Natt mellan fredagen den 26 och lördagen den 27 januari. Om väntan som blir ännu längre.

Så ringde alltså Ingrid strax efter 17 ikväll och berättade att det är omöjligt att operera. Dom har haft ännu ett möte med kirurgen Carl-Magnus och han säger att det är en alldeles för stor risk för Alfons liv. Tumören har vuxit ett par centimeter åt vardera håll och en centimeter till på bredden. Nu är det alltså samma som igår: väntan och åter väntan. Idag har det varit så tungt! Jag och Christian är så alldeles förfärligt trötta. Tröttheten ligger som ett svagt illamående över mig hela tiden. Och yrseln.


På måndag efter klockan 13.00 ska dom ha ett svar till oss. Det trodde Ingrid att hon kunde lova.


Tack för alla kommentarer. Nu är det dags att hålla natt.


Catarina


Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja du, det har varit en tung dag. Men jag är glad att du väckte mig i morse och drog med mig ut på stan. Och tack för fikat på Duvanders. Så gott att få en stund själv med sin dotter...

Gå nu och lägg dig, så du är pigg imorgon. En riktigt rolig och spännande upplevelse önskar jag er alla, inkl Dittebarnet. Krama henne extra hårt och kärleksfullt från mig. Och sov nu så gott, alla ni fem i Sätaröd. Så hörs vi imorgon.

Kram

2007-01-27 @ 00:49:59
Postat av: Catarina Löv

Mamma. Du ska inte vara uppe såhär sent. Gå nu och lägg dig! Godnatt. Tack för idag, för att du var med mig och hjälpte mig att fördriva tiden på ett sånt sätt att jag nästan helt glömde bort tiden. Vi rings imorron. Puss och godnatt mamma!

2007-01-27 @ 00:55:06
Postat av: Charlotte i USA

Ni ar for harliga ni tva! Onskar att jag hade haft samma band mellan mig och min mamma..

Sov gott och njut av helgen!

Stora Starka Styrkekramar fran Charlotte

2007-01-27 @ 05:19:59
Postat av: Ellen

Bajs också!

Postat av: Maria i Vagnhärad

Hejsan.

Usch vad ni måste ha det jobbigt just nu =( Jag lider verkligen med er.
Men nu funderar Doktorerna och kommer snart fram till något bra =)
Ha det så bra och ta hand om varandra.
Kram Maria.

2007-01-27 @ 07:04:21
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste kramar och tankar. Snart finns det inte ord för all j-a väntan och oro som ligger hos er.Pussa lite extra på barnen.

2007-01-27 @ 08:30:06
Postat av: Jennie

Nej, nu blir det mest ältande i samma ord för mig. Jag vet hur olidlig väntan kan vara i så här avgörande lägen. Vilken tur att ni har sånt stöd av varandra och hoppas att ni känner stöd och tankar från alla oss här på bloggen.
Stor kram

2007-01-27 @ 09:07:55
Postat av: Malin

Kramar från mig oxå. Efter jobbet åker jag upp till Månsta och ska träffa Matilda som är hemma från Karlstad.

2007-01-27 @ 09:55:43
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Marie från Hörby

Vilken jobbig väntan ni får utstå. Många kramar och tankar

2007-01-27 @ 10:18:58
Postat av: Louise

Tänkte på er igår och den jobbiga väntan ni går igenom..på många sätt vet jag vad ni går igenom eftersom min sambo har en hjärntumör(vi väntar på besked efter MR-röntgen just nu)..men ändå inte..jag kan inte ens föreställa mej hur det skulle kännas om det var min son som går igenom allt som er fina Alfons gör..Mina tankar finns hos er och även hos Alfons mormor som skriver så fint här i gästboken..

Kramar Louise

2007-01-27 @ 10:54:14
Postat av: anna

Hej! Jag läser och läser och följer ert liv och er kamp. Samtidigt går jag själv Barnkursen på läkarutbildningen och träffar många sjuka barn. Ofta har jag er i tanken när jag pratar med föräldrar och barn, jag lär mig mycket av det ni skriver! Tack för att ni orkar dela med er!

2007-01-27 @ 12:44:19
URL: http://anski.blogg.se
Postat av: Babsan i Lund

Sänder ER alla, ja även Mormor, många tankar o Kramar. Tänker på Er såå.
Babsan

2007-01-27 @ 14:36:04
Postat av: mia

Jag tänker på er idag och tycker inte att det är riktigt klokt att ni ska behöva gå med denna oro och ovisshet hela helgen. Hoppas att ni hittar fina stunder tillsammans denna väntans helg och att ni får bra besked från läkarna nu på måndag. Alfons den fjärde!!! Utan tvekan. Många många tankar och styrka till er alla. Kram

2007-01-27 @ 14:45:23
Postat av: Lotta

Med hjärtat som slår fortare går jag in på bloggen för att se om ni skrivit något nytt. Hoppas varje gång att få utropa ett litet jippi. Det lilla jippit får ännu en gång fastna i halsen och klumpen i magen blir större. Tänker massor på er!

POK

2007-01-27 @ 16:10:18
Postat av: gammelfastern

Nej, det är inte alla förunnat att ha en mamma som du Birgitta! Du är fantastisk, tack vare dej finns de band som vuxit sej så starka.
Kram C
Catarina!
Alfons ska bli den fjärde. Håll ut i denna fruktansvärda väntan och håll om varandra från mej. Tänker på er. Kram C

2007-01-27 @ 16:14:54
Postat av: Sofia

Jag hoppas att ni har riktigt kul på ert lilla äventyr och att ni får slappna av iallafall litegrann.
Är så ledsen att tumören har vuxit men jag håller tummarna för att haplon går att genomföra!
Tack för rundvisningen på sjukhuset!
Ni är välkomna hit på köttbullar någon kväll i veckan om ni har ork och tid.
Tänker på er hela tiden!
Många 1000 kramar från Sofia

2007-01-27 @ 17:22:22
Postat av: elisabet i boalt

Det är så hemskt, finns inga ord i världen.....Jag är helt mållös, men håller tummarna ändå för Alfons och er som är mitt i................
Kramar till er allihop Elisabet

2007-01-27 @ 19:30:47
Postat av: Evelina

Fan, fan, fan! Nu håller vi alla tummar på måndag och så hoppas jag att ni har orkat vara ute lite i snön. Så skönt med nått som änrligen lyser upp utanför fönstret. Kramar!

2007-01-27 @ 20:05:58
Postat av: Umeå-Petra

Ni är fantastiska! Genom att ni delar med er så öppet och ärligt av er kamp och ert liv så får jag insikter om livet som jag annars inte kan få utan att drabbas själv.
I mitt hjärta och i mina tankar finns ni varje dag och jag ber om, hoppas och önskar allt gott för Alfons.

Styrkekramar från Petra i Umeå!

2007-01-27 @ 21:19:11
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste tankar och kramar som vanligt till kvällen. I dag har alla varit här hemma och Lovisa har äntligen fått åka med på Olles snöskoter. Kvällstemp just nu tjugo minus (vad annars) Pussa ungarna lite extra från mig.

2007-01-27 @ 21:21:41
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Margareta

Käraste familj...jag tänker på er så...även mormor finns i mina tankar!! Jag vet inte vad jag ska säga...för allt är redan sagt..!! Jag kan inte ta bort det tunga..svåra, men önskar jag kunde vara axeln ni lutar er emot..! Kramar / M

2007-01-27 @ 22:02:28
Postat av: Matilda

Tänker på er!
En massa kramar till er alla, där Mormor är medräknad!

2007-01-27 @ 22:32:34
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: Matilda

Tänker på er!
En massa kramar till er alla, där Mormor är medräknad!

2007-01-27 @ 22:34:34
URL: http://matildamatsdotter.blogspot.com
Postat av: Miriam

En fruktansvärd väntan. Måtte det gå åt rätt håll med allt.

Många kramar!

2007-01-27 @ 22:44:12
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste så här på förmiddagen. Kramar i massor till er alla!

2007-01-28 @ 10:33:29
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Mats Bengtsson

För står att detta måste var bland det jobbigaste någon någonsin kan uppleva. Har bara en fråga: Hur klarar man av jobbet? Jobbar ni? All lycka i världen till Alfons och er. Hej hej/ Mats

2007-01-28 @ 14:35:10
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Jennie

Kramar till er.

2007-01-28 @ 16:49:32
Postat av: Andreas Lena o Tova

Vi har precis kommit hem från sthlm där det vr jätte mycket snö.Vi tänker på er och hoppas på det bästa. många kramar

2007-01-28 @ 17:22:56
Postat av: Lotta på Mvc

Man blir bara så förtvivlad över att någon ska behöva vara med om allt detta. Tack för att ni delar med er, att ni ger oss andra insikt i vad som egentligen är viktigt. Hoppas att ni snart får något positivt besked. Jag och många andra får försöka stråla värme och hopp till er, så att ni orkar fortsätta kämpa.
Här kommer dagens extravarma kram från mig...

2007-01-28 @ 18:25:38
Postat av: Susanne

Försöker överföra lite styrka från mig!!!
Håller alla tummar och tår för att det blir goda nyheter för er imorgon!!!

Susanne i Östersund

2007-01-28 @ 20:12:22
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Susanne

Försöker överföra lite styrka från mig!!!
Håller alla tummar och tår för att det blir goda nyheter för er imorgon!!!

Susanne i Östersund

2007-01-28 @ 20:12:27
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste till natten och hjärtevarma kramar till er alla. Det finns liksom inga ord nu, men vi finns här...alla vi som hoppas kunna bringa lite styrka till er. Pussa lite extra på barnens huvuden. Kram!

2007-01-28 @ 21:11:33
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Johannas mamma

Hej Alfons o din familj!
det finns inte ord för vad ni går igenom och jag känner den kalla hand som kramar hjärtat, vi lever hela tiden i någon konstig gråzon. Jag tänker mycket på er och vi skickar alla styrke kramar vi har till er!!

2007-01-28 @ 21:53:52
URL: http://hannamarias.blogg.se
Postat av: mia

mina tankar går till er ikväll liksom då och då under dagen som gått. Hoppas hoppas att ni fått några fina stunder tillsamman idag och att morgondagen är början på Alfons Den Fjärdes väg mot livet. Styrkekramar och tankar i natten

2007-01-28 @ 21:54:44
Postat av: Louise

Tänker på Er och håller tummarna för ett positivt besked idag..

Kramar Louise

2007-01-29 @ 07:42:33
Postat av: Charlotte med familj

Tänker på er och hoppas, hoppas att ni får ett positivt besked idag!
Många kramar

2007-01-29 @ 07:59:45
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste,varmaste tankar och kramar till er alla!

2007-01-29 @ 08:06:17
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Anna

Tänker på er idag och hoppas att det här blir en bra dag!

/Anna

2007-01-29 @ 08:08:02
Postat av: Marie från Hörby

Jag tänker på er och håller tummarna för att ni får ett positivt besked idag. Kramar.

2007-01-29 @ 08:13:12
Postat av: Elisabet i Malmö

Lite älgmakaroner, en veckotidning, lite fikabröd, lite snackesällskap, en promenadkompis, ja vad som helst.........min bil är tankad.....den kommer bums! så fort ni behöver mig
Kram/Elisabet

2007-01-29 @ 08:17:55
Postat av: Annelie (Zackarias mamma)

Hoppas att ni får ett riktigt bra svar idag, att ni får se ljusstrimman i allt det mörka.
Alfons den fjärde, har smakat på det nu då flera andra har skrivit det, och det låter riktigt bra!!
Kramar med jätteförhoppningar - Annelie

2007-01-29 @ 08:52:14
Postat av: Sofia

Hoppas hoppas på positiva besked idag!! Jag håller alla mina tummar och tår!
Kramar från Sofia-mutmast

2007-01-29 @ 09:17:52
Postat av: Miriam

Idag håller jag mina tummar för positivt besked från läkarna!

Kramar!

2007-01-29 @ 09:38:03
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Åsa

Tänker på er och hoppas innerligt på ett Haplo-vänligt besked idag!
Kramar till er alla från Åsa

2007-01-29 @ 10:02:39
Postat av: Quirre

Idag tänker jag extra mycket på er och hoppas på ett positivt besked! Krama Alfons från mig!

2007-01-29 @ 10:04:31
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Marie

I dag håller vi tummarna för ett positivt besked...
ALFONS den 4:e!!!!!
STYRKE KRAMAR Marie med familj

2007-01-29 @ 10:04:59
Postat av: Hanna

Styrkekramar till kämparfamiljen Löv!!! Jag tänker massor på er och hoppas, hoppas, hoppas på ett positivt besked idag!

2007-01-29 @ 11:06:17
Postat av: Hanna

Styrkekramar till kämparfamiljen Löv!!! Jag tänker massor på er och hoppas, hoppas, hoppas på ett positivt besked idag!

2007-01-29 @ 11:07:04
Postat av: Jennie

Nu är klockan nära 13 och jag hoppas att ni inte behöver vänta längre än så på besked. Alma är så go när vi ses på dagis, kelar lite med "lillebror" varje gång!

Jag tänker mycket, mycket på er och hoppas förstås, som alla andra, på ett snart och positivt telefonsamtal till ert hus.

Kramar

2007-01-29 @ 12:43:46
Postat av: Anna Holgersson

Hej hela familjen,

Vi har varit bortresta ett tag och jag blev så ledsen när jag gick in på er blogg idag. Hoppas hoppas att läkarna kan göra något! Jag håller tummarna för er.

Kram

Anna Holgersson
mamma till Gustav (ependymom dec 2002, återfall 2004, 2005 och 2006)

2007-01-29 @ 13:14:30
URL: http://gustav.avalonet.net
Postat av: Charlotte i USA

Haller tummarna for Gustav den fjarde!

Stora Starka Styrkekramar fran Charlotte

2007-01-29 @ 14:49:46
Postat av: sarah

åh, älskade alfons! jag tänker så mycket på dig att jag håller på att gå i bitar!! hoppas att du hade det härligt med delfinerna och att det var kul att flyga!! vi var på badhuset och badade jättelänge i lördags, då tänkte jag på att du var och klappade på delfinerna som simmade i sin bassäng! hoppas att mamma eller pappa ringer oss snart och berättar vad doktorn har sagt! puss på dig gullunge! och pussar och kramar från alfred som längtar efter dig!!

2007-01-29 @ 16:49:29
Postat av: Tove

Jag tänker på er och speciellt på Alfons idag. kramar till familjen

2007-01-29 @ 18:54:02
Postat av: Malin

Kramar från mig, har tänkt på er idag!

2007-01-29 @ 19:33:17
URL: http://malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Eva i Degeberga

"Sent" på kvällen öppnar jag min dator och läser - tomt är mitt huvud förutom en sak - MINA INNERLIGASTE TANKAR OCH KRAMAR TLL ER ALLA!!!!!! Hoppas att ni har fått ett positivt besked idag, det är er verkligen väl unnat som har slitit så under hela denna tiden. KRAMAR I MÄNGD, Eva.

2007-01-29 @ 19:47:56
Postat av: Christina från Torslanda

Heta önskningar om att ni har fått ett klartecken från sjukhuset idag! Den här kvällen är det svårt att tänka på något annat än familjen Löv och superhjälten Alfons.

2007-01-29 @ 21:01:31
Postat av: gunilla i dalom

Just nu känns det som om det är extra varma kramar och tankar som behövs.Pussa på barnen från mig!

2007-01-29 @ 21:09:38
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Jennie

Ja, det har varit helt omöjligt att inte tänka på er, under hela dagen och just nu.
Stora kramar.

2007-01-29 @ 21:20:08
Postat av: Emma.

Som hoppas att ni har fått en fin helg tillsammans med varandra och ditte i kolmården, min trakter.många varma kramar!

2007-01-29 @ 21:49:14
Postat av: mia

Många många tankar till er genom natten. Idag var jag på IKEA med mitt jobb och tänkte då på er och på Alfons. Hoppas och önskar så innerligt att ni ska ha fått ett bra besked idag. Kram mia

2007-01-29 @ 22:13:59
Postat av: Johanna

Jag tänker så mycket på Alfons och på er, hoppas för allt i världen att ni får ett positivt besked. Kram!

2007-01-29 @ 22:30:33
URL: http://hannamarias.blogg.se
Postat av: Mormor

Det har varit en lång dag... Och idag för 28 år sedan kom du, älskade flicka! Kram och grattis på födelsedagen. Vi ses i eftermiddag. Mamma

2007-01-30 @ 01:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback