Torsdagen den 15 november. Om en fin bild att minnas när orden tryter. Om boken.

Jag är just nu lite tappad på ord. Vi har trätt in i vardagen där vi just nu upplever stormar av både glädje och sorg. Vi är på väg att avsluta vår tid hos våra terapeuter, och vår kristerapi. Vi befinner oss inte i akut kris, och avslutet där ser jag som en biljett till vårt nya liv; livet som vi ska klara av själva. Det känns bra att gå vidare, även om jag inte gillar just det uttrycket. Jag har svårt att ta att Alfons inte ska komma hem igen. Jag vet, men vill inte bli påmind. Samtidigt som jag behöver påminnas och är tacksam när jag blir. Men jag vill inte.

Jag har börjat på min bok och är klar med innehåll och upplägg. Jag inser att det kommer att bli mycket svårt, men att det kommer att finnas stunder när Alfons kommer att vara väldigt närvarande. Jag kommer att skriva om boken och hur det går, emellanåt här på bloggen.

Catarina

image353
Alfons för ett år sen den 15 november 2006.


Kommentarer
Postat av: Christina i Torslanda

Underbart att höra att du är igång med boken. Jag hoppas att arbetet på något sätt kan vara till hjälp för dig själv på samma sätt som den garanterat lär vara värdefull för andra människor i kris. Du är så bra...

2007-11-15 @ 19:43:05
Postat av: Malin

Vad jag saknar den pojken. Kan inte ta in att det är så längesedan vi sågs. Puss Catarina!

2007-11-15 @ 19:51:32
Postat av: Jennie

Nu när dessa juletider börjar närma sig närmar sig också känslan av den första gången vi var hembjudna till er. Det var en lördag i mitten av december ifjol och jag, Tilda och Oskar mer eller mindre mötte Alfons i hallen, med sitt sjörövarskepp i högsta hugg, på väg till Lund med Christian. Jag kommer ihåg att du sa att han och Alma varit så uppspelta över att en ny dagiskompis skulle komma hem till dem och lite oense om vems kompis det egentligen var... Jag kommer ihåg att han och Alma sprang runt i huset och jagade varandra, kanske just av denna "uppspelthet". Den gången och en gång till är nog de enda som han var hemma och då bara en kort stund för sjukhuset väntade. Detta för knappt ett år sedan och det blir absurt att tänka att då fanns han, nu finns han inte. Jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta, men det är en stark känsla hos mig och jag tror att den kommer att återkomma varje år. Det är min Alfons-känsla och mitt Alfons-minne.
Puss o kram fina vänner
Jennie

2007-11-15 @ 20:14:36
Postat av: sanna

sa fin han ar. fin, finare, finast. ni finns i mina tankar, mycket och ofta. kramar till er alla fem!

Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Oh vilken fin bok det kommer att bli. Både glad och sorgsen. Tankar och kärlek! Puss till er alla!

2007-11-15 @ 21:33:03
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Maria

Bilden av dig Alfons får mig att känna så starkt. Du lilla fina barn, tänk att du kan påverka så många människor. Jag tror att vi som träffat dig via bloggen blivit ödmjukare. Jag vill tacka dig för det, för det är viktigt. Fast jag önskar så innerligt att du fått ett långt liv istället. Det är outhärdligt för din familj att sakna dig men jag önskar dem all lycka.

2007-11-15 @ 21:43:24
Postat av: Johanna

Det gör så ont i mig när ni kämpar i motvind... för motvind är det ju på något sätt. Motvind att bli tvingad vara utan Alfons...

Jättefin bild på Alfons.... så fina ögon. En otroligt vacker pojke...

Starkt att du börjar med din bok... följer dig och läser allt du skriver. Kommer självklart köpa din bok den dagen den finns i handeln...

Stor kram Johanna

2007-11-15 @ 22:07:39
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Mormor

Fina fina pojken, vad jag saknar dig när jag, som nu, ser en ny bild på dig.

Det där leendet, trots allt det lidande som din sjukdom innebar; som om döden inte fanns...

älskar dig.

2007-11-15 @ 23:02:35
Postat av: Kajsa

Åh! Världens finaste på en superfin bild! Tack för att du delade med dig av den.
Nu ska jag sova efter en lång arbetskväll.
Puss och godnatt och hoppas att det löste sig för er imorgon!
Kärlek från K

2007-11-16 @ 00:57:14
Postat av: Åsa i Malmö

Mycket kärlek, värme och kramar till er!

2007-11-16 @ 07:56:25
Postat av: Marie från Hörby

Han är så fin, så fin, er Alfons... Tack för att vi fick se bilden.

Kram

2007-11-16 @ 08:02:37
Postat av: Elisabet Roslund

Din bok behövs för dej och för oss. Alfons kommer alltid att finnas i våra hjärtan och han är inte ensam där han är.
VI BEHÖVER VARANDRA, VI ÄR MÅNGA SOM HAR EN VARM KRAM ATT GE NÄR DET BEHÖVS.

2007-11-16 @ 08:48:53
Postat av: Ann-Sofie

Vilken vacker bild! Vilka underbara ögon Alfons har på kortet.
Varma kramar

2007-11-16 @ 08:53:59
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Malin i Orsa

Ja, den boken kommer att bli så fin och ledsam och så vacker. Kram

2007-11-16 @ 09:21:15
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Tala om fin bild. Vilka ögon. Varför????????????
Kämpa på med boken,
Birgitta

2007-11-16 @ 09:31:32
Postat av: Elin

Håller mned dom andra, vilken fin bild på er Alfons! Väldigt fina blå ögon som lyser.
Jag köper ett signerat exemplar av boken när den är klar! Ikväll blir det tacos och då går tankarna extra till er och till Alfons.
Önskar er alla en mysig helg. Kram Elin

2007-11-16 @ 10:28:47
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Inger

Kram.

Fina pojken som jag inte känt men drömmer om ibland.

2007-11-16 @ 11:46:11
Postat av: Birthe

Fina, fina Alfons! Bilden känns så varm och nära. Den gör att så starkt intryck på mig!

Kanske en dum fråga men ska boken handla om Alfons?

KRAM! Birthe

2007-11-16 @ 13:54:34
Postat av: -anki i lund

Du sätter ord på ditt liv så klockrent att det är lätt att förstå hur du menar. "Jag vet, men vill inte bli påmind". Du är en klok kvinna, Catarina! Och jag ser fram emot att få läsa din bok. En bamsekram skickas omgående härifrån Lund (och fler närhelst du behöver det). -anki

2007-11-16 @ 15:52:22
Postat av: Maria i Vagnhärad

Han var så otroligt söt lilla Alfons, det riktigt strålar om hans fina ögon.
Man ser en finurlig liten kille.

Jag ser fram emot att köpa och läsa denna bok, men skräms av alla känslor den kommer att röra om i mig, alla tårar jag skall gråta.
Massor av kramar till Er.

2007-11-16 @ 16:36:50
Postat av: Andrea

som jag skrivit tidigare, du är stark! ni är starka som bearbetar allt genom t.ex. denna blogg

2007-11-16 @ 18:05:12
URL: http://andreaepalmqvist.blogg.se
Postat av: Isabella

Mycket starkt av er att försöka "gå vidare"!! Väldigt modigt att skriva en bok också! Vet att du/ni klarar det!! Varma hälsningar!

2007-11-16 @ 19:09:42
Postat av: mia

Vilken bild. Den likson tar andan ur en, Alfons med stjärnögonen... Lycka till med boken, den kommer säkert att bli hur fin som helst och vi är många som kommer att läsa den. Kramar och tankar genom natten, mia.

2007-11-18 @ 20:49:41
Postat av: Socrate

Jag visade bloggen för min 15-årige son. Han läste och suckade och blev alldeles tyst...
Bilden på Alfons är så oerhört stark när man vet hur kort hans liv blev - har en klump i halsen när jag skriver detta.
Ni är till stöd för många genom er blogg och ert ofattbart stora mod och kraft att orka vidare.

EN RIKTIGT GOD JUL önskar vännen Socrate

2007-12-18 @ 22:22:02
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback