Måndagen den 8 december. Om lillasyster.

Idag läggs du in för utredning på anorexiavdelningen i Lund. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de
kan hjälpa dig. Hjälpa dig att hjälpa dig själv. Du är en unik syster bland de andra, och
jag vill inte leva utan dig. Jag längtar efter dig, och vill se dig frisk.



Allra käraste syster, hitta livet igen.
Vinn över demoner som 
berövat dig lugnet,
hjärtat.
Hitta en stig att följa
i mörkret.
När du kommer fram 
ska jag
försiktigt 
torka såren
efter alla taggar
längs med vägen.
Bara du hittar livet igen.

Allra finaste finaste Ditte.
Jag saknar dig.
Kom hem igen.



Motala vid kanalen. Maj 2007.


 Faller du faller jag, men
om vi håller i varandra så står vi starka.
Motala 2007.



Fika med Alfons vid vårt Brahe Hus.
Juni 2007.



Kaffe med vispad kall mjölk.


Catarina

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Jävlar vilka fina syskon jag har! Älskar er över allt! Puss

2008-12-08 @ 18:52:53
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Ja du Tobbe... dom är så otroligt fina, ja det är ni allihopa. Stora, stora varma kramar till er alla!

2008-12-08 @ 19:59:38
Postat av: Elin A

Tänker på dig Ditte nu när du har denna svåra tid framför dig! Önskar av hela mitt hjärta att du blir frisk igen. Många varma kramar från mig.



Catarina, det blev sååå fint i kyrkan i lördags med "Sång till friheten" och Alfons fanns i mina tankar. Vi hade även "En värld full av liv" från Lejonkungen och det var så fint med gitarr och min kära väns fina sångröst.

Kram till dig och din familj.

2008-12-08 @ 20:41:34
Postat av: sara

alla tankar till Ditte. Så fin, så fin!



kramar!

Postat av: Josefine

Åh vad ni är lika, ni syskon!

De varmaste tankarna till Ditte och er runtomkring. Jag hoppas verkligen att ni alla ska få må riktigt bra snart. Var rädd om Dig, Ditte.

Kram, Josefine

2008-12-08 @ 21:43:01
Postat av: Maria

Det är vacker och innerlig text du skrivit till din syster. Jag tror att hon hör och känner ordens innebörd inom sig.

Allt gott till er båda!

2008-12-08 @ 22:16:20
Postat av: Christina i Torslanda

Jag skickar alla mina innerligaste styrketankar till Ditte så att hon orkar ta sig ur mörkerhålet. Jag hamnade där nästan själv för tio år sedan. Det är som du säger; demoner och destruktion.

Och lika många kärleksfulla tankar till dig Catarina som får utstå så mycket oro och stress hela tiden. Fina du, jag önskar så att du får en fridfull jul. Du är värd allt som är lugnt, varmt och snällt.

Kramar från Christina.

2008-12-08 @ 22:26:19
Postat av: mia

Tänker på er, både dig och Ditte ikväll... Jag har själv aldrig stått bredvid. Sett anorexidemonen riva i någon jag älskar. Däremot har jag varit där Ditte är nu, varit i Lund, haft sond och all annat skit som sjukdomen för med sig. Hela mina tonår tog den, men idag är jag frisk sen ca 10 år. Det går!!! Det finns ett bra liv efter, det icke liv som är nu för din syster. Vill nån av er maila mig mer om detta går det jättebra. Jag tänker mycket och ofta på er båda.

Tankar och kramar genom natten, mia.

2008-12-09 @ 00:15:01
Postat av: Åsa i Malmö

Vill bara skicka en kram till er!

2008-12-09 @ 09:49:13
Postat av: Marianne

Catarina

Var får du styrkan i från? Alfons togs ifrån dig, oro för både bror och syster! Hur mycket mer orkar du? Jag "klappade" ihop för drygt ett år sedan efter mycket sorger och oro. Hoppas du slipper det, Catarina. Att du någonstans hämtar kraft att finnas där för din familj, nära och kära!

Styrkekramar från en okänd bloggläsare!

2008-12-09 @ 10:04:06
Postat av: Maria O

Tänker på dig och din syster - är också en storasyster som står bredvid och har stöttat min syster genom hennes kamp mot anorexin under flera år. Hon mår bättre nu men är inte helt frisk. Stå på er så att vården inte endast kretsar kring mat och vikt utan även samtal och terapi. Det är tyvärr inte alltid så självklart inom psykiatrin... Håller alla tummar!!

2008-12-09 @ 10:28:00
Postat av: Petra

Så fint, så fint.....

2008-12-09 @ 12:21:40
Postat av: Kerstin

Fina tankar, fina ord, fina systrar..... vilken glädje att ni stöttar varandra så fint och så självklart.... Tänker på er

2008-12-09 @ 15:43:21
Postat av: Moa

Jag tänker på er och håller på din syster i kampen mot den fruktansvärda sjukdomen anorexi. kram.

2008-12-09 @ 16:58:39
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Melli

Vilken vacker familj ni är! Vackra föräldrar, vackra syskon, vackra barn. Fortsätt kämpa, vi är många som tänker på er, och hejar på er! Varma kramar!

2008-12-09 @ 20:22:33
Postat av: Susanne

Håller tummarna och hoppas ni vinner kampen.Kram

2008-12-09 @ 20:38:38
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Carina o Rasmus

Himmel, vilka fina bilder! Kramar till er båda från oss i Göteborg

2008-12-09 @ 22:06:57
Postat av: Marie från Hörby

Vilka fina bilder på dig och din syster.

Jag håller tummarna att allt går bra för henne och att hon får den hjälp hon behöver.

Många kramar

2008-12-10 @ 08:18:13
Postat av: Annika

Hoppas hon får bli frisk. Ni är väldigt lika! Kram

2008-12-10 @ 17:17:47
Postat av: Danijela

Ni är i mina tankar.

Kram från Danijela

2008-12-10 @ 19:12:56
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se/
Postat av: Anna

Kärlek mellan två systar är speciallt, något fint och starkt. Det lyser igenom på bilderna så tydligt!

2008-12-10 @ 20:09:46
Postat av: Veronica

Catarina,

kram till dig och familjen.

Förstår ej varifrån du får styrkan men vad finns för alternativ?

Jag gråter när jag läser och förfaras över hur hårt livet far fram med dig.

Hållet tummarna för dina nära och kära och hoppas att allt fixar sig.

Du är helt otrolig på att skriva och uttrycka dig,

det går rakt in i våra hjärtan-tack för att vi får vara delaktiga i ditt liv..

Idag snöar det i Stöde,säkert lille Alfons och alla andra änglabarn som fixar så vackert åt oss alla.

2008-12-11 @ 09:07:39
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jag hoppas att allt ordnar sig för er. Ni har haft nog med sjukdomar.

Vad fint att fika och ha fina Alfons med.

Kramar till er.

2008-12-11 @ 17:14:40
Postat av: Jenny

Hej Katarina. Ibland är jag här och läser det du skriver. Du använder språket på ett fantastiskt sätt och det ger mig mycket att läsa det du skriver. Det vill jag ha sagt och samtidigt önska dig och din stora familj en God Jul.

2008-12-11 @ 22:21:04
Postat av: Therése

Lilla alfons, himlens allra vackraste stjärngosse idag.



Passar även på att ge några värmande kramar till alla dina nära och kära.



Kram!

2008-12-13 @ 13:51:14
Postat av: jenny

världens finaste ditte

2008-12-17 @ 11:48:04
URL: http://tiometeroverhavet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback