Natt mellan söndagen den 18 och måndagen den 19 februari.

Morfin. Stesolid. Smärtan är outhärdlig. Dödsångesten river. Kan ett slut vara värre än detta? Ikväll mumlade han fram: Var är Vera, Christian och var är Alma-Lee? Jag sa om och om igen: Vi är här, alla tillsammans. Jag lämnar dig inte. Aldrig någonsin.

Idag körde jag och flickorna ner till Lund som planerat. Väl nere möttes vi av en svag men vaken Alfons som gärna ville tjafsa om att det var fel sorts presenter vi hade köpt. Det kändes gott, som att han var på rätt väg. Men redan vid 19-tiden ökade smärtorna och snart var morfinet som vatten igen. Nu har vi haft läkare här och dosen på pumpen är ännu en gång höjd.

Tack Jessica. Tack Kajsa för att du tog dig hit nu så snabbt.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!

Jag hoppas att du inte tycker detta är jobbigt men det
handlar inte om försäljning. Det jag har att erbjuda är helt gratis utan några dolda avgifter.

Du kan få allt från Dvd-boxar till presentkort på MQ, Vero Moda eller
varför inte Ikea? Eller Ps2? Eller vad sägs om en hemmabio? Helt Gratis!

Jag har gjort det och har hittills fått en sex and the city box med alla säsonger i form av en skolåda och ett Xbox!

Gå in på
GratisGenerationen och bli medlem sen behöver du bara värva 7 stycken vänner efter att du
fullgjort två gratiserbjudanden, sen kan du bara sätta dig ner och vänta på ditt Xbox eller vad du nu väljer ;)

Det funkar verkligen, Jag lovar! Jag var själv rätt skeptisk men nu är jag helt såld!

Jag önskar dig Lycka till!

Mvh
Mia

2007-02-19 @ 00:42:32
Postat av: elisabet i boalt

Nä vad fruktansvärt lilla älskade pojke, gud vad hemskt,vet inte vad jag skall skriva, stackars Alfons att behöva ha så ont. Kramar

2007-02-19 @ 00:44:56
Postat av: mia

Nej nej nej!!! Så här ska han ju inte få ha det. Det är grymt, omänskilgt och så fruktansvärt orättvist. Finner inga ord för att beskriva vad jag känner när jag läser här inatt. Önskar så att det fanns något i världen man kunde göra för att lindra och läka. Sänder tankar och böner genom natten. Kram mia

2007-02-19 @ 00:59:03
Postat av: Jenkins

Mina tankar är hos er och eran lille tappre kille. Sånt här önskar man ju att ingen skulle behäva gå genom. Stå på er främlingar!

2007-02-19 @ 06:32:45
URL: http://jenkinz.blogspot.com
Postat av: Maria i Vagnhärad

Åh vad jag är ledsen för er och Alfons skull.
Varför skall ni behöva gå igenom detta.

Bra att han har kvar lite "jävlaranamma"...=)

Men att behöva ha sååå ont, usch. Vad jobbigt att sitta och kolla på då...

Massor av styrkekramar till er ifrån mig.

2007-02-19 @ 06:41:32
Postat av: Malin E

Morgonkramar i massor

2007-02-19 @ 06:44:56
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste! Tankar och kramar.

2007-02-19 @ 07:08:16
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Susanne

Alfon, lille tappre Alfons. Tänk att orka "tjafsa" genom smärtorna!!:-)
Själv har jag tyckt synd om mig själv i några dagar pga ett ynka skärsår på fingret!!
Ja.
Jag skäms!!!

Orka nu bara Alfons. Haplon är runt hörnet!!!!

Kramar i sådana mängder att det aldrig tar slut
från Susanne i Östersund

2007-02-19 @ 07:36:47
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Eva i Degeberga

Har precis öppnat och läst, arma barn. Jag lider med dig och din familj. Orka lite till, Haplon väntar ju på dig. Kram, Eva.

2007-02-19 @ 07:38:58
Postat av: Louise

Stackars Alfons som har så ont,
jag hittar inga ord just nu men min tankar är hos Er..

Kram Louise

2007-02-19 @ 07:44:47
Postat av: Åsa

Stackars Alfons - det är helt omänskligt att ha det sådär. Mitt hjärta blöder för honom, lilla fina fina Alfons.

Önskar att all smärta försvinner och att Haplon ska visa sig rädda hans liv!

Tänker på er - krama Alfi!

2007-02-19 @ 07:52:20
Postat av: Elisabet Roslund

Att komma till ett läge då man som förälder ska behöva vara med om att tänka: "Kan ett slut vara värre än detta", går inte med ord att beskriva.....
Varma kramar till er alla/Elisabet

2007-02-19 @ 08:07:37
Postat av: Marie från Hörby

Stackars lille killen som har så ont. Det är omänskligt att ett barn ska behöva lida så.
Det finns inget att säga, men mina tankar finns med er hela tiden.
Kram

2007-02-19 @ 08:14:54
Postat av: Lotta på Mvc

En hel famn styrka vill jag ge till er. Ni finns med i mina tankar hela tiden. Alfons! Vår allas lille sjörövare. Fortsätt kämpa, lite lite till, så ska du se att du snart hittar skatten (Haplon). Bara runt nästa udde också...sen ska du få se.
Kram kram kram....

2007-02-19 @ 08:15:36
Postat av: Quirre

Jag är så ledsen för er skull. Det är en så stor sorg att Alfons ska behöva ha det såhär. Ni finns i mitt hjärta. Sänder extra styrkekramar och tankar till er. Kram

2007-02-19 @ 08:40:22
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Jessica.

Nu har jag läst hela Alfons blogg. Det är svårt att finna ord för vad ni går igenom, väldigt få kan nog föreställa sig, tack och lov. Jag har fått en viktig, men hemsk inblick i detta och skänker nu pengar till barncancerfonden, och ska ge blod. Ni verkar vara väldigt starka människor. Jag håller mina tummar, för ni förtjänar liv. Smärtfritt liv. Tänker på er, tankekraft kan göra mycket.
Kramar och massa lycka.

2007-02-19 @ 08:44:06
Postat av: Anna

Vilken sorg att läsa det ni skriver. Jag hoppas att de på något sätt fick bukt med hans smärta i natt så att han slipper ha så där ångestframkallande ont.

/Anna

2007-02-19 @ 09:06:41
Postat av: Miriam

Ofattbart att ett barn "får" ha så ont! Stackars, stackars Alfons!

Kramar

2007-02-19 @ 09:18:04
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Anonym

Mia! Jag förstår att du inte menar illa, men SKÄRP DIG! Tror du att en familj i denna smärta bryr sig om gratisvaror? När Catarina orkar dela med sig av sina förfärliga erfarenheter så skicka kärlek moch stöttande ord, inget annat. Fiska värvningar någon annanstans!

2007-02-19 @ 09:23:47
Postat av: Anna

Mia! kan ta och hoppa ner i en vulkan eller nått. Oförskämt beteende. alfons du är stark!

2007-02-19 @ 09:33:52
URL: http://chubs.blogg.se
Postat av: Åsa

Tänker på er hela tiden... Att Alfons ska får ha så ont de finns bara inte. Hoppas morfin pumpen e rätt inställd nu efter läkar besöket så Alfons slipper den olidliga smärta. Orkar kämpa HAPLON väntar runt hörnet. Tänker på er alla 5!! Från en i cyber världen som besöker er sida dagligen. KRAMAR!!

2007-02-19 @ 09:38:13
Postat av: mia

Vill bara påpeka att vi (tydligen) är flera mia som är inne här och hälsar på Alfons och hans familj och att jag INTE har något med det första inlägget här att göra. Som vanligt massor med tankar och styrkekramar till hela familjen. Hoppas hoppas så inneligt att smärtorna har givit med sig. Kram mia

2007-02-19 @ 09:39:29
Postat av: Quirre

Du som hackar på "Mia" - varför skickar inte du kärlek och stöttande ord? Jag är säker på att Catarina och Christian hade uppskattat det mer än att du "skäller" på andras blogginlägg....
Kramar till er alla.

2007-02-19 @ 09:41:16
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Ulrika (Matildas mamma)

Det låter som att det måste vara helt outhärdligt. Sliter i en mammas hjärta att känna att man inte kan eller 'får' trösta sitt barn. Lider så med er.
Varmaste styrkekramar från Ulrika (Matildas mamma)

2007-02-19 @ 09:41:50
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: Inger

Gode Gud (om du finns) lyssna på alla oss som tänker på lille Alfons, ge honom och hans familj all styrka och framför allt. Ge honom en chans, han förtjänar den, han är bara en liten kille ! Ge honom ett liv, ge honom HAPLON.

Jag är förtvivlad över att livet kan göra så mot en liten grabb som borde springa på pigga ben !

Varje steg åt rätt håll känns som en liten seger, men Alfons skall ha den STORA segern ! Inget annat !

Kram !

2007-02-19 @ 09:44:07
Postat av: Anna-Karin

Stackars lille Alfons. Det gör ont att läsa hur han lider och att han har så ont att man har svårt att dämpa smärtan... Så grymt. Tänker på er ofta.
Kram!!!

2007-02-19 @ 09:55:00
Postat av: Andreas Lena o Tova

Vi är så ledsna jag och Andreas, vi gråter lite då och då.Jag förstår som mamma att ni aldrig aldrig någonsin lämnar honom håll honom och klappa på honom och ta hand om er så gott det går
Många kramar i allt detta svåra. Tova hälsar också hon sa igår. Vet du varför jag var ledsen förut mamma? det var inte för att jag var rädd för spindlar det var för jag var ledsen för Alfons. Kram igen

2007-02-19 @ 09:57:35
Postat av: Sofie B

Varma, varma kramar. Tänker på er, så hemskt allt kan vara...

2007-02-19 @ 10:11:39
Postat av: Inger i Hägersten

Stor kram till er alla.Tänker ofta på er!!Varför måste ett litet barn lida så,finns inget svar.Han har en så fin familj Alfons.

2007-02-19 @ 10:18:21
Postat av: Therese Hedman ÄNGLAMAMMA till william

Det gör så ont i mitt hjärta.. kan verkligen känna er smärta och ångest. Vet hur det kryper i kroppen av obehag och hur man griper efter halmstrån... små små ljuspunkter.... Tänker på er så ofta, även fast vi inte känner varandra! Det enda vi har gemensamt är att våra älskade barn drabbats av denna hemska sjukdom, neuroblastom.. JÄVLA CANCER ! Hoppas fortfarande på ett gott slut ! Många kramar

2007-02-19 @ 10:59:38
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Emma

En stor kram till er! Ni finns i mina tankar.

2007-02-19 @ 11:24:14
Postat av: Boel Johansson

Det gör ont i en hela tiden när man läser Eran blogg. Varför skall de bästa man har behöva drabbas. Ingen skall behöva ha dessa smärtor och ha så ont. Jag följer er varje dag och hoppas att allt skall bli bra. Du en en riktig kämpe Alfons.
Jag hoppas att ni kan få en inre styrka av alla de fina inläggen i Eran gästbok och att Ni blundar för de personer som inte förstår sig på vad man kan och inte kan skriva.
Vi tänker på allesammans
kramar i massor

2007-02-19 @ 11:27:32
Postat av: Nettan

"Åh Kära Nån" för att citera Nasse i nalle Puh som går varm här hemma just nu. Att du lille Alfons orkar tjafsa fast du har så ont visar vilken kämpaglöd du har. Håll nu ut, hoppas att Haplon snart kan starta och att det hjälper. Tycker att ni är beundransvärda Catarina och Christian, även fast jag bara känner er utifrån det jag läser här i Alfons blogg!

Många många kramar

Nettan m familj

2007-02-19 @ 11:27:51
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: Anna

Jag tittar in för att skicka en massa styrka till er allihopa, håll ut Alfons, haplon är nära nu!!!
Ni finns i mina tankar!

Massa styrkekramar från mig!
//Anna

2007-02-19 @ 11:47:14
URL: http://annasplejs.com
Postat av: Matilda

En massa kramar till er alla! Tänker på er.

2007-02-19 @ 12:06:21
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: Emma (Vilmas mamma)

Stackars stackars modiga lilla Alfons. Kramar till er alla!

2007-02-19 @ 12:52:01
Postat av: Maria i Hälsingland

Ni är beundransvärda ni föräldrar! Att orka skriva och berätta om er hemska vardag och om Alfons lidande på det sätt ni gör trots all er ångest och förtvivlan... Vet ( genom andra som varit i er situation) att det även kan vara en slags " ventil" att få skriva av sig och få andras reflektioner på det som händer...
Ni är i mina tankar och vi ber för Alfons....
All lycka till er. / Maria

2007-02-19 @ 12:57:37
Postat av: Susanne Folkeson

Håller med alla Er andra som har skrivit, det är för jävligt att ett litet barn ska behöva gå igenom detta.
Fast jag inte känner er sänder jag er massor av styrkekramar

//Susanne

2007-02-19 @ 13:25:52
Postat av: Jennie

Som vanligt är jag tom på ord men full av gråt i halsen. Detta omänskliga lidande, fullständigt utan mening.

Ge Alfons en stor kram från Tilda och hennes familj. Även om hon inte är så gammal så tänker hon på honom emellanåt. Det finns det nog snart inte någon som inte gör.

Många, många kramar till er andra också naturligtvis.

2007-02-19 @ 13:31:27
Postat av: Babsan i Lund

Stor KRAM till Er alla & många många tankar.
Babsan

2007-02-19 @ 13:52:41
Postat av: Ingela

Håller alla tummar och tår för bra besked idag, så att ni kan gå vidare mot ett tillfrisknande. Att en liten kille ska behöva gå igenom det som Alfons gör är så ohyggligt hemskt och sorgligt.
Varmaste cyber-kramar!

2007-02-19 @ 14:05:55
URL: http://familjenborell.blogg.se
Postat av: Anonym

Stora varma styrkekramar till er alla och speciellt till lille tappre Alfons! Vi känner inte varandra men ni finns OFTA i mina tankar.
Yvonne

2007-02-19 @ 14:09:37
Postat av: åsa

tårarna rullar ner för mina kinder varje gång jag läser här, jävla skit cancer. mitt hjärta värker så mkt när jag tänker på er alla 5 fast vi inte känner varandra. heja alfons du måste vinna!!!!!!

2007-02-19 @ 14:13:05
Postat av: Emelie

Lilla Alfons, det gör ont att läsa att du har så ont!

Massor hjärtan till er allihop!

2007-02-19 @ 14:29:21
Postat av: Charlotte i USA

Tanker pa er och hoppas att ni far besked om fortsatt behandling och att Alfons smarta lindrats.
Finner inte fler ord att skriva men hoppas att ni forstar att tankarna ar destu fler och definitivt hos er.

Stora Starka Styrkekramar fran Charlotte

2007-02-19 @ 15:38:02
Postat av: Monica R

Jag hoppas smärtlindringen funkar bättre snart.
Tänker på er!!
kram Monica

2007-02-19 @ 16:01:55
Postat av: M.

Blev tipsad om din blogg, och blev rörd redan av beskrivningen under rubriken. Jobbar som usk. på sjukhuset i Hstd och läser till sjuksköterska, och jag skall tipsa mina klasskompisar hit. Stå på er!

2007-02-19 @ 16:42:17
URL: http://www.malmstedt.blogg.se
Postat av: sanna

Ni finns ständigt i mina tankar. Ge inte upp, Alfons. Många kramar!

2007-02-19 @ 16:45:26
Postat av: Anonym

Vet inte riktigt vad jag ska skriva...Det känns så orättvist att Alfons och ni andra i familjen ska behöva gå igenom något sådant här. Hoppas verkligen att smärtlindrigen funkar bättre så att alfons slipper ha ont. Hoppas också att behandlingen hjälper, har verkar ju trots allt vara en riktig kämpe, er alfons! Läste lite gamla inlägg, från när ni började blogga och hittade då detta
"Det är inte okej att döden varje dag flåsar oss i nacken och hotar både med indragen aptit och livsgnista.
Det är inte okej ALLS att döden tar plats i vårt mittensäte, lägger sina armar i kors och sätter sig till rätta.
Det är inte okej att ta din sista ork att ta dig upp för trappan till ditt näste och ditt krypin när du behöver lugn. Det är heller inte okej att beröva dig det självklara livet. Det kommer ALDRIG att vara okej att ta dig från oss!
Kämpa på alfons o familjen, jag håller tummarna för er!

2007-02-19 @ 16:52:44
Postat av: Jenny

Det är så fruktansvärt att läsa om hur svårt Alfons och ni alla har det! Det värker i hjärtat och jag har er ofta i mina tankar. Jag ber för Alfons!

2007-02-19 @ 17:04:56
Postat av: Emma

Jag hoppas så otroligt mycket att det blir bättre snart. Kram till Alfons och hans familj!

2007-02-19 @ 17:23:27
Postat av: Christina från Torslanda

Alfons, du vet att hela världen håller på dig!! Den otäcka sjukdomen har ingen på sin sida.

2007-02-19 @ 17:34:17
Postat av: sarah

älskade alfons! kämpa, kämpa!! du är den bästa, du är så stark och duktig! jag kan inte tänka mig världen utan dig i den, jag vill inte! vi hejar på här uppe, håller alla fingrar och tår och allt vad som nu kan hållas och vet att denna strid utkämpar du ensam. vi står maktlösa bredvid och tittar på, och vi hoppas och önskar! och till er flickorna löv, catarina, alma-lee och vera: tack för vår lilla titt-in i fredags, det var så gott att träffa er och få känna era armar runt min hals. jag önskar så att nästa gång så ses vi allihop, hela familjen löv. lilla alma, att höra dig skratta i allt det svåra ger mig hopp. du är den bästa lillasyster alfons kan önska sig, och du ger så mycket styrka och glädje. vera-barnet, lilla glädjeknyte. vilken underbar bäbis du är, bästa medicinen för hela familjen. alfons, dina systrar behöver sin bror, alfred behöver sin bästis. älskade gossebarnet, stanna hos oss!!

2007-02-19 @ 17:37:59
Postat av: Maria i Vagnhärad

Åh vad jag önskar att Alfons får en smärtfri natt.
Och att ni kan få sova lite.

Kramar ifrån Maria.

2007-02-19 @ 17:39:10
Postat av: angelica

Krama lilla Alfons från mig! Tänker på er!

2007-02-19 @ 17:42:28
URL: http://wippzi.blogg.se
Postat av: Johanna

Just nu hittar jag inga ord...Många varma kramar till finaste Alfons med föräldrar och syskon.

2007-02-19 @ 18:33:27
Postat av: Lotta H

finns inga ord. tänker på er

2007-02-19 @ 18:37:19
Postat av: asa och stefano

vi tanker pa er.

2007-02-19 @ 18:38:13
Postat av: Anna

Jag vet inte vad jag ska skriva, förutom att jag känner att jag måste skriva något...Kanske försöka skicka lite styrka till er med dessa rader...

2007-02-19 @ 18:53:36
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: Margareta

Åh stackars Alfons...tänk om jag kunde gjort nåt..! Men jag känner glädjen över att såå många engagerar sig...känner empati o omtanke!!Jag har dotter som är gift i England..upplever mkt att människor där engagerar sig o är support om du har det svårt!! Lite mer känslor än i Sverige upplever jag!! Man bryr sig mkt!! Glad att det verkar bli så här oxå!! Många varma tankar till er som har det så svårt nu..Stor kram /Maggan

2007-02-19 @ 19:01:35
Postat av: Carina i Göteborg

Finner inga ord, men ni finns i mina tankar, som vanligt. Många styrkekramar och känn värmen och alla tankar från oss som finns runt omkring på ett eller annat sätt. Carina och Rasmus

2007-02-19 @ 19:16:26
Postat av: Vintage* Jessica

släpper dig aldrig ur mina tankar !!!!
Du finns där alltid Alfons

KÄMPA

2007-02-19 @ 19:48:48
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Moster Malin

Du älskade unge har slagit oss med häpnad förr. Snälla du gör det igen.

All kärlek till er.

2007-02-19 @ 20:03:27
Postat av: Martina

Jag har sedan en tid tillbaka läst er blogg, och beundrar er för den oerhörda kamp ni för.... Ni är fantastiska! Jag tänker på er ofta, på hur ni fångar ögonblick och minnen. Kämpa på och ta hand om varandra.
Kramar i massor från mig!

2007-02-19 @ 20:03:40
Postat av: Cissi

Det var så länge sedan jag skrev att jag skäms. Jag är ju inne här varje dag och läser, men har inte tyckt att jag haft något vettigt att säga. Man vill liksom inte tänka på hur helvetiskt ni har det, man vill bara skjuta det ifrån sig och låtsas att allt bara är en hemsk dröm. Att det inte händer. Men det går ju fan inte. Varje dag påminns man, världen är full av små härliga ungar, små Alfons som springer runt och busar på gården, som åker pulka i backen, och sitter på MacDonalds och äter hamburgare...

2007-02-19 @ 20:18:58
Postat av: Marie-Louise

Så fruktansvärt...Hoppashoppas att det blir bättre snart.

2007-02-19 @ 20:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback