Fredagen den 6 juni. Om bilder på Alfons.


Alfons på Ölkaféet, Möllan, Malmö. Juni 2004. Alfons 2 år.


Alfons och Catarina på Dittes student, juni 2003. Alfons snart ett år.


Alfons i ett träd i Pildammsparken i Malmö, tidig vår 2004. Alfons 2 1/2 år.

 
Alfons på dagis, augusti 2005. Alfons 3 år.




Såhär glad blir man tillsammans med en barnslig moster som inte riktigt kan konsten att leka med legogubbar.
Alfons och Ditte december 2006. Alfons 4 1/2 år.
Fotografer: Ditte och Alma-Lee.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ljuvliga bilder... De sista bilderna var så härligt glada :-) Alfons leende värmer i hela hjärtat!!!!



Kram Johanna

Postat av: ditte

(eller så är det just den konsten som jag faktiskt är bra på...)

2008-06-06 @ 22:24:29
Postat av: Moa

så fina, levande bilder på alfons. det är svårt att förstå...

busblick på den översta!

2008-06-06 @ 22:38:01
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jessica

Vilka underbara bilder, på en liten pirat å hjälte.

Kramar Jessica

2008-06-06 @ 22:43:41
Postat av: Jessica i Malmö

Såå fina bilder, speciellt den första gillade jag. Så intensiv,svårt att förstå att han är borta.....

Kram

2008-06-06 @ 22:52:25
Postat av: Elinleticia

Jättefina bilder. Han ser så lycklig ut!

2008-06-06 @ 22:55:33
URL: http://smuleliten.blogg.se/
Postat av: Miranda

Helt underbara bilder på Alfons.

2008-06-06 @ 23:11:58
Postat av: Kaisa

Så fina bilder... Helt UNDERBARA...

2008-06-06 @ 23:23:50
Postat av: Elin A

Åh fina bilder på er älskade pirat! På bild nr 2 är han och Vera väldigt lika varandra tycker jag.

Tänker på er. Många varma kramar Elin.

2008-06-07 @ 00:35:34
Postat av: Maria I Vagnhärad

Oh vad fina bilder på en jättefin kille.

Fina Alfons.

Kramar till familjen.

2008-06-07 @ 06:47:28
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! På tvåan kan man tro att det är Vera. Så jättelika!. Verkligen fina bilder.

Ständiga tankar...puss och kram till er alla.

2008-06-07 @ 07:40:16
Postat av: Ewacarin

Underbara bilder som går rakt in i hjärtat på mig! Tack för att ni ville dela med er av dem!



Ha en Trevlig Helg och Kram/

Ewacarin

2008-06-07 @ 12:29:40
Postat av: Janina i Röstånga

så fin han är, sådär minns jag honom..den lille tjockisen, den plirige två-åringen i dom fina 70-tals kläderna...

sänder er en tanke från Ålabodarna (paradiset på denhär sidan skåne) vi badade hela dan och när vi gick en kvällspromenad fick barnen för sig att bada igen...Två andra barn kom och slog följe, en pojke och en flicka båda i tre års åldern..De höll händer, dansade och hoppade i vågorna när mamman plötsligt tyckte att de var för långt ute reste hon sig upp och skrek; "Alfons och Alma kom in nu!"

Det högg till i bröstet på mig och jag tänkte såklart på er och de era....

Kram i sommarsolen/ Janina

2008-06-08 @ 23:34:31
Postat av: Janina i röstånga

så fin han är, sådär minns jag honom..den lille tjockisen, den plirige två-åringen i dom fina 70-tals kläderna...

sänder er en tanke från Ålabodarna (paradiset på denhär sidan skåne) vi badade hela dan och när vi gick en kvällspromenad fick barnen för sig att bada igen...Två andra barn kom och slog följe, en pojke och en flicka båda i tre års åldern..De höll händer, dansade och hoppade i vågorna när mamman plötsligt tyckte att de var för långt ute reste hon sig upp och skrek; "Alfons och Alma kom in nu!"

Det högg till i bröstet på mig och jag tänkte såklart på er och de era....

Kram i sommarsolen/ Janina

2008-06-08 @ 23:35:59
Postat av: Anonym

så fin han är, sådär minns jag honom..den lille tjockisen, den plirige två-åringen i dom fina 70-tals kläderna...

sänder er en tanke från Ålabodarna (paradiset på denhär sidan skåne) vi badade hela dan och när vi gick en kvällspromenad fick barnen för sig att bada igen...Två andra barn kom och slog följe, en pojke och en flicka båda i tre års åldern..De höll händer, dansade och hoppade i vågorna när mamman plötsligt tyckte att de var för långt ute reste hon sig upp och skrek; "Alfons och Alma kom in nu!"

Det högg till i bröstet på mig och jag tänkte såklart på er och de era....

Kram i sommarsolen/ Janina

2008-06-08 @ 23:36:51
Postat av: Marie från Hörby

Vilka fina bilder på en fin liten kille. Han ser så glad, frisk och busig ut. Så svårt att förstå att han inte finns kvar hos er...

Kram

2008-06-09 @ 08:22:58
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder på en fin liten kille. Han ser så glad, frisk och busig ut. Så svårt att förstå att han inte finns kvar hos er...

Kram

2008-06-09 @ 08:23:46
Postat av: Marie från Hörby

Vilka fina bilder på en fin liten kille. Han ser så glad, frisk och busig ut. Så svårt att förstå att han inte finns kvar hos er...

Kram

2008-06-09 @ 08:24:44
Postat av: Karin på Familjens Hus i Malmö

Tack för besöket idag på Familjens Hus! Jag har inte skrivit till bloggen innan, men jag läser den alltid. Du är så duktig på att uttrycka dina känslor i ord, Catarina, något som också givit mig tröst, i min egen sorg. Tänker ofta på er och fina Alfons! Försöker nu själv leva vidare på bästa sätt, ta hand om mig själv och mina barn. Vi som fått leva kvar här på jorden, lite till måste försöka glädjas över våra liv och göra det bästa möjliga av vår tid! Det är min lärdom!

Ni är så välkomna att titta in fram över när det passar er! Stor kram från Karin på Öppna Förskolan

2008-06-09 @ 20:37:23
Postat av: Solveig

Undrar så när Lykke-Li kommer (på ett ungefär)

Kram

2008-06-09 @ 22:08:19
Postat av: Anna

Så söt lille alfons!

Kan förresten inte hitta adressen och lösen till den andra bloggen.

vore kul att kunna följa den med, om ni vill lägga ut det igen vore det jättebra =)

2008-06-10 @ 18:45:06
Postat av: mormor

Fina fina pojken, som bor i ett särskilt rum i mitt hjärta... Det är tungt att leva utan dig. Särskilt dessa dagar "när du skulle ha"...



Älskar dig, så som jag älskar dina systrar och kusiner. Kommer aldrig att riktigt förlika mig med den död, som tog dig ifrån oss... Kan fortfarande inte förstå vart du tog vägen, den där marsmorgonen...



Imorgon ska jag smeka din hand, ristad i sten, och minnas hur den, mjuk och varm, låg i min.

2008-06-11 @ 18:57:12
Postat av: mia

Han är så fin så fin... Bilder som får ögonen att tåras, både av sorg, ilska och den oerhörda glädje och kärlek som strålar ur varje foto på era barn. Många tankar genom natten, mia.

2008-06-11 @ 21:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback