Torsdagen den 1 november. Om min allra finaste Alma-Lee.

Vi åkte till Malmö i lördags för att sova över hos Kajsa. Innan vi träffade henne så hade vi ett par timmar för oss själva i stan. Det finns mycket minnen, fina sådana, från staden; Alfons var frisk i Malmö. Vad vi visste då. Jag är så stolt och glad över att Alma finns. Hon är en synneligen stark och fin flicka.

image340
Jag och Alma på en bro över vad hon kallade "å". Jag rättade snabbt min tjej från landet;
"Nej, i stan´ heter det kanal..."


image341
Alma-Lee 27 oktober 2007. 

image342
Alma-Lee hoppar på Ribban. 071027

image343
Jag och Alma på Ribban. 071027

image344
Såhär glada är Kajsa och Alma-Lee över att ses igen.

image345
Ny fin klänning som man kan ha i sängen hos Kajsa. 071028

Sen åkte vi hem. Ett par dagar senare låg det en lapp om maskerad på dagis, i "Astrid Lindgren-tema". Eftersom vi köpte en Pippi-peruk i Malmö så satte jag genats mig för att sy kläder. Tada!!! Min första klänning. Det blev bra. Och Alma är jättenöjd.

image346

Catarina

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Nu kan du ringa! Spring upp och pussa dina underbara barn först från mej! Puss

2007-11-01 @ 21:07:37
Postat av: Malin i Orsa

Alma är så sööt!
Och som Pippi passade hon perfekt :)
Kramar

Postat av: Christina från Torslanda

Hihi, vad söt hon är i sin fina klänning!! Och så GLAD hon ser ut på alla bilderna. Det måste ju ha varit lyx för Alma-Lee att få åka på tjejhelg med mamma. Kunde förresten inte låta bli att lägga märke till den fina Spiderman-mössan, idag på Halloweenfirandet på dagis skulle Jack vara läskig så då valde han ut strumpor med grodor på och sin spindelmanmössa. Uh, vad rädda alla blev :-)

2007-11-01 @ 21:27:51
Postat av: Emelie

Hon påminner jättemycket om Alfons, fina lilla Alma-Lee!

2007-11-01 @ 21:50:12
Postat av: Elin

Fina bilder från helgen! Ja den staden är mysig att gå runt och titta i. Det var mest själva stan som jag saknade när jag flyttade hit upp för 2 år sedan, men snart flyttar vi ner igen och då lär man väl sakna "lilla staden" med. Fin Pippi på bilderna:) Duktig mamma som kan sy så bra! När min dotter var Pippi på dagis så fick hon ha min gamla Pippiklänning som jag hade när jag var 7 år! Kram till er, tänker på er i höstvindarna som varit idag!

2007-11-01 @ 21:59:06
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Jessica

Va underbart fin hon är som Pippi!

2007-11-01 @ 21:59:13
Postat av: Johanna

Vad fina bilder på dig och Alma-Lee... härligt att se den värmen och kärleken.

Vad stor hon har blivit nu!!! Tiden går verkligen fort... stor fin tjeja :-)

Det betydde säkert mycker för er båda att få rå om varandra, utan måsten, tider, och andra saker... bara ni två, och Kajsa oxå så klart!!!

Pippi-Alma Lee var ju det sötaste :-)

Kram på er

2007-11-01 @ 22:08:34
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Jennie

Ni är så fina ni. Och vad de kommer att bli häftiga på maskeraden!
Puss o kram och tack för pratstunden.
Jennie

2007-11-01 @ 22:21:44
Postat av: Matilda

Hon är väldigt söt den där ungen, och så fina kläder. Både i Malmö och som pippi. :)
Tänker på er. Kramar till hela familjen!

2007-11-01 @ 23:18:23
Postat av: sanna

Hon ar himla, himla fin Alma. Jag tanker pa henne, pa er alla och skickar styrkekramar och varmaste tankar i natten.

2007-11-02 @ 02:02:59
URL: http://montecore.blogg.se
Postat av: Jessican

Å, fin-Alma!

Jag är så glad att hon finns! Och att ni finns!

2007-11-02 @ 03:00:30
Postat av: Ellen

Ja, hon är en synneligen stark och fin flicka.
Och fina maskeradkläder har hon fått!

2007-11-02 @ 07:30:26
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Micka

Vilka söta Pippi-kläder! Hehe! Jag håller med att hon liknar Alfons väldigt mycket. Ni verkar vara en mysig familj och det finns en massa kärlek!! Ha en underbar helg och ta hand om varandra =) /micka*

2007-11-02 @ 08:37:42
URL: http://minelie84.blogg.se
Postat av: Marie från Hörby

Vilka fina bilder på er! Hon är verkligen en speciell och fin flicka.
Vilken fin pippiklänning du har sytt, jag är verkligen imponerad!
Kram

2007-11-02 @ 09:36:29
Postat av: Birthe

Fin-fina bilder! Jag tycker Alma är så lik Alfons på bild 1 och 2. Söta ni!

Jag satt för ett tag sedan och läste gamla inlägg. Från den tiden då Alfons levde. Det som slog mig flera gånger var hur oerhört vacker han var. Som en lien prins. Det finns vacra barn och det finns VACKRA barn. Alfons tillhörde de senare. Åh, vad det värker i mitt hjärta! Han kunde väl fått LEVA!!
Jag tappar tron på meningen med livet när något med så mycket o-mening sker.

Höstkramar till hela er fina familj! Birthe

2007-11-02 @ 10:29:27
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Pussa på den vackraste från mig. Neeej, inte Christian! Alma-Lee menar jag ju. Ja förresten kan du pussa på den övriga högen också. Underbara bilder.

Kramar och vackra tankar!

2007-11-02 @ 13:05:57
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Johanna

8 månader sen idag...
då Alfons beslöt att ta sjörövarskeppet till morfar.

Kram på dig killen.... vi äter tacos idag och tänker extra mycket på dig!!!

2007-11-02 @ 13:31:27
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Emma

åh, söt-alma. när jag ser klänningen tänker jag direkt på pepparkaksgubbar ;)

2007-11-02 @ 16:41:47
Postat av: Elin

Catarina! Det var bara fint att kunna ta sig till Alfons och se den vackra stenen i verkligheten och hans fina plats med dinosaurerna. Jag var där precis innan det blev mörkt och det lyste så fint i ljuslyktorna. Hade tänkt åka och tända ett ljus nu i helgen men tyvärr så är vi inte hemma så det får bli en annan dag. Kram till er!

2007-11-03 @ 08:30:43
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Mia Fridh

Hej på er.
satt och tittade lite på eran hemsida, som jag hittade via matildas sida. Vilka fina barn ni har.
Skickar er en tankar och styrkekramar i sorgen.

Många kramar Mia

2007-11-03 @ 10:13:50
Postat av: mia

Som du skriver en synneligen stark och fin flicka är hon eran Alma-Lee. Och hon i sin tur har synneligen starka och fina föräldrar. Ikväll brinner det ett ljus för eran starke och fine son härhemma. Håll hårt om varandra. Tankar och kramar genom natten, mia.

2007-11-03 @ 23:41:15
Postat av: Mormor

Kom in och sov hos mig en kväll, ni kära älskade flickor! Vi ses i kyrkan imorgon. Och tills dess: Sov gott, ni alla i Sätarod och annorledes. All min kärlek genom natten...

2007-11-04 @ 00:47:37
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste i mörka vinterkvällen. Strålande sol har vi haft i dag. Jättevackert. Kunde till och med ta lite fönster. Förstår inte var den energin kom ifrån.

Var ner till graven i går och tände ljus. Tände ett till Alfons med.

Stora kramar och vackra tankar.

Godnatt!

2007-11-04 @ 20:22:48
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jag hann tyvärr inte hem för att hinna med att gå till kyrkan ikväll. Ni har funnits och finns i mina tankar. Kram Jennie

2007-11-04 @ 20:59:50
Postat av: Karolina o Felicia

Ni har 3 fantstiskt fina barn!
Hoppas det är ok med er!
Vi fortsätter att få negativa besked, o det verkar som att Felicias cancer inte tänker ge sig!
Usch jä*la sjukdom!
Ta hand om er/ Karolina o felicia

2007-11-04 @ 22:00:54
URL: http://www.tidigmamma.blogg.se
Postat av: kristin

jag har precis läst igenom hela eran blogg, och fy tusan vad berörd jag blev.
jag önskar er all lycka i världen!
kram!

2007-11-06 @ 15:58:41
URL: http://knisdinds.blogg.se
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Stora kramar och bästa finaste tankarna.

2007-11-06 @ 20:31:14
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Katalin, Kyles mamma

Catarina, vad fina ni är på bilderna!
Stora kramar

2007-11-06 @ 22:35:46
Postat av: mia

Måste bara skriva att jaf tycker hopp-bilden på Alma-Lee på ribban är så fin! Hoppas att hon har riktigt roligt på maskeraden. Tankar genom natten, mia.

2007-11-06 @ 22:59:59
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vilka fina bilder´, dom utstrålar lycka och kärlek.
Kramar.

2007-11-07 @ 08:03:26
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Kallt, blött och skitväder. Bläää! Fast bilderna på er värmer.

Kramar och pussar!

2007-11-07 @ 09:41:11
Postat av: Cecilia

Hittade bloggen via Elin (ellan.blogg.se) och sitter här med tårarna rinnande över hela ansiktet.
Vet inte vad jag ska säga, bara att ni är otroligt starka och du har skrivit så otroligt fint om er Alfons som såg ut att vara en riktig myskille - han har det säkert jättebra på sitt sjörövarskepp däruppe nu.

Många kramar till dig, dina fina barn - hela familjen

2007-11-07 @ 13:51:35
URL: http://sisselaj.blogg.se
Postat av: Elin

Tänker på er i höstrusket! Här hemma är det snuvigt och flyttlådorna står på hög, veckorna närmar sig, lite nervöst men framförallt roligt. Kram till er alla!!

2007-11-07 @ 15:13:39
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Jennie

Kom att tänka på er nu när jag håller på att natta Tilda och vad ni har för er ikväll... Kul har ni säkert i alla fall!
Kram Jennie

2007-11-10 @ 20:00:25
Postat av: Caroline

Alma-Lee är ett mycket vackert barn. Ovanligt vacker.

2007-12-15 @ 00:46:10
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback