Fredagen den 16 november. Om den stora kärleken. Om nytt liv.

Stark, så stark är kärleken till mina barn.

Som jag älskar dig Alma-Lee. Du som sätter dig vid bordet nästan varje kväll och säger jag måste bara rita lite. Sen ritar du teckningar jag aldrig sett en treåring rita.
Du fina Vera, som visar kärlekens självklarhet genom att sträcka upp dina armar mot mig för att vi ska gosa och kela lite, ibland för att säga godnatt. Du som lärt dig ge slängkyssar.
Allra finaste Alfons. Vår kärlek blev speciell; den som skulle räcka hela livet, koncentrerades hos oss i 4 år
8 månader och 18 dagar. Dig älskade jag för din klokhet, envishet och stora förmåga att älska. Jag kommer aldrig att möta någon som du. Du och dina bus finns hos mig.

Så kommer vi att möta sommaren 2008 med ett nytt litet liv. En ny människa som just nu bara funnits i åtta veckor. Nog stod vi överraskade men ännu större är längtan och kärleken! Vi lever! Vi lever!

Ni alla överraskade vänner! Hej hopp! Jag har en graviditetsblogg för er som vill och som jag vill släppa in:
www.viljabarn.blogg.se  För att kunna utnyttja den så behövs ett lösenord. Maila till mig på [email protected]

Catarina

Kommentarer
Postat av: Anette

Grattis till det nya spirande livet!!
Jag läser här så ofta, men skriver så sällan. Vet inte alltid vad jag har att skriva som är värt något. Det är svårt att skriva till någon man inte känner, men ändå känner (som genom ert livsöde). Som någon annan läsare har skrivit någon gång så har er livsberättelse lämnat spår i de "vanliga" liv vi lever. För min egen del betyder det att ta tillvara på det man vill och kan göra för livet och allt det välbekanta kan ändra sig på en sekund. Jag blev färdig sjuksköterska i juni i år och har nu hunnit att arbeta ett tag och känner att jag så ofta möter människor vars liv plötsligt och oväntat vänds upp och ner. Kära ni.......tack än en gång för allt ni har delat med er på denna blogg. Tror att när din bok är färdig och utgiven kommer det att bli en bok som kommer att nå och beröra/röra vid många mer människor än vad denna blogg har gjort.
Vad glad och stolt Alfons skulle varit inför att än en gång ha blivit storebror. Grattis än en gång till det nya spirande livet i din mage.
Kram
Anette

2007-11-16 @ 19:36:20
Postat av: Catarina Löv

Tack Anette. Det var fint av dig att skriva. Tack!

Postat av: Johanna

GRATTIS GRATTIS!!!! Så roligt och spännande :-)

Åhhh jag vet inte vad jag ska skriva... älskar att få reda på när folk i min närhet ska ha barn... även om vi inte känner varandra så känns det redan som om jag är nära er, just med tanke på hur mycket ni delar med er!!!

Jag är så tacksam för att jag fått lära känna er genom bloggen. Ni är fantastiska!!!!

Stor kram Johanna

2007-11-16 @ 19:52:01
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Marie från Hörby

Stort grattis till det nya lilla livet! Vilka underbara nyheter!
Hoppas ni får en fin helg
Kram

2007-11-16 @ 20:34:25
Postat av: Kaisa

Å Grattis!!!

Läser er blogg ofta, men skriver väldigt sällan.
Gråter ibland och inser att livet är skört. Har själv barn i eras åldrar och jag är så tacksam och lycklig över dem.

Grattis...
Kram Kaisa.

2007-11-16 @ 20:37:30
URL: http://nolia.wordpress.com/
Postat av: Stina

Hej hej. Vet inte riktigt hur jag ska börja...
Kom in på eran sidan igår kväll av en slump. Kunde inte sluta läsa. Jag började läsa från början och kunde inte släppa datorn... Jag kunde inte sluta läsa om eran gulliga och starka son, som tillslut tyvärr förlorade kampen mot livet. Inte sluta att lida med er, kan aldrig sätta mig in i eran situation men usch vilket hemskt öde. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, men vill visa att jag tänker på er.. Grattis till det nya livet :)
Grät även igår, usch.. Lyckades tillslut tvinga mig till sängen eftersom ögonen började göra ont, så vid 2 lämnade jag bloggen inatt. Så ahr fortfarande inte kommit igenom hela. Mina tankar går till er och jag kan lvoa att jag på nbågot sätt ska skänka, iaf en liten slant till barncancerfonden.
Skulle dessutom jätte gärna vilja följa gravid bloggen... är så galet glad i bebisar.

Många kramar Stina i Lund...

2007-11-16 @ 21:26:09
URL: http://stinadenfina.blogg.se
Postat av: Elin

Åh kära ni,ett stort grattis till lilla pyret i magen! Blir ju helt rörd när jag läser. Mejlar dig imorgon så jag kan följa din gravidblogg. Är hos mina föräldrar nu nämligen. Stor kram till er alla!

2007-11-16 @ 21:35:44
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Ellen

Grattis grattis grattis fina fina ni.

2007-11-16 @ 21:39:04
Postat av: Danijela

Stor gratis till Er underbara föräldrar!! Kram till Er från Danijela

2007-11-16 @ 21:47:21
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Malin i Orsa

Åh, massor av grattiskramar till hela familjen!!!! Och jag mejlar så klart :)

2007-11-16 @ 22:11:38
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Stina

Har nu köpt julkort på barncancerfonden.se. och gav en liten pengagåva oxå. Försöker dessuotom påverka mina nära och kära att oxå köpa julkort från dem, det är det minsta man kan göra! Har dessutom nämt denna blogg i min blogg och länk hit. Kämpar mot cancern!
KRam

2007-11-16 @ 22:17:52
URL: http://stinadenfina.blogg.se
Postat av: Jeanette

Jag följer er via er blogg, ni känner inte mig, men jag känner er. Jag känner er sorg, jag känner er smärta, jag känner er glädje, jag känner era försiktiga steg framåt och jag känner en oerhörd glädje över din graviditet.
Ni har genom dina underbara ord blivit en del av mitt liv. När jag står mitt i vardagspusslet går ofta mina tankar till er och jag får då ny kraft.

Tack för att ni delar med er! Och ett stort grattis!

2007-11-16 @ 22:22:31
Postat av: moster Lina

Idag har varit en tung dag. Jag bara önskar att Alfons levde. Joel är som besatt i pirater och allt därtill, jag önskar att Alfons och han kunde leka tillsammans. Jag önskar att Alfons fick vara den fina pojken han var, att han fick vara en stor-kusin-förebild.

Joel hade älskat honom.

Joel som inte vill prata om Alfons, som inte vill åka till Alfons, som inte vill annat än att gräva upp honom och ta hem honom.
När vi var i Motala så läste ditte boken om tyra tyrannosaurus rex för Joel. Om dinosaurierna som dör ut. Då sa Joel 'precis som Alfons'. Så visst finns han i Joels tankar.

Jag älskar er, Catarina, Christian, Alfons, Alma, Vera o lillplutt*n. Jag önskar att ni vore tillsammans alla.

Och visst hade Alfons varit stolt. Lika stolt som över Alma och Vera.

Lika stolt som jag är över er.

Pussar, kramar och tankar till er.

2007-11-16 @ 22:25:58
Postat av: Emelie

Stort grattis till er!! Måste också skriva att första inlägget jag läste på bloggen var när ni berättade att ni skulle få ett barn till, Vera alltså.
Är jätteglad för er skull och för Alfons, Alma och Vera som ska få ett syskon!

Tusen kramar!

2007-11-16 @ 22:28:55
Postat av: Jove

Grattis och jag önskar er verkligen lycka till med allt (framförallt graviditeten)!

Måste förresten säga att jag tycker att det är jättebra att du ska skriva en bok. Den kommer säkert att kunna hjälpa många och den kommer nog vara jättebra, så bra som du skriver!

2007-11-16 @ 22:53:14
URL: http://hallo.blogg.se
Postat av: Evelina

WOW! Jättegrattis till er och det lilla pyret i magen. Vad spännande! Hoppas att det blir en "lätt "graviditet och att du får må bra Catarina.

Var på (V) malmös 90 års fest i kväll, saknade er där, det är ju i sådana sammanhang som vi oftast springer på varandra. Kram!

2007-11-16 @ 23:02:48
Postat av: Sofia

Grattis grattis till er allihop!!!! Så härligt m en liten sommarbaby!
Och du vet vem du kontaktar om du får foglossning eller ont i ryggen. Snart kan jag även ge akupunktur mot illamående och bäckensmärtor. Så bara hör av dig om det blir aktuellt. Blir du sugen på is kan jag även erbjuda det:)Jag hoppas och tror att du får en behaglig graviditet. )
Så fint du skriver om dina barn! Har sagt det många gånger förut men du skriver så otroligt bra. Ni verkar ha en särskild talang för at
uttrycka er i text-du, din man, din mamma o dina systrar (säkert dina bröder oxå).
Sov gott kära du!
Kramar från Sofia

2007-11-16 @ 23:13:27
Postat av: Josefine

GRATTIS grattis! Åh vad glad jag blir för er skull! Kommer absolut att maila och be om lösenordet - har ju blivit "Alfons-blogg-beroende" och jag tar tacksamt emot ett beroende till från familjen Löv :-)
Tänker på er ofta.
Kram Josefine

2007-11-17 @ 00:42:51
Postat av: Louise

Ett sort Grattis till det nya underverket!

Alfons är säkert jättestolt över hela sin fina familj!!

Kram Louise

2007-11-17 @ 00:53:18
Postat av: sanna

Orden sviker mig, vad ska jag skriva? Ett stort, stort grattis till er alla. Sa besegrar ni anda pa ett satt cancern genom Ert liv.
Och jag beundrar er sa for det. Stora, stora styrkekramar till er alla fem och sa till den lilla ocksa, forstas :)

2007-11-17 @ 01:18:49
URL: http://montecore.blogg.se
Postat av: Nettan

Ett STORT grattis till det nya lilla livet i din mage. Tänk att du ska bli fyrabarnsmamma! Vad härligt! Jag har följt er blogg i ca ett år nu och jag kan inte räkna gångerna som jag har suttit här med tårarna rinnande nerför kinderna. Med ditt rena, öppna sätt att skriva här på bloggen så får du mig som läsare att tro att jag känner dig/er. Jag kom på mig själv med att leta efter er på IKEA när jag och barnen var där igår. Du har ju emellanåt skrivit om era besök där så på något lustigt sätt trodde jag att jag skulle få se dig där.
Jag ser fram emot att läsa om hur det går framåt med din bok. Sedan ilar jag till bokhandeln och köper den när den finns där.
Än en gång ett stort grattis till graviditeten. Jag slår vad om att Alfons ler stolt i himlen när han tänker på att få ännu ett syskon.

Många kramar från en trebarnsmamma i Svedala

2007-11-17 @ 01:24:01
Postat av: Maria i Vagnhärad

Grattis !! vad roligt.
Alfons skall bli storebror igen.
Kramar till Er alla.

2007-11-17 @ 07:21:27
Postat av: susanne f

Ett stort grattis till hela er familj. Det känns som om jag känner er, men det gör jag inte, inte mer än vad jag har läst här och nu på bloggen.
Jag berörs över det ni berättar
och beundrar Er hur fint ni skriver om er vardag och era underbara barn.
Av vad jag har läst om Alfons vet jag att han hade blivit en jättebra storebror.
Många kramar
Susanne

2007-11-17 @ 07:36:56
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och godmorgon! Grattis, grattis!!! Puss och kram till er alla

2007-11-17 @ 09:35:16
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Bondhustrun

Åh, vad enormt jätteroligt! Ni är så himla himla fina. Grattis och kram.

2007-11-17 @ 11:32:57
URL: http://bondhustrun.blogspot.com
Postat av: tova&lovisas mamma

Ett stort grattis till det nya livet och bebben!

Krmar Mahlin

2007-11-17 @ 13:54:08
URL: http://tovalovisa.blogg.se
Postat av: Sandra

Grattis :)

2007-11-17 @ 14:28:19
URL: http://saandramaaria.blogg.se
Postat av: Konstanze

Jag kikar in här också titt som tätt. Och jag måste få utbringa ett glädjefyllt grattis till det nya livet som växer under ditt hjärta just nu.

2007-11-17 @ 15:16:22
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: Mats Bengtsson

Gratulerar!

2007-11-17 @ 15:18:12
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Maria Nyberg

Är också en " sån där" som har läser er blogg ofta men sällan skriver. Har liksom många andra verkligen "vaknat" till och försöker uppskatta varje dag som livet ger, att inte ta allt för givet och självklart, det har ni lärt mig! Ni verkar vara en underbar familj, ha det gott och stort grattis till det nya underverket i magen!!

2007-11-17 @ 16:12:06
Postat av: Carina Jönsson

Hej kära ni!
Jag har följt er blogg, du/ni skriver så bra, man blir så himla berörd, det är så oerhört starkt att ni delar med er av ert liv. Det känns som jag känner er fast vi aldrig har träffats och jag kände att jag måste skriva några rader till er, tror inte jag har gjort det innan. Ett stort Grattis till lilla bebbe, ni verkar vara en så härlig familj. Vad söta barn ni har, bilderna på Alfons, Alma och Vera. Ni är så otroligt starka! Jag är säker på att Alfons ler i sin himmel över att bli storebror igen. Själv är jag mamma till en 16-årig son som fick sin cancerdiagnos i början av sommaren. Livet blev som en mardröm, det går inte att beskriva, men ni vet...... Hans diagnos var lymfom. Han är idag färdigbehandlad och vi skall försöka återgå till en "normal vardag", det är inte lätt, man känner sig som en "skadeskjuten fågel". Vi är så oerhört tacksamma att allt har gått väl hitintills. Sen kommer en tid med efterkontroller och det är ett trauma i sig. Man får ett helt annat perspektiv på livet och allt vänds fullständigt upp och ner, saker som man har tagit för givet innan, det gör man inte längre. Jag måste också passa på att tacka för att ni har delat med er av er sorg, smärta, glädje i livet här på bloggen. Mina tårar har runnit så många gånger när jag har läst vad ni skriver och man önskar att man kunde göra något, jag vill iallafall att ni skall veta att vi tänker på er och skickar många styrkekramar till er alla. Ett stort grattis igen till det lilla livet. Jag önskar er all lycka, det är ni verkligen värda! Jag kommer att följa er här på bloggen. Jag hade gärna följt graviditetsbloggen. Läste att du har planer på en bok, den kommer jag absolut att köpa samt att det är en oerhört bra present att ge bort till människor i sin omgivning, ger perspektiv på tillvaron... Lycka till även med boken!
Kram Carina

2007-11-17 @ 16:20:59
Postat av: Åsa i Veberöd

Hej!! Vill ge er alla ett jätte grattis till lilla "grodan" i magen... Läser er blogg jätte ofta. Hittade hit några månader innan Alfons åkte iväg i sitt piratskepp. Ni skriver så himla fint ocg rörande. Vilka fina bilder ni sen har!! Era 3 barn e så himla fina lika så det som e på väg. Lycka till!! Hade varit roligt att få följa din graviditetsblogg. Se ett nytt syskon till Alfons, Alma-Lee och Vera växa fram. Ha det så bra. Kram / Åsa.

2007-11-17 @ 16:39:00
Postat av: Marcela från UV

Ett stort och lyckligt GRATTIS från mig till er!!

2007-11-17 @ 19:39:03
Postat av: Sara i Uppsala

Och jag måste också skriva, för första gången, en liten kommentar. Hittade bloggen av en slump för ca 2 månader sen och blev mycket berörd. Har läst och gråtit och läst och gråtit tills det nästan känns som man känner er lite, lite grann. Vad roligt med ett nytt litet syskon, grattis! Skulle gärna följa graviditetsbloggen också, om jag får! Men ja...egentligen ville jag nog bara göra ett litet avtryck här och tala om hur mycket ni berör. Har sedan jag började läsa här börjat ge blod :)

2007-11-17 @ 20:15:04
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste till natten! Hoppas att ni haft en bra dag och att du inte mått illa catarina.

Pussa på tjejorna och säg att jag tänker på dom ofta, ofta. Ja på er alla.

Stora kramar från mig i ett grått Dalarna.

2007-11-17 @ 21:15:27
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Christina i Torslanda

Hallå där Multibloggare :-) Verkligen helt underbara nyheter att mötas av såhär på en lördag kväll. Fyra barn - vilken rikedom!! Jag måste nog genast gå och övertyga min käre man att det är hög tid för en trea!! Massor av grattis och de allra varmaste, gladaste tankar till er allihop.

2007-11-17 @ 21:43:40
Postat av: Ola & Jeanette

Oj så roligt, ett jättestort grattis från oss!! Kramar till er alla!

2007-11-17 @ 21:50:32
Postat av: Christina i Torslanda

Men vänta lite... Om jag räknar rätt så är väl Liten beräknad till någonstans runt Alfons födelsedag?? Vad bra i så fall, vi vet ju båda vilka fantastiska barn som föds i juni!
Jag vill väldigt gärna följa bloggen om jag får. Mail kommer.

2007-11-17 @ 21:56:45
Postat av: Catarina Löv (Alfons mamma)

Torslanda-Christina: 27 juni är det beräknat till. Om vi räknat rätt. Kram.

2007-11-17 @ 22:02:44
URL: http://www.alfons.blogg.se
Postat av: Tess

Stort grattis! Vad roligt med en ny liten bebi=)

2007-11-18 @ 09:06:20
Postat av: Lisa

Grattis till bebben!

Catarina, ditt öde är att skriva och dina ord är så underbara. De går rakt in i hjärtat och etsar sig fast.

Jag hoppas du fortsätter att skriva i denna blogg för annars kommer saknaden att bli för stor

Kram

2007-11-18 @ 11:48:46
URL: http://ogjort.blogspot.com
Postat av: elinleticia

Grattis!!!! :)

2007-11-18 @ 12:43:38
URL: http://smuleliten.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Åh vad kul med ett nytt litet liv! Stort Grattis till er alla! Kram

2007-11-18 @ 12:44:41
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Jessica och Magnus

Vad kan man säga mer än en hel massa grattis! Ni är en fantastisk familj.

2007-11-18 @ 12:58:24
Postat av: Emma

men åååh vad härligt med ett nytt litet liv!!! lycka till under graviditeten nu och jättestort grattis!

2007-11-18 @ 13:45:49
Postat av: Ida Ståhl

Hej underbara familj!

När jag gick in på Alfons sida idag, som de flesta andra dagar så kom ett litet leende fram när du skriver så fint om era underbart fina barn, allihopa. Men när jag läser att det ska komma en glädjespridare till, då tåras mina ögon...det är väl då jag borde lett, men tårarna rann. Glädjetårar för att ni lever, glädjetårar för att Alfons lever inuti er, det kommer han alltid att göra och han kommer vara så stolt storebror till 3 finfina härliga ungar! Jag har läst er blogg sen i början på året, när Alfons fortfarande fanns med er...har sedan dess inte kunnat släppa er familj, du skriver så otroligt gripande som bringar fram många olika känslor i kroppen! Jag är dock en av de som skriver mer sällan än ofta, för jag har inga ord, jag läser hellre dina och bara känner. För du får mig verkligen att känna!

Ett stort stort grattis till ett nytt syskon, det kommer bli ett till litet underbart knyppe!

Stora kramar till er alla!

Ps, kanske någon gång får vi se en teckning från lilla Alma, hon som sägs rita så fint :)

2007-11-18 @ 13:53:07
Postat av: Johanna (Ebbes mamma)

Åh, vilken fantastiskt fin nyhet! Grattis!

2007-11-18 @ 15:15:03
Postat av: Sara i Stockholm

Varmaste grattis! Tänker ofta på er. Kram.

2007-11-18 @ 15:38:45
Postat av: Josse

Åh, vad glad jag blev för er skull! Grattis till graviditeten! Jag har inte kommenterat på länge men jag följer er och tänker på er så ofta så ofta. Kramar till hela familjen

2007-11-18 @ 18:19:15
Postat av: Inger

En ny liten kotte.
Det är underbart - fyra barn vilken rikedom.
Jag vill gärna läsa din andra blogg, men jag är ju så okänd för er.

Och boken. Vad spännande. Jag hoppas att det blir utgiven så att vi bloggföljare får läsa den.

Catarina, du skriver så fantastiskt bra med ett sånt språk att vilken författare som helst skulle bli avundsjuk. Jag har visat mina stora barn din blogg - inte bara för att de skall följa Alfons (och förstå vikten av att bära sina Hope-halsband) och erat liv, utan också för att se vilket vackert språk att uttrycka sig på svenskan är.

2007-11-18 @ 19:10:23
Postat av: Ewa(Catarinas barndomsvän)

Stort Grattis till bebben!!!!

Många kramar till dig,Catarina och hela din familj!

2007-11-18 @ 20:18:43
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! puss o kram till natten o glada tankar. Jäklar vad roligt med en liten skrutt.!!!

2007-11-18 @ 21:10:32
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Josefine

Grattis!
Vad underbart och mysigt!

Varma kramar till er.

2007-11-18 @ 21:15:16
URL: http://stillwaters.blogg.se
Postat av: Connie

Ni har en underbar sida,ni skriver så fint.Och era barn är underbara.Grattis Grattis till det nya livet i magen.Kramar

2007-11-18 @ 21:23:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Stort stort GRATTIS! Och grattis till det nya lilla livet som har fått turen att födas i en så kärleksfull och livsbejakande familj som familjen Löv. Många varma tankar och grattis-kramar genom natten, mia.

2007-11-18 @ 21:27:07
Postat av: Maria

I väntans tider vill jag önska grattis och lycka till!

2007-11-18 @ 23:03:01
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste!
I dag är det tamej sjutton becksvart ute. det är sådana här mornar det blir bilen.
Hoppas du mår bra och inte illa.

Pussa på lärkungarna och Christian och klappa magen från en trött gunilla!

2007-11-19 @ 07:19:19
Postat av: fru fräken

Varmt grattis till det nya livet som växer i din mage! Å, vilken härlig nyhet. :)

Jag har skickat mail till dig, där det står lite mer.

Ha en bra måndag. Det ska vi ha. Enda dagen barnen är lediga från dagis, så vi ska slappa och ha det riktigt skönt.

2007-11-19 @ 07:35:45
URL: http://frufraken.blogspot.com/
Postat av: Birgitte

Hej.

Var underbart för er. Livet det vackra, sköra och dyrbara. Âr så glad för er.
Kärleken är meningen med allt. Även när den är koncentrerad. Den finns där - och den räckar ut över all tid.

Kramar till er som förstår att leva i nuet.

2007-11-19 @ 09:50:46
Postat av: Marina Davidsson

Åhh vad kul att höra att om din graviditet.
Många lyckoönskningar och kramar från en okänd gäst.

2007-11-19 @ 11:07:17
Postat av: Anonym

Grattis , grattis till hel familjen Löv.
Att vara fyrabarns förälder är något stort och fantastiskt. Är det själv och jag säger alltid med lycka när någon frågar.
- Hur många barn har du?
- Fyra.

Men när de säger.
- Hur orkar du.
Har jag lust att klippa till dom :)

För visst är barn det som ger innehåll i ens liv, som får en att se livet ur ett annat perspektiv?
Det är barnen som får en att förstå hur ömtåligt och hur tacksam man ska vara för livets alla gåvor.

Ta vara på er och ge magen en x-Tra klapp...

Sofia f,d v.vram mamma

2007-11-19 @ 11:38:20
Postat av: Johanna

Åh, så roligt! Grattis grattis till hela familjen!
Stor kram från Johanna

2007-11-19 @ 19:07:29
URL: http://hannamarias.blogg.se
Postat av: Lina

Ett Jättestort Grattis till det lilla livet i magen! Jag önskar er all lycka. Kikar in här då och då och varje gång rinner tårarna längs mina kinder. Denna gången av glädje, att ni ska få ett litet syskon till era tre fina barn! Tänker på er ofta, ofta.
All lycka till er!
Stor kram

2007-11-19 @ 21:33:51
Postat av: Elin

Imorse var jag och satte 2 st ljus hos Alfons! Det är så fint på hans plats och jag såg godiset som Alma-Lee hade lagt dit. Kommer följa er här på bloggen och den andra nu efter flytten.
Många kramar från Elin

2007-11-20 @ 12:13:32
Postat av: Tessan

Å va underbart att höra! Grattis grattis!

Jag har följt Er o Alfons kamp så länge - Er underbara familj
Erat underbara sätt att skriva o berätta o dela med Er

Jag är mamma till tre, varav den minsta är nyss fyllda 5 år, så speciellt honom har jag känt likna Alfons - o Er kamp är därmed extra "nära" (eller hur jag ska förklara)

Jag hoppas på att få läsa bloggen om Er snart minsta - annars LYCKA TILL med livet o framtiden!

KRAMAR T

2007-11-20 @ 13:17:10
URL: http://tessans.webblogg.se/
Postat av: Birthe

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!

KRAM! Birthe

2007-11-20 @ 13:28:19
Postat av: Katalin, Kyles mamma

Grattis och kramar från oss!

2007-11-20 @ 19:11:52
URL: http://www.caringbridge.org/ky/kyle
Postat av: Anna

Underbara familj. Har läst bloggen i mer än 1 år nu. Kan inte låta bli att gå in o läsa innan läggdags varje kväll. Lilla Alfons, när han mådde dåligt var det många tårar som fälldes fast jag aldrig träffat er.
Jag precis som alla andra har skrivet älskar ditt sätt att skriva Chatarina. Du skriver underbart o boken kommer att sälja det vet jag. Stort grattis till det lilla nya livet, vilken lycka. Inne i min mage växer oxå ett litet liv, det e underbart. Jag tror att Alfons tittar ner på er o LER för att ni fortsätter leva om än med en fruktansvärt stor saknad så FORTSÄTTER NI..... Hade gärna följt det lilla livets nya blogg men förstår om du bara vill ha dina nära o kära där.. Men denna följer jag, hoppas du fortsätter skriva i denna oxå. All lycka/Anna

2007-11-20 @ 20:21:10
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Det kan behövas för det är nästan tio grader kallt. Brrr!Ska bli skönt att krypa ner under tjocka vintertäcket. Men den värme jag har skickar jag ner till er.
Natti, natti och puss och kram!

2007-11-20 @ 21:09:38
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Maya

Åhhh...vad underbart med ett syskon!
Jätte grattis, Alfons kommer vaka över sin mamma så hon hittar på lagom med bus *ler* Nu får du va extra rädd om dig och njuta med familjen.
Än en gång, GRATTIS!
/Maya

Postat av: Anneli i Malmö

Visst är kärleken underbar...
Grattis, grattis, grattis till er alla.
Tänker ofta på er, kramar från Anneli

2007-11-20 @ 22:03:52
Postat av: Socrate

Vilken ära att få skriva den 72'a komentaren till detta inlägget. Stort grattis till er nya barnlycka och allt gott till hela er familj! Ni är fantastiska.

// vännen Socrate

2007-11-20 @ 22:40:49
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Sanna

Hej på er! Jag är ny att läsa eran underbara blogg om en fantasktisk familj, jag har själv två underbara barn och efter en flitig läsning här så alla världens rosor till er och eran fantastiska styrka.. Jag beundrar er stort.. Och grattis till ett nytt liv i familjen Löv, jag är hundra på att Alfons tittar ner på er och längtar efter sitt nya syskon. Stor kram till er alla.. /Sanna med familj...

2007-11-20 @ 22:54:51
URL: http://busan81.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och god morgon! Och puss och kram!

2007-11-21 @ 07:07:59
Postat av: Åsa i Malmö

Grattis! Förstår om du nu vill begränsa bloggandet. Kan tänka mig att den här bloggen blev större än vad ni trott..... Ibland kanske det kan vara skönt att vara anonym och veta att bara de närmaste känner till den vardag, glädje och sorg som man möter i livet.
Om ni nu ska sluta skriva i den här bloggen, så vill jag bara passa på att tacka för att jag genom era berättelser fått lov att "lära känna" Alfons och er fina familj. Som "okända" har ni betytt oerhört mycket i mitt liv och jag tror och hoppas att jag har lärt mig att uppskatta mina barn och livet mer nu, än vad jag gjorde innan när jag gnällde över slängda leksaker och spilld mat.
Era berättelser om Alfons finns med mig ofta och speciellt starkt när jag på kvällen går in till mina fina barn och lägger ansiktet intill dem och bara andas in deras dofter. Jag är så lycklig över att de finns.
Grattis igen till den nya bebben!

2007-11-21 @ 07:10:55
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vad roligt med en till liten i familjen. Nu sitter nog Alfons på Piratskeppet och ler, morfar Gunnar likaså.
Massor av kramar till Fina Familjen.

2007-11-21 @ 08:14:47
Postat av: Sara

Kan bara hålla med Åsa i Malmö, tack för allt ni gett och ger oss okända här ute... Skulle gärna vilja följa er nya blogg, men förstår att ni vill begränsa den. Eran blogg är helt unik, den går bara inte att lämna. Grattis till det lilla pyret i magen, om pyret bara visste vilken fin familj som väntar! Kram

2007-11-21 @ 09:50:21
Postat av: linda

HAr inte varit här inne på ett tag... varit på bus och fått pigge nästan lagad...
så man har liksom inte redigt haft tid sitta här...

Men tänker ofta på er...
Och GRATTIS till det nya livet....
många GRATTIS!!!!

kramar linda&maja

2007-11-21 @ 19:05:07
URL: http://www.majazippert.blogg.se
Postat av: Mimmi

Stort grattis till ert fjärde barn. Jag är säker på att ert första sitter någonstans och gläds åt att bli storebror ännu en gång.

2007-11-21 @ 21:09:43
URL: http://edith.bigmouth.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste och puss och kram!!!

2007-11-22 @ 07:31:55
Postat av: Malin

Jag beklagar verkligen sorgen efter er Alfons. Har själv en Alfons och vet inte hur jag skulle kunna fortsätta leva om jag förlorade honom. Ni är starka!

2007-11-22 @ 15:47:39
URL: http://alfons.babyblogg.se
Postat av: C

GRATTISGRATTISGRATTISGRATTIS x 10000000 :)
Lycka till!

2007-11-23 @ 23:28:08
Postat av: Jonna

Så mycket har jag gråtit åt att du och din familj mist en son och en bror, nu blev jag istället tårögd av lycka och är verkligen jätteglad för er skull. Jag känner er inte men att känna lycka för någon vars blogg man läst ett bra tag är otroligt stort, GRATTIS!

2007-11-25 @ 22:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback