Måndagen den 22 januari. Om att ännu en farhåga besannas.

Visst är det en ny tumör, den där hårda lite runda knölen som svagt buktar ut strax ovan det vänstra nyckelbenet. Visst är fienden ohyggligt nära; jag kan inte ens ta honom och springa för livet med den inom honom. Mitt livs värsta fiende bor i min sons kropp. Och honom jag lovade skydda mot allt ont och all djävulskap som jag bara kunde. Och visst skulle jag ge mitt liv. Denna djävulskap rår jag inte på. Denna djävulskap skulle jag kunna strypa med mina bara händer och spotta på. Denna djävulskap bara fortsätter och fortsätter och nu är det så svårt att känna hopp.

Det är sällan jag ställer mig frågan varför. Men detta går över allt förstånd och allt förnuft. Varför i helvete kan den jäveln inte bara självdö?

På onsdag sövs Alfons 08.30 och kommer att vara sövd för både biopsi av tumören vid halsen, MR och MIBG. Det kommer att ta 6-7 timmar förmodligen. Jag räknar med att få ett preliminärt svar senast på fredagen eftersom man planerar för operation i buken redan nästa vecka! Och håll tummarna för att det inte har spridit sig så man lägger ner allt nu när vi är så nära HAPLOn´.

Idag såg jag att Alfons hår på huvudet har börjat växa ut igen och att hans tjocka mörka fransar och bryn kommit tillbaka. Jag vet att det är sista gången med cellgifter. Jag hoppas att få se det igen någon gång i mars eller april, utan cancern i kroppen. Tänk... Det kan vara inom räckhåll. Nu gäller det bara att hålla ut, fokusera och inte tappa fästet.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Charlotte i USA

Neeeeej,
det var ju inte sa har det skulle bli. Stackars, stackars lille Alfons att behova sta ut med sa mycket och anda vara sa liten.

Jag haller alla mina tummar, tar och allt annat for den delen jag kan fa tag i, for att undersokningen pa onsdag gar er vag och banar vag for den kommande HAPLON. Nar i sa fall ar den planerad?

Tack an en gang for att ni pa ett sadant underbart satt delar med er av ert liv och er kamp. Det far oss har ute i resten av varlden att hoppas, gladjas och lida med er men aven fa en att nyktra till over ens egna triviala "bekymmer" som egentligen faktiskt inte ar nagot... Ni far en att forsta vikten av att verkligen njuta av nuet och vad man har(positivt eller negativt). Hoppas att ni forstar vad jag menar.

Halsa Alfons att det ar folk anda borta i Amerikatt som vinkar till honom, som hejar pa honom och som faktiskt tittar pa samma mane som han gor! Alfons,du ar varldens modigaste kille!!

Stora Starka Styrkekramar fran Charlotte

2007-01-23 @ 04:50:16
Postat av: gunilla i dalom

Som vanligt, när allt blir till ett större helvete än vad det redan är, har jag svårt att hitta orden. Men inte farao ska det skita sig nu! Nu när gerillakriget står så nära. Jag blir så sabla arg!!! Nehej, det är nu tummarna hålls runt om i vårt avlånga land. Och några tår är säkert inblandade i det hela också.

Varmaste, varmaste, varmaste tankar och kramar!!!

Postat av: Maria i Vagnhärad

Hejsan.
Neeej det är inte sant =( Stackars Alfons.

"Tänk om man kunde strypa denna Cancer", ja då hade vi nog utrotat denna hemska sjukdom för länge sedan.

Jag skall hålla tummar och stortår allt jag kan hålla, på Onsdag.
Men sedan skall Alfons bli frisk och håret skall växa ut.

Tänker på Er Alla.
Kramar ifrån Maria.

2007-01-23 @ 07:57:57
Postat av: Ellen

Jag fokuserar på det du skriver sist: Om några månader kan vi få se en Alfons med hår och ögonfransar och ögonbryn utan cancer i kroppen. Det är det jag känner att jag måste tänka på. Det andra är för hemskt. Jag hoppas verkligen att ni kan fortsätta behandlingarna enligt planerna. Och självklart också att de går bra.
Många kramar

2007-01-23 @ 08:27:21
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Boel i Västerhaninge

Hej!

Neej, det känns så hårt och orättvist. Jag blir förtvivlad över att barn skall behöva drabbas och genomlida all denna smärta.
Vi håller tummarna för Alfons och önskar av hela vårt hjärta att allt går bra. Vår dotter som fick tumör i benet för ett år sedan fick häromdagen reda på att hon fått en ny cysta, men efter dagar av oro så visar det sig att den var ofarlig. Men varför skall vi som redan är drabbade drabbas ännu mera.
Ta hand om varandra och kram om Alfons från oss alla.
Boel, Stefan, Mimmi och Christopher.

2007-01-23 @ 08:28:56
Postat av: Jennie

Jag blir så ledsen för allt Alfons och ni får utstå. Fast jag blir också förbaskat förbaskad och arg över hur orimligt mycket skit en liten pojke och hans familj ska behöva uppleva.
Jag håller andan, tummar och tår. Jag tänker på er och skickar en lika stor och varm kram som jag fick igår.

2007-01-23 @ 08:38:52
Postat av: Åsa

Man blir så uppgiven och undrar varför cancern inte ger med sig och varför i helvete den hela tiden förökar sig och framför allt - varför den har gett sig jävelen på att ta över hela denna fina gossens kropp!

Jag håller mina tummar och tår för att inte cancern har spridit sig ytterligare och för att Haplon ska kunna genomföras!

Jag önskar så av hela mitt hjärta och hela min själ att det hela ska få ett lyckligt slut och att Alfons blir av med sin cancer och att, som du skriver, i mars/april han får möta våren utan cancer och med hår, ögonbryn och fransar!

Jag hoppas och önskar!
Många kramar från Åsa

2007-01-23 @ 08:40:55
Postat av: Matilda

Tummarna hålls så hårt det bara går!
Tänker på er, hela familjen. Massa kramar!

2007-01-23 @ 08:41:53
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: Marie från Hörby

Jag håller också tummarna så hårt det bara går! Nu får det väl ändå vara nog!
Hoppas, hoppas att undersökningarna på onsdag visar så bra resultat som möjligt så att det går att genomföra Haplon. Det bara måste bli så!
Många kramar

2007-01-23 @ 08:45:00
Postat av: Tommie

Det var roligt att träffa Alfons igår, det var ett tag sen nu. Han är en härlig kille med glimten i ögat trots alla vedermödor.
Vi stöttar er allt vi kan. Tillsammans är vi starka!
"We shall overcome" som Birgit Friggebo så vackert sjöng.

2007-01-23 @ 08:58:07
Postat av: Charlotte med familj

Vi tänker på er och håller alla tummarna för att det blir så bra resultat som möjligt av undersökningen imorgon.
Kämpa på du tappre Alfons och kämpa på resten av familjen! Många, många kramar

2007-01-23 @ 09:37:06
Postat av: Miriam

Å nej, nog kunde det väl ha fått vara nog?! När är det nog?! NU!

Jag tänker på er och kommer att hålla extra mycket tummar och tår på onsdag och framöver.

Kramar!

2007-01-23 @ 09:58:43
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Marion Nielsen

Krydser fingrene for i morgen! Ved slet ikke hvad jeg skal skrive....det er så uretfærdigt!

Kram
Fam. Nielsen

2007-01-23 @ 10:02:49
Postat av: Maria i Hälsingland

Hej på er

jag följer er kamp här på bloggen och hoppas varje ggn jag går in att det ska stå glada nyheter. Det gör verkligen ONT i meig att läsa det sista inlägget. Jag hoppas verkligen Alfons slipper värk och smärtor och att ni får göra Hablo´n...

Jag är för er en okänd människa som ni aldrig träffat och som ni förmodligen aldrig kommer att träffa heller, men jag tänker mycket på er och Alfons.
Lycka till med allt!

2007-01-23 @ 10:16:40
Postat av: Anna

Jag blir så otroligt ledsen för er skull, men samtidigt tar jag sikte mot den lilla strimma av hopp som fortfarande finns. Det finns bara en väg framåt nu, inga snegligar mot hemska avgrunder!!!

Tummar och tår hålls krampartat!

/Anna

2007-01-23 @ 10:18:21
Postat av: Annelie (Zackarias mamma)

Sorg, oro, förtvivlan... jag kan bara ana vad ni känner. En sak är ju säker - ni har en kämparkille och det verkar han ha fått av sina föräldrar, var den där andra skiten kommer ifrån är helt ofattbart. Tänker på er mycket!
Bamsekramar Annelie

2007-01-23 @ 10:19:56
Postat av: Boris

Låter som du blev ett snäpp starkare sen gårdagen det var ju en tur det för beskedet du skriver om var ju ett riktigt tungt slag även i neuroblastomkretsar räknat, det har varit svårt att ge er kraft mer än att Pascall skulle ju inte levt idag och jag vet att det ger er hopp, det är en ödesdiger vecka som väntar framför er hoppas att läkarna kämpar emot alla resultat som ges undersökningarna och sätter igång haplon.
Boris

2007-01-23 @ 10:23:11
Postat av: Amanda

Jag tänker mycket på er.

2007-01-23 @ 10:56:03
URL: http://manduzana.blogg.se
Postat av: Sofie B

Hoppet finns där. Alltid. Jag vet inte vad jag kan säga, mer än att jag älskar er. Det, och att ni finns hos mig i hjärtat.
Håller alla fingrar & tår för att det går bra imorgon. Kärlek.

2007-01-23 @ 12:38:37
Postat av: Alfons Faster Therese

Jag finns här när ni än behöver, glöm inte det.

Puss

2007-01-23 @ 12:49:38
Postat av: Quirre

Kramar i massor - hoppas och önskar att allt blir bra. Ni finns i mitt hjärta.
Kram från Quirre

2007-01-23 @ 13:12:49
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Emma (Vilmas mamma)

Det är helt ofattbart vad Alfons ska behöva gå igenom. Jag kan bara ana en del av er förtvivlan. Men Alfons och ni är hjältar och vi håller alla fingrar och tår för er. Jag blir lika glad varje gång jag ser att Alfons är på dagis, att han orkar!
kramar!

2007-01-23 @ 13:22:14
Postat av: Sara o Anton

Ibland känns det som att allt man kan skriva är så blasé och tomt på innehåll. Ord är kraftlösa i många situationer ändå är ord och kramar och tankar det enda vi har som håller oss tillsammans. Vi håller tummar, tänker på er och vill Alfons allt bästa. Blir förbannade och arga och ledsna och vill också strypa skiten eller hoppas på en självdödene tumör. Ni är i alla fall dem starkaste vi känner! Ni tappar inte fästet. Miljoner kramar Sara och Anton.

2007-01-23 @ 14:32:34
Postat av: Malin

Usch, jag blir verkligen berörd till tusen när jag läser om detta. Så sjukt jävla orättvist att sånt här drabbar, vet inte ritkigt vad jag ska säga faktiskt. Men jag håkller verkligen tummarna! Ta hand om er och de jättefina barnen:)

2007-01-23 @ 15:46:50
Postat av: Susanne Folkeson

Hej
Vill att NI ska veta att jag tänker på Er, trots att jag inte känner er eller har mött er i "verkligheten".
//Susanne

2007-01-23 @ 15:58:51
Postat av: elisabet i boalt

Näääääääää, vad grymt,det är en sjukdom som är alldeles besinningslös, tar inga hänsyn alls,,,,den är djävulsk, men det känns ändå som att det går vägen. Alla som kan kommer hålla alla tår och tummar och fingrar och ge er alla värmande styrkande kramar och hoppas. Många kramar,tänker på er hela tiden.
Kramar/Elisabet

2007-01-23 @ 16:08:38
Postat av: Malin

Här hålls både tummar och tår och allt som som går att hålla!!! Tänker på Er alla fem så mycket och skickar massor med kramar.

2007-01-23 @ 16:32:08
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: sarah

jag håller med ellen. snart, snart kommer vi att se honom med sina vackra ögonfransar och sitt blonda lena hår på hela huvudet. lilla fina buspojken kommer snart att ha skratt i ögonen igen. när sommaren kommer med värme kommer alfons att kunna springa i trädgården igen, och ytterligare en midsommar ska vi dansa och sjunga pippi långstrump, slåss mot blodsugarmyggen och äta jordgubbar tills vi nästan spricker. allihop. alfons också. och han kommer inte ha ont och inte ha några "stenar" (som alfred säger) i sin lilla kropp. det är så det måste bli, allt annat är helt enkelt oacceptabelt. massor av kramar!!

2007-01-23 @ 17:15:46
Postat av: Jenkins

Härifrån hålls det också tummar så knogarna vitnar.

Faaaan vad maktlös och liten man är ibland, fast man skulle vara den som alltid var stark och beskyddande.

2007-01-23 @ 18:33:13
URL: http://jenkinz.blogspot.com
Postat av: Evelina

Jävla, jävla skit. Som om det behövdes mer cancer i Alfons lilla kropp...... Men han kommer att klara detta med, han är så strak, er lilla stålkille, och snart kommer HAPLON. Det är jag helt säker på. Fram tills dess kan jag bara hålla tummarna att allt går bra i morgon. Usch, att vara sövd så länge. Många kramar!

2007-01-23 @ 19:10:47
Postat av: C - mamma till tre.

Ytterligare en människa som läser om er varje dag, ytterligare en som byr sig, som håller tummar och tår för er, som gråter och hoppas med er. Kan jag ge er något som ger er lite tröst och styrka så vill jag naturligtvis göra det, även om det bara är några ord.
Tankar och styrka i massor!

2007-01-23 @ 19:38:13
Postat av: Kyle med familj

Nej Catarina, hoppet kan bara läkarna ta ifrån er och låt oss hoppas att de vill och vågar ge sig på en Haplo, ni får kämpa för det!
Tankarna er hos er, kram från Katalin och Bob

2007-01-23 @ 20:37:00
Postat av: Malin

Jävla skitbajsfanscancer måste jag bara få skriva!!!

2007-01-23 @ 20:39:40
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Jennie

Bara en extra liten tanke till er inför morgondagen.

2007-01-23 @ 22:09:02
Postat av: jessica

nä fy fasen, det är för jäkligt. Jag följer er hela tiden på bloggen och jag önskar så att ni ska få ett hoppfullt svar efter mr och mibg. Men som sagts tidigare i inläggen, det finns hopp i era ord, om håret som ska växa ut igen... Håller alla tummar och tår för Alfons. Kramar Jessica med Filippa neuroblastom4, färdigbehandlad aug-06

2007-01-23 @ 22:30:47
Postat av: Zofy

jg fokuserar också på dina sista rader en Alfons med hår och ögonbryn och utan cancer....hoppas nu innerligt att den nya tumören inte ställer till något utan haplon kan genomföras!

2007-01-23 @ 22:40:36
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Kajsa

Idag kom det ingen ilska. Jag blev så ledsen av din text Catarina. Fast jag vet allt så gör det så ont att läsa. Likadant som det gör så ont att veta att det antagligen är en ny tumör i halsen, men att få det bekräftat gör ändå mer ont än jag var beredd på, vilket jag kunde höra på dig att det var så även för dig. Sitter och gråter på mitt jobb. Jag hatar verkligen den där cancern, den gör så mycket ont.

Det är en sak att träffa er, prata med dig i telefon och att prata med andra om vad som händer. Då håller jag ihop mig själv. Men när jag läser här, när jag är ensam och tänker på allt som gör så ont men även allt som är så fint, minnen etc, då gråter jag. Ibland är jag avstängd för att skydda mig själv lite, få pausa lite (som inte ni kan, hoppas att jag hjälper er lite med det då och då), då är det lättare. Men som ikväll, när jag saknar er och tänker på Alfons och hans inre oro över vad som händer med honom och hans liv, då river sorgen i mig. När jag tänker på att jag varken vill eller kan klara mig utan er underbara son, då måste jag slåss med hopplösheten som smyger på. Allra värst är det att tänka på dig Catarina och Christian, att ni är starka, men vem går hel och oförändrad ur en sån här händelse. Jag önskar att ni hade fått det lättare, mer hopp!

Älskar er!

2007-01-23 @ 23:04:33
Postat av: mia

Blir som så många andra så ledsen och förtvivlad för er skull... Jag känner er inte men känner så starkt med er att tårarna rinner när jag läser de tunga besked ni fått. Hoppas hoppas att alla tummar som hålls för er tappre lille kille görs så att ni får bra besked efter undersökningen . Många många tankar och styrkekramar till er alla. mia

2007-01-24 @ 03:07:38
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och kramar!

2007-01-24 @ 07:15:54
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: tobbe

Lycka till idag, puss

2007-01-24 @ 07:27:56
Postat av: Åsa

Alla mina tankar och all värme till er idag! Håller tummar och tår så hårt, så hårt.

Jag har haft sån otur idag!
Imorse började min dag med att jag gång på gång tappade min linsburk och till slut tappade jag den i toa-stolen!
Sen när jag skulle sätta på kaffe, så tappade jag den gamla kaffemelittapåsen på golvet, så att all kaffesump åkte ut på golvet.
Och som om inte det var nog, så satt jag i bilkö i en halvtimme och kom så klart sent till jobbet!

Alfons - om det är en massa tur som far runt i luften så sug åt dig allt vad du bara kan!

Många tankar och kramar från Åsa

2007-01-24 @ 08:32:47
Postat av: Miriam

Tummar och tår hålles stenhårt idag!

Heja Alfons!

Kram

2007-01-24 @ 10:23:39
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Inger

Åhhhh -

Jag hoppas att allt går bra idag. Jag hoppas att fina, fina Alfons är frisk i mars - med ögonfransar, hår och ögonbryn. Jag hoppas att gerillakriget utrotar det onda.

Jag hoppas, önskar, ber och tänker på er.

Många varma kramar från mig.

2007-01-24 @ 10:35:53
Postat av: asa och stefan(o)

vi tanker pa er!

2007-01-24 @ 11:33:03
Postat av: carina

Har länge försökt skriva men det lyckas inte. Hoppas att denna gången ger resultat, liksom mina tankar och mitt hopp om att all jävulskap försvinner från Alfons lilla kropp. Lycka till idag, tänker på er. Kram C

2007-01-24 @ 11:58:02
Postat av: gammelfastern

Det kom med! Bra, kram igen! C

2007-01-24 @ 12:01:59
Postat av: Mats Bengtsson

BLir så ledsen när jag läser det du skriver om Alfons. Tycker att det är jättestarkt av er att skriva denna bloggen. Lycka till/ Mats Bengtsson

2007-01-24 @ 18:39:21
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Ingela

Har tänkt på Alfons och hållt tummar & tår för att allt gått bra idag! Nu bara måste han bli frisk!
Kramis!

2007-01-24 @ 21:18:10
Postat av: Johanna

Jag hoppas verkligen att allt gått bra idag och att Alfons efter omständigheterna ändå mår hyfsat.
Ge honom en extra kram från mig!

2007-01-24 @ 21:32:34
URL: http://hannamarias.blogg.se
Postat av: Charlotte i USA

Hej pa er!

Hoppas, hoppas allt gick bra idag och att ni fick de besked ni ville ha.
Har tankt pa er hela dagen!

Stora Starka Styrkekramar Charlotte

2007-01-24 @ 22:08:30
Postat av: mia

Har tänkt och tänkt och tänkt på er idag. Hoppas att alla människors tankar och böner har hjälpt, att allt har gått bra och att ni snart kan få ett besked som inger hopp. Många många vidare tankar genom natten, mia.

2007-01-24 @ 23:31:38
Postat av: Lotta på Mvc

Go´morron på er!
Hoppas undersökningarna igår gick bra. Håller tummarna så de nästan är blå.
Kram och åter kram från mig

2007-01-25 @ 06:30:24
Postat av: gunilla i dalom

God morgon. Tänker på er och kastar i väg varmaste, varmaste kramar. Lille hjälten är väl helt slut i dag efter jobbig dag i går. Pussa på hans huvud från mig. Ni andra kan ju pussa på varandra bäst ni vill från mig!

2007-01-25 @ 07:34:33
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Ellen

Jag hoppas så att det gick bra igår och att det är bra resultat ni får imorgon.
stora kramar

2007-01-25 @ 07:40:56
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Charlotte med familj

Hoppas att det gick bra igår! Tänker på er! Kramar

2007-01-25 @ 07:45:06
Postat av: Åsa

Godmorgon! Hoppas att allt gick bra igår. Tänker på er jättemycket! Kramar från Åsa

2007-01-25 @ 08:16:25
Postat av: Marie från Hörby

Godmorgon! Hoppas att det gick så bra som möjligt igår och att ni får positiva svar snart. Kram

2007-01-25 @ 08:16:53
Postat av: Rankig

Ni finns i mina tankar. Finns det något sätt att ge er styrka så försöker jag allt jag kan.

2007-01-25 @ 08:49:33
Postat av: Danijela

Jag hoppas med hela mitt hjärta att allt gick bra igår och Lilla Alfons mår bra efter operationen!! Lycka till med allt!!! Många styrkekramar till är alla!!

2007-01-25 @ 09:19:56
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Hälsningar från mig i Malmö med en stor kram till er alla!

2007-01-25 @ 12:44:07
Postat av: Gammelfaster Birgitta

Tänker på er mitt i all denna djävulsskap och hoppas Alfons kan få vara fri från smärtor. Kramar om er ni finns hos oss alltid

2007-02-21 @ 12:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback