Delfinen Luna leker med Alfons och Alma

Delfinen Luna leker med Alfons och Alma

Kommentarer
Postat av: gunilla i dalom

Härligt med lite andra vyer i väntan på det braiga beskedet. Varmaste, varmaste!

2007-01-30 @ 07:16:48
Postat av: Quirre

Delfiner - absolut de bästa djuren att hämta kraft ifrån. Vilken härlig upplevelse!
Jag är så glad för er skull! Kram

Postat av: Boris

Jag vill vara den första att välkomna er in i den exklusiva klubben av haplonister, jäklar vad skönt att läsa detta var ett riktigt hoppfullt besked.
Nu Christian gäller det att du levererar bästa kvaliten till Alfons det är som en gravid kvinna som får lägga ner alla sina laster sen är det bara att köra.
Gör som vi lyssna på läkarna, måla fan på väggen för det kan bli en jävulsk resa........eller inte.
Största kramen som finns till er från Älmhult.

2007-01-30 @ 11:39:11
Postat av: Gammelfastern

HURRA! HURRA! HURRA!

2007-01-30 @ 13:25:07
Postat av: Anonym

HURRA!!!! DÖD ÅT CANCERN!!!!



kramar i massor från mig o min fruga

2007-01-30 @ 13:35:14
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Elisabet i Malmö

Vill utbringa ett stort GRATTIS! till dej Catarina.
Hoppas att det blir en dag då du känner glädje och hopp och tron på framtiden igen. SKÅL! på er alla Kram/Elisabet

2007-01-30 @ 14:47:36
Postat av: asa coh stefano

ja grattis till er alla!!!

2007-01-30 @ 16:03:08
Postat av: fröken fräken

Härligt att ni fick komma iväg och få vara en familj. Att få vara tillsammans och ha roligt en stund. Att de jobbiga tankarna kanske försvann för en stund, då och då.

Kan inget om det här med Haplo;n, men som jag förstår på kommentarerna är det något positivt. Hoppas på det bästa för er och Alfons.

Kram!

2007-01-30 @ 16:18:06
Postat av: Malin

Måste faktiskt få säga att jag är lite avis på er som fått klappa på delfinerna! Men det är ni väl värda hela bunten! Kram

2007-01-30 @ 16:44:48
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag menar alltså inte "väll värda" utan "vääääl värda" Alltså att ni är värda det jättemycket!
Kramar igen

2007-01-30 @ 16:45:45
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Matilda

Åh vad roligt att klappa på delfinerna hörrni! Jag blir riktigt avundsjuk, för det skulle jag också vilja göra!
Skönt med Haplon föresten!
Tänker på er! Kramar!

2007-01-30 @ 17:16:35
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: Birgitte

Vilken lättnad. Så skönt att höra. Jag är säker på att också delfinerne är ekstra glada :o) Som alltid är mina tummar hård holda för er. Men hur mår Alfons egentligen? Mår han bättre?

2007-01-30 @ 20:56:46
Postat av: gunilla i dalom

God kväll mina vänner. Varmaste i vanlig ordning och många tankar. Ja,Christian nu får du samla dina trupper och ta kål på den där jäkla diktatorn cancer. Visa den jäveln vem det är som vet bäst och vem som har mest hjärta i kroppen. Vi står i samlad trupp bakom dig. Kramar!

2007-01-30 @ 22:07:31
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

God morgon och varmaste.Klappa på barnen och säg att dom är fina! I går tog vi stygnen på Bärta, så nu är hon sig lik igen. Ha en bra dag och ta igen er inför det stora som ska ske. Massor med tankar och kramar!

2007-01-31 @ 07:19:04
Postat av: Mormor

Ja, hurra för att haplon blir av. Samtidigt är det svårt att vara riktigt glad, eftersom vi anar vilken djävulsk resa Alfons måste ut på. Vi anar och fruktar den, och inser samtidigt att den kommer att vara hundrafalt värre, obeskrivbar, på alla sätt.

Svårt att vara glad när man ser hur dåligt han mår, hur smal han är och hur han jämrar sig när han har ont. Trots dubbla opieplåster och morfin och alvedon. Jag kan inte föreställa mig cancersmärtan, har alltid tänkt att "man har ju så bra mediciner numera, cancer är ingenting att vara hysterisk inför"... Men nu är jag rädd, livrädd. Det jag ser Alfons gå igenom... Lilla, lilla killen... Att du ändå kan stoja med dina kusiner några timmar en januarikväll som igår är ett under, som bara ett barn mäktar med. Du är i sanning en hjälte, Alfons och din mormor älskar dig och lider med dig.
Många många kramar till dig och dina systrar från mormor

2007-01-31 @ 11:51:50
Postat av: Mormor

Och kramar till alla dina kusiner! Igår var första gången ni alla var samlade sedan ni blivit nio. Och så missade vi att ta nya kusinfotot!!! Vi gör det nästa vecka istället! En eftermiddag får ni komma in till mig, alla barnbarn, och ha en kraftigt försenad "julgransplundring"! Julgranen är ju sedan länge utkastad, men PEPPARKAKSHUSET består. Det ska ni få krascha på sedvanligt vis och sedan äta upp. Jag får väl damma av det innan!!!
Pussar i masson till er alla från mormor/farmor

2007-01-31 @ 11:56:26
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste till natten. Som vanligt är mina tankar hos er alla. Kramar.

2007-01-31 @ 21:39:22
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste på morgonsida.I dag är jag tidigt på jobbet. Glömde bort att det skulle komma folk som vill ha en kaffeskvätt. Så nu har jag lagt bullar på upptining i micron. Kylan har lagt sig och det är riktigt skönt ute. Tankar och kramar som vanligt i stora mängder till er alla.

2007-02-01 @ 07:07:56
Postat av: Åsa

Tänker mycket på er och skickar massor av styrkekramar inför denna behandling som, vad jag förstår, kommer att vara bland det värsta....
Är både glad och ledsen för er skull - varför ska han behöva gå igenom detta? Å andra sidan, så om det innebär att Alfons blir frisk, så är det ju värt det!
Kramar från Åsa

2007-02-01 @ 08:04:14
Postat av: Kajsa

Hej min älsklingar!

Tack Alfons för att du hjälpte mig att komma ihåg hur roligt det är att lägga puzzel! Jag hoppas att du också tyckte att det var kul! Puss på dig sötnos!
Är lite avundsjuk på att du och Alma fick träffa delfinerna, jag hann ju aldrig se fotona heller. Nästa gång!

Att få veta att Alfons får leva lite till och att de satsar på att göra HAPLOn var ingen stor lättnad. Att veta att han inte dör nu ger en paus, men inte mer. Tänk om de hade kunnat säga "JA! Nu är det sant, han kommer inte dö nu, vi har slagits färdigt mot den JÄVLA cancern." DET hade varit en lättnad. Nu fortsätter kampen utan att energi och ork har kunnat fyllas på. Det är nästan så att de här pauserna när allt stannar upp i väntan på besked skapar mer spänningar som läggs på de gamla.

Jag är så imponerad av all styrka ni har inom er Catarina och Christian! När jag åker från er så är jag både glad och ledsen.
Glad för den jävla-anamma-känsla som ni sprider omkring er, för att era barn är så underbara och ni delar med er så mycket av er själva, hela familjen. Jag har alltid gyllene ögonblick med mig hem som jag vårdar ömt (speciellt de med Alfons eftersom jag för säkerhets skull hamstar på dem). Tack för att jag får vara en del av er familj emellanåt!
Det som gör mig ledsen är att se er helt trötta och slut, så spända av att tvingas kämpa och upprätthålla en någerlunda vardag och trygghet för er och era barn. Jag försöker göra vad jag kan för att hjälpa er med det, det finns så få sätt att avlasta er. Det är ni som tar den stora smällen, ni som får lida så av denna fruktansvärda sjukdom. Det gör ont att se sorgen fåra era liv och kroppar.

Ingenting är säkert under HAPLOn, men i mitt hjärta finns det fler puzzelstunder med Alfons och jag hoppas därför på det bästa. Med all min kärlek önskar jag er lycka till med att skapa lugn och vardag tills allt drar igång om två veckor! Jag finns här, ring om ni vill ha mitt sällskap, annars ringer jag och pratar lite.

Kramar Kajsa

2007-02-01 @ 15:27:55
Postat av: Mormor

Älskade Kajsa, det är så mycket du gör genom att vara just den du är, närvarande, tillsammans. Bara du och Ditte som kan leka så med barnen, klä ut er och jaga varandra genom huset. Ja också Tobbe, som busar mest... Du är en ovärderlig tillgång och passar så väl in i klanen. Kramar i massor!

2007-02-01 @ 17:13:17
Postat av: Elisabet i Malmö

Det är inte lätt att leva och ibland blir det bara "för mycket" av allt det jobbiga. Det bästa är dock att ta var dag för sig och se fram emot nästa solstråle som tittar fram. För bakom alla moln så finns dock solen. Att känna hur krafterna börjar att ta slut är ju inte så konstigt. Att se sitt barn vara sjuk och lida är det mest fruktansvärda som finns. Men med all er kärlek till varandra tror och hoppas jag att solens strålar kommer att lysa starkt över er alla en dag. Då blir det riktigt, riktigt varmt. Då har ni också fått krafterna tillbaks igen.
Kram/Elisabet

2007-02-01 @ 17:22:29
Postat av: Kajsa

Tack Birgitta! Det är fint att se dig där också, du ser trött ut och jagas av fler demoner. Jag tänker att det är bra att jag kan avlösa dig lite också.
Kram!

2007-02-01 @ 19:58:25
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste tankar och kramar. Pussa vår hjälte på huvudet

2007-02-01 @ 21:03:56
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Anonym

Varmaste på morgonkulan. Kramar och tankar till er alla. Orden räcker inte till för detta som nu ska ske.Puss och kram.

2007-02-02 @ 07:06:04
Postat av: Quirre

Vilken fin familj ni är! Jag förstår samtidigt att ni orkar, Catarina och Christian, som har så underbara människor omkring er - så fulla av värme och kärlek.
Tänker på er mycket - och önskar så mycket att här en dag ska stå på bloggen..."ALFONS ÄR FRISK!!!!!"
Massor av kramar till familjen Löv och speciellt till Alfons

2007-02-02 @ 07:58:22
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Louise

Mina tankar finns hos Er alla väldigt ofta..

Kram Louise

2007-02-02 @ 11:43:36
Postat av: Lovisa

Åh, det är så jätte roligt att se på delfiner! En del är ju jätte duktiga! =D kram.

2007-02-02 @ 12:31:45
URL: http://knasig.blogspot.com
Postat av: Quirre

Jag har länkat till er blogg från min blogg och kom på att jag kanske först ska fråga er om lov...?
Hoppas att det inte gör något.
Krama fina Alfons från mig.

2007-02-02 @ 13:09:47
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Anna

Hej hej,
Från en grinig till en annan... hoppas läget är drägligt. Jag var så upptagen med att beklaga mig över 61:an, vi hinner förhoppningsvis prata lite nästa gång. När vi trodde att vi var fast därnere gick det ok, när vi blev lovade ett rum på 64:an ikväll var det en enorm lättnad och när löftet drogs tillbaka och vi trots allt måste bli kvar på 61:an kändes det helt plötsligt helt olidligt. Inte minst efter att Micke haft en dag av strul o klantigheter därnere. Men men, det får gå, det finns värre scenarion än så. Vi lär bli kvar ett tag till, så vi ses kanske snart igen.
Kram,
Anna

2007-02-02 @ 17:15:09
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Rakel

Hej ni är bäst i världen många pussar och kramar i från Rakel. Många kramar från Mikael också.

2007-02-02 @ 20:06:48
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste tankar och varmaste kramar till natten, till er alla!

2007-02-02 @ 21:29:55
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: kim

hej! jag har oxå varit med på delfinshow dom är såå söta :) jag klappade flipper :) hehe

2007-02-15 @ 12:55:23
URL: http://kimj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback