Torsdagen den 1 maj. Om kamp över haven.

Alfons sista första-maj-firande var för två år sen. Då var han under behandling av a-vitamin, Roaccutan, och livet kändes stundtals skört. Det var en fin dag och inför den hade jag och Alfons sjungit Internationalen. Alfons sjöng den med stolthet: Upp till kamp över haven.
Ja, du min fina Alfons. Det blev en sjuhelvetes kamp. Det är inte alla man vinner, men just denna borde du ha vunnit.
image404
Alma-Lee och Alfons 1 maj i Malmö 2006.

Sedvanligt var vi i Malmö även i år. Vi sällskapade med mamma och det känns fint att demonstrera ihop, tre generationer. Om morfar hade levt så hade vi garanterat varit fyra. Vi höll oss i bakgrunden och det kändes bra. Trots regnet så fick vi många goda skratt och Alma-Lee blev förälskad i vår vän Olof. I år skulle jag lära Alma-Lee Internationalen, men fick bara till svars att det var alldeles för många ord för henne, efter min tappra sånglektion.
Ikväll har jag varit hos Alfons och satt nejlikor i vasen. Det känns tomt utan honom idag. Han fattades, men inte förren efteråt. Så har det kommit att bli.

image403
Familjen på ett regnigt Möllan. 080501.

image405
Vera och Alma-Lee på Möllan 080501.

image406
Alma och Olof. Röd kärlek. Lycka.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Malin i Orsa

Mammas kompis hade en fågel en gång i tiden och han kunde vissla början på 'Internationalen'.

Fina bilder som vanligt med fina människor!
Kramar i massor

2008-05-01 @ 23:11:59
Postat av: Lena E

Så fina ni är när ni sitter på torget!! Jaa, annars med! ;)

När kommer den lilla bebisen??

Kramen
Lena, i Malmö

2008-05-02 @ 01:27:01
Postat av: Johanna

Fina bilder på er alla... Så klart Alfons fattas, han är ju och kommer alltid vara en del av er!!!

Stor kram Johanna

Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Jag blåstirrade på tv bilderna från Malmö i går. Förstod ju att ni var där. Jag sjöng lite för mig själv här hemma och det lät riktigt bra.
Underbara bilder på er.
Kärlek!!!

2008-05-02 @ 07:12:42
Postat av: Marie från Hörby

Fina, fina ni! Jättefina bilder på er!
Kram

2008-05-02 @ 15:21:47
Postat av: Evelina

Skönt att ni fick en bra dag i malmö trots regnet. Vi valde att gå i Kristianstad och här var vädergudarna med oss ända tills picnicken i Tivoliparken var färdig, så det var jättemysigt (om än inte lika maffigt som det brukar vara i malmö). Kram!

2008-05-02 @ 18:20:32
Postat av: Helen

Catarina, kraft och styrka till dig...fina ni...
kram Helen i Lomma

2008-05-02 @ 19:39:32
Postat av: Christina i Torslanda

Stridslusten är det då inget fel på i familjen Löv, det har i alla fall stått helt klart så länge jag har följt er. Men på bilderna ser ni ju alltid så soliga och snälla ut... :-)

2008-05-02 @ 21:41:53
Postat av: Matilda

Vad fina ni är! Jag var också ute 1:a maj och lyssnade på SAC och RKU.

Stora kramar till er!

2008-05-03 @ 18:02:14
Postat av: mia

Ja visst borde Alfons ha vunnit den största av kamper.
Härligt att ändå se att kamplusten finns kvar i familjen (i tre generationer). Själv tar jag med mig barnen till möllan 1 maj, men mina föräldrar jag har inte lyckats övertyga... ännu. Va fina ni är på torget alla fyra! Kramar och tankar genom dagar och nätter,mia.

2008-05-03 @ 18:22:49
Postat av: Birthe

"Första maj, första maj, varje sliten kavaj..." hör jag av någon anledning för mitt inre när jag tittar på fina bilder. Säker ett minne från forntida SSU dagar eller nåt´:)!

Kramar till er alla denna ljuvliga söndag! Birthe

2008-05-04 @ 16:33:59
Postat av: Louise

Vilka fina bilder på en fin familj..

Min son kunde Internationalen när han var 4 år :)

Kram Louise

2008-05-04 @ 22:57:53
Postat av: Camilla

Oj vad din dotter har bra smak,Olof har så vackra och charmiga ögon! ;o)

2008-05-04 @ 23:38:47
Postat av: Moa

Fina familjen! Skönt att ni fick en bra demo-dag trots regnet och alfonssaknaden

Alma börjar nog snart komma in i den där åldern när man lär sig sånger utantill efter att ha hört dom en gång så nästa år kan hon den kanske utan problem ;) Jag var grym på sånt i 4-5-årsåldern

kram

2008-05-05 @ 14:25:28
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jenny

Jag känner att jag bara mâste skriva dâ jag läst här ett tag.
Du skriver sâ fint, sâ fint.
Varenda ord blir jag sâ tagen av.
Vârsolen lyser och tankarna är mânga, minnena kommer tillbaka i vâgor, ett liv som man aldrig glömmer

2008-05-05 @ 16:50:41
URL: http://min-farmor-lillie.blogspot.com/
Postat av: Christina i Torslanda

Hej hela familjen. Skriver egentligen mest för att höra hur du mår Catarina? Känns magen stor nu? Fjärde gången måste ju kroppen nästan veta vad som ska ske och tänka att "det är lika bra att göra plats direkt". Vad fint det kommer att bli med en liten sommartjej som också kan ha sina kalas ute i den vackra trädgården. Hoppas att du härdar ut de sista månaderna nu och att tiden går lite fortare när solen och ljuset gör sitt. Tänkte på Alfons igår när Mora Träsk åkte på för första gången på länge. Barnen hittade cd:n och skulle förstås dra på volymen för fullt. Nu när man har alla dörrar och fönster öppna så får ju även grannarna njuta av den vackra musiken :-) Tusen tuber kaviar...dododo
Kramar till er alla.

2008-05-07 @ 12:57:00
Postat av: Annika

Ville bara visa att jag läser här ibland. Känner er inte men tänker på er.
Var nere vid pegasusstatyn innan tåget kom in och vår fyra och ett halvtåriga dotter dansade loss, hon skänkte glädje mitt i regnet. Att se era barn med rödaballonger blir också en glädje.
*kram* (en malmöbo)

2008-05-08 @ 14:45:09
Postat av: Louise

Har du klippt dig Catarina? I så fall fint!

2008-05-08 @ 18:18:03
URL: http://loiisan.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Så fina bilder och så fin text som alltid när du skriver! Hoppas ni kan njuta av det underbara vädret! Önskar er en härlig Pingst!

Krama om flickorna!/

Ewacarin

2008-05-09 @ 15:08:37
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vad fina bilder. Ja ni har verkligen fått kämpa här i livet.¨
Alfons borde ha fått vinna sin kamp.
Kramar.

2008-05-10 @ 07:08:17
Postat av: alfonso

Kul att se Olof på bild efter så många år. Hoppas ni hade en skön första maj, själv sov jag mig igenom den här i Chile. Vilket nog var tur, för snuten här gasar först och skiter i att fråga efteråt.

Som ni förstår tycker jag det är jävligt sorgligt att läsa om allt det här - i synnerhet efter så många år av tystnad. Vi träffades ju hela gängen en gång typ 2000-nånting. På första maj, om jag inte är helt ute och cyklar.

Ha det skönt, gräs mellan tårna, sand i rumpskrevan och all möjlig lycka!

/fonso

2008-06-03 @ 09:38:16
URL: http://minluktaroxofisk.blogspot.com
Postat av: Anonym

Roaccutan (isotretinoin) resulterade i hjärnskador hos samtliga försökspersoner



länk till bild från studie, hjärnscanning

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content-nw/full/162/5/983/F3



länk till studie

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content/full/162/5/983







2009-06-07 @ 13:55:25
Postat av: Rebecka

Gillar om det du skrev! Skojigt att se en del fina saker och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)

Postat av: Lovisa

Gillar om det du skrivit! Kul att se lite fina saker och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)

2010-11-29 @ 15:59:03
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback