Tisdagen den 26 augusti. Om gener, älgmakaroner, rötter och döttrar.

För två veckor sedan så slutade Ikea sälja älgmakaroner. I vårt pastaskåp här hemma finns det kvar ett oöppnat paket som Alfons fick i present för snart två år sedan. 

Igår skrev man på texttv (SVT) om upptäckten av den gen som ligger bakom den ärftliga varianten av Neuroblastom. Fantastiskt. Obegripligt. Segrande. Försent och bitterljuvt. Alfons hade den oärftliga varianten. Måtte de komma dit.
 
Såhär till kvällen bjuder jag på bilder av våra vackra flickor. Dagen har varit bra. Vi tackar för sms, inlägg och andra hälsningar.


Vera, Alma-Lee och Lykke. Morgonbild i soffan den 24 augusti 2008.


Titta! Lykke ler. I sällskap med systrarna. 24/8 2008.


Under blomstertäcket finns våra rötter. Den fina killen som fick våra liv att
fortsätta. Alfons, idag är vår dag. Stora pussar till dig, ut i den höstandande Sätarödskvällen.
Jag saknar dig. Idag saknar jag ditt hesa skratt.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Känns nästan som det finns en anledning till varför älgmakaronerna inte finns längre... anledningen är att Alfons inte finns, han kan inte be om makaronerna. Han är saknad och så kommer även makaronerna vara...



Fina bilder på era söta flickor. Så härligt att se glädjen i deras ansikten. Lilla Lycke har redan blivit stor, tiden går!!!



Ta hand om varandra och må bra



Kramar Johanna

Postat av: Elin A

Väldigt fina bilder på flickorna och som Lykke vuxit på denna tiden! Tänkte på Alfons igår när jag läste på text tv om forskningen. Satte in lite pengar till barncancerfonden. Även om det tyvärr inte hjälper Alfons så kanske nån annan. Tänker på er! Många varma kramar Elin.

2008-08-26 @ 22:30:36
Postat av: Pipi

Ni är en fin familj.

2008-08-27 @ 01:31:52
URL: http://plasticine.blogs.se
Postat av: Marina

Som vanligt skriver du bra och vackert. Som hon växer den lilla!

En gång skrev du om att du skulle skriva en bok. Kommer det att bli av? Förstår att du inte hinner det nu men har du fortfarande planerna om en kvar?

2008-08-27 @ 08:00:02
Postat av: Marie från Hörby

Vad fina de är, alla era barn! Lykke är bedårande när hon ler.

Grattis på bröllopsdagen i efterskott!

Kram

2008-08-27 @ 08:04:15
Postat av: Åsa i Malmö

Det känns extra viktigt att stödja Barncancerfonden och jag gör det varje månad med Alfons i mina tankar.

Därför blir man så glad när man läser om vilka otroliga framsteg man gör i forskningen kring barncancer.

Bedårande vackra barn ni har.

Varma kramar och tankar till er.

2008-08-27 @ 08:23:48
Postat av: Helen

Hej på er alla

Kramar om er och lilla Lykke ser så välmående ut, hon trivs hos er, fina barn alla tre

kram Helen i Lomma

2008-08-27 @ 08:41:16
Postat av: Elisabeth

Så vackert du skriver om det som aldrig kan vara meningen. Jag är djupt tagen av din blogg - du skriver om livet med fina Alfons, sjuka Alfons, utan Alfons så naket och innerligt att det blir vackert trots det outhärdliga.

De fyra barnen Löv har fantastiskt kloka, kärleksfulla och livsbejakande föräldrar.

2008-08-27 @ 09:07:41
Postat av: Susanne

Hej igen!

Fina,fina flickor...

Ta hand om er!//Kram

2008-08-27 @ 11:51:51
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Så fina flickor!

Slår mig att på bilden är Lykke och Vera lik mamma, och Alma-Lee lik pappa:)



Susanne

2008-08-27 @ 12:00:32
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Maria Nyberg

Underbart söta barn!

2008-08-27 @ 19:24:54
Postat av: sanna

Hej! Tänkte bara tipsa lite. Jag va i dag på IKEA i Uppsala och vid resturangen så sålde dom älgmakaroner... Ha det bäst och krama om familjen.. /sanna

2008-08-27 @ 19:46:31
Postat av: Kaisa

Så fina tjejer...



Runt min hals hänger en kedja med en ring runt, där står det HOPE...



Tänker på er...

2008-08-27 @ 21:35:50
URL: http://nolia.wordpress.com/
Postat av: Jennie

De är så fina. Och oj vad Lykke växer!

Datumet påminner mig om att jag läst bloggen i precis två år och snart är det alltså två år sen vi fikade för första gången och Alma o Tilda slogs för första gången... eller kanske andra:) Det var nog i december, jag mötte Alfons i dörren när han o Christian var på väg till Lund för behandling. Vera o Oskar var pyttesmå och det var mycket som var annorlunda då, faktiskt. Tack för att jag fått lära känna er, familjen Löv!

Kram Jennie

2008-08-28 @ 08:21:12
Postat av: Birthe

Vilken bedårande tjejliga!! Fina och söta alla tre! Alma kommer att charma brallorna av varenda kille när hon blir lite äldre :)!



Jag har också Hope halsbandet som jag köpte när

Matilda var så sjuk förra våren. Det tröstar att höra att forskningen går frammåt även om man kunde önska att det skulle gå fortare...



KRAM! Birthe

2008-08-28 @ 10:22:40
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Pussa på tjejorna från mig!

2008-08-28 @ 12:48:03
Postat av: Louise

Vilka fina tjejer ni har :)



Tänkte på Alfons idag när jag var på Ikea, här hos oss säljer de fortvarande älgmakaroner, och älgmakaroner är för alltid förknippat med Alfons!



Kram Louise

2008-08-28 @ 13:13:52
Postat av: Maria i Vagnhärad

Grattis på eran dag.

Jag var på Ikea i Lördags och köpte 2 påsar Älgmakaroner. Tänkte då på Alfons. "Alfons makaroner"



Vilka fina bilder på 3 st jättefina tjejer.



Vad skönt att det går frammåt med Cancerforskningen, synd att den inte kan hjälpa er.

Men det är skönt att det kan hjälpa andra barn.

Kramar till hela Fina Familjen.

2008-08-29 @ 11:01:47
Postat av: Anna Rosensköld

Hej

Det är lördagkväll och jag sitter här i rum 6, avd 64 i Lund, med vår lille Oscar som är 5 år. Han har lymfkörtelcancer. Jag känner in i allt du skriver. Cancer är för jävligt.



Anna

2008-08-30 @ 21:53:58
Postat av: Malin

Ja kommer in hit emellanåt och läser, och varje gång så rinner det salta tårar ner för mina kinder. Du har rätt. Man ska aldrig behöva begrava sitt barn.



malin

2008-09-01 @ 09:02:24
URL: http://www.tvafyrasju.se
Postat av: Marina D

tack för fina bilder på barnen.

kramar

2008-09-01 @ 09:34:35
Postat av: mia

Idag åt vi upp våra sista älgmakaroner här hemma. Förutom att älgen är ett mycket coolt djur i sig själv, så är älg i kombination med makaroner = Alfons även för mig. Tänk vilket intryck (avtryck?) han har gjort i så många människors liv genom era ord... Denna tanke får mig alltid att bli glad, samtidigt som jag blir förbannad och frustrerad över att det inte hjälpte endaste dugg. Tänk om vilja och tankar hade kunnat bota cancer... Då känns det hoppfullt att iaf höra att ens pengar till barncancerfonden gör någon nytta. Om än försent för er pirat. Avslutningsvis kan man ju inte låta bli att upprepa: fina fina flickor. Varma kramar och tankar genom natten, mia.

2008-09-01 @ 21:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback