerna finns tusen av saker jag vill ge till alfons; och jag vet att varje bit lego skulle göra honom lycklig. Jag vill att det ska bli februari och att vi ska åka tillbaks till kolmården och lära oss att simma igen, lära oss att hålla huvudet ovanför vattenytan och andas. Jag vill att vi ska kunna leva utan att det gör ont, utan att något hela tiden saknas.

Jag vill ha Alfons tillbaka.

2007-12-09 @ 12:40:27
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Vilken underbar bild på nyårsafton.
Älskar er!

Puss och kram!

Postat av: Johanna

Fina bilder på fina personer.... Varma kärleksfulla och levande...

Tack för en fin bildkavalkad....

Självklart saknar vi Alfons, men så härligt att få se honom på fina bilder!

Kram Johanna

2007-12-09 @ 15:01:27
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Margareta

Underbara bilder...tack för du låter oss titta!!
Sorgen, den stora...men ändå glädje o framtidstro..

Stora kramar Maggan

2007-12-09 @ 15:14:21
Postat av: Josefine

Underbara och vackra bilder! Fina lilla Alfons, och hans småsystrar!

Kramar!

2007-12-09 @ 15:47:26
URL: http://stillwaters.blogg.se
Postat av: Sara

Jättefina bilder! Sovbilden med alla gosisarna var bara för söt.

2007-12-09 @ 16:59:16
Postat av: sofia

Som vanligt är det underbara bilder du visar. Så fyllda av värme och kärlek.
Tack för att du delar med dig till oss alla..
Hoppas att illamåendet börjar stilla så du/ni kan njuta ännu mer av det som komma skall...
Kramiz//Fd vvram mamma

2007-12-09 @ 17:48:43
URL: http://www.fiffiz.se
Postat av: Susanne

Så många fina minnen. Och så många jobbiga.
Era vackra barn! Så fina foton.
Det är med glädje jag läser om vad som komma skall till sommaren.
Framtiden! Ett litet liv! Hopp!
Flickorna måste längta:-D

Kramar från mig och hopp om att illamåendet snart skall gå över.
Susanne i Östersund

2007-12-09 @ 19:45:41
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Elin

Håller med dom andra, superfina bilder på er alla! Min personliga favorit är den på Alfons när han ligger och sover med alla djuren runtom sig.
Stor kram till er alla!

2007-12-09 @ 20:33:41
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vilka fina bilder, vilka fina minnen, Vilka fina önskningar....
Önskar att det alltid varit så, nu och för alltid.
Massor av kramar till er alla.

2007-12-10 @ 07:01:50
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste o pus o kram i ruggiga morgontimman.

2007-12-10 @ 07:20:34
Postat av: sanna

sa fina bilder. sa levande bilder, sa mycket liv. och jag ser pa dem bade med stor smarta, men ocksa en stor gladje.
jag skickar styrekramar, bus och lek till er alla fem.

2007-12-10 @ 07:31:50
URL: http://montecore.blogg.se
Postat av: Marie från Hörby

Vilka underbara bilder på era underbara barn. Alfons ser så levande ut på bilderna, så svårt att förstå att han inte finns kvar hos er...
Många kramar

2007-12-10 @ 07:46:14
Postat av: Louise

Fina bilder på en lika fin Alfons och hans fina familj!

Varma Kramar Louise

2007-12-10 @ 07:59:44
Postat av: Åsa i Malmö

Fina bilder på en fin familj! Ni kommer att klara det här - cancern har inte vunnit över er familj. Hur sorgsna ord du än skriver, så känner jag att det finns glädje, hopp och kärlek i alla fina meningar och mitt i all sorg. Ni kommer att klara det här. Varma kramar och tankar till er som vanligt.

2007-12-10 @ 08:26:16
Postat av: Janina (Rio, Pom och Tellas mamma)

Hej,
där är dendär fina bilden som etsat sig fast i mitt minne, den vi pratade om...om jag får så hoppas jag få använda den i ett konstnärligt syfte, den är så fin, finaste händer ihop. Storebror och lillasyster, som blev storasyster och snart ska bli störresyster...(Rio tycker att det är mycket viktigt att han kallas störrebror eftersom det ju är Pom som är storebror...)
Alfons får väl hederstiteln Störstebror när det nu kommer en till liten en.....
Kram Janina som hoppas vi ses snart igen, kanske under den långa härliga julledigheten....tar kräkkänslan julledigt?

2007-12-10 @ 16:41:55
Postat av: linda

vikka fina bilder på så fina männsikor...
massa kramar linda o maja

2007-12-10 @ 17:28:36
URL: http://www.majazippert.blogg.se
Postat av: Carina i Göteborg

Tänker på er, underbara bilder, kram Carina o Rasmus

2007-12-10 @ 20:02:04
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste!

2007-12-10 @ 21:40:38
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Mia-Johanna

Oh, vad fina bilder!
Tänker på er alla!

Kramar

2007-12-10 @ 23:38:50
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jag ville önska er en Trevlig Lucia, kommer inte åt datorn innan.
Jag tror att Alfons blir en jättesöt Lucia i himlen.
Kram kram till Fina familjen.

2007-12-11 @ 15:42:26
Postat av: Annika

Vilka vackra bilder. Vilken vacker familj ni är. Så mycket kärlek. Så mycket sorg, smärta och död hand i hand med lycka, glädje och liv.

Att säga att Alfons lever där. Mitt i er kärlek, mitt bland er, så nära, men ändå så långt borta, hjälper inte. Jag vet. För han finns ju inte där han borde vara.

Vackra Alfons. Som du har berört mig. Någon du aldrig träffat. Någon ni inte känner. Alfons har gett mitt liv en ny mening, ett nytt sätt att tänka, en återupptäckt nyfikenhet på livet. Men han har också fått mig att inse de mörkare sidorna som också finns. Imorgon kanske inte finns. Nuet är det enda vi har.

Störst av allt är kärleken. Och som du var älskad, Alfons. Din mammas ord berör så jag ryser och gråter var gång jag läser dem. Vilken mamma du har, Alfons. Underbart vacker. Vet att du är stolt över henne. Världens bästa mamma. Hon kommer aldrig att sluta vara din mamma. Och du är hennes son, hennes förstfödde. Du är för alltid en del av henne. Alltid.

Önskar er styrka, kärlek, omtanke, värme och många kramar av vänner så här i jultid.

2007-12-11 @ 21:23:30
Postat av: mia

Första bilden hugger till i hjärtat med all sitt hopp och skutt, små händer som håller tag. Syskonkärlek som inte längre kan hitta fram.
Så otroligt sorgligt och meningslöst. Stora kramar toill er som saknar. Tankar och tårar genom natten, mia.

2007-12-11 @ 21:28:29
Postat av: Matilda

Vad fina ni är, allihopa!
Stora kramar till er!

2007-12-11 @ 23:37:14
Postat av: Johanna

Vill bara önska er en godnatt och en trevlig Lucia imorgon!!

Kram Johanna

2007-12-12 @ 21:40:55
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Ha en bra Lussefia i dag. Ät inte för mycket pepparkakor. Man blir visserligen snäll men man kan bli välldans konstig i magen! Haha!

Stora varama Luciakramar till er alla.

2007-12-13 @ 06:19:59
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Kågebäck

Grattis till knodden i magen och jag skulle gärna vilja kika in på din gravid blogg någon gång eller två. Jag känner igen de där symptomen på kräk och kräk .....men det kommer ju något gott ifrån det.

Detta år börjar lida mot sitt slut och jag kan inte annat med sorg och glädje tänka på alla piratbarn som seglar omkring och lever loppan utan smärta men oändligt saknade.

jag har kärt mig mycket genom eran blogg.....Förr var jag vilsen om någon mådde dåligt visste jag inte om jag skulle säga något eller bara låtsas som om ingeting....

Nu vågar jag bemöta sorg....fast jag säger säkert fel och lipar en massa(ni är levande bevis på det) men jag vågar.........

Min granne från litentiden går idag igenom något förfärligt...Hennes barn som har hjärtfel, kromoson fel och massor annat ska födas......
Isak kommer inte överleva sin förslossning idag och om han mot alla odds gör det har han inga chanser i världen att leva mer än några veckor....Det är sorgligt, förfärligt och hjärtekrossande.....Samtidigt som det finns en rad av pirater som kommer berätta och ta hand om Isak, och visa han allt som han inte har fått se.....

Jag ringde min vän som jag inte pratat med på mega länge och vi grät och grät och hon förklarade och vi grät......En av de sakerna hon sa till mig var att hon inte förstod varför alla tar avstånd från henne nu när hon behöver dem....

jag har verkligen lärt mig mycket tack vare er...tack igen ...att våga bemöta sorg med sig själv som redskap....och sedan får det blir som det blir....

tack för det.....
Maria

2007-12-14 @ 09:19:24
Postat av: Kajsa

Hej Alfons!
Den här veckan har du funnits med mig mycket i mina tankar! Jag saknar dig så mycket att det gör helt obegripligt ont och känns så tomt inuti mig. Varje gång jag tänker på till exempel igelkottar som idag, så blir jag glad över fina du, över allt som jag vet om dig, allt som jag minns. Så att jag vet att du kommer att leva vidare i allas våra minnen, men det gör bara för ont att tänka så. Jag vill ju att du ska ge mig nya, flera minnen, inte att jag ska spara på de som finns och ömt vårda dem.
Älskar dig!
Alla ni som kände till Alfons jakt på igelkottar gå in på länken, leta upp The Cute Show och klicka på bilden med igelkottar (hedgehogs) och titta på fina igelkottar i USA som leker.
www.vbs.tv

Kärlek till er alla, Catarina, Christian, ALma Lee, Vera och bebisen i magen och Alfons i våra minnen.

Kajsa

2007-12-15 @ 17:08:13
Postat av: Johanna

Tänker på Alfons.... njuter av alla fina bilder här i bloggen. Ett så vackert barn, jag kan säga det om och om igen.... Vacker och fin, det är Alfons!

Vill bara ge er en tanke här på kvällen.

Önskar er en godnatt och en fin tredje advent imorgon söndag!!!

Kram Johanna

2007-12-15 @ 23:53:36
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Hej!
Tänker på er mycket idag! Hoppas ni alla mår bra!
Kram

2007-12-17 @ 21:46:47
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: Christina i Torslanda

Hej vackra Lövfamilj. All julstress gör att det är svårt att hinna skriva så ofta som man vill, men i tankarna finns ni förstås ofta, ofta... Jag är så less på mina släktingar idag. De beter sig som om julen bara vore en enda kamp om vems traditioner som är viktigast, vilken mat som bara måste ätas och i vilken ordning allt ska ske. Sånt strunt! Jag vill krypa in i en julbubbla med min man och mina barn och bara glädjas över hur lyckliga vi kan vara som har varandra. Men det verkar tyvärr inte som om det är ett alternativ... Jag hoppas i alla fall att ni har en lugn och rofylld vecka före julafton och att Alma-Lee och Vera mår bra och är glada. Vad gäller önskningarna för den lill* nykomlingen i magen så skriver jag om det på gravidbloggen istället. Många varma kramar från mig.

2007-12-18 @ 11:47:35
Postat av: Roland

Det har gripit tag i min själ, inte bara Er oerhörda sorg utan Ni som delar samma erfarenheter. Jag hade tänkt göra ett projekt för Barncancerfonden i maj men efter eb axeloperation (avsliten sena) så har jag fått reda på att min axels rehabilitering tar minst 6 månader men troligen mer. Jag kan därför troligen inte göra något för Barncancerfonden förrän 2009 men jag lovar ER att jag ska göra en insamling till minne inte bara av Alfons utan alla barn som avlidit i någon cancerform. Jag kommer då inte att nämna någon med namn utan hedra alla och som sagt hedra varenda liten själs minne. Så om Ni inte hör så mycket av mig och att jag inte gör så mycket beror det definitivt inte på ovilja utan tvång.

Jag vill härmed samtidigt önska Er och alla Ni som har samma erfarenheter som Alfons familj, en så bra jul och ett så bra 2008 som möjligt och som sagt, jag som är frisk, har friska barn, har ett stort ansvar att inte bara rycka på axlarna och tänka, det drabbar inte mig/oss, allt kan förändras mycket snabbt och då känns det i alla fall bra om man innan förändringen kom, försökte dra sitt strå till stacken och det som sagt: LOVAR JAG ER ATT GÖRA!
Jag tänker på Er ofta och då jag ser mina två friska barn på 17 resp 19 år så kan man inte annat än vara oerhört tacksam och ödmjuk inför livet!
Roland Fors, Höör, som troligen blir mer empatisk o klokare ju äldre han blir, som tur är!

2007-12-18 @ 20:22:14
URL: http://www.rolanfors.se
Postat av: roland (skrev ett fel)

skrev som vanligt fel då jag bara kan skriva med vä pekfinger, min sajt hade ett d för lite!
Återigen, ha det så bra som Ni kan julen är både en glädjens och sorgens högtid, så man har verkligen rätt att vara ledsen även då!

2007-12-18 @ 20:29:13
URL: http://www.rolandfors.se
Postat av: Johanna

Sitter och tittar på Alfons... fina killen!!! Jag har sagt det förr och säger det igen... så vacker. Vilken utstrålning av värme och kärlek han har på bilderna... fina fina Alfons!

Jag hoppas ni har det bra familjen Löv. Ta hand om varandra, det vet jag att ni gör, men ändå!

Kram Johanna

2007-12-19 @ 11:45:24
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder ni har till era minnen!

Det är för jä-ligt att er fina familj inte får vara tillsammans mer än med minnen!

2007-12-19 @ 21:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback