Måndagen den 5 februari. Biopsi, men ingen CVK.

Alfons sövdes idag vid kvart över elva. Det blev bara biopsi av tumören i halsen och ingen CVK, det går inte att sätta den för att tumören sitter i vägen. Men CVK:n behövs inte just nu så läkarna avaktar med den och allt annat fortsätter enligt planerna.

Våra planer ändrades dock lite idag då kirurgen satte ett drän från såret och vi måste stanna på sjukhuset tills imorgon (minst).

Alfons är pigg trots ingreppet och vi lånade upp ett lego-sjörövarskepp från lekterapin, det har han lekt med på golvet i två timmar. Nu cyklade han iväg till lugnröntgen (fortfarande för högt CRP) med Catarina och fiskgratängen i ugnen är färdig när de återvänder. Riktig sjörövarmat!

Christian

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hälsa sjörövaren från Tilda och hennes familj!
Vi tänker såklart på er.

2007-02-05 @ 22:01:24
Postat av: Malin

Jag käkar ofta fiskgratäng på jobbet och varje gång tänker jag på piraten :) Kramar till er allihopa!

Postat av: Danijela

Hoppas att allt gå bra för er och ni få gå hem snart. Stor kram till Alfons!!!!

2007-02-05 @ 23:02:58
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Maria i Vagnhärad

Skickar massor av styrkekramar till Er alla.

2007-02-06 @ 07:15:40
Postat av: gunilla i dalom

God morgon och varmaste tankar och kramar Kände föe att bryta mönstret och ta tankarna först i dag. För det är ju dom som ständigt finn hos denne tappra riddarpirat,och hos er andra.Kramar skickar jag också i massor.

Här har det snöat i natt så Mats får nog ta fram traktorn och skotta lite.

2007-02-06 @ 07:19:57
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack för uppdateringen. Tänker mycket på er och skickar styrkekramar till er.
Ibland har jag inte så mycket annat att skriva utan skriver mest för att ni ska veta att jag finns här! Krama sjörövaren från mig!

2007-02-06 @ 08:09:06
Postat av: Quirre

Vad roligt att han har ork att leka, fina fina Alfons. Ni finns i mitt hjärta! Kram

2007-02-06 @ 08:11:06
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Marie från Hörby

Många kramar till sjörövaren Alfons och hans familj. Det är roligt att höra att han orkar leka med sjörövarskeppet, det låter jättekul!
Hoppas han får komma hem snart.

2007-02-06 @ 08:20:44
Postat av: Ellen

Härligt att höra att allt går enligt planerna. Hoppas att det fortsäter så!

morgonhälsningar från ett soligt Göteborg

2007-02-06 @ 09:01:06
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Kajsa Sigvardsson

Hej Alfons och familjen, sjörövarskeppet lät härligt och fiskgratängen god. Hoppas det fina håller i sig! kram!

2007-02-06 @ 10:19:35
Postat av: anski

Har ni sett det här? Spännande!http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=25710&l=sv

2007-02-06 @ 11:32:19
URL: http://anski.blogg.se
Postat av: Kajsa

Hej älsklingar!
Sitter sjuk på jobbet, kan inte gå miste om pengarna. Är så ledsen att jag var så dålig igår att jag inte kunde komma. Jag blev ju så glad av att höra att Alfons ville att jag skulle komma, men jag har ett hemligt busigt förslag som bara kan tas över telefon i mörkret... Så jag ringer i kväll till er.

Jag hoppas att det är uthärdligt på sjukhuset, att ni får komma hem så snart det går. Det blir ju så mycket av det där framöver. Sitter och tänker ut fina paket att skicka till Alfons när HAPLOn är igång. Pyssel och bus och mycket kärlek.

Kärlek till hela familjen Löv!

2007-02-06 @ 13:05:36
Postat av: Louise

Vad härligt att läsa att Alfons orkar leka och att allt annat verkar gå enligt planerna..

Kajsa...vänner som du måste betyda oerhört mycket för Alfons med familj..

Kramar Louise

2007-02-06 @ 17:34:01
Postat av: Maria i Vagnhärad

Hejsan

Nu har jag läst igenom hela eran blogg igen...

När Alfons blev frisk förklarad, när ni berättade att ni skulle ha en liten flicka, erat underbara bröllop, Alfons Återfall, Födsel mm

Vilken kamp, vilken kärlek och vilken sorg.

Nu får denna J...a Cancer försvinna. Varför skall denna onda börda komma in och förstöra så mycket som den gör... =(

Jag vill säga att allt blir bra, men det kan jag inte.¨
Men jag kan ge Er styrkekramar och följa er gulliga familj här på Bloggen.

Kramisar ifrån Maria.

2007-02-06 @ 17:48:23
Postat av: Alfons Faster Therese

Tänker på er och skickar all styrka jag kan till er.

Puss

2007-02-06 @ 19:01:21
Postat av: gunilla i dalom

varmaste,varmaste till natten allihop.Hoppas Piraten och Christian är hemma en stund nu. Kära kramar i mängd!

2007-02-06 @ 21:06:30
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste i tidiga morgonkulan. Återigen en svinkall morgon. Brrr! Fast mina tankar är hjärtevarma och dom skickar jag ner till er. Kramar till er alla!

2007-02-07 @ 07:12:59
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Åsa

Styrkekramar till er från mig.

2007-02-07 @ 08:00:17
Postat av: Carina i Göteborg

Tänker så på er just nu, många styrkekramar från ett kallt Göteborg

2007-02-07 @ 08:04:47
Postat av: Quirre

Tänker på er. Kramar

2007-02-07 @ 08:51:15
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Hanna

Ni finns i mina tankar hela tiden. Energi och styrka till er alla!!!
Kram från Hanna

2007-02-07 @ 09:38:44
Postat av: Fredrik på Lingon

Fredrik sa igår kväll:mamma läs om hur Alfons mår och skriv att jag tänker på honom,

2007-02-07 @ 11:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback